Originally posted by AcsOnFire
View Post
Espeseth er ganske kreativ når han velger hva han velger å sammenlikne med.
Aldersbestemte landslagsspillere = her skal det sammenliknes med 2013. Sikkert et dårlig år.
Vekst i markedsinntekter = her skal det sammenliknes med 2015. Sannsynligvis det dårligste året.
Lønnskostnader = her er det snittet av 2013,2014 og 2015 som skal sammenliknes med 2017,2018,2019. Hva skjedde med 2016?
Når det gjelder aldersbestemte landslagsspillere tror jeg han har blandet inn jenter også, for på medlemsmøtet for et par uker siden så sa de 18 i år. Regner med at vi ikke har fått fem nye landslagsspillere på to uker. Presentasjonen finner du her, på side 32
Et par av dem har vel også alt forsvunnet, til stor glede for vår sportslige leder sannsynligvis.
Ellers er det jo et poeng at aldersbestemte landskamper ikke er det samme som suksess som voksen. På hvilken måte de unge blir tatt opp i seniortroppen og hvor høyt nivå de når er også viktig.
Siden vi ikke får frem så mange spillere for tiden så tenker jeg at vi kanskje satser mer på unge spillere som er gode nå, enn på unge spillere som kan bli gode i fremtiden.
På markedsinntekter så var vel 2015 det dårligste året. At vi dobler utfra det betyr at vi er tilbake på 2010-nivå. Men nå bidrar jo stadion til dette også. Kanskje bedre å sammenlikne 2019 mot 2016, året før Espeseth kom inn, og holde alt av inntekter knyttet til stadion utenfor? Da blir det jo i alle fall en mer relevant sammenlikning.
På lønnssiden så tipper jeg han tar med 2013 fordi vi da hadde mange dyre spillere. Muri, Hæstad, Konè, osv. Tipper at hvis han byttet ut 2013 mot 2016 så ville bildet vært annerledes.
Ellers er det jo bare tåpelige påstander om at han kan dokumentere en kraftig økning i interessen og at de kanskje har vært for profesjonelle. Han prater om å ha snudd trenden i nedgang i antall tilskuere. At vi får færre tilskuere på egen stadion enn vi hadde på Ullevål er jo ikke akkurat tillitsvekkende og da blir det dumt å skryte av å ha snudd en trend som ikke burde vært der.
Comment