Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Robban65 View Post

Aah, da skjønner jeg. Men 200 innlegg om hvor dårlig Lekven er, holder oppkastet tilbake?
    Det gir meg ikke noen umiddelbare brekninger i hvert fall.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

Det gir meg ikke noen umiddelbare brekninger i hvert fall.
      Bra for deg...Jeg for min del, får sure oppstøt når en av våre beste spillere denne sesongen blir uthengt på denne måten.

Comment

• Originally posted by hengern View Post
        Hallois Zeta, kan du utdype når du sier at vi er en lukket klubb. Jeg har nemlig stikk motsatt oppfatning. Som jeg skrev i en tidligere post her. Deila har møtt supporterne på Øst, han har stilt opp i Enga på pod, på VIF-TV både før og etter kamp, er stadig vekk i fotballstudioer, det er åpent for publikum etter hver hjemmekamp der du kan møte både spillere og trenere, Engaland reiser rundt og møter unger, medlemsmøte er åpent for alle medlemmer, har du lyst til å se på en trening er du velkommen. Kommer du på dagtid og tar en kaffe i kantina som er jeg ganske sikker på at selv Lekven hadde slått av en prat med deg om du hadde spurt pent.
        Så da blir jeg nysgjerrig på hvor mer åpen klubben skal være?
        Nå er ikke jeg Zeta, så han får svare for seg selv. Jeg opplever det samme som deg, folk er tilgjengelig i den grad man kan forvente. Hvis man genuint lurer på et eller annet så får man sikkert et svar hvis man selv tar initiativ og spør.

Lukket er kanskje riktig adjektiv å bruke, men klubben tar heller ikke særlig initiativ selv. Vi er en klubb som skal være i overskriftene, det er vi ikke. Det vi gjør burde være mye mer interessant enn hva andre klubber gjør. Men klubben må selv i mye større grad ta ansvar for å fortelle historiene gjennom mediene. Rett og slett fordi det er sånn det skapes interesse for klubben og det er en interesse klubben er helt avhengig av. Sånn sett har vi blitt en mer lukket klubb. Eller klubben oppleves som mer lukket fordi de som skal formidle informasjon fra klubben sannsynligvis ikke får så mye informasjon å formidle.

Comment

• Originally posted by hengern View Post
          Hallois Zeta, kan du utdype når du sier at vi er en lukket klubb. Jeg har nemlig stikk motsatt oppfatning. Som jeg skrev i en tidligere post her. Deila har møtt supporterne på Øst, han har stilt opp i Enga på pod, på VIF-TV både før og etter kamp, er stadig vekk i fotballstudioer, det er åpent for publikum etter hver hjemmekamp der du kan møte både spillere og trenere, Engaland reiser rundt og møter unger, medlemsmøte er åpent for alle medlemmer, har du lyst til å se på en trening er du velkommen. Kommer du på dagtid og tar en kaffe i kantina som er jeg ganske sikker på at selv Lekven hadde slått av en prat med deg om du hadde spurt pent.
          Så da blir jeg nysgjerrig på hvor mer åpen klubben skal være?
          Ok, kommentaren kom som følge av at mange har sagt at klubben er lukket i det siste. Selv har jeg ikke så sterke meninger om akkurat dette. Jeg kunne dog ønsket litt mer kommunikasjon på hjemmesidene.

Jeg har sendt noen mail til klubben og fått delvis svar. jeg skal ikke klage på det. Det er en fotballideologisk forskjell her. Klubben legger svært vekt på klokskap på banen. jeg mener at de forsømmer andre ting, at klokskap ikke er verdt noenting på dette nivået hvis det ikke kombineres med tekniske ferdigheter og fysiske egenskaper

dette er egentlig helt fair, en meningsforskjell. Selvfølgelig er det på en måte frustrerende for meg personlige når klubben gjør hvert år uke inn og ut akkurat det jeg mener de ikke bør gjøre på det sportslige. Jeg bør jo ikke la det gå for mye ut over andre, har liksom fått VIF og denne resultatmessige krisesituasjonen på hjernen, jeg tenker altfor mye på det

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Nå er ikke jeg Zeta, så han får svare for seg selv. Jeg opplever det samme som deg, folk er tilgjengelig i den grad man kan forvente. Hvis man genuint lurer på et eller annet så får man sikkert et svar hvis man selv tar initiativ og spør.

