Hørt det har blitt påpekt at vi nok engang har brukt sommerpausen for dårlig. Vi kom visst tilbake utrente, noe som syntes i treningskampen mot 08. Noen som så kampen, og kan bekrefte dette? Det ble visstnok unnskyldt med at det kun var en treningskamp osv., men vel tyde på at vi igjen har brukt pausen altfor dårlig.
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
2019-sesongtråd
Collapse
X
-
Originally posted by Stix10 View PostHørt det har blitt påpekt at vi nok engang har brukt sommerpausen for dårlig. Vi kom visst tilbake utrente, noe som syntes i treningskampen mot 08. Noen som så kampen, og kan bekrefte dette? Det ble visstnok unnskyldt med at det kun var en treningskamp osv., men vel tyde på at vi igjen har brukt pausen altfor dårlig.
Comment
-
Originally posted by Pete View Post
Så kampen og det kan veldig godt stemme. De spilte 3 omganger pga varme. Den første var elendig, den andre ok mens den tredje var på nivå med den første. De orket lite og unnskyldning om treningskamp rimer dårlig. S08 løp oss i senk ved flere anledninger.
Et sterkt lag med gode krigere henter frem den nødvendige kraften på dårlige dager. En del spillere på dagens VIF har demonstrert ettertrykkelig at de ikke har denne kraften. Hvor mange sjanser skal de få? Hvor mange ganger må det samme gjenta seg?
Comment
-
Originally posted by zeta View Post
Men dette skyldes at de taper dueller pga manglende fysiske egenskaper! Det er veldig viktig å bli klar over dette. Slik det har vært i flere år blir det skyldt på feil trening og manglende innsats. Så blir det skapt et inntrykk av at bare dette blir justert på så går VIF til topps. Hvert år er det slik
Et sterkt lag med gode krigere henter frem den nødvendige kraften på dårlige dager. En del spillere på dagens VIF har demonstrert ettertrykkelig at de ikke har denne kraften. Hvor mange sjanser skal de få? Hvor mange ganger må det samme gjenta seg?
Nå tar jeg bare utgangspunktet i de tre lagene som ligger på topp 3.
Comment
-
Originally posted by ziggy75 View Post
Hvem er krigerne på midten hos Molde, Odd og Bodø/Glimt?
Nå tar jeg bare utgangspunktet i de tre lagene som ligger på topp 3.
Men Abu og Shala på midten burde være bra. Kunne vi fått i gang de nye spillerne også blir jo laget bra, potensielt
Comment
-
Jeg kjenner ikke spillerne godt nok til å si så mye om dette.
Men Abu og Shala på midten burde være bra. Kunne vi fått i gang de nye spillerne også blir jo laget bra, potensielt
Gir Lekven godkjent i første omgang mot FKH, men det går litt gærnt for han et par ganger i 2 omgang, hvor det bl a blir scoring imot. Han er for seint ute, men hvor ble det av de andre? Velde fossa rett igjennom.
Hele kampen ble en kollektiv kollaps, og det må alle de rutinerte gutta ta støyten for. Relasjonene er så klart svekket uten Ejuke, men nå får vi erstatteren forhåpentligvis klar mot Glimt, så tar det sikkert litt tid å få innkjørt både George og Camara.
Comment
-
Får sikkert sett den kombinasjonen i løpet av sesongen. Eneste Deila egentlig trenger å gjøre er å få Lekven ut av laget?! :-D
Gir Lekven godkjent i første omgang mot FKH, men det går litt gærnt for han et par ganger i 2 omgang, hvor det bl a blir scoring imot. Han er for seint ute, men hvor ble det av de andre? Velde fossa rett igjennom.
Hele kampen ble en kollektiv kollaps, og det må alle de rutinerte gutta ta støyten for. Relasjonene er så klart svekket uten Ejuke, men nå får vi erstatteren forhåpentligvis klar mot Glimt, så tar det sikkert litt tid å få innkjørt både George og Camara.
Comment
-
Originally posted by christer1913 View Post13 minutters intervju av Deila her som svarer på kritikken:
https://video.eurosport.no/fotball/s...36/video.shtml
Jeg tror heller ikke den stilen han legger opp til er smart. Her er alt i sin skjønneste orden, bare Rekdal som er bitter. Det virker som hodet er godt nede i sanden..
Hvis dette prosjektet skal ha noen framtid så trengs det at omgivelsene tror på det. Og da tror jeg det er lurt av Deila å være litt mer ydmyk. At Deila og resten av Team Drammen benekter at det er en del utfordringer er å provosere alle de som mener noe annet. Det er å støte folk fra seg.
Han har heller ingen troverdighet som problemløser hvis han ikke engang vil ta inn over seg at problemene finnes. Tabbekvoten er brukt opp og tålmodigheten er straks slutt. Nå må Team Drammen rett og slett vise endringsvilje og ta kritikken på alvor, ellers er det bare et spørsmål om tid før de er ute.
- Likes 2
Comment
-
Selvfølgelig er Rekdal bitter! Helt naturlig å stille spørsmål ved resultatene den siste tiden, men synes Reka gikk for langt. Lyser bitterhet lang vei!
