Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zeta
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Når trenden er nedadgående så må der gjøres ting som
    snur det. De tingene kommer til å koste.

Ok, så setter jeg det litt på spissen. Jeg vet at Zahid ikke dro til Ibiza og vi trenger ikke komme med fullt 5 millioner til Dønnum.

Men vi må starte med å holde på spillerne våre. Skal vi bygge en identitet så må vi bygge den rundt noen spillere også. Ikke de beste, som Berge. De forsvinner uansett. Men de nest beste av de beste. Problemet er at det ikke er noen stjerner i norsk fotball. De må vi skape og da må de også bli, ikke bare forsvinne så fort en eller annen klubb kommer med 10-15 millione
    Men problemet er ikke mangelen på stjerner, men avhengigheten av dem!

Se på de to siste kampene før Ejuke dro og de to etterpå. Enorm forskjell. Når Shala også ble skadet ble det enda verre. VIF er faktisk nr 16 i høst. Et par nøkkelspillere borte og vi får en hel høst som nr16. Det er dette som er det egentlige problemet. Det er ikke naturlig at laget skal falle som et slakt.

Så synes jeg VIF bør slutte å snakke om mentale problemer. VIF har mentale problemer hvert år! Det samme gjelder snakket om innsats. Sånt snakk sementerer problemene, det løser dem ikke. Skal alle dårlige lag begynne å skylde på mentale problemer og mangelfull disiplin? Og ikke minst holde på med slikt snakk i årevis?

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by zeta View Post

Dette er prinsipielt riktig og viktig. Samtidig sliter mange med fotballdepresjon og -frustrasjon. Det hadde vært til meget hjelp hvis Deila kunne kommunisere litt med fansen og forklare seg litt. Det er blytungt når han på vesentlige punkter kjører samme linje i årevis og så blir resultatene 12 kamper på rad uten seier.

Det jeg sterkt ønsker svar på er:

1. Deila har i sine år her brukt svært mange fysisk lette spillere som også mangler hurtighet. F eks Daniel Berntsen, Grindheim, Stengel, Lekven, Abu, Finne med flere. På laget nå for tiden er fem av seks offensive spillere rundt 70kg og uten høy sprintfart. Innbytterne er samme typen. Dermed blir det ikke tyngde i boksen på innlegg, Matti får ikke nok støtte. Det blir også problemer i mange nærkampsituasjoner når motstanderne er både raskere og sterkere i kroppen. Hvorfor insisterer Deila på denne lette profilen samtidig med mangel på hurtighet?

2. Bare en spiller har vært fast i 3.5 år, det er Magnus Lekven. Han har etter min aller beste vurdering følgende 3 svakheter: 1) Manglende fysisk styrke, spretter unna i fysiske sammenstøt; 2) Mangler fart; 3) gjør fint lite med ballen, lite fleksibel med ball, spiller den konsekvent raskt fra seg. Gjør lite konstruktivt, har i år 0 mål, 1 målgivende. Hvordan kan VIF bli et topplag ved å bygge laget på spillere med slike svakheter? Og hvorfor skal slike spillere gå foran lovende talenter i klubben?

Hvis jeg fikk et rimelig svar på dette pluss evt oppfølgingsspørsmål, så skulle jeg gladelig snakke opp klubben
    Her er litt det jeg liker med dette forumet; konkret tilbakemelding med forslag til løsning.

Nå er jeg ikke i Vålerenga lenger, men har brukt innspill som dette tidligere i høst. Utfordringa har vært at a) få har fått det med seg, b) tilbakemeldingene som kommer er at alt er ræva uansett (gjerne fra folk som ikke har lest saken og c) mange velger å tolke alt i verste mening.

Ang det siste kan jeg komme med noen eksempler. Hvis Ronny skulle bruke ordet "steinhardt", uansett i hvilken som helst sammenheng, blir det oppfatta som negativt. Sier han at det har vært bra treninger, oppfattes dette som negativt. Sier han vi var svake i en kamp, var gode, uheldige, heldige, ja nesten uansett, er det (alt for) mange som tolker det i verste mening. Vi er på et punkt hvor uansett hva klubben generelt, og Deila spesielt, sier blir oppfatta negativt

Så kan vi som supportere si at det er en grunn for det, men akkurat det føler jeg blir feil for meg å si noe om per nå pga historien min.

Så jeg holder mine personlige tanker og meninger for meg selv - jeg ønsker bare å fortelle litt bakgrunn i hva som faktisk skjer.