Lukket er kanskje riktig adjektiv å bruke, men klubben tar heller ikke særlig initiativ selv. Vi er en klubb som skal være i overskriftene, det er vi ikke. Det vi gjør burde være mye mer interessant enn hva andre klubber gjør. Men klubben må selv i mye større grad ta ansvar for å fortelle historiene gjennom mediene. Rett og slett fordi det er sånn det skapes interesse for klubben og det er en interesse klubben er helt avhengig av. Sånn sett har vi blitt en mer lukket klubb. Eller klubben oppleves som mer lukket fordi de som skal formidle informasjon fra klubben sannsynligvis ikke får så mye informasjon å formidle.
            Legg til at "mediaavdelinga" er helt fraværende etter at Santos måtte gå og Wulf ble sykmeldt. Hele avdelinga er jo lagt ned på ubestemt tid.
            At du Hengern ikke ser dette er overraskende. Søk på Vålenga fotball relaterte saker i media de siste 2-3 årene kontra tiden før, så ser du hva vi andre ser.
            Det er "ingen" som bryr seg lenger, og det gjelder også en stor mengde av supportera. Om vi vinner eller taper spiller ingen rolle lenger, folk kommer ikke på kamp og media gidder ikke engang nevne at det er krise. Vålenga er ikke et salgbart stoff lenger.

Som du skriver Nils, Vålenga anno 2019 selger seg ikke sjæl, klubben må gjøre en langt bedre innsats selv.
            Første steg, få opp mediaavdelinga igjen, gi oss hvilke sokker Adekugbe bruker eller hvilken hårgele Dønnum bruker - alt er bedre enn ingenting!
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Skal sies at klubben fortsatt er ganske flinke på Instagram for de som bruker det. Det var enda bedre når Tina ikke var sykemeldt, men er litt liv i kontoen enda.

Edit: da mener jeg Instagram-story altså.
              Last edited by tordvif; 21.09.2019, 19:50.

Comment

• Kanskje best å skille på begrepene her.
                1: VIF er IKKE en lukka klubb.
                2: VIF er ikke gode på å utnytte de mulighetene som ligger i media og kommunikasjon.
                Så enkelt er det vel egentlig.
                For de som kan styre sitt eget lag:
                vif.managerleague.com

Comment

• Kjetil Knutsen er ihvertfall en av de største favorittene til å ta over VIF neste sesong, etter Deila og Jan Jønsson.
                  Jønsson, en rutinert og sindig fyr som er lett å like, men hans 442 er vel ikke akkurat det som minner om VIFs røde tråd.
                  433 eller 4231 er vel det vi prøver å ha som formasjon i klubben.

Comment

• Særp ser ut til å rykke ned. Hva med å få hjem Thomas Berntsen? Synest han har vært flink til å finne gode spillere billig. Han høye 18 åringen på Særp, Larsen, blir vel ikke med ned i OBOS, kunne han vært noe på topp?
                    Last edited by Wild Touch; 23.09.2019, 00:55.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Blir spennende å se hvilken strategi klubben velger i dag.

1 - Lat som ingen ting.
                      2 - La Deila stå i dette selv, ingen andre fra klubben uttaler seg
                      3 - Klubbens ledelse er ute og snakker i klartekst og prøver å roe ned situasjonen.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Blir spennende å se hvilken strategi klubben velger i dag.

1 - Lat som ingen ting.
                        2 - La Deila stå i dette selv, ingen andre fra klubben uttaler seg
                        3 - Klubbens ledelse er ute og snakker i klartekst og prøver å roe ned situasjonen.
                        Tipper på alternativ 1
                        Vi er Vål'enga!!

Comment

• Spekulerte i at det er "noe" som preger klubben i en annen tråd (kamptråd Viking) og som enda ikke er offentlig kjent, slik som f.eks. at Trøim ila. juni gav klubben beskjed om at han ikke kommer til å forlenge sin generøse støtte. Bakgrunnen for spekulasjonen er det som skjedde med mediaavdelingen og det veldig bråe salget av Ejuke. Håper jeg tar feil, men i det store og hele virker det som om hele gjengen er prega av noe "større" enn bare sportslig motgang eller at den sportslige motgangen, faktisk kan skyldes "noe større" som svært få kjenner til.

