Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Javel....var vi virkelig så dårlige som dagens ledelse vil ha det til?
    Svaret er nei.

Espeseth er ganske kreativ når han velger hva han velger å sammenlikne med.

Aldersbestemte landslagsspillere = her skal det sammenliknes med 2013. Sikkert et dårlig år.
    Vekst i markedsinntekter = her skal det sammenliknes med 2015. Sannsynligvis det dårligste året.
    Lønnskostnader = her er det snittet av 2013,2014 og 2015 som skal sammenliknes med 2017,2018,2019. Hva skjedde med 2016?

Når det gjelder aldersbestemte landslagsspillere tror jeg han har blandet inn jenter også, for på medlemsmøtet for et par uker siden så sa de 18 i år. Regner med at vi ikke har fått fem nye landslagsspillere på to uker. Presentasjonen finner du her, på side 32
    Et par av dem har vel også alt forsvunnet, til stor glede for vår sportslige leder sannsynligvis.

Ellers er det jo et poeng at aldersbestemte landskamper ikke er det samme som suksess som voksen. På hvilken måte de unge blir tatt opp i seniortroppen og hvor høyt nivå de når er også viktig.
    Siden vi ikke får frem så mange spillere for tiden så tenker jeg at vi kanskje satser mer på unge spillere som er gode nå, enn på unge spillere som kan bli gode i fremtiden.

På markedsinntekter så var vel 2015 det dårligste året. At vi dobler utfra det betyr at vi er tilbake på 2010-nivå. Men nå bidrar jo stadion til dette også. Kanskje bedre å sammenlikne 2019 mot 2016, året før Espeseth kom inn, og holde alt av inntekter knyttet til stadion utenfor? Da blir det jo i alle fall en mer relevant sammenlikning.

På lønnssiden så tipper jeg han tar med 2013 fordi vi da hadde mange dyre spillere. Muri, Hæstad, Konè, osv. Tipper at hvis han byttet ut 2013 mot 2016 så ville bildet vært annerledes.

Ellers er det jo bare tåpelige påstander om at han kan dokumentere en kraftig økning i interessen og at de kanskje har vært for profesjonelle. Han prater om å ha snudd trenden i nedgang i antall tilskuere. At vi får færre tilskuere på egen stadion enn vi hadde på Ullevål er jo ikke akkurat tillitsvekkende og da blir det dumt å skryte av å ha snudd en trend som ikke burde vært der.

Comment

• Tror Espeseth kjører mange av de svarene på repeat.
      Jeg måtte se over en tidligere e-post korrespondanse fra før sommeren, og jaggu er det ikke akkurat de samme argumentene.

Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

På markedsinntekter så var vel 2015 det dårligste året. At vi dobler utfra det betyr at vi er tilbake på 2010-nivå. Men nå bidrar jo stadion til dette også. Kanskje bedre å sammenlikne 2019 mot 2016, året før Espeseth kom inn, og holde alt av inntekter knyttet til stadion utenfor? Da blir det jo i alle fall en mer relevant sammenlikning.
        2015 var også året hvor vi var uten hovedsponsor den første halvdelen av året, og drev pengeinnsamling for å unngå konkurs. Neppe en relevant sammenligning, nei.

Comment

• Nei. Og det er vel en av tingene jeg ikke liker med Espeseth. Tror han at folk er så dumme at de ikke skjønner dette?

Og at han forsvarer seg med at de har vært for profesjonelle så blir det bare trist.

Hvis han skal ha noe håp om en framtid her så må han bygge opp tilliten. Han virker jo som en slags Komiske Ali. Aldri har det gått bedre enn det gjør nå.

Og helt uten evne til selvkritikk. Han har ikke gjort en dårlig jobb, han har bare vært for profesjonell han...

Comment

• Originally posted by jocke View Post

Hva tilsier at han ble "fryst ut av klubben",ut over at han ikke fikk særlig med spilletid? Personlig synes jeg dette er sutring.. Husker ikke hans exit som noe stort savn, og det at han putter mål i OBOS betyr ikke at han var god nok for oss
            Jeg mener Castro var god hod oss, og var skuffa da vi lot ham gå. Det var flere som klaget, men vi ble servert noe om at "vi har selvfølgelig en tilbakekjøpsklausul" eller noe i den retning...
            Nå er han altså tatt ut på det Chilenske landslaget.
            Skulle ikke Deila være så bra på spillerutvikling?

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post

Jeg mener Castro var god hod oss, og var skuffa da vi lot ham gå. Det var flere som klaget, men vi ble servert noe om at "vi har selvfølgelig en tilbakekjøpsklausul" eller noe i den retning...
              Tror flere av de yngre opplever å møte motstand hos Deila istedenfor utvikling. Det surrer mye rundt flere av de yngre spillerne som ikke er spesielt fornøyd verken med muligheter eller mottagelse generelt av Deila. Så hvor god han egentlig er på dette gjenstår å se. Det virker som mange klubber både i Norge og Europa forøvrig slipper til yngre krefter. Hos oss gjelder det kun ved skader og karantene. Er ikke noe utvikling i det. Om dette bildet stemmer så «kaster» vi bort tid og krefter på utviklingsnivået i klubben, vi får nemlig ikke noen glede av de yngre spillerne.