Ang ditt svar spesielt, Zeta, send gjerne dette til post@vif.no og be de videresende til personen som er henta inn som Tinas vikar nå som jeg er ute.

Evt, og hvis du har mulighet, still opp på en trening og spør direkte. Ronny svarer alltid, og du vil ha muligheten til å stille oppfølgingsspørsmål hvis du vil trave dypere.

Men igjen; bra innspill!

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by tordvif View Post

Alts, Nils. Zahid ville til utlandet og han dro til en klubb som spilte i Champions League. Han spilte mot Real Madrid i verdens største klubbturnering. Vi kan ikke konkurrere mot sånt. Nå vet ikke jeg hva Zahid tjener, men sannsynligvis langt mer enn hva vi kan tilby. Jeg liker jo at du har store tanker om Enga, men det er ikke alltid like realistisk. Realiteten er at vi har dårlig økonomi, og gang på gang holder på å gå konkurs. Vi er en middelshavsfarer som sliter med likegyldighet blant supportere, og det er noe som har bygget seg opp siden 2010 nå.

Hva tenker de andre spillerene hvis vi gir Dønnum 5 millioner i lønn? Hvor skal vi få de pengene fra? Trøim begynner å bli lei av å spytte inn penger i dette sluket..
    Når trenden er nedadgående så må der gjøres ting som
    snur det. De tingene kommer til å koste.

Ok, så setter jeg det litt på spissen. Jeg vet at Zahid ikke dro til Ibiza og vi trenger ikke komme med fullt 5 millioner til Dønnum.

Men vi må starte med å holde på spillerne våre. Skal vi bygge en identitet så må vi bygge den rundt noen spillere også. Ikke de beste, som Berge. De forsvinner uansett. Men de nest beste av de beste. Problemet er at det ikke er noen stjerner i norsk fotball. De må vi skape og da må de også bli, ikke bare forsvinne så fort en eller annen klubb kommer med 10-15 millione

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by FrankO View Post

Det er noe vi alle kan gjøre og det er å begynne å prate klubben opp.
    Dette er prinsipielt riktig og viktig. Samtidig sliter mange med fotballdepresjon og -frustrasjon. Det hadde vært til meget hjelp hvis Deila kunne kommunisere litt med fansen og forklare seg litt. Det er blytungt når han på vesentlige punkter kjører samme linje i årevis og så blir resultatene 12 kamper på rad uten seier.

Det jeg sterkt ønsker svar på er:

1. Deila har i sine år her brukt svært mange fysisk lette spillere som også mangler hurtighet. F eks Daniel Berntsen, Grindheim, Stengel, Lekven, Abu, Finne med flere. På laget nå for tiden er fem av seks offensive spillere rundt 70kg og uten høy sprintfart. Innbytterne er samme typen. Dermed blir det ikke tyngde i boksen på innlegg, Matti får ikke nok støtte. Det blir også problemer i mange nærkampsituasjoner når motstanderne er både raskere og sterkere i kroppen. Hvorfor insisterer Deila på denne lette profilen samtidig med mangel på hurtighet?

2. Bare en spiller har vært fast i 3.5 år, det er Magnus Lekven. Han har etter min aller beste vurdering følgende 3 svakheter: 1) Manglende fysisk styrke, spretter unna i fysiske sammenstøt; 2) Mangler fart; 3) gjør fint lite med ballen, lite fleksibel med ball, spiller den konsekvent raskt fra seg. Gjør lite konstruktivt, har i år 0 mål, 1 målgivende. Hvordan kan VIF bli et topplag ved å bygge laget på spillere med slike svakheter? Og hvorfor skal slike spillere gå foran lovende talenter i klubben?

Hvis jeg fikk et rimelig svar på dette pluss evt oppfølgingsspørsmål, så skulle jeg gladelig snakke opp klubben

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Mye
    Kan svare på noen av punktene.

3. Dette gjøres naturligvis. De har et eget presserom hvor de får mat, frukt og drikke. Pluss fantastiske arbeidsforhold mtp lokale og nett mm. Alle som vil kan komme på alle treninger og foreta intervjuer, alle kan prate med alle etter kamper, og man kan avtale intervjuer utenom disse tidene også. Vålerenga er ikke en lukka klubb!

