Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Farmor
    replied
    Originally posted by FrankO View Post

På seks timer er den kommentert av to og likt av 45 på klubbens Facebook-side. Har ikke tallene nå, men sannsynligvis nådd i overkant av tusen av de 75k som har likt sida...
    Men det er vel mange av oss ser og liker slike saker når de har blitt delt, ikke ved å gå direkte til klubbens side?

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by FuriousMachine View Post

Vet egentlig ikke om det er bra eller dårlig, men jeg har nå i hvert fall delt den på min profil :-)
    En typisk sak ligger på 10-15k. Etter en kamp er det 20-30k, mens en sak som knapt "engasjerer" (Facebook-uttrykk) er på 6-8k.

Leave a comment:

• FuriousMachine
    replied

På seks timer er den kommentert av to og likt av 45 på klubbens Facebook-side. Har ikke tallene nå, men sannsynligvis nådd i overkant av tusen av de 75k som har likt sida...
    Vet egentlig ikke om det er bra eller dårlig, men jeg har nå i hvert fall delt den på min profil :-)

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by FuriousMachine View Post

En sak som kan være bra å dele på Facebook sidene sine er denne:
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/di...Gt914I4lFs-KIU

Leave a comment:

• FuriousMachine
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    <snip>
    Oppfordring
    Det er noen ting vi her inne kan bli bedre på, og det er å dele artikler fra forsiden på f.eks Facebook, det er noe alle kan klare og det handler om et museklikk eller to, så vanskelig er det.
    En sak som kan være bra å dele på Facebook sidene sine er denne:
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/di...Gt914I4lFs-KIU

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Originally posted by zeta View Post
    Spisser mases det om hvert bidige år. Men VIF kan ikke være avhengig av å ha landslagsklasse på den plassen. Spissene må få støtte, særlig savner jeg at noen med vekt og muskler kan komme inn i boksen på innlegg, i tillegg til spissen.

Så trengs det målpoeng fra midtbanen. Abu har 0 mål, 1 målgivende, Lekven har 0 mål, 1 målgivende. Hvorfor har Deila to spillere på midten samtidig som ikke gjør målpoeng? Laget er jo altfor avhengig av Shala
    Felix hadde vel flest målpoeng av samtlige fra midten i fjor med 3 mål og 2 assist. I år har han 2 målgivende på sine få minutter. Burde vel heller dyrke han selv om han heller ikke er noen stor målpoeng konge. Men det virker som de siste kampene har blitt bedre med sjanser når Deila har snudd midten med et anker og 2 indreløperne (såvidt jeg har sett). Mulig det kan bidra mer forover. Lekven kom tross alt til et par store sjanser sist og det er vel uvant kost. Med litt bedre trening der og litt mer fokus på at indreløperne skal bidra fremover så burde det være muligheter.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Spisser mases det om hvert bidige år. Men VIF kan ikke være avhengig av å ha landslagsklasse på den plassen. Spissene må få støtte, særlig savner jeg at noen med vekt og muskler kan komme inn i boksen på innlegg, i tillegg til spissen.

Så trengs det målpoeng fra midtbanen. Abu har 0 mål, 1 målgivende, Lekven har 0 mål, 1 målgivende. Hvorfor har Deila to spillere på midten samtidig som ikke gjør målpoeng? Laget er jo altfor avhengig av Shala

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Dagsavisen har et avsnitt om VIF og spisser (som ikke scorer) i dag. Vi har mange spisser i stallen inn mot neste sesong men egentlig ingen som scorer noe særlig med mål. Og det er tydelig at ingen nye kommer inn hvis ikke noen forsvinner ut. I tillegg bekreftes det langt på vei at det sportslige apparatet fortsetter til neste år. Evalueringen av årets sesong er allerede i gang all den tid det er to ukers pause. Ingebretsen bekrefter også at «alle utlånte spillere» returnerer til Valle - med unntak av Petter Karlsen. Stemmer det blir det gjensyn med både Boof og Fridtjonsson hvilket jeg i utgangspunktet tviler sterkt på med Deila ved roret. Så det blir nok endel utskiftninger i troppen dersom det sportslige forblir uendret.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Hehe, no probe, made sense i massevis. Jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å faktisk nå ut på Facebook, for all del.