Stort sett så er «kunstgress-generasjonen» ett hakk eller to foran sine eldre kollegaer. Derfor blir det ekstra vanskelig å skjønne Deilas innstilling til å hente eldre spillere (ofte skadede eller ute av form) som skal tilbake til «gamle høyder». Gamle høyder er faktisk ikke godt nok i dag. Utviklingsvavdelingens mål blir vanskelig å oppnå når hovedtrener hele tiden skal bruke ord som «leder og rutine». Har sagt det før og gjentar det gjerne, vi har dessverre ikke så mange stjernespillere og har heller ikke råd til å hente dem. Skal VIF bli et stabilt topplag må vi faktisk basere oss på en stamme av spillere vi bygger opp selv. Så får vi hente noen eldre spillere som faktisk presterer og kan være en leder i gruppen. Men nå har vi mest bare gamle ledere uten retning og uten de store kvalitetene. Det blir ikke et topplag selv i Norge av det og tabellen viser at det ikke går.

Om trener skal få bestemme alt selv eller om styret og klubb må legge klare føringer for å slippe til egne spillere vet jeg ikke men noe må gjøres ellers mister vi en god generasjon eller to og det har vi ihvertfall ikke råd til.

Comment

​​​​​​Mulig Castro skulle fått mer tid, og utviklingen viser vel kanskje det, men siktet først og fremst til uttalelsene nå om at han ikke hadde fått sjansen, ønsket Enga ikke noe godt lenger osv.

Tror de aller, aller fleste trenere bruker de spillerne de vurderer er best og ser mest potensiale i, og at spillerens innstilling derfor bør være å fighte seg tilbake til tillitt gjennom god trening og spill, og ikke at de fortjener bedre, blir oversett osv.

Når det er sagt så er jeg veldig enig med både deg og Pete i bekymringen rundt utviklingen av yngre spillere etter hva vi har sett i år. Hjelper lite å frembringe egne talenter om de ikke får spille, da skjer det kun for konkurrentene våre, og i beste fall klubbøkonomien. Og her har ting gått til det verre i år, jf. lånet av George (hva skulle vi med han..?), returen til Fellah mv. samtidig med null spilletid for de som presterer bra på rekrutt. Veien frem må synes veldig lang for en unggutt for øyeblikket.

Så til tross for at jeg har manet om en siste runde tålmodighet med Deila, så ser jeg utviklingstrekk som jeg absolutt ikke liker. Tror supporternes tålmodighet også ville ha vært større om vi var bedre på bruk av unge, og ideelt mer lokale, spillere. Bruken av kortsiktige, eldre løsninger, og uteblitte resultater, er i sum ikke til å leve med. Vil også bli Deilas bane om han ikke legger om kurs

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Tror flere av de yngre opplever å møte motstand hos Deila istedenfor utvikling. Det surrer mye rundt flere av de yngre spillerne som ikke er spesielt fornøyd verken med muligheter eller mottagelse generelt av Deila. Så hvor god han egentlig er på dette gjenstår å se. Det virker som mange klubber både i Norge og Europa forøvrig slipper til yngre krefter. Hos oss gjelder det kun ved skader og karantene. Er ikke noe utvikling i det. Om dette bildet stemmer så «kaster» vi bort tid og krefter på utviklingsnivået i klubben, vi får nemlig ikke noen glede av de yngre spillerne.
                  Dette rimer veldig med det jeg hørte da en av mine nevøer spilte på juniorlaget til Strømsgodset i Deilas periode: Det ble tidlig bestemt hvilke spillere som skulle "satses på" og når det var bestemt så var det ingen vei inn i startoppstillinga for de andre annet enn ved skader. Var en spiller som utover sesongen klart viste tegn til at han hadde mista gløden for fotball og leverte langt under forventning, men han ble allikevel brukt hver gang til tross for at det var ikke mindre enn to spillere som utviste langt større profesjonalitet og kvalitet og ville ha løfta laget betraktelig om de hadde fått sjansen i hans posisjon.

Synes det fort kan se ut som at det samme er tilfelle på A-laget nå, om enn ikke like ekstremt (enkelte slipper jo til innimellom selv om det ikke er skade/suspensjon på "favorittspillere")

Comment

• Originally posted by FuriousMachine View Post

Dette rimer veldig med det jeg hørte da en av mine nevøer spilte på juniorlaget til Strømsgodset i Deilas periode: Det ble tidlig bestemt hvilke spillere som skulle "satses på" og når det var bestemt så var det ingen vei inn i startoppstillinga for de andre annet enn ved skader. Var en spiller som utover sesongen klart viste tegn til at han hadde mista gløden for fotball og leverte langt under forventning, men han ble allikevel brukt hver gang til tross for at det var ikke mindre enn to spillere som utviste langt større profesjonalitet og kvalitet og ville ha løfta laget betraktelig om de hadde fått sjansen i hans posisjon.

Synes det fort kan se ut som at det samme er tilfelle på A-laget nå, om enn ikke like ekstremt (enkelte slipper jo til innimellom selv om det ikke er skade/suspensjon på "favorittspillere")
                    Dette rimer med det vi har sett av signeringer under Deila, ikke hans sterke side, men han får ikke mye drahjelp av Tjærnås.
                    Skuffende duo, eksperter på TV.

Comment

Castro var først og fremst en målskårer hos oss med en herlig innlegg og frisparkfot.

Comment

• Castro med 13 mål og 10 assist nå for Aafk. Skal ikke legge skjul på at det svir..

Comment

• Deila velger ikke ut i fra kvalifikasjoner men personkjemi ...det tror jeg vi trygt kan si

Comment

• Originally posted by dalagubbe View Post
                            Deila velger ikke ut i fra kvalifikasjoner men personkjemi ...det tror jeg vi trygt kan si
                            Åh? Hvor leste du det?

Comment

• Oppi hodet mitt

Comment

• Originally posted by dalagubbe View Post
                                Oppi hodet mitt
                                Regna med det! :-D
                                Trodde kanskje du hadde litt saftig avslørende fakta nå. Men hvorfor tror du det?

Comment

Working...
                                X