4. Av alle kamper i går var vel vår kamp en av de minst interessante. Molde ble seriemestere, to bunnlag møtte hverandre, krisa i lsk eskalerer, medaljekamp og mye bråk i Trondheim osv. I tillegg gikk kampen I Tromsø hvor kun et fåtall av mediehusene har folk.

5. Dette gjøres jo! Både på våren og på høsten deles det ut gavekort på billetter på Engaland. Der treffer man barn som er interessert i fotball. Ett gavekort gir fire billetter på vår neste hjemmekamp. Vil man ha flere får man det. Det beste av alt? Det er OBOS som betaler for disse så Vålerenga tjener faktisk på at flest mulig kommer.

Gjennom heke sommeren erstattes dette med besøk til et tjuetalls fotballskoler med samme avtale.

I tillegg gjør man alltid noe for både barnehagen og Valle Vgs. Hver høst er klubben til stede på Studentslippet i Oslo og når ut til haugevis av nye studenter som inntar byen.

Å bare kaste ut gratisbilletter i vilden sky er som å pisse i buksa. Lyn gjorde dette og det endte med at folk ikke dro på kamp med mindre de kom inn gratis. Lyn hadde ikke mange tilskuere, men andelen som betalte fullpris var latterlig lav. I tillegg svekker det produktet sesongkort.

Jeg føler mye av kritikken mot Vålerenga kommer basert på myter. Usannheter som fortelles så ofte at man tror på de blindt. Ukentlig leser jeg at det er en lukka klubb med stengte treninger, at ledelsen svarer det samme etter alle kamper, at man ikke gjør noe for å rekruttere, at nettsida ikke har saker osvosv.

Jeg tror også økonomien i klubben blir overvurdert. Noe jeg dessverre har fått smertelig erfare. Det koster penger for å tjene penger, heter det, men når man ikke har penger, er det minimalt man får gjort. Skylder man penger, kan man ikke investere med risiko. Sånn er det.

Det er noe vi alle kan gjøre og det er å begynne å prate klubben opp. Ta en titt på sosiale medier og se hva våre egne supportere skriver i kommentarfelt. Det er er til tider sjokkerende. Dette forumet er unntaket, da man som regel har en saklig tone her, men på Facebook? Og jeg snakker ikke kun om evt frustrasjon etter et tap, men nesten konsekvent hver eneste dag.

Den enkleste, og billigste, markedsføringa er Word of mouth. Men når 19/20 innlegg etter at Vålerenga fikk OBOS med på laget som sponsor i to nye år er negativ, ja, da har vi alle en lang vei å gå.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Hvis vi ikke hadde sluppet Zahid hadde det blitt en ny sak som med Fellah eller Singh. Jeg tror ikke han hadde blitt uansett om vi hadde tilbudt han 5 millioner i lønn. Han var veldig bestemt på å dra ut og hadde vært det lenge.

Det er greit å se litt på Eliteserien og hvor attraktiv den er også. Profilene rømmer til utlandet så fort de får sjansen.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Det er vanskelig å bruke profilene våre når de blir solgt fortere enn vi kan si "Ingebrigtsen".

Skal vi bygge opp f.eks. Dønnum til å bli en profil, så må vi tilby han kanskje fem millioner i året og en femårskontrakt. Først DA kan vi bygge opp han som en profil. Samme vi burde gjort med Zahid. At Zahid dro til Ibiza, eller hvor det var, for å spille fotball der sier i grunn alt.

Selvfølgelig skal vi selge spillere når vi får inn gode bud. Men vi er nødt til å beholde noen også. Kanskje ikke sannsynlig at vi skal klare å konkurrere med større land om alle spillere. Men vi bør kunne tilby noen lønnspakker som i alle fall gjør det interessant nok å bli for noen lokale enkeltspillere som vi ønsker å bruke som profiler over tid.
    Alts, Nils. Zahid ville til utlandet og han dro til en klubb som spilte i Champions League. Han spilte mot Real Madrid i verdens største klubbturnering. Vi kan ikke konkurrere mot sånt. Nå vet ikke jeg hva Zahid tjener, men sannsynligvis langt mer enn hva vi kan tilby. Jeg liker jo at du har store tanker om Enga, men det er ikke alltid like realistisk. Realiteten er at vi har dårlig økonomi, og gang på gang holder på å gå konkurs. Vi er en middelshavsfarer som sliter med likegyldighet blant supportere, og det er noe som har bygget seg opp siden 2010 nå.

Hva tenker de andre spillerene hvis vi gir Dønnum 5 millioner i lønn? Hvor skal vi få de pengene fra? Trøim begynner å bli lei av å spytte inn penger i dette sluket..

