Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tina er dessverre sykemeldt og har vært det de siste månedene. På grunn av kapasitet, eller mangel på sådan, har vi derfor måtte velge bort noen av de tingene hun gjorde for oss. Podcasten er en av disse tingene, videointervju en annen og bilder fra trening en tredje ting.

I Tinas fravær er det i all hovedsak jeg som har stått for kommunikasjonen på våre nettsider og budskapet i sosiale medier. Men jeg har også mine egne arbeidsoppgaver som jeg er ansatt for i arrangementsavdelinga. Og selv om jeg jobber langt mer enn hva min 50 prosentstilling skulle tilsi, strekker dessverre ikke tida til alltid.

Den overordna strategien om hva som skal publiseres og når, har/er jeg dog ikke involvert i.

Fyr gjerne løs på ting dere savner/ønsker så skal jeg forsøke å svare innafor de rammene jeg har!

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
      Tina er dessverre sykemeldt og har vært det de siste månedene. På grunn av kapasitet, eller mangel på sådan, har vi derfor måtte velge bort noen av de tingene hun gjorde for oss. Podcasten er en av disse tingene, videointervju en annen og bilder fra trening en tredje ting.

I Tinas fravær er det i all hovedsak jeg som har stått for kommunikasjonen på våre nettsider og budskapet i sosiale medier. Men jeg har også mine egne arbeidsoppgaver som jeg er ansatt for i arrangementsavdelinga. Og selv om jeg jobber langt mer enn hva min 50 prosentstilling skulle tilsi, strekker dessverre ikke tida til alltid.

Den overordna strategien om hva som skal publiseres og når, har/er jeg dog ikke involvert i.

Fyr gjerne løs på ting dere savner/ønsker så skal jeg forsøke å svare innafor de rammene jeg har!
      Er vel mange rundt klubben som kunne fylt denne rollen gratis frem til Tina er tilbake
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Interessant vurdering av GIG analyse om prosentvis sjanser for slutt plassering i ES
        Molde 79.06% 17.02% 3.40% 0.5% 0.02%
        Bodø/Glimt 17.16% 54.79% 20.72% 6.41% 0.87%
        Odd 3.09% 20.68% 45.94% 23.64% 5.73%
        Rosenborg 0.64% 6.62% 23.67% 45.4% 17.48%
        Brann 0.05% 0.83% 5.37% 17.95% 43.46%
        Kristiansund / 0.06% 0.58% 3.9% 17.09%
        Vålerenga / / 0.02% 1.32% 8.1%
        Viking / / 0.01% 0.54%

Comment

• Vet ikke helt hvilken tråd jeg skal legge denne, men passer vel her. Overlege Fred Heggen skriver om hvordan det er å være Vålerengasupporter:

Comment

• Originally posted by Loke View Post
            Er vel mange rundt klubben som kunne fylt denne rollen gratis frem til Tina er tilbake
            Det er muligens en grov undervurdering av hva som ligger i stillingen hennes.
            Å ha ansvaret for all ekstern kommunikasjon er en kjempejobb, langt utover å legge ut ting på sosiale medier osv. Jeg aner ikke hvem som fyller skoene hennes p.t. eller hvordan de har fordelt det ansvaret nå, ikke så lett når vi uansett ikke får vite noe
            Det som er helt sikkert er at klubben undervurderer behovet for kommunikasjon akkurat nå.

For de som kan styre sitt eget lag:
            vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post
              Vet ikke helt hvilken tråd jeg skal legge denne, men passer vel her. Overlege Fred Heggen skriver om hvordan det er å være Vålerengasupporter:

https://www.nettavisen.no/sport/er-d...423839296.html
              Så jævlig kjent det der. Han er flink til å sette ord på det da
              vif.managerleague.com

Comment

Tina er dessverre sykemeldt og har vært det de siste månedene. På grunn av kapasitet, eller mangel på sådan, har vi derfor måtte velge bort noen av de tingene hun gjorde for oss. Podcasten er en av disse tingene, videointervju en annen og bilder fra trening en tredje ting.

Jeg kan skyte fra hofta jeg!
                1: Ved anledning håper jeg du kan oversende ønsker om god og snarlig bedring fra en stor gjeng som savner henne og jobben hun gjorde!

2: To av de tre tingene du nevner har vært etterspurt på forumet, video og bilder.

3: I en tung periode, som nå, med 6 kamper uten seier, er vi mange som føler klubben burde kommunisert litt mer rundt hva det er som foregår. Det er klart det blir murring når resultatene er dårlige, prestasjonene er dårlige og allikevel får en del spillere det som oppfattes som soleklart klippekort. Da øker behovet for kommunikasjon. Det ble spesielt tydelig etter kritikken fra Reka i beste sendetid. Dette med at vi har mista litt av sjela, dette med at ting virker helt dødt, det forsterkes jo bare av manglende kommunikasjon.