Men både Rekdal og Deila sier en ting til felles, og det er at begge sier at hva skjer hvis Trøim trekker seg ut? Hvor lenge skal han rydde opp etter oss? Det som kan skje da, er at vi tar en Lyn.
At vi selger Ejuke er nok en stor del av det å være en bærekraftig klubb, som tydeligvis prioriteres høyt.
VIF hadde nok ikke råd til å si nei, men nå er ihvertfall noe pengene reinvestert i ny spennende spiller.
Og sjelen til VIF, det er det vi supportere som er, som Reidar Sollie skreiv. Spillere og trenere og støtteapparater kommer og går!
- Likes 2
Comment
-
Jeg tror faktisk det bare handler om å få ut Lekven. Ja, og Finne bør ikke spille kant med det første. Disse to svekker et lag som ellers er helt på grensen fysisk. Lekven virker også treg og er tideler for sent hele veien. Jeg tror dette er veldig alvorlig for laget såpass marginal som toppfotballen er. Hvis vi får se en startelver uten disse to er jeg brennsikker på at laget vil se helt annerledes ut. Finne kan evt komme tilbake, jeg vil ikke helt avskrive han på sikt.
- Likes 2
Comment
-
Både Shala og Abu er begge iblant for treige og noen tiendeler for sent ute iblant. Du overdriver så holder når det gjelder Lekven, når du skriver at han er seint ute hele veien. Hele Lekven-fokuseringen din blir litt slitsom, men regner med at Lekven står over noen kamper i løpet av sesongen, så da får vi se. Finne er ikke fast på laget han heller, så ikke veldig usannsynlig at vi får se en kamp uten Lekven og Finne.
Så misforstår du og dere noe: jeg mener ikke at Lekven er for sein i situasjoner pga feilvalg han gjør, men fordi han ikke har tempoet i kroppen! Dette er helt vesentlig her. F eks Israelsson som også er treg på sprint, har høyere nærtempo, mener jeg bestemt. Det vil si han er raskere og også sterkere i situasjonene. Han har dessuten like bra forståelse som Lekven
Comment
-
Jeg skjønner at det kan være litt slitsomt, men tenk på meg da, som har denne sterke forestillingen om at Deila ødelegger hver bidige sesong med å bruke Lekven fast. Hvor mange år skal ødelegges, 5 år, 7år?
Så misforstår du og dere noe: jeg mener ikke at Lekven er for sein i situasjoner pga feilvalg han gjør, men fordi han ikke har tempoet i kroppen! Dette er helt vesentlig her. F eks Israelsson som også er treg på sprint, har høyere nærtempo, mener jeg bestemt. Det vil si han er raskere og også sterkere i situasjonene. Han har dessuten like bra forståelse som Lekven
Du får jo selv Lekven-fokuset ditt, til å fremstå som en lidelse! :-D
Men da snakkes vi ihvertfall da Lekven må stå over!
- Likes 1
Comment
-
Jeg skjønner at det kan være litt slitsomt, men tenk på meg da, som har denne sterke forestillingen om at Deila ødelegger hver bidige sesong med å bruke Lekven fast. Hvor mange år skal ødelegges, 5 år, 7år?
Hypoteser som er vanskelig å bevise/motbevise, men jeg mener Deila tok en kalkulert risiko ved å bygge så mye av spillet rundt Ejuke når han visste at han var klubbens største salgsobjekt. Enig med de som mener at vi burde ventet til etter sesongen med å selge ham. En ting som kanskje ikke har blitt nevnt, er at Ejuke tok store steg defensivt før han forlot oss og dette kan naturligvis også være en del av at vi nå sliter mer når vi får kontringer mot. Mayron George bidrar så langt 0 defensivt med unntak av cornere mot og rusler stort sett rundt på midten når ballen er på vår halvdel.
Ellers 100% enig i at Deila & co, bør være litt mer ydmyke i forhold til omgivelsene og uten at jeg kjenner årsaken, er det sørgelig stille på hjemmesidene før og etter kamp om dagen. Før STB kampen var jeg f.eks. innom deres hjemmeside og der var det lange intervjuer med spillere og trener, før kampen.
Faren nå er at man bruker for mye tid på å analysere og løse problemer i hvert ledd - fokus bør kanskje være enkelt i et forsøk på å få ned skuldra og stimlulere til at vi scorer mer enn vi har gjort. Dødball har vært nevnt hvor vi sjelden produserer noe på cornere - det kan kanskje være noe å forbedre siden dette er faste situasjoner som jeg uten å ha sett en statistikk på, nok desverre tror vi er blant de som scorer minst på. Kan være så enkelt at et par enkle, krigermål, er det som skal til for at gutta skal få litt trua igjen også...\Kroken6
Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)
Comment
-
Originally posted by ziggy75 View PostDu overdriver så holder når det gjelder Lekven, når du skriver at han er seint ute hele veien. Hele Lekven-fokuseringen din blir litt slitsom, men regner med at Lekven står over noen kamper i løpet av sesongen, så da får vi se..
Problemet med Lekven er at han spiller fast, så god er han ikke.
Horn Myhre får sjansen fra start i en par kamper men spiller i feil posisjon. Rett ut av laget.
Erik Israelsson er aldri å se på midtbanen.
Da regner vi begge med at Lekven blir benke i løpet av høstenwww.tsbudbil.no
Comment
Comment