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    BRUK PROFILENE VÅRE! Joda, vi har profiler og spillere som kan BLI profiler!
    Det er vanskelig å bruke profilene våre når de blir solgt fortere enn vi kan si "Ingebrigtsen".

Skal vi bygge opp f.eks. Dønnum til å bli en profil, så må vi tilby han kanskje fem millioner i året og en femårskontrakt. Først DA kan vi bygge opp han som en profil. Samme vi burde gjort med Zahid. At Zahid dro til Ibiza, eller hvor det var, for å spille fotball der sier i grunn alt.

Selvfølgelig skal vi selge spillere når vi får inn gode bud. Men vi er nødt til å beholde noen også. Kanskje ikke sannsynlig at vi skal klare å konkurrere med større land om alle spillere. Men vi bør kunne tilby noen lønnspakker som i alle fall gjør det interessant nok å bli for noen lokale enkeltspillere som vi ønsker å bruke som profiler over tid.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Sukk.
    Det viktigste er å innse at fotball er en sommeridrett. Enten må de kappe ned til 14/12 lag, eller ha 2 kamper i uka.
    Fotballen SKAL ikke starte før i april og den skal være ferdig i september (cupfinalen tidlig i oktober).

NFF, toppfotball og klubbene må mene mye, men det er her det største problemet ligger. Folk gidder ikke dra på kamp når det er under 10 grader, og jeg skjønner dem godt.
    Ellers enig i det du skriver.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Originally posted by Daniel View Post

Molde er innbyggermessig på størrelse med en liten bydel i Oslo. Legg til at de har kjøpt seg gullet og alt annet usmakelig tull de har funnet på de siste årene så har du resultatet.

Bergen og Oslo må opp i ringa sammen med Trondheim og Stavanger skal engasjementet for norsk fotball gjenoppstå.
    En ting skal Molde ha, og det er at de har forvaltet de pengene de har fått på en veldig bra måte. Der har både VIF og Brann en god del å lære. VIF og Brann har fått en del støtte de også, men de har kastet pengene ut vinduet, i stedet for å bygge et maskineri som er i stand til å vinne serien flere år på rad.

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by _Christian_ View Post
    Molde vinner og ingen bryr seg. Husker vagt tiden hvor det så ut som om byen som vant skulle feire det neste halvåret
    Molde er innbyggermessig på størrelse med en liten bydel i Oslo. Legg til at de har kjøpt seg gullet og alt annet usmakelig tull de har funnet på de siste årene så har du resultatet.

Bergen og Oslo må opp i ringa sammen med Trondheim og Stavanger skal engasjementet for norsk fotball gjenoppstå.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Det er mye apati ute og går om dagen.
    Det er ikke bare hos oss det er magert på stadion.
    Brann og RBK sliter med det samme problemet.
    Ikke det at jeg forventer utsolgt når det er kuldegrader og snø, for all del.

1: Det er ikke til å stikke under en stol at underholdningsverdien av en fotballkamp her til lands har gått ned relativt sett i forhold til annen underholdning. Tippeligaen er i ferd med å etablere seg i et vakum, der lagene faller mellom to stoler: Ikke er det god nok fotball, og ikke er det lokale gutter.
    Og med alt som er av kamper på TVen, PCen, mobilen, enten du er på jobb, på hytta eller hjemme, er det veldig lettvint å IKKE dra på kamp.
    Og med Premier League, Champions League, Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen, Juventus og alle lag du kan tenke deg, tilgjengelig overalt hele tiden, er det ikke enkelt å nå opp for en kvalitativt dårlig liga med tilhørende klubber.

2: En klubb som VIF må jobbe både med kvaliteten (hvilket helt ærlig synes håpløst om dagen) og det vi kan kalle for "marketing" (i bred forstand).
    Satt litt på spissen: En "markedsperson" betaler for egen lønn om han / hun får 200 ekstra til å komme på hjemmekampene. Det er bare tall. Og "en person" er ikke nok her selvsagt, man må ha et team på minst 4, pluss en kamera/lyd-person, som skal dra dette lasset sammen, og hanke inn 1000 flere på kamp.
    Klubben har igrunn bare ett valg de må ta på dette området, enten så satser vi på dette, eller så gir vi f... og antar da at jobben med det sportslige vil gi resultater, og helst da like mye resultater per krone.

