Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sportsdirektøren ute og gliser igjen: http://www.vif-fotball.no/nyheter/me...portslig-leder

Dette er jo gode nyheter, men samtidig med en lite bismak med tanke på resultatene til A-laget siste tiden. Vi har vel ikke fått en eneste unnskyldning over resultatene i det siste, ikke en gang etter braktapet mot Bodø/Glimt.

Hvis det er en utviklingsklubb Vålerenga ønsker å være så er det greit for meg, men da må det kommuniseres enda tydeligere utad. Da blir det dumt at man samtidig henter inn masse rutinerte spillere og begynner å snakke om medalje og Europa allerede denne sesongen. Det blir litt motstridende. Kan man ikke da heller si at vi skal være tålmodige, å satse på de unge over lenger tid?

Comment

• Originally posted by jocke View Post

Hm .. Kanskje en indikator på at ikke ALT går til helvete likevel? Dette bør vel strengt tatt være et viktigere parameter enn om vi blir nr 5 eller 9 i denne sesongen.

Jeg maner fortsatt til tålmodighet, også med sjefen selv, da vi har i rekkene en klubbygger, mer enn en kortsiktig innpisker a la Tom Nordlie. Prosjektet har tatt tid, ja, og i øyeblikket ser vi ut til å være et steg tilbake, snarere enn frem, men ser fortsatt ikke at ny trener skal være en bedre løsning enn å bygge videre.

Slik flere har pekt på er vi likevel kommet til et punkt hvor selvransakelse og erkjennelse av feil valg, fremstår som noe av en nødvendighet, men kan ikke se at vi kan få noen mer merittert eller "helhetlig" mann enn Deila på plass. Det klubben har savnet lenge er en klar rød tråd og struktur som er mer eller mindre uavhengig av personell, men tror ikke at ting er så beksvart som alle hengehuene her fremstiller det som nå.

Denne sesongen er på det nærmeste over, fokus nå er å skaffe de nødvendige par seire for å trygge kontrakt, og så må en løfte blikket fremover igjen. Etter den tid bør vi igjen bygge sten for sten, ingen kortsiktige 30 åringer + på leieavtaler, men la ungdommen vi nå hører om få ta gradene inn til A-lag
      Helt ærlig, mener du vi bør satse videre på Deila? Ja man kan være tålmodig og da ikke gå for seriegull første året, MEN man skal se en progresjon i det som foregår på banen og i spillerlogistikken. Etter 3 år er det fortsatt ingen plan over det som skjer på banen, og vi har gått inn i leasingmarkedet angående spillere inn og ut.
      Det verste er jo at ingen bryr seg lenger, publikum og sponsorer "flykter" - og du mener vi bare skal kjøre på og tenke langsiktig?
      Skal vi få opp interessen i denne klubben igjen, hjelper det ikke selvom vi får topp4 med det vi har pr idag.

Tålmodighet er jeg enig i, men det er klubben vi bør være tålmodig med, ikke apparatet rundt som feiler. Nils har snakka mye om dette tidligere, det å bygge stein for stein og ha et velfungerende apparat i og rundt klubben. Deila som er verdensmester i å være Vålenga sjef, trenger vi ikke. Hans nikkedukker kan også gå.
      Klubben må enes om, og stake ut en kurs og ansette deretter.

Prosjektet med Deila ødelegger klubben litt for hver dag, og spørsmålet er jo hvor langt er man villig til å gå før klubben rakner totalt?
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Noen supportere vil bruke mer penger, mens noen vil satse ungt og tenke nederlandsk. Nå er vi vel litt i mellom der! Drømmen min er at klubben er tålmodig og satser mest på akademiet, men kan ikke tenke meg at klubben tørr.

Comment

• Mitt inntrykk er at de fleste tålerer mer middelmådighet fra egne unngutter enn fra innkjøote "stjerner".
          gjennomgangsmelodien slik jeg har oppfattet det har ofte vært at når vi allikevel skal havne mellom 11 og 6 så kan vi heller gjøre det med våre egne.
          når man handler inn den eme etter den andre og de spiller på bekostning av egne talenter uten nevneverdig bedre resultater, da kommer også misnøyen.
          mulig jeg bare projiserer mine egne tanker over på resten, men det er nå slik jeg har tolket den generelle tankegangen.

