Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by hp29 View Post
    Jeg er hjertens enig i at media og kommunikasjonsavdelingen er et område man må satse mer på, og definitivt med mer enn en person når vi ser hvor sårbart dette er. Tiden da media tuslet rundt på Valle daglig og dekket hva som foregikk er en saga blott, og klubben må skape interessen selv. Selv med Tina frisk og rask synes jeg dette ble dekket for dårlig, sammenlignet med andre klubber.
    I tillegg har alt blitt for uforutsigbart. Ta Instagram kontoen; etter lang tids inaktivitet skal plutselig spillerne ha hver sin dag med storyer. Funket knallbra med Tollås, ikke overhodet med Bård og var greit med Nakkim. Men så var det slutt. Eller er det pause?
    Har vel egentlig inntrykk av at det ble gjort en del nedskjæringer i vår egen medieavdeling. Garantert pga en økonomi som ikke er så bra.

Dagbladet skrev jo at Freddy skulle ned i stillingsprosent, men virker som den prosenten ble 0. Visstnok var det etter ønske fra Freddy selv, men hvor dypt det ønsket hans var er jeg litt usikker på.

Merker jeg også er litt usikker på hvordan økonomien egentlig er. Vi gikk jo med kraftig underskudd i 2018, selv om Espeseth forsikrer om at store deler av det var budsjettert.

Senest i mai så forteller jo Espeseth at økonomien er under kontroll. ...daglig leder i Vålerenga Fotball Elite, Erik Espeseth tok ordet. Han fortalte om rikets tilstand, hvor vi per dags dato har god kontroll på budsjettet... og siden underskuddet i vinter har vi solgt Sam Johnson og plusset på enda 20 nye millioner med salg av Ejuke. Tror det er smart av klubben å være åpen om disse tingene. Misnøyen nå går jo mye på at det er et stort gap mellom forventning og hva vi faktisk får.

Når målet er medaljer og vi er langt unna det, så er det forhåpentligvis ikke enda en bombe som kommer i forhold til økonomi. Så mye kan vel ikke ha gått galt på de sju hjemmekampene som har vært siden da? På meg så virker det som vi har satset over evne og fått veldig lite igjen for den satsingen. Derfor dro vi i bremsen, kvittet oss med dyre spillere og folk i administrasjonen. Jeg skjønner jo hvis Trøim begynner å bli rimelig lei. Samtidig så tenker jeg det er Espeseth og Deila som må ta ansvaret hvis Trøim ikke gidder mer. Da har de lovet han ting de ikke kan holde.

Og for meg er det helt merkelig at det skal være nødvendig å få titalls millioner i tilskudd for å klare å drive en midt-på-treet Eliteserieklubb med egen stadion midt i Oslo.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Dagbladet skrev jo at Freddy skulle ned i stillingsprosent, men virker som den prosenten ble 0. Visstnok var det etter ønske fra Freddy selv, men hvor dypt det ønsket hans var er jeg litt usikker på.
      Vi var tre personer som i januar fikk beskjed at vi var overflødig med tanke på den økonomiske situasjonen i klubben. En fikk tilbud om å gå bort fra din faste avtale for å gå over på en vesentlig mindre rolle, men som slutta på dagen. En fikk gå ut deler av oppsigelsesperioden og få fri resten. Og jeg fikk beskjed om at jeg kunne si fra meg min faste avtale mot en midlertidig avtale som strekker seg ut november. Dette takket jeg ja til da min personlige økonomi ikke var spesielt god etter flere måneder sykefravær uten tilskudd av sykepenger. Basically levde jeg på oppsparte midler i et halvt år.

Så når man vipper kalenderen over på desember står jeg uten jobb - med mindre noen kjenner noen som har bruk for en oppegående kar som er over gjennomsnittet god innafor journalistikk og markedsføring...

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Vi var tre personer som i januar fikk beskjed at vi var overflødig med tanke på den økonomiske situasjonen i klubben. En fikk tilbud om å gå bort fra din faste avtale for å gå over på en vesentlig mindre rolle, men som slutta på dagen. En fikk gå ut deler av oppsigelsesperioden og få fri resten. Og jeg fikk beskjed om at jeg kunne si fra meg min faste avtale mot en midlertidig avtale som strekker seg ut november. Dette takket jeg ja til da min personlige økonomi ikke var spesielt god etter flere måneder sykefravær uten tilskudd av sykepenger. Basically levde jeg på oppsparte midler i et halvt år.