3: Og så må det jobbes med pressen!
    Skjem bort pressen på Intility, sørg for at det er DIT alt av journalister og fotografer vil dra. Spons brus og pølser, gi de varm kaffe og noen gratisbiletter de kan gi til unga så de også kan være med "på jobb", eller de kan bruke de hele familien en Søndag pappa ikke må jobbe. Gi de et hyggelig rom de kan varme seg i pausen, og sørg for at de blir fora med rykter og sladder om overgangsrykter, om Dønnums hårgele, om byturen der 3 av gutta dro den litt langt og at dama til Vega ble observert toppløs på en klubb i sentrum, i umiddelbar nærhet av Tafse-Trøim! OG BRUK PROFILENE VÅRE! Joda, vi har profiler og spillere som kan BLI profiler! Ivan, Borch og Aron er selvsagte her, masse følelser og "hjemmelagde". Vega KAN kanskje bli en profil han også, en som er litt annerledes, men følelser i massevis! Ta med Kanstrup også, han kan tøffes opp litt! (I slike stunder merker man savnet av Boof, av Bojan, av Freddy, for ikke snakke om Castro)

4: Mer presse!
    Jeg har bitte litt erfaring når det gjelder å håndtere pressen, og det man alltid må prøve å få til er å få pressen til å jobbe for deg, ikke omvendt. Og er det negative nyheter, peis på med følelser og / eller vri det til noe positivt, uten å stå der å si det samme som du gjorde forrige uke, og uka før det. Har du ikke noe å komme med, mister pressen interessen, så enkelt er det. Og dersom "fasiten" faktisk bare er at man må "jobbe steinhardt", vel, FINN PÅ NOE! La "marketing" ta seg av prepping her om det er vanskelig, med stikkord klare for tap, seier og uavgjort, så har man noe å gå ut ifra. Men VIS ALLTID FØLELSER! Sinne, glede, sorg, hva som helst, men ikke bare "Nei, vi får det ikke til, vi må bare jobbe steinhardt". Og dette går ikke bare på Ronny, men resten av ledelsen også. Det er jo INGEN som engang VIL intervjue ledelsen i klubben, og da er det ikke enkelt! Jeg har sett MYE mer til daglig leder i Brann / RBK (Vibeke / Tove) på TV i år enn jeg har sett Espeseth, og de gangene han er "synlig" er det ikke spesielt imponerende.
    Var det noen som fikk med seg "fotballrunden" i går? De viet TIL - VIF omtrent 1 minutt, snakket om hvor kaldt det var, viste en sjanse til hvert lag, snakket raskt om Tromsø og mulig nedrykk, ikke et ord om VIF, ikke et intervju, ingenting. Og dett var dett. Det er mulig at gutta gjorde jobben ute på banen, men klubben fulgte ikke opp.

5: Gratisbiletter!
    Hver hjemmekamp (med LSK og Brann som naturlige unntak) trekkes det ut en skole fra Oslo øst som får gratisbiletter til kamp, gjerne 500 unger (5.-7. trinn) med opp til 1 voksen per stykk! Ja, det er "dyrt", men kioskinntektene er bedre enn tomme seter! Det å konsentrere bilettene rundt en lokal skole gjør det enklere for folk å dra på kamp, da kan de dra med noen de kjenner! Og gi skolen materiale så de kan printe ut sanger og rop til alle! Vi må bidra til fremtidig vekst i klanen!

Dette er bare toppen av isfjellet. Det er MASSE klubben kan gjøre.
    Sukk.

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    Molde vinner og ingen bryr seg. Husker vagt tiden hvor det så ut som om byen som vant skulle feire det neste halvåret

Leave a comment:

• Besetter
    replied
    Jeg har plukket et flott team til 2021-22 sesongen:
    Hovedtrenere: Thomas og Daniel F Holm
    Daglig leder og sportsdir: Bjørn Heidenstrøm
    Kommers leder: Freddy DS.
    Kommunikasjonssjef: Tina W.
    ​​Medisinsk: Vi henter hjem Schwabe.

Totalt: Billigere enn i dag. Mye kongeblått blod. Her skal det bløs for drakta.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by g-maZta View Post
    Nå er det matematisk umulig å rykke ned. Hurra...
    Siden vi ikke har mye å juble for, velter jeg meg heller i skadefryd over at Godset ble passert av mjøndalen i dag.
    Kanskje vi burde legge oss i siste kamp :-P

Leave a comment:

Working...
X