Comment

• Originally posted by jerusalem View Post

Hva om vi gav VIF fire år på å bygge opp et lag med unge, sultne spillere - uten ambisjoner om medalje. Kunne resultatet på lang sikt faktisk bli bedre enn strategien vi har fulgt de siste årene?
            Var det ikke det prosjektet til Deila gikk ut på?

Det er helt umulig å skru av alt av ambisjoner i en stor klubb i et halvt tiår. Det er også feil strategi.

Det er lett å peke på forskjellige klubber å si at vi burde gjøre som den eller den klubben. For er par år siden så var det Sarpsborg som var de vi burde lære av, men jeg hører ikke så mye om det nå for tiden.Før det var det Godset som var de vi burde lære av. Hører ikke så mye om det heller nå. Det er alltid noen som sloss over egen vektklasse, men det er som regel flyktig. Et år, kanskje to, kanskje tre. Så er det slutt.

Å være stabile i toppen over lang tid krever noe helt annet. I år er det Bodø/Glimt. Men om det er dem, Odd, Viking eller noen andre neste år vet vi ikke. Det krever som regel bare 2-3 spillere som har litt ekstra og litt flaks med skader. Vi gjorde det jo veldig bra med et grått lag og Vidar Ørn Kjartansson for noen år siden. Men vi erstattet ikke Kjartansson, vi satset på en som kostet en brøkdel av hva vi fikk for Ørnen og håpet at han skulle være en fullgod erstatter. Det er sjelden sånt fungerer.

Bodø/Glimt kommer ikke til å kjøpe inn fullgode erstattere for Evjen og Layouni og de kommer nok til å være sånn passe middels neste år. På samme måte som Godset og Sarpsborg aldri hentet inn fullgode erstattere for dem de solgte og betaler prisen for det nå.

Så for å bli gode over tid så må vi være økonomisk uavhengige av spillersalg. Og den eneste måten å få til det på er å være gode over tid. Og for å være god over tid må man først være god. Og for å være god må vi ha gode spillere og gode trenere. Og sånt koster penger. Men hvis ikke vi har de pengene er det vanskelig. Da må vi enten være flinkere til å kjøpe gode spillere billig eller krysse fingrene for at vi har noen utrolige talenter på vei opp i ungdomsavdelingen.

Men svakheten med den planen er at unge, sultne spillere neppe er særlig interessert i å bli her lenger enn nødvendig. Norge er først og fremst et marked der større klubber henter talenter. De henter ikke ferdige spillere. Evjen er 19, Ejuke 21 og de fleste som forlater norsk fotball er enten sent i tenårene eller veldig tidlig i 20-årene. De har en, kanskje to gode sesonger og så er det bare å pakke kofferten for å reise til Europa. Vi kan ikke bygge et lag rundt sånne spillere.

Vi trenger egentlig noen spillere som er gode i norsk målestokk, men som er 25-30 år som kan stå for kontinuitet. Så kan de unge kometene komme og gå. Vi kan nyte godt av dem et år eller to og sørge for å ta oss godt betalt når de drar. Men noen ganger må vi kanskje strekke oss langt for å beholde noen også. Et supertalent som Sander Berge klarer vi nok aldri å beholde, men kanskje den neste Zahid kan få en lønn som gjør det like interessant å bli her som å reise til Kypros. Spillerlogistikk er ikke bare kjøp og salg. Det er like mye hvem vi ønsker å beholde. RBK har hatt bedre spillere enn Mike Jensen, men det er han de ønsker å beholde, fordi de skjønner at mange av de andre er umulig å beholde.

Comment

• Jeg har vel vært blant de som har trudd på Deila-prosjektet tiltross for endel nedturer , hittil. Syns det har vært mye hyl og negativ skriking - og person fokusering ,og det syns jeg enda.
              TEAM DRAMMEN karakteristikken er lavmål - kort og godt!
              Vårt fotballakademi ble nå kåret til landets beste , så noe må jo teamet & Co ha gjort riktig !!!!
              Når det gjelder A-laget er det mye som skurrer for tida!!
              Det mest alarmerende er å oppleve den gradvise forvandlingen av Ronny Deila!
              Hvor er det blitt av den energiske følelsesladde energi-klumpen vi fikk inn i klubben?
              Han fremstår nå som en sliten-skuffa-rådløs trener , og jeg kan ikke annet enn å tenke meg at dette påvirker spillerne.
              Får meg desverre til å tenke tilbake til Martin Andresens siste periode!
              Trur forøvrig at den nye hjulvispen vår , Camarra kan bli en hit - med litt finsliping.
              Kansje akkurat den uforutsigbare mannen vi trenger forover!
              Men en ting er sikkert: Jeg er på plass på Søndag , og regner med fremgang!

