Er det mulig for meg å et sammendrag også?
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
2019-sesongtråd
Collapse
X
-
Originally posted by Flem View Post
Helt ærlig, mener du vi bør satse videre på Deila? Ja man kan være tålmodig og da ikke gå for seriegull første året, MEN man skal se en progresjon i det som foregår på banen og i spillerlogistikken. Etter 3 år er det fortsatt ingen plan over det som skjer på banen, og vi har gått inn i leasingmarkedet angående spillere inn og ut.
Det verste er jo at ingen bryr seg lenger, publikum og sponsorer "flykter" - og du mener vi bare skal kjøre på og tenke langsiktig?
Skal vi få opp interessen i denne klubben igjen, hjelper det ikke selvom vi får topp4 med det vi har pr idag.
Tålmodighet er jeg enig i, men det er klubben vi bør være tålmodig med, ikke apparatet rundt som feiler. Nils har snakka mye om dette tidligere, det å bygge stein for stein og ha et velfungerende apparat i og rundt klubben. Deila som er verdensmester i å være Vålenga sjef, trenger vi ikke. Hans nikkedukker kan også gå.
Klubben må enes om, og stake ut en kurs og ansette deretter.
Prosjektet med Deila ødelegger klubben litt for hver dag, og spørsmålet er jo hvor langt er man villig til å gå før klubben rakner totalt?
Er vel like bekymret som deg for situasjonen her og nå, og først og fremst omleggingen vi har sett i det seneste med kortsiktige løsninger og feil spillerlogistikk, men ser fortsatt ikke at alternativet er så mye bedre. Synes også at du svartmaler situasjonen når det hevdes at "ingen" bryr seg lenger, sponsorflukt osv. For det første er jeg usikker på om det står så dårlig til, og peker pilene så kraftig nedover så tror jeg det er konsekvensen av langt mer enn Deilas valg og periode. Vi har vært en middelhavsfarer leeenge nå, og det engasjerer dessverre lite.
Inntrykket mitt er at det bygges stein for stein, og selv om fremgangen er liten eller ingen hos A-laget her og nå, så mener jeg at perspektivet bør være mer langsiktig. Talentene blomster åpenbart, og det er ekstremt viktig for videre utvikling og økonomi.
Det bør skje en skikkelig evaluering ved sesongslutt, gjerne også med eksterne bidrag, men sjefen sjøl duger, det vet vi av historien
- Likes 2
Comment
-
Kan ikke huske at det pleier å være så stille i etterkant av et medlemsmøte. Ikke sett et eneste drypp om hva som ble snakket om hverken på forumet, twitter eller facebook. Ingenting på noen av bloggene heller. Var det ingen som møtte opp? Eller var det bare ingenting spennende å melde fra møtet?
Comment
-
Det er ligger flere intervjuer ute på Eurosport sin hjemmeside om tanker før møtet men ingenting etterpå. «Før runden» slakter egentlig VIF og det som skjer. Så det er mye negativt og litt merkelig at det er så stille fra både klubb og her inne. Skjer det absolutt ingenting? Skjønner at «markedsavdelingen» er presset men dette burde vel prioriteres?
Comment
-
Originally posted by Ed1913 View PostKan ikke huske at det pleier å være så stille i etterkant av et medlemsmøte. Ikke sett et eneste drypp om hva som ble snakket om hverken på forumet, twitter eller facebook. Ingenting på noen av bloggene heller. Var det ingen som møtte opp? Eller var det bare ingenting spennende å melde fra møtet?
Comment
-
Originally posted by Pete View PostDet er ligger flere intervjuer ute på Eurosport sin hjemmeside om tanker før møtet men ingenting etterpå. «Før runden» slakter egentlig VIF og det som skjer. Så det er mye negativt og litt merkelig at det er så stille fra både klubb og her inne. Skjer det absolutt ingenting? Skjønner at «markedsavdelingen» er presset men dette burde vel prioriteres?
Comment
-
Originally posted by jocke View Post
Som du så av innlegget mitt, så mener jeg at Deila bør få fortsette, ja. Vel og merke at han fortsatt selv har inspirasjon og tro på at han kan ta dette laget videre.
