Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Synd at Castro føler det sånn, han er en spiller med masse potensiale som jeg har trua på. Kanskje mulig å hente ham tilbake når Deila er borte? Virker som det er mest Deila han har et problem med, ikke Vålerenga.

Comment

• Virker som en del spillere enten har et elsk eller hat forhold til denne klubben. Finnes eksempler som Ohi osv som ikke vil ha noe med VIF å gjøre, selv om han er fra Oslo. Høres uansett ikke bra ut at Castro ble fryst ut av klubben.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
        Virker som en del spillere enten har et elsk eller hat forhold til denne klubben. Finnes eksempler som Ohi osv som ikke vil ha noe med VIF å gjøre, selv om han er fra Oslo. Høres uansett ikke bra ut at Castro ble fryst ut av klubben.
        Hva tilsier at han ble "fryst ut av klubben",ut over at han ikke fikk særlig med spilletid? Personlig synes jeg dette er sutring.. Husker ikke hans exit som noe stort savn, og det at han putter mål i OBOS betyr ikke at han var god nok for oss

Comment

• Originally posted by jocke View Post

Hva tilsier at han ble "fryst ut av klubben",ut over at han ikke fikk særlig med spilletid? Personlig synes jeg dette er sutring.. Husker ikke hans exit som noe stort savn, og det at han putter mål i OBOS betyr ikke at han var god nok for oss
          Det må du få lov til å mene, men 12 mål og 10 assist så langt er imponerende fra Castro. Synes du vi scorer mye mål om dagen?. Har sikkert ikke bruk for en offensiv spiller som leverer målpoeng på rekke og rad. Forskjellen er ikke så stor fra laget som leder OBOS og opp til oss. Neste sesong herjer han sikkert i Eliteserien, så får vi se hva du mener da. Vi kan ikke beholde alle unggutter og noen må vi slippe, men tror klubben kan være tjent med å være litt mer tålmodig noen ganger. Husker Rekdal måtte velge mellom Castro og Braaten. Reka valgte Castro, men så blir han sendt bort av neste trener.

Jeg går kun ut i fra artikkelen hvor han mener han ble fryst ut.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Det må du få lov til å mene, men 12 mål og 10 assist så langt er imponerende fra Castro. Synes du vi scorer mye mål om dagen?. Har sikkert ikke bruk for en offensiv spiller som leverer målpoeng på rekke og rad. Forskjellen er ikke så stor fra laget som leder OBOS og opp til oss. Neste sesong herjer han sikkert i Eliteserien, så får vi se hva du mener da. Vi kan ikke beholde alle unggutter og noen må vi slippe, men tror klubben kan være tjent med å være litt mer tålmodig noen ganger. Husker Rekdal måtte velge mellom Castro og Braaten. Reka valgte Castro, men så blir han sendt bort av neste trener.

Jeg går kun ut i fra artikkelen hvor han mener han ble fryst ut.
            Jeg skal selvfølgelig ikke være skråsikker på at han ikke er god nok nå, men mener å huske at han fikk sine sjanser DA, uten å bruke de særlig godt.. Og derfor også både sutring, og litt smålig, og være så såret av Engaexiten.

Det er dessuten drøssevis av eksempler på spillere som holder på hylle to, men som ikke har det som skal til for å prestere i Eliteserien. Først ut av hodet vår egen Tor Henning Hamre (?), bøttet inn mål i OBOS, falt helt igjennom hos oss..

Men vi kan være skjønt enige om en ting, offensive forsterkninger nå har vi god bruk for!

Comment

• Originally posted by jocke View Post

Jeg skal selvfølgelig ikke være skråsikker på at han ikke er god nok nå, men mener å huske at han fikk sine sjanser DA, uten å bruke de særlig godt.. Og derfor også både sutring, og litt smålig, og være så såret av Engaexiten.

Det er dessuten drøssevis av eksempler på spillere som holder på hylle to, men som ikke har det som skal til for å prestere i Eliteserien. Først ut av hodet vår egen Tor Henning Hamre (?), bøttet inn mål i OBOS, falt helt igjennom hos oss..