I bunn og grunn er det vanskelig å forstå at et lag skal kunne klappe sammen på denne måten uten at det er noe større som ligger bak. Organiseringa av det sportslige er nok en del av dette, men ikke nok alene til å forklare kollapsen - det er jo tross alt masse erfaring i både administrasjon og sportslig apparat, samt i spillergruppa til å håndtere motgang (skulle man tro).

Som sagt bare spekulasjon fra min side, men slik blir det jo gjerne når situasjonen er som den er.
                          \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• En eller annen fugla-podcast selger «Team Drammen»-merch: Link

Må innrømme at jeg synes det er litt gøy.

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post
                              Spekulerte i at det er "noe" som preger klubben i en annen tråd (kamptråd Viking) og som enda ikke er offentlig kjent, slik som f.eks. at Trøim ila. juni gav klubben beskjed om at han ikke kommer til å forlenge sin generøse støtte. Bakgrunnen for spekulasjonen er det som skjedde med mediaavdelingen og det veldig bråe salget av Ejuke. Håper jeg tar feil, men i det store og hele virker det som om hele gjengen er prega av noe "større" enn bare sportslig motgang eller at den sportslige motgangen, faktisk kan skyldes "noe større" som svært få kjenner til.

I bunn og grunn er det vanskelig å forstå at et lag skal kunne klappe sammen på denne måten uten at det er noe større som ligger bak. Organiseringa av det sportslige er nok en del av dette, men ikke nok alene til å forklare kollapsen - det er jo tross alt masse erfaring i både administrasjon og sportslig apparat, samt i spillergruppa til å håndtere motgang (skulle man tro).

Som sagt bare spekulasjon fra min side, men slik blir det jo gjerne når situasjonen er som den er.

Sånne spekulative spekulasjoner du kommer med skaper kun usikkerhet og forvirring. Trøim har IKKE trukket seg, og er med også i 2020!

Salget av Ejuke var absolutt ikke noe hastverksgreier som du hinter til. Han hadde ett år igjen av kontrakten og ville ikke skrive under på ny kontrakt. Han var helt klar på at han ville videre. Når Vålerenga fikk et bud i den klassen som man fikk ble det vurdert som at det var riktig tidspunkt å selge han. Hadde VIF tvihold på Ejuke til etter sesongslutt ville verdien vært langt, langt lavere. VFE er avhengig av konsernbidrag hvert eneste år og er det skal ekstremt mye til for å takke nei når slike bud kommer. Det kommer uansett til å bli en evaluering av salget når sesongen er over.

Comment

• Originally posted by way_ View Post

Sånne spekulative spekulasjoner du kommer med skaper kun usikkerhet og forvirring. Trøim har IKKE trukket seg, og er med også i 2020!

Salget av Ejuke var absolutt ikke noe hastverksgreier som du hinter til. Han hadde ett år igjen av kontrakten og ville ikke skrive under på ny kontrakt. Han var helt klar på at han ville videre. Når Vålerenga fikk et bud i den klassen som man fikk ble det vurdert som at det var riktig tidspunkt å selge han. Hadde VIF tvihold på Ejuke til etter sesongslutt ville verdien vært langt, langt lavere. VFE er avhengig av konsernbidrag hvert eneste år og er det skal ekstremt mye til for å takke nei når slike bud kommer. Det kommer uansett til å bli en evaluering av salget når sesongen er over.
                                "I rest my case" i lys av at du tydeligvis er sikker i din sak. Jeg trodde samarbeidsavtalen enda ikke var bekreftet videreført og da er den spekulasjonen lagt død. Beklager det.

Men det er fortsatt noe i det store bildet som jeg ikke forstår og ut fra det som er kjent, er det bare det nevnte salget som har utgjort endringer i omgivelsene sammen med en del uheldige skader blant de erfarne spillerne. Den dårlige perioden startet etter sommerpausa og vi må nesten ha en kronologisk historikk på det som har skjedd etter B/G seieren tidlig i juli, for å forstå ev. påvirkning.
                                \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Working...
                                X