Leave a comment:

• Loke
    replied
    Til neste års hjemmekamp mot Brann, så ønsker jeg meg Bergen er en fitteby av Bare Egil avspilt i pausen

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Spinner - Det med billetter på Engaland-besøkene er noe som blir nevnt i alle, eller nesten alle, sakene om at vi kommer til en plass eller har vært en plass. Alle disse sakene blir også delt på Facebook og Twitter. Som igjen viser det jeg mener med at det er vanskelig når man ikke får med seg ting som faktisk gjøres.

Husker det var en som kontakta oss mandagen etter tapet for Lillestrøm. Masse kjeft om at vi ikke hadde skrevet noe om kampen og at selv om vi tapte så måtte vi gjøre noe! Så vi linka til et par saker om kampen som ble publisert samme dag rett etter nevnte kamp. Og som viste at vi gjorde det han etterlyste. Hans svar var ganske passende på hvordan man oppfatter medier i 2019: "Det så jeg ikke så det er for dårlig av dere!".

Føler jeg går litt for mye på defensiven her og det er ikke meninga. Skyttergravdialog er ingen tjent med.

Allikevel synes jeg, selv om jeg er inhabil, at det er misvisende å si klubben ikke gir ut informasjon når det blir gjort. Hadde kritikken vært at det ikke var NOK, eller at man ønska MER, informasjon så hadde det vært en grei tilbakemelding. Men det er litt som han over som klagde på at "jeg fikk ikke nyheten levert da jeg ville ha den levert på den måten jeg ville ha den levert".

Saker på Facebook som ikke skaper engasjement, gjerne fordi de ikke er kontroversielle eller kommer rett etter noe kontroversielt, når ut til like mange. Så en sak dagen før en kamp når ikke ut til like mange som en sak etter en seier som igjen ikke når ut til like mange som en sak etter et tap. Sånn er Facebooks algoritmer. Så saken hvor feks Ronny forklarer noe, som ikke folk "raser" over (men faktisk likte), når ikke ut til like mange som innlegget til han som kritiserte klubben for manglende åpenhet og som mange hang seg på og delte.

​​​​​Håper det made sense for jeg mista litt tråden selv her på kvelden...

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Når trenden er nedadgående så må der gjøres ting som
    snur det. De tingene kommer til å koste.

Ok, så setter jeg det litt på spissen. Jeg vet at Zahid ikke dro til Ibiza og vi trenger ikke komme med fullt 5 millioner til Dønnum.

Men vi må starte med å holde på spillerne våre. Skal vi bygge en identitet så må vi bygge den rundt noen spillere også. Ikke de beste, som Berge. De forsvinner uansett. Men de nest beste av de beste. Problemet er at det ikke er noen stjerner i norsk fotball. De må vi skape og da må de også bli, ikke bare forsvinne så fort en eller annen klubb kommer med 10-15 millione
    Jeg skjønte nok at du satt det litt på spissen, men jeg har sett at du har brukt Zahid til å fremme det samme poenget så mange ganger at jeg følte for å svare. Jeg synes ikke det blir helt riktig å bruke han i det eksempelet der på den måten du gjorde det, men greit nok.

Jeg er selfølgelig enig at vi må starte å holde på spillerne våres, men når spilleren har et så sterkt ønske om å dra ut, som for eksempel Zahid, så er det ikke så mye vi får gjort. Vi hadde allerede holdt han igjen i minst et vindu mot hans vilje, og tilslutt er det lite man får gjort. Jeg tror vi må kunne lokke med Europa League spill for å holde på de spillerene du tenker på, for å komme dit trenger vi også gode spillere, så det er en vanskelig balansegang. Likevel trenger vi ikke mer enn en god årgang med gode talenter som vi for eksempel ser med B/G nå.