Men vi kan være skjønt enige om en ting, offensive forsterkninger nå har vi god bruk for!
              Det vi er uenige om er nok om han var god nok når han var hos oss. Jeg synes han var det, og at han hadde den beste innleggsfoten i klubben. For noen spillere er det nok lettere å gå veien via andre klubber for å slå gjennom, kanskje Castro var en sånn spiller, kanskje ikke. Uansett synes jeg han tok godt vare på de sjansene han fikk hos oss.

Lite vi får gjort med dette nå, og kanskje det sto mellom han og Dønnum. Vanskelig å vite og vi kan ikke satse på alle, men synd det ble sånn, og enda mer synd om han ikke vil komme hit senere.

Comment

• Det positive idag: ingen av de bak oss på tabellen vant. (Mjøndalen spiller i morra borte mot Viking. Ingen tro på borteseier der).

Comment

• Noen som har dagbladet + som kan dele innhold på denne artikkelen?

https://www.dagbladet.no/sport/derfo...renga/71529205

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                    Noen som har dagbladet + som kan dele innhold på denne artikkelen?

https://www.dagbladet.no/sport/derfo...renga/71529205
                    Mest ræl. Veldig kort oppsumert;

Vidar Davidsen mener visjonene til klubben forsvant da Tor Jørgensen ble suspendert og at klubben ikke lenger klarer å erstatte spillerne som forsvant med like gode spillere. Han mener også at klubben forsømmer "alle" talenter som blir utvikla og at det hentes alt for mange spillere per sesong, at det trengs en ny strategi rundt dette.

Freddy mener klubben ofte starter på scratch ved nye trenere, "prosjekt" Andresen/Reka/Deila og at de dermed ikke klarer å skape et fundament over tid. Har trua på Ronny men at vi er avhengig av e-cup et par år for å bygge opp positiv EK. Savner sammen med Davidsen et "prosjekt Vålerenga".

MortenP (som forsøvrig refereres til VIF-ekspert, snork) spør om det har noe med Oslo/klanen å gjøre. Melder at historien er full av spillere som blir dårligere når de kommer til Enga. Han synes toppnivået er blitt høyere under Deila men at klubben er nede i et svart hull.

Reka mener det er forskjellige interesser innad i klubben - noen er opptatt av jobbsjansen, noen av breddefotballen, andre av damelaget og andre igjen av elitelaget. Melder at interessen rundt klubben er døende og at det er profilløst både på spiller- og ledersiden, savner folk i media som går ut med breiale og hårete mål. "Myten om klubben er i ferd med å forsvinne". Team Drammen må skjønne at de ikke kan styre som de gjorde i Godset men finne sin plasss som Enga-folk.

EspeZ kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen av Reka, og mener Deila alltid stiller opp for media ink han selv. Mener de kanskje har vært for "profesjonelle".

Kopierer inn hele svaret til EspeZ:

Vålerengas daglige leder Erik Espeseth har svart skriftlig på kritikken han og klubben får i denne reportasjen:

- I et møte med de toneangivende sportsredaksjonene i landet før sesongen gikk vi gjennom gjennom alt fra strategi, inngående tanker om målsettinger så vel på og utenfor banen. I dette møtet uttalte jeg at vi kunne vært flinkere til å få frem historien, noe det var viktig å gripe fatt i. Men at det samtidig var viktig å skape ny historie og bygge klubben videre – basert på det spennende grunnlaget som lå der fra den stolte fortiden.

