Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by zeta View Post
    Her spiller VIF med Lekven i stedet for Felix og ligger på sjuende. Tror man at VIF ville kjempet desperat mot nedrykk hvis Felix hadde spilt?
    Ja, jeg tror ikke det ville utgjort stor forskjell. Felix har ikke vært like lysende i år som i fjor, heller ikke for VIF2. Han vil sikkert også vokse på tillit, men jeg synes Lekven, jevnt over, har vært blant våre beste, og da er det greit at han går foran Felix.

Jeg tror også at du har Asberger, Zeta, siden du er så monomant opptatt av Lekven, og tilskriver ham alt som er galt, og aldri klarer å se at han spiller bra (de gangene han gjør det).

Kan du ikke holde deg til Midtbanetråden, som du har startet? Det er et førsteklasses Zetareservat hvor du kan synse og mene om Lekven i hver jævla post, til tross for at ingen diskuterer med deg.

Comment

• Originally posted by The Mayor View Post

Ja, jeg tror ikke det ville utgjort stor forskjell. Felix har ikke vært like lysende i år som i fjor, heller ikke for VIF2. Han vil sikkert også vokse på tillit, men jeg synes Lekven, jevnt over, har vært blant våre beste, og da er det greit at han går foran Felix.

Jeg tror også at du har Asberger, Zeta, siden du er så monomant opptatt av Lekven, og tilskriver ham alt som er galt, og aldri klarer å se at han spiller bra (de gangene han gjør det).

Kan du ikke holde deg til Midtbanetråden, som du har startet? Det er et førsteklasses Zetareservat hvor du kan synse og mene om Lekven i hver jævla post, til tross for at ingen diskuterer med deg.
      Det er kanskje monotont, men dog et gyldig poeng.
      Lekven har klippekort samme faen og med det opptar en plass fra de yngre uansett hvordan han spiller.
      jeg tror vi hadde vært et morsommere lag om vi hadde stanset på Felix og gitt han like mange muligheter til å etablere seg som Lekven får til å spille en god kamp.

Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by The Mayor View Post

Her er jeg veldig uenig med deg. Hadde Felix blitt satset på fra preseason og fått tillit tror jeg (sikkert subjektivt vurdert) vært en betydelig bedre spiller enn Lekven. De blir rett og slett demotiverte når de på trening viser bedre takter men fremdeles blir holdt utenfor. Har fått klare signaler at dette gjelder flere av de yngre som er gode på trening men ikke får sjansen. Får mange av de eldre med klippekort.

Men det gjelder ikke bare på midten. Er vel litt merkelig at også Dønnum presterer bra, Klaesson gjør det osv når de får sjansen. I mine øyne er det total bom fra Deila når dette skjer. De yngre har utvikling i seg mens han håper de eldre kanskje skal komme tilbake på et ok nivå. Problemet er bare at deres gamle nivå ikke er bra nok. Og vi har ikke råd til å kjøpe gode nok spillere. Vi har faktisk fasiten. Ustabilt og 7 plass.

Comment

• Jeg synes spillet til Lekven er helt fryktelig og det ødelegger mye av interessen min for VIF og norsk fotball.

Jeg har også tenkt at Lekven spiller så fryktelig enkelt fordi han ikke kan noe annet, men dette kan være mer komplisert. Han kan få instrukser av Deila om å gjøre alt svært enkelt. Da er det i så fall også en systemfeil. En sentral midtbanespiller må ikke bli instruert til å slutte spille fotball, bare dytte ballen intetsigende rundt. Her er det noe som har gått galt.

Dette er så opplagte ting og så lurer folk på hvorfor VIF svikter hele tiden. I stedet for å rette oppmerksomheten mot disse tingene skylder man i stedet på mystiske ting, som helt uforklarlige mentale problemer i klubben Vålerenga, på måneden August, på ferien osv

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Her er jeg veldig uenig med deg. Hadde Felix blitt satset på fra preseason og fått tillit tror jeg (sikkert subjektivt vurdert) vært en betydelig bedre spiller enn Lekven. De blir rett og slett demotiverte når de på trening viser bedre takter men fremdeles blir holdt utenfor. Har fått klare signaler at dette gjelder flere av de yngre som er gode på trening men ikke får sjansen. Får mange av de eldre med klippekort.