4: Mange ble også tatt litt på senga av Ejuke-salget, og jeg føler dette også kunne væt håndtert bedre med mer kommunikasjon.

5: Jeg skjønner at folk kan bli sykemeldt på ugunstige tidspunkt. Men når både Freddy forsvant ganske plutselig (?), Tina gikk ut i perm, for å så bli sykemeldt, podcaster stopper helt opp, og hjemmesiden til klubben ser ut som en middels nettavis, FB og Twitter ser bare ut som auto-generert innhold fra forsida vår, resultatene er elendige, vår beste spiller selges, ja da må det rett og slett kommuniseres bedre og mer rundt hva det er som foregår.
                Og helst litt mer detaljert enn bare "Vi må jobbe steinhardt"...

Det er ihvertfall 5 punkter der skoen har trykket siden i sommer.
                Hva du evt kan gjøre med noe av dette aner jeg ikke, FrankO, men nå har jeg ihvertfall overlevert en komprimert liste
                vif.managerleague.com

Comment

• Noen som har hørt noe om Shala? Får han seg en skinne med skumgummi så han kan spille etter pausen?
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

4: Mange ble også tatt litt på senga av Ejuke-salget, og jeg føler dette også kunne væt håndtert bedre med mer kommunikasjon.
                    Mye bra i denne lista, men pkt 4 er jeg ikke helt enig i. Ejuke ble både i supporterkretser og i media omtalt som en av ligaens beste spillere, og vår neste eksport. De som ble tatt på senga må jo ha levd under en stein. Også er det utfordrende å balansere hvor mye info man skal ut med i overgangssaker. Noen vil aldri få nok. Men, i caset Ejuke ble mitt behov tilfredsstilt av klubben.

Om det du egentlig mener er at du synes klubben burde deltatt i den offentlige debatten rundt pris og timing, så er jeg i alle fall uenig. Dette får de ta på kammerset også får de informere oss om hva de har kommet frem til. Så kan vi ta det til etteretning og/eller fyre løs i kommentarfelt om hvor uenige vi er. Men, at klubben skal kaste seg inn i en diskusjon om dette, mener jeg er helt feil.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                      3: I en tung periode, som nå, med 6 kamper uten seier, er vi mange som føler klubben burde kommunisert litt mer rundt hva det er som foregår. Det er klart det blir murring når resultatene er dårlige, prestasjonene er dårlige og allikevel får en del spillere det som oppfattes som soleklart klippekort. Da øker behovet for kommunikasjon. Det ble spesielt tydelig etter kritikken fra Reka i beste sendetid. Dette med at vi har mista litt av sjela, dette med at ting virker helt dødt, det forsterkes jo bare av manglende kommunikasjon.
                      Mye av dette kan du få svar på medlemsmøtet som arrangeres neste onsdag. http://www.vif-fotball.no/nyheter/in...il-medlemsmote

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Mye bra i denne lista, men pkt 4 er jeg ikke helt enig i. Ejuke ble både i supporterkretser og i media omtalt som en av ligaens beste spillere, og vår neste eksport. De som ble tatt på senga må jo ha levd under en stein. Også er det utfordrende å balansere hvor mye info man skal ut med i overgangssaker. Noen vil aldri få nok. Men, i caset Ejuke ble mitt behov tilfredsstilt av klubben.

Om det du egentlig mener er at du synes klubben burde deltatt i den offentlige debatten rundt pris og timing, så er jeg i alle fall uenig. Dette får de ta på kammerset også får de informere oss om hva de har kommet frem til. Så kan vi ta det til etteretning og/eller fyre løs i kommentarfelt om hvor uenige vi er. Men, at klubben skal kaste seg inn i en diskusjon om dette, mener jeg er helt feil.
                        Haha, nei JEG mener ikke at det burde være en debatt Jeg har heller ikke kritisert salget, jeg bragte bare opp punktet rundt kommunikasjon. Listen var ikke "mine meninger" men en komprimert liste over saker der "en del mennesker" har savnet informasjon. Ikke mer og ikke mindre
                        vif.managerleague.com

Comment

Mye av dette kan du få svar på medlemsmøtet som arrangeres neste onsdag. http://www.vif-fotball.no/nyheter/in...il-medlemsmote
                          Jeg ønsker også at det gis en tilbakemelding rundt det punkt 3. Det virker som om de ikke helt forstår greia.