- Jeg synes da det er beklagelig at sportskommentator Morten P i Dagbladet forrige uke vrir dette til at jeg og dagens ledelse ikke bryr oss om historien som har vært der i over 100 år! Det er feil fremstilt slik jeg ser det! Vi er definitivt ikke kommet til Oslo for å gjøre Vålerenga til Strømsgodset, men for å forsøke å gjøre Vålerenga til et enda sterkere og mer bærekraftig Vålerenga! Vi har jo i lang tid uttalt at vi har et inderlig ønske om at Vålerenga igjen skal fortjene hedersbetegnelsen «Oslo’s stolthet» - hvor vi har et stykke igjen…

Hva gjelder generell interesse rundt klubben, så sitter vi med fakta som viser en meget sterk vekst både hva gjelder interesse og omdømme for klubben. Den store interessen rundt vårt «Engaland»-prosjekt tyder også på at interessen fortsatt er stor. Dette er kanskje klubb-Norges største publikums- og omdømmetiltak – hvor vi er ute med hele klubben og treffer grasrota før hver eneste hjemmekamp.

- Noen flere fakta det er viktig å få frem for å nyansere det negative bildet av klubben et lite antall personer nå prøver å beskrive:

* Etter 2015 har vi nær doblet markedsinntektene, herunder også sikret et langsiktig partnerskap med IT-selskapet Intility som Arenapartner.

* Vi har stoppet publikumsnedgangen, og reelt oppmøte i 2019 har økt med 18 prosent fra 2018. I tillegg har vi styrket vår posisjon i Oslo-fotballen med langt større tilstedeværelse de siste årene, og har nå formalisert et sportslig samarbeid med 20 andre klubber.

* Videre har vi økt kraftig vår satsing på spillerutvikling hvor vi nå har 12 kvalifiserte trenere i fulltidsstilling, mot kun 5 i 2014. I perioden 2013 til 2019 har vi økt antallet aldersbestemte landslagsspillere fra 3 til 23, noe som viser at vi «produserer» flere talenter enn noen gang tidligere.

- Det har også fremkommet at vi har fått tilgang til ubegrenset med midler i perioden fra vi kom inn, og at vi har brukt ufattelig mye mer penger enn tidligere. Dette stemmer rett og slett ikke. Eksempelvis kan jeg nevne at vi ift. spillerlønninger i perioden 2017-2019 kun ligger marginalt høyere enn de lønnskostnadene vi hadde i snitt i perioden 2013-2015.

De administrative kostnadene har også økt, så må vi huske på at det knapt var folk igjen på salg og marked på Valle når jeg kom inn høsten 2016.

Så har også markedsinntektene økt vesentlig i perioden etterpå med nær en dobling. Vi er fortsatt avhengig av støtte fra eierselskapet til Trøim, men har en felles målsetning om at vi skal skape en bærekraftig økonomi over tid. Vi vil antagelig være avhengig av å ta medalje i ligaen fra tid til annen – som igjen gir oss sjansen i Europa. Og ikke minst ligger det sentralt i forretningsmodellen at vi skal utvikle spillere for salg til større ligaer – som igjen vil være et viktig bidrag til å skape positive resultater.

- Avslutningsvis, jeg skal være den først til å si at ting helt sikkert kunne vært gjort annerledes og bedre. Jeg og klubben gjør feil. Kanskje vi til og med er blitt litt for «profesjonelle» - og at vi burde vært litt røffere i stilen… Folk står på og jobber steinhardt. Og spesielt tøft er det når noen enkeltpersoner med kred. i enkelte Vålerenga miljøer så sterkt kritiserer «alt» som gjøres her.

Comment

• Ingen som er overrasket over at det avslutningsvis nevnes at folk står på og jobber steinhardt vel?

Comment

• MortenP spør om det har noe med Oslo/Klanen og gjøre. Da må jeg tenke på denne trangen til å flekke ræv. Kan det være slike ting som forsurer miljøet? Er det andre klubber som driver med slikt? Skal man først snu alle steiner så får man se på alt

Det er klart at ørlitegrann generell anstendighet hadde gjort seg

Comment

• Originally posted by zeta View Post
                          MortenP spør om det har noe med Oslo/Klanen og gjøre. Da må jeg tenke på denne trangen til å flekke ræv. Kan det være slike ting som forsurer miljøet? Er det andre klubber som driver med slikt? Skal man først snu alle steiner så får man se på alt

Det er klart at ørlitegrann generell anstendighet hadde gjort seg
                          Sjelden vi buer på eget lag, og selv med 2800 og en dårlig dag, så lager vi bra stemning og støtter laget.
                          Mangel på vinnerkultur og stor frykt for å tape(eller vinne), eller et stort underliggende kompleks når vi blir litt hekta av på tabellen. En eller annen sjukdom må det være ihvertfall!

