Originally posted by hp29
View Post
Dagbladet skrev jo at Freddy skulle ned i stillingsprosent, men virker som den prosenten ble 0. Visstnok var det etter ønske fra Freddy selv, men hvor dypt det ønsket hans var er jeg litt usikker på.
Merker jeg også er litt usikker på hvordan økonomien egentlig er. Vi gikk jo med kraftig underskudd i 2018, selv om Espeseth forsikrer om at store deler av det var budsjettert.
Senest i mai så forteller jo Espeseth at økonomien er under kontroll. ...daglig leder i Vålerenga Fotball Elite, Erik Espeseth tok ordet. Han fortalte om rikets tilstand, hvor vi per dags dato har god kontroll på budsjettet... og siden underskuddet i vinter har vi solgt Sam Johnson og plusset på enda 20 nye millioner med salg av Ejuke. Tror det er smart av klubben å være åpen om disse tingene. Misnøyen nå går jo mye på at det er et stort gap mellom forventning og hva vi faktisk får.
Når målet er medaljer og vi er langt unna det, så er det forhåpentligvis ikke enda en bombe som kommer i forhold til økonomi. Så mye kan vel ikke ha gått galt på de sju hjemmekampene som har vært siden da? På meg så virker det som vi har satset over evne og fått veldig lite igjen for den satsingen. Derfor dro vi i bremsen, kvittet oss med dyre spillere og folk i administrasjonen. Jeg skjønner jo hvis Trøim begynner å bli rimelig lei. Samtidig så tenker jeg det er Espeseth og Deila som må ta ansvaret hvis Trøim ikke gidder mer. Da har de lovet han ting de ikke kan holde.
Og for meg er det helt merkelig at det skal være nødvendig å få titalls millioner i tilskudd for å klare å drive en midt-på-treet Eliteserieklubb med egen stadion midt i Oslo.
Comment