Og siden vi ikke har penger til å lønne spillerne våres 5 millioner eller kjøpe dyre spillere, så tror jeg heller løsningen er at vi tar medalje med våre unge talenter. Så selger vi de unna, og bruker pengene på forsterkninger til neste sesong før vi skal ut i Europa League kvalik.
    Last edited by tordvif; 11.11.2019, 23:06.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Kan svare på noen av punktene.
    Herlig, og tusen takk! Har ikke sett deg her inne på en stund

3. Dette gjøres naturligvis. De har et eget presserom hvor de får mat, frukt og drikke. Pluss fantastiske arbeidsforhold mtp lokale og nett mm. Alle som vil kan komme på alle treninger og foreta intervjuer, alle kan prate med alle etter kamper, og man kan avtale intervjuer utenom disse tidene også. Vålerenga er ikke en lukka klubb!
    Så bra! Da burde vi skryte av det! Noen burde lage en sak på hjemmesiden vår som viser hvor fett pressen har det hos oss!

4. Av alle kamper i går var vel vår kamp en av de minst interessante. Molde ble seriemestere, to bunnlag møtte hverandre, krisa i lsk eskalerer, medaljekamp og mye bråk i Trondheim osv. I tillegg gikk kampen I Tromsø hvor kun et fåtall av mediehusene har folk.
    Det er greit nok det, men se hvordan alle de andrekampene ble diskutert fra begge sider..Nesten så man mistenker at de hopper over Vålerenga med vilje!

5. Dette gjøres jo! Både på våren og på høsten deles det ut gavekort på billetter på Engaland. Der treffer man barn som er interessert i fotball. Ett gavekort gir fire billetter på vår neste hjemmekamp. Vil man ha flere får man det. Det beste av alt? Det er OBOS som betaler for disse så Vålerenga tjener faktisk på at flest mulig kommer.
    Så bra! Jeg var ikke klar over denne utdelingen på Engaland!

6: Gjennom hele sommeren erstattes dette med besøk til et tjuetalls fotballskoler med samme avtale.
    I tillegg gjør man alltid noe for både barnehagen og Valle Vgs. Hver høst er klubben til stede på Studentslippet i Oslo og når ut til haugevis av nye studenter som inntar byen.
    Igjen, så bra at man jobber på dette området! Og igjen, så kjipt at man ikke får høre om det og se bilder og video av det?

7: Å bare kaste ut gratisbilletter i vilden sky er som å pisse i buksa. Lyn gjorde dette og det endte med at folk ikke dro på kamp med mindre de kom inn gratis. Lyn hadde ikke mange tilskuere, men andelen som betalte fullpris var latterlig lav. I tillegg svekker det produktet sesongkort.
    Som du så av forslaget mitt var det ikke snakk om å kaste de ut i vilden sky, mn å holde seg til skoler i Oslo Øst, målretta og lokalt forankret. Og det har ingen innvirkning på sesongkortene.

8: Jeg føler mye av kritikken mot Vålerenga kommer basert på myter. Usannheter som fortelles så ofte at man tror på de blindt. Ukentlig leser jeg at det er en lukka klubb med stengte treninger, at ledelsen svarer det samme etter alle kamper, at man ikke gjør noe for å rekruttere, at nettsida ikke har saker osvosv.
    Det er intressant og litt skuffende, at det pekes på myter når problemet så tydelig kommer av mangel på informasjon. Og myter bekjempes uansett med fakta og informasjon. Alle skjønner at det ikke er enkelt for Ronny å finne på noe nytt å si etter 12 kamper uten seier, for all del. Hva KAN man si, liksom.