Men det gjelder ikke bare på midten. Er vel litt merkelig at også Dønnum presterer bra, Klaesson gjør det osv når de får sjansen. I mine øyne er det total bom fra Deila når dette skjer. De yngre har utvikling i seg mens han håper de eldre kanskje skal komme tilbake på et ok nivå. Problemet er bare at deres gamle nivå ikke er bra nok. Og vi har ikke råd til å kjøpe gode nok spillere. Vi har faktisk fasiten. Ustabilt og 7 plass.
            Dette er så riktig! Grødem er solgt, han var en annerledes type, ikke sånn lett som de fleste andre. Men Deila har ikke vært interessert i å finne en rolle til ham i den rette komboen.

Nå kan vi ikke holde på Felix særlig lenger heller uten at han får spille. Og dette for syvendeplass. Hvis Deila mener det hadde blitt nedrykk med Felix, hvor dårlige er da disse andre spillerne hans?

Jeg skreiv mail til klubben før sesongen at klubben hadde mistet så mye fart og fysikk med Johnson, Carvalho og DFH, og selv om det kom inn noen var det stor risiko for at VIF kom til å bli løpt og kriget i senk. Dette er så forutsigbart. Hadde vi enda utviklet noen yngre spillere...

Comment

• Originally posted by zeta View Post
              Jeg synes spillet til Lekven er helt fryktelig og det ødelegger mye av interessen min for VIF og norsk fotball.
              Du gir deg ikke på tørre møkka til tross for at statistikken viser at du tar feil hva angår hvordan han spiller, hvordan andre spiller på VIF i tilsvarende roller (ref Abu), og bare putter begge fingra i øra og hyler ut "LEKVEN ER RÆVA, DET ER HANS SKYLD!". Nå er det faen meg nok, Zeta, du har jo åpenbart psykiske problemer som du burde få hjelp med. Lekven er mer fremoverlent, spiller flere pasninger fremover, og gjør ekstremt sjelden feil (helt motsatt av din kjære Abu som har en feilprosent i år som er proposjonalt omvendt av kvaliteten på dine innlegg på forumet).

Du skjønner tydeligvis ikke hvilken rolle noen av disse har i spillet vårt, men det er bedre for alle oss andre om du ikke poengterer din mangel på forståelse gang på gang på gang.

Jeg får bare håpe at Lekven spiller fast på laget i 3 år til, så burde din interesse for VIF og norsk fotball omsider være på nivå med din forståelse, og vi slipper disse anti-Lekven oppgulpene.

God helg.
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Du gir deg ikke på tørre møkka til tross for at statistikken viser at du tar feil hva angår hvordan han spiller, hvordan andre spiller på VIF i tilsvarende roller (ref Abu), og bare putter begge fingra i øra og hyler ut "LEKVEN ER RÆVA, DET ER HANS SKYLD!". Nå er det faen meg nok, Zeta, du har jo åpenbart psykiske problemer som du burde få hjelp med. Lekven er mer fremoverlent, spiller flere pasninger fremover, og gjør ekstremt sjelden feil (helt motsatt av din kjære Abu som har en feilprosent i år som er proposjonalt omvendt av kvaliteten på dine innlegg på forumet).

Du skjønner tydeligvis ikke hvilken rolle noen av disse har i spillet vårt, men det er bedre for alle oss andre om du ikke poengterer din mangel på forståelse gang på gang på gang.

Jeg får bare håpe at Lekven spiller fast på laget i 3 år til, så burde din interesse for VIF og norsk fotball omsider være på nivå med din forståelse, og vi slipper disse anti-Lekven oppgulpene.

God helg.
                Sånn skal det sies! God helg til alle.

Comment

God helg.
                  Jeg skal vel ikke si at jeg er enig at Lekven har all skyld men du så selv hva en god midtbanespiller - ref Abu i form i fjor sammen DFH - kan utrette. Og i år ser du hvor langt unna vi er en sånn duo og/eller spiller. De leverer høyst «plain-football» som ikke påvirker laget spesielt positivt. Det er få målpoeng i Lekven / Abu i år og de er heller ikke ofte 3.sist - om noen. Så laget mangler en dimensjon i spillet når de - stort sett - har kort pasninger uten spesiell risiko. Jeg har lest analysene dine med stor interesse og det gir et godt bilde av hva som foregår. Men kanskje vil jeg heller ha Abu med feilpasninger enn en Lekven med 100% treff? Så kan man diskutere rollene og arbeidsoppgaver men med fasit i hånd er laget på 7.plass pt.