Et par eksempler er at Deila går i et 15 minutters intervju for å forsvarer seg mot kritikk, men så starter han hele intervjuet med å fortelle at han ikke har sett innslaget med Rekdal/JJ. Hvor lurt er det egentlig å ta et lengre intervju for å tilbakevise kritikk han ikke har prioritert å sette seg inn i? Skjønner de ikke hvor dumt det fremstår å bare skylde på at Rekdal er misunnelig?

I dette intervjuet med Espeseth så sier han følgende. – Jeg synes at når vi får en kritikk på at vi er blitt en lukket klubb og har ødelagt sjela og alt på en måte er elendig, og vi har nærmest tatt livet av klubben med dette såkalte «Team Drammen» ... Det opplever jeg nok som ganske urettferdig, sier Espeseth til Eurosport.

Et tips her er at det ikke er så lurt å prøve å vinne diskusjonen. Han mener kritikken er grunnløs til tross for at veldig mange er uenig med han. Er det ikke da smartere å ta det til seg i stedet for å krangle på det?

Med åpenhet så menes ikke ting som Engaland. Det er et kontrollert tiltak rettet mot barn og unge. Vel og bra, men har de ikke fått med seg at klubben ikke lenger dekkes av mediene?

Og hvor lurt er det at sportslig leder prater om stolthet når vi selger våre beste spillere? Trenger ikke prate om selve salget, men hvor gjennomtenkt er det egentlig at sportslig leder fremstår som verdens lykkeligste mann når vi har solgt vår beste spiller? Skjønner de ikke at det ikke er en god nyhet for alle som holder med klubben?

Dette er ikke stoff for et medlemsmøte, dette er ting noen må hviske dem i øret. Mulig at de som går på dette møtet kan bli beroliget av det de hører der, men husk at 99,9% ikke er der. At det tas opp på et lukket medlemsmøte er i seg selv ikke nok til å tilbakevise at klubben er lukket...det bare understreker det enda mer. Trenger ikke få noen tilbakemelding på det, bare gjør noe med det.

Comment

• Leit å høre at Tina er syk. Ikke hyggelig å høre at noen er sykmeldt i en så lang periode, håper hun er på bedringens vei snart. Hun og jobben hun gjør er savnet!

Likevel: Jeg må si det er veldig spesielt at en klubb (en stor bedrift!) som direkte lever av oppmerksomhet fra supportere og synlighet i media har råd til å legge hele mediestrategien på is på grunn av én enkelt sykemelding. Jeg tror klubben undervurderer viktigheten av jobben en god medieavdeling kan gjøre, både overfor supportere og befolkningen generelt.

Jeg kjenner ikke detaljene rundt avgangen til Freddy, men det er for meg åpenbart at kommunikasjonsavdelingen må bestå av mer enn ett menneske. Ville Freddy gå selv, må han erstattes. Hadde ikke klubben råd til å beholde ham (i en 20% stilling???), må budsjettet omprioriteres. Å ha en sterk mediesatsning kan ikke ses på som rene utgifter, da synlighet (i tillegg til å spille god fotball) er den mest åpenbare måten å generere mer interesse og inntekter.

Viktig å presisere: Dette er ikke på ingen måte ment til forkleinelse for FrankO (og de andre) som gir jernet for klubben!!! Jeg er overbevist om at du legger ned en innsats som går langt utover det stillingsbrøken din i klubben tilsier, og gir mye mer til klubben enn hva du blir honorert for.

Comment

• Jeg er hjertens enig i at media og kommunikasjonsavdelingen er et område man må satse mer på, og definitivt med mer enn en person når vi ser hvor sårbart dette er. Tiden da media tuslet rundt på Valle daglig og dekket hva som foregikk er en saga blott, og klubben må skape interessen selv. Selv med Tina frisk og rask synes jeg dette ble dekket for dårlig, sammenlignet med andre klubber.
                              I tillegg har alt blitt for uforutsigbart. Ta Instagram kontoen; etter lang tids inaktivitet skal plutselig spillerne ha hver sin dag med storyer. Funket knallbra med Tollås, ikke overhodet med Bård og var greit med Nakkim. Men så var det slutt. Eller er det pause?

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Mye bra i denne lista, men pkt 4 er jeg ikke helt enig i. Ejuke ble både i supporterkretser og i media omtalt som en av ligaens beste spillere, og vår neste eksport. De som ble tatt på senga må jo ha levd under en stein.
                                Feil. Ssånn som situasjonen er NÅ, kunne jeg ha skjønt det. Ingen sjangs på medalje. Ingen sjangs på e-cup spill. Da må det være lov for klubb å cashe inn for den beste spilleren. Men når sjansen er større enn noen gang, for å ta medalje, selger man seg ikke ned, man forsterker! Derfor ble mange tatt på senga. Vi er mange som har det sånn (for å si det som Jokke)
                                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Working...
                                X