Ære Være

Comment

• Hei

Hvis noen som skal på medlemsmøte i ettermiddag orker ta et lynkjapt referat, hadde jeg blitt overlykkelig for en liten PM

Hater å spørre om slikt, men i år er jeg litt mer interessert enn vanlig, og har dessverre ikke barnevakt..

edit: hvis det sies noe interessant vel og merke
                Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by engaforever View Post
                  Jeg har vel vært blant de som har trudd på Deila-prosjektet tiltross for endel nedturer , hittil. Syns det har vært mye hyl og negativ skriking - og person fokusering ,og det syns jeg enda.
                  TEAM DRAMMEN karakteristikken er lavmål - kort og godt!
                  Vårt fotballakademi ble nå kåret til landets beste , så noe må jo teamet & Co ha gjort riktig !!!!
                  Når det gjelder A-laget er det mye som skurrer for tida!!
                  Det mest alarmerende er å oppleve den gradvise forvandlingen av Ronny Deila!
                  Hvor er det blitt av den energiske følelsesladde energi-klumpen vi fikk inn i klubben?
                  Han fremstår nå som en sliten-skuffa-rådløs trener , og jeg kan ikke annet enn å tenke meg at dette påvirker spillerne.
                  Får meg desverre til å tenke tilbake til Martin Andresens siste periode!
                  Trur forøvrig at den nye hjulvispen vår , Camarra kan bli en hit - med litt finsliping.
                  Kansje akkurat den uforutsigbare mannen vi trenger forover!
                  Men en ting er sikkert: Jeg er på plass på Søndag , og regner med fremgang!

Ære Være
                  Det kommer til et punkt der apatien overtar. Deila har liksom prøvd alt, sinne, pedagogikk, koseprat. Men han får ikke laget til å levere. Da blir han jo oppgitt.

Jeg synes det er rart at han er så fastlåst på mye. En del ting har han vært helt konsekvent på i tre år. Det faller han ikke inn at noe av dette kan være feil.

Etter min mening har laget hatt noen opplagte problemer i hele Deila-perioden. Det er så fryktelig frustrerende at alt annet skal forsøkes ti ganger, minst, mens det som trengs, nei det blir ikke gjort.

I pausen mot Sarp sa Geir Bakke at de vant mange dueller på midtre tredel, altså midtbanen, slik at de fikk et trøkk på VIF! Hvorfor ser han det, men ikke Engas sportslige ledelse? Det virker som om Deila har gått i en total, irrasjonell vranglås. han sier ofte, helt korrekt, at laget må stå opp og ta krigen. Men dette kan han mase seg blå på, det hjelper ingen ting hvis ikke laget har forutsetningene for å ta denne krigen. Man kan selvsagt ikke gjøre gode krigere av hvem som helst.

Dette bør være helt basic, men VIF mangler basic, de mangler grunnleggende fotballforståelse, de har noen vrangforestillinger som fører til sportslig katastrofe. Så prøver de å etterligne verdens beste klubber og spillere. Det er å hoppe over mange ledd det!

Comment

• Hvem skal slipe camara??????

Comment

• Originally posted by dalagubbe View Post
                      Hvem skal slipe camara??????
                      Vi kan jo la de som slipte Ejuke gjøre et forsøk...

Comment

• Originally posted by donny View Post
                        Hei

Hvis noen som skal på medlemsmøte i ettermiddag orker ta et lynkjapt referat, hadde jeg blitt overlykkelig for en liten PM

Hater å spørre om slikt, men i år er jeg litt mer interessert enn vanlig, og har dessverre ikke barnevakt..

edit: hvis det sies noe interessant vel og merke
                        Slenger meg på denne!

Comment

• Jeg slenger meg også på om noen gidder

Comment

• Gjerne en til meg også om noen orker...

Comment

• Tar gjerne i mot jeg også

Comment

• Gjerne copy og paste til meg også.
                                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Working...
                                X