Er vel like bekymret som deg for situasjonen her og nå, og først og fremst omleggingen vi har sett i det seneste med kortsiktige løsninger og feil spillerlogistikk, men ser fortsatt ikke at alternativet er så mye bedre. Synes også at du svartmaler situasjonen når det hevdes at "ingen" bryr seg lenger, sponsorflukt osv. For det første er jeg usikker på om det står så dårlig til, og peker pilene så kraftig nedover så tror jeg det er konsekvensen av langt mer enn Deilas valg og periode. Vi har vært en middelhavsfarer leeenge nå, og det engasjerer dessverre lite.
Inntrykket mitt er at det bygges stein for stein, og selv om fremgangen er liten eller ingen hos A-laget her og nå, så mener jeg at perspektivet bør være mer langsiktig. Talentene blomster åpenbart, og det er ekstremt viktig for videre utvikling og økonomi.
Det bør skje en skikkelig evaluering ved sesongslutt, gjerne også med eksterne bidrag, men sjefen sjøl duger, det vet vi av historien
Har sagt det før og gjentar det gjerne, vi har en all for passiv holdning til å bruke de yngre. Deila ønske om «ledere» og «erfaring» funker ikke. Slipp til de yngre, da aksepterer både fans og media mer og trykket kan løsne. Sist kamp er et ekstremt godt eksempel. Borch satt ut og Juarez inn. Hvem har prestert «best» av våre etter sommeren? Klaesson og Dønnum. Jada, vi kan ikke bare ha yngre men med dagens prestasjoner av de eldre så kan du faktisk ha ganske mange av dem...Last edited by Pete; 19.09.2019, 12:06.
- Likes 1
Comment
-
Jeg tror ikke problemene ligger i treningene til Deila. Der har han vist før at han duger. Så det må være noe med sammensetningen av laget. Nå er det jo ikke slik at man automatisk blir dårlig av å bruke rutinerte spillere, så det må være noe annet som er problemet.
Tidligere har noen foreslått at problemet var Kwarasey, andre at det var Nation. Noen har ment at Ejuke sinket spillet. Vi ser jo at ikke noe av dette var kjernen av problemene
Noen mener at Abu er for svak. Men husk på at laget hadde en skikkelig nedtur før han kom. Abu var også skadet i fjor høst mot Godset og Sarp. I de to kampene så VIF helt fryktelig ut. Det er viktig å se bakover slik at man ikke gjentar de samme feilene om og om igjen
Alle spisser sliter i Enga. I fjor var det Johnson som i lange perioder ble gående anonym uten nok støtte. I år ser vi i de lange svake periodene at det samme gjelder George, Finne og Matti.
nei, det må være midtbanen, men dette sitter fryktelig langt inne å innrømme for både ledelse og fans. Nå vet jeg ikke om Deila gir direkte instrukser om å gjøre alt så enkelt som mulig for å unngå feil. Men det virker jo helt utrolig når han samtidig sier at spillerne ikke tør å spille fotball. Det som er klart er at god midtbane må gjøre det situasjonene krever, noen ganger enkelt, andre ganger mer avansert. Midtbanen er ikke en transportetappe, den skal ikke ha en birolle, den må ta tak og dominere spillet!
Jeg er også bekymret for disse uttalelsene til Tjærnås for noen år siden at 40m sprint ikke har betydning i fotball og at hurtighet i hodet er viktigere enn i kroppen. Dette kan tyde på at det har kommet tanker inn i klubben som slett ikke er sunne. På en eller annen måte må disse tankene drives ut
Dette er ikke så mystisk som mange vil ha det til. Første skritt er å gå til basics og de viktige, naturlige tingene. VIF svikter allerede her
Comment
-
Noen synes det er helt urimelig at jeg gir Lekven så mye skyld. Men husk på at det er små marginer i toppfotballen. I tøffe kamper i es er det nok at en sentral midtbane er for svak til at motstanderne får overtaket. Det er nok å tape noen ekstra dueller og å komme litt for seint inn i situasjonene. Akkurat som at noen spillere gjør medspillerne bedre så kan noen gjøre medspillerne dårligere.
Men Deila har 100% ansvar. Det er ingen grunn til å gå på spillere personlig
Comment
-
Originally posted by Ed1913 View PostKan ikke huske at det pleier å være så stille i etterkant av et medlemsmøte. Ikke sett et eneste drypp om hva som ble snakket om hverken på forumet, twitter eller facebook. Ingenting på noen av bloggene heller. Var det ingen som møtte opp? Eller var det bare ingenting spennende å melde fra møtet?
- Likes 1
Comment
-
Comment