9: Jeg tror også økonomien i klubben blir overvurdert. Noe jeg dessverre har fått smertelig erfare. Det koster penger for å tjene penger, heter det, men når man ikke har penger, er det minimalt man får gjort. Skylder man penger, kan man ikke investere med risiko. Sånn er det.
    Sant nok.

10: Det er noe vi alle kan gjøre og det er å begynne å prate klubben opp. Ta en titt på sosiale medier og se hva våre egne supportere skriver i kommentarfelt. Det er er til tider sjokkerende. Dette forumet er unntaket, da man som regel har en saklig tone her, men på Facebook? Og jeg snakker ikke kun om evt frustrasjon etter et tap, men nesten konsekvent hver eneste dag.
    Det er ikke helt enkelt å "snakke opp" VIF om dagen. 1 seier på 14 forsøk, 0,35 mål per kamp, det mange av oss opplever som mangelfull informasjon og ganske begrenset kommunikasjon.
    "Bare kom på medlemsmøtet så får dere info" eller "Stikk innom treninga og spør" er ikke helt nok i 2019. Det er KLUBBEN som har ansvar for å informere OSS, for å skape blest, for å bruke sosiale medier. Ikke vi.
    "Vi her på forumet" er et lite utvalg av over snittet intresserte supportere. Vi kan være en resurs. Men innholdet må komme fra klubben!

11: Den enkleste, og billigste, markedsføringa er Word of mouth.
    Dette er sant, men kun når man er inne i en oppadgående spiral. Når utviklen stopper opp, når resultatene uteblir, og når spiralen snur og går nedover, så blir word-of-mouth snudd på hodet til et beist som er meget vanskelig å stoppe. Og hvis "marketing" er avhengig av en satsing på WOM, så er det gambling på høyt nivå...Og det ser man kanskje tydelig allerede, ref Obos, ref "myter", ref "blinde usannheter".

Flott at du kunne svare på noen ting ihvertfall, FrankO, det var fint!
    Jeg føler meg på ingen måte som en av de som snakker NED Enga, bare så det er sagt. Tvert imot prøver jeg å holde meg til sak når jeg diskuterer. Men jeg mener også det er innafor å ikke være enig i taktikk, laguttak, klippekort og en del andre disposisjoner som klubben har gjort denne sesongen, og å diskutere rundt det, selv om det ofte går rett på hovedtrener eller sportslig ledelse.

Vi har selvsagt noen skikkelige surmulere her inne også, som er negative uansett, men sånn er det på et forum. Helt normalt.

Oppfordring
    Det er noen ting vi her inne kan bli bedre på, og det er å dele artikler fra forsiden på f.eks Facebook, det er noe alle kan klare og det handler om et museklikk eller to, så vanskelig er det. Treffer ikke så godt hos mange av mine venner i andre land, men det kan jeg sikkert finne ut av!
    Så får jeg bare fremdeles drømme om den dagen Ronny dukker opp her inne og vasker gølvet med mine synspunkter på laguttak, taktikk, og min egen statistikk som jeg baserer mye av det jeg kommer med på.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Og, FrankO, det du sier om at alt blir oppfatta negativt, det er jeg enig i.

Jeg synes det er veldig viktig å nyansere, finne ut nøyaktig hva som er bra og hva som er dårlig. På den måten kan vi faktisk gjøre fremgang. Ellers risikerer vi å hente inn en ny trener som er god på det Deila er svak på, og omvendt.

Jeg tror at Deila og spillerne faktisk jobber steinhardt på trening. Ronny er god på den daglige treninga, der er han en ressurs for klubben. Under den forrige treneren ble det spilleropprør på grunn av slappe treninger!

Leave a comment:

• zeta
    replied
    FrankO

synd du ikke er i klubben lenger. Det er jo akkurat slike som trengs, som kommuniserer litt med fansen på forum. Ofte er det lettest å diskutere på forum siden man får tenkt før man snakker

Leave a comment:

Working...
X