Så når man vipper kalenderen over på desember står jeg uten jobb - med mindre noen kjenner noen som har bruk for en oppegående kar som er over gjennomsnittet god innafor journalistikk og markedsføring...
        Såpass ja. Får håpe det er penger til å leie LSK-hallen etter nyttår da...

Comment

• Den mest fornuftige måten å takle økonomiske problemer på er at Deila halverer lønna si siden han har levert langt unna forventet. Å håndtere det på en måte som skader klubben ytterligere er kjipt

Comment

• Nå er det kanskje ikke så smart av meg å skrive innlegg midt på natta. Men jeg synes dette er merkelig prioritering av klubben. Media og få ting ut til supportere eller potensielle supporter er så ekstremt viktig. Spesielt når VG, Dagbladet, TV2 osv nesten ikke bryr seg lenger om Vålerenga. Da må klubben gjøre det selv.
            Man hører jo nesten ingen ting om klubben lenger. Det er jo nesten helt dødt, og når resultatene ikke kommer heller så blir det ikke mye å skryte av.

Begynte å følge Enga på grunn av supporterne, på grunn av at det var alltid noen som hadde noe å si om Enga. Radio, TV, mannen i gata. Vi var rett og slett elsket eller hatet. Nå er man mer likegyldig.

Vill ha en mer åpen klubb, gi klubben tilbake til supporterne!

Comment

• Drit i om det er sent på natta, det er av fulle menn og barn du hører sannheten.Synes synd på FrankO, synes du alltid har stått på og vært aktiv på forumer, Tusen takk for din innsats! At Team Drammen eller la oss kalle dem Dynamo Dresden ikke skjønner at kommunikasjon er viktig for å skape ett godt produkt er skammelig.
              Så akkurat på denne videoen: https://youtu.be/yjMW-PEkJqk
              Basert på denne så kunne jeg sånn sent på kvelden ønske at Team Drammen kunne ryke å reise!
              I er sjef, jeg husker fortsatt at jeg så den første kampen hans på Gressvik for Enga,
              Hva har Team Drammen med å skilte med i denne sammenheng?
              Siem er borte, men tar heller han kortvokste tilbake framfor han som velger å uttale seg en gang i året for medlemma.
              I sportslig utvalg er det mye kompetanse som kunne hatt Enga Sjel, men derimot mange kandidater med mye potensiale.
              Jeg skjønner faen ikke jeg at Team Drammen kan drive en klubb som Enga, som Dynamo Dresden. Det funka kanskje i DDR, men nå er muren falt. Det er alltid synd med sykemeldinger men det er arbeidsgiver ansvar! Gi meg noe info!!!

Det er jo kun uten unntak av såkalt eksternt press at vi hører noe fra Espeseth eller Deila?
              Hvorfor er det slik, kan dere ikke stille opp for oss som bryr oss om Enga?
              Har dere scenskrekk ifht. egen interwebb?

Vi lever i 2019, dette er Enga ikke Dynamo Dresen, skjerp dere!

Martin Andresen var 100% mer pedagogisk i sitt budskap på interwebben, enn dere.
              Entusiasme er ikke skapt på kun deltagelse på ett årlig møte for medlemmer av klubben.
              Hvorfor stiller ikke Deila der, foretesen kun hans håndlangere?

Jeg tror ikke at en klubb i 2019 kan drives som Dynamo Dresen på 80 tallet, kommunikasjonsmessig.
              Det er mulig at dere tror at det er sponsorene som betaler lønna deres, men det er ett kortsiktig perspektiv.
              Det er vi som bryr oss om Enga som betaler de høyst overlønna lønningene ifht. resultat deres!

Fram med trynene deres på interwebben!
              Last edited by ForesttGump; 06.09.2019, 03:12.

Comment

• Lurer på om de faktisk får med seg ting som blir skrevet her og andre steder, eller om de fullstendig lever i sin egen boble. Tror egentlig dessverre at de er i den bobla.

Purehelp sier at Daglig leder lønnes med 2,9 millioner kroner. Det er grovt overbetalt. For hver hundrelapp klubben omsetter får Erik Espeseth tre kroner.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Ajaj, såpass ja!
                  Dette KAN tolkes som at Tina egentlig er på vei helt vekk m.a.o, men at hun ikke kan "røres" så lenge hun er sykemledt? Jeg håper jeg tar feil, dette høres ikke bra ut...

For de som kan styre sitt eget lag:
                  vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                    Lurer på om de faktisk får med seg ting som blir skrevet her og andre steder, eller om de fullstendig lever i sin egen boble. Tror egentlig dessverre at de er i den bobla.