Så kanskje må lag eller formasjon endres for at vi skal få noe til å skje? Vi har rotert bak og vi har rotert foran. Midten har vært ganske stabil men det er rart at det ble noe bedre med Shala på plass. Så vi trenger å tenke nytt på midten også og Lekven hadde sikkert hatt godt av en liten pause, så fantastisk er han ikke.

Heldigvis er det lov å være uenig og det noe som heter at en god ting ikke kan gjentas for ofte. Så får vi heller være enig om å være uenig men jeg skulle gjerne sett at vi gjorde noen grep for å sikre oss mer kreativitet fra midten.

God helg :-)

Comment

God helg.
                    Dine analyser viser ikke hvordan Lekven umiddelbart spiller ballen videre uavhengig av om pasningene gir noen mening. Alle må vel være enig i at han gjør det enkelt? Det er nesten vanskelig å gjøre feil når man gjør det så enkelt.

Det burde være ekstra krav til spillere som holder unge lovende folk ute. Da burde de virkelig levere.

Så har du enda ikke nevnt hva Lekven er god på utover mer usynlige ting

Comment

• Formen til VIF peker mot nedrykksstrid. Det er tydeligvis mange som tror at det kommer til å snu. Men det må vel være en grunn til at det skal snu? Kan det være at de endelig får selvtillit? At de endelig har jobbet beinhardt nok på trening? Det virker usannsynlig

Den eneste eventuelle grunnen jeg kan se er at det nye stopperparet er mye bedre enn det som var. I så fall er Ivan et mye større problem enn alle har trodd

Hvis det ikke snur så er klubben i megakrise

Comment

• I siste kamp slo Lekven flere gode stikkere gjennom ledd, noen som la merke til det, utenom Spinner selvfølgelig, som har tatt seg bryet å se kampen flere ganger.

Ellers meldes det om at Juarez mest sannsynlig er klar til neste kamp, så hvem burde Deila gå for? Ny sjanse til Borchgrevink, eller prioritere Juarez defensive trygghet og rutine? https://www.eurosport.no/fotball/eli...sFY6mXfyTZ7vBA

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                          I siste kamp slo Lekven flere gode stikkere gjennom ledd, noen som la merke til det, utenom Spinner selvfølgelig, som har tatt seg bryet å se kampen flere ganger.

Ellers meldes det om at Juarez mest sannsynlig er klar til neste kamp, så hvem burde Deila gå for? Ny sjanse til Borchgrevink, eller prioritere Juarez defensive trygghet og rutine? https://www.eurosport.no/fotball/eli...sFY6mXfyTZ7vBA
                          Ut fra dagens situasjon burde han prioritere Borch. Juarez er her kanskje ut sesongen og er uansett ingen fremtids spiller for VIF. Vi kommer til å miste de yngre dersom de kun får sjansen når det er skader eller kort. Det er ingen som kommer til å «vente» på klubben for at de skal få spilletid her når de er 23-24 år. Spranget mellom VIF2 som stort sett er ok opp til 18-19 år og frem til 23-24 er rett og slett for langt sprang. Er spent på hva som blir utfallet her.

Comment

God helg.
                            Skjer deg a..

selv om analysene dine er interessante betyr ikke at det er fakta og dermed kan slenge dritt på den måten.

det er flere enn Zeta som er lei Lekven og klippekortet hans

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                              I siste kamp slo Lekven flere gode stikkere gjennom ledd, noen som la merke til det, utenom Spinner selvfølgelig, som har tatt seg bryet å se kampen flere ganger.

Jeg er enig at Lekven hadde en god kamp sist, men strengt tatt - det skulle vel bare mangle? Han er kaptein, en av de mest rutinerte og en som skulle båret dette laget opp og frem. Der har han kraftig mislykkes. (Edit: Som resten av den godt voksne gjengen)

Jeg håper han nå går for Borch, men tror Juarez er rett inn på laget.

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Ut fra dagens situasjon burde han prioritere Borch. Juarez er her kanskje ut sesongen og er uansett ingen fremtids spiller for VIF. Vi kommer til å miste de yngre dersom de kun får sjansen når det er skader eller kort. Det er ingen som kommer til å «vente» på klubben for at de skal få spilletid her når de er 23-24 år. Spranget mellom VIF2 som stort sett er ok opp til 18-19 år og frem til 23-24 er rett og slett for langt sprang. Er spent på hva som blir utfallet her.
                                Skal man tenke langsiktig, så burde man starte med Borchgrevink. Men jeg tipper Deila tenker kortsiktig da!

Comment

Working...
                                X