Hent inn Marcelo Bielsa, han liker litt sånne håpløse trenerjobber. :-D

Comment

• Skal ikke se bort i fra at grunnen til at VIF underpresterer som klubb er fordi spillere og trenere har flekket ræv til klanen

Comment

• Originally posted by Bohemen14 View Post
                              Mest ræl. Veldig kort oppsumert;

* Videre har vi økt kraftig vår satsing på spillerutvikling hvor vi nå har 12 kvalifiserte trenere i fulltidsstilling, mot kun 5 i 2014.
                              I perioden 2013 til 2019 har vi økt antallet aldersbestemte landslagsspillere fra 3 til 23, noe som viser at vi «produserer» flere talenter enn noen gang tidligere.
                              Javel....var vi virkelig så dårlige som dagens ledelse vil ha det til?
                              Etter litt googling fikk jeg meg dette:

NM vinnere G16 i 2012
                              Vinnere av G19 Jet Cup på Hamar 3 siste årene t.o.m 2014
                              JET (opprettet 1989 av Serieforeningen av 1972) er en forkortelse for Junior Elite Turnering.

2009: Vålerenga-Strømsgodset (5–0)
                              2010: Odd-Stabæk (1–1, 4–3 på straffespark)
                              2011: Viking-Strømsgodset (1–0)
                              2012: Vålerenga-Rosenborg (1–1, VIF vant på straffespark)
                              2013: Vålerenga-Rosenborg (1–1, VIF vant på straffespark)
                              2014: Vålerenga-Viking (1–0)

Spillere som var innom diverse landslag & landslagssamlinger i perioden før og rett etter:

Kamer Quaka 95
                              Riki Alba 95
                              Herman Stengel 95

Ivan Näsberg 96
                              Rino Falck Larsen 96

Mattias Totland 97

Matushan Vickneswaran 98
                              Lars Olden Larsen 98
                              Didrik Støer Hagen 98 Statoil Morgendagens midtbanespillere

Christian Borchgrevink 99
                              Ulrik Mathisen 99

Kristoffer Klaesson 00

Sander Berge og 98 og et par til kom til oss i perioden rett etter.
                              Brede Sandmoen 00
                              Jonas Levernes 99

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Javel....var vi virkelig så dårlige som dagens ledelse vil ha det til?
                                Etter litt googling fikk jeg meg dette:

NM vinnere G16 i 2012
                                Vinnere av G19 Jet Cup på Hamar 3 siste årene t.o.m 2014
                                JET (opprettet 1989 av Serieforeningen av 1972) er en forkortelse for Junior Elite Turnering.

2009: Vålerenga-Strømsgodset (5–0)
                                2010: Odd-Stabæk (1–1, 4–3 på straffespark)
                                2011: Viking-Strømsgodset (1–0)
                                2012: Vålerenga-Rosenborg (1–1, VIF vant på straffespark)
                                2013: Vålerenga-Rosenborg (1–1, VIF vant på straffespark)
                                2014: Vålerenga-Viking (1–0)

Spillere som var innom diverse landslag & landslagssamlinger i perioden før og rett etter

Gidder ikke quote alt, men et par ting til kan være på sin plass.

Spillere som Castro og Tega George spilte på 96 laget som ble NM vinnere.Begge vil spille i Eliteserien 2020. Men ingen av de har landskamper, så da er de vel ikke så gode da....

Markus Nakkim spilte på det 96 laget også. Han har landskamper på U-21.

Tror de fleste er enige at dette er gode spillere. Aron Dønnum var også i klubben og den gangen, senere har han blitt landslagspiller.
                                G19 med Aron Dønnum og Kristian Borchrevink spilte NM finale i 2016.

Gimme hope johanna

Comment

Working...
                                X