Purehelp sier at Daglig leder lønnes med 2,9 millioner kroner. Det er grovt overbetalt. For hver hundrelapp klubben omsetter får Erik Espeseth tre kroner.
                    Liker ikke denne måten å tenke på. Skal du ha de beste folka, må du betale. Hvis du har en daglig leder som øker budsjettet fra 40 millioner til 90 millioner, så er 2.9 millioner veldig lite. Tilsvarende når folk klager på høye spillerlønninger. Skal du trekke til deg de beste spillerne - må du kunne tilby de beste lønningene.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Ajaj, såpass ja!
                      Dette KAN tolkes som at Tina egentlig er på vei helt vekk m.a.o, men at hun ikke kan "røres" så lenge hun er sykemledt? Jeg håper jeg tar feil, dette høres ikke bra ut...
                      Neinei, Tina er dessverre syk og fraværet har ingenting med klubbens økonomi å gjøre.

Comment

• Originally posted by Askeladden View Post

Liker ikke denne måten å tenke på. Skal du ha de beste folka, må du betale. Hvis du har en daglig leder som øker budsjettet fra 40 millioner til 90 millioner, så er 2.9 millioner veldig lite. Tilsvarende når folk klager på høye spillerlønninger. Skal du trekke til deg de beste spillerne - må du kunne tilby de beste lønningene.
                        Jeg har ikke noe i mot lønnsnivået i seg selv. Og det hadde vært bra hvis de beste spillerne våre tjente ti millioner. Jeg mener bare at i dette tilfellet er det alt for mye.

Comment

• Jeg følger ikke sååå godt med på de yngre landslagene våre, men tok en titt på lagoppstillingen til U21 gutta. Ikke EN Vål'enga spiller. Er vi kanskje ikke så flinke på talent utvikling som vi selv hevder?
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                            Jeg følger ikke sååå godt med på de yngre landslagene våre, men tok en titt på lagoppstillingen til U21 gutta. Ikke EN Vål'enga spiller. Er vi kanskje ikke så flinke på talent utvikling som vi selv hevder?
                            Vi veldig gode opp til dette nivået. Men her snakker vi om de spillerne som er/kan være aktuelle for dette laget må få sjanser i ES. Vi har jo med Klaesson og Dønnum og i tillegg er Borch og Myhre aktuelle. De to første er med i den totale troppen som er tatt ut mens Borch og Myhre neppe blir aktuelle før de spiller fast hos oss. Stabæk har gitt mange yngre spillere sjansen og får med mange. Dette gjelder de fleste av de som spiller der.

Så svarer er både og. Vi er gode på utvikling så lenge VIF2 er en god nok utviklingsarena men deretter svikter Deila totalt når han kun ønsker å bruke «eldre ledere» på banen. Ingen fikk sjansen i år før de eldre ble skadet. Sånt legges merke til. Litt det samme som hos RBK, Molde og Brann. Men disse lagene har bedre økonomi og/eller spillerlogistikk (?) som gjør at de kan hevde seg. Deila prøvde vel et forsøk på å kopiere dette før sesongen for å nå topp fire. Vi ser alle resultatet.

De yngre spillerne som har fått sjansen - hos alle lag i Norge - har så langt denne sesongen vist at den kommende generasjonen nok er bedre enn de etablerte årgangene. Så her svikter den langsiktige planene for VIF og vi starter å miste spillere snart om ikke Deila endrer - igjen - tanken om å slippe til yngre. I mine øyne har Deila fått er litt ufortjent rykte for å satse på yngre. I Godset var det en ekstrem gjeng som nesten uten unntak har lykkes senere men utover dette har ikke Deila vist noen «ungdomslinje» overhodet. Det er i mine øyne skummelt med tanke på å bygge en plattform for fremtiden. Vi kan miste de yngre talentene vi bygger opp, snarere tvert i mot burde vi ha en hel «stamme» av dem så selv om vi mister en stjerne eller to (om det skulle skje) så har vi grunnlag nok å bygge videre. Men det betinger helt andre vurderinger for å slippe til de yngre på a-laget enn i dag.

Comment

• Henger nok også litt sammen med at Deila har kniven på strupen denne sesongen, og trenger man kortsiktige resultater så kjøper man.

Comment

• Her spiller VIF med Lekven i stedet for Felix og ligger på sjuende. Tror man at VIF ville kjempet desperat mot nedrykk hvis Felix hadde spilt?

Comment

Working...
                                X