Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by jocke View Post
    https://www.vg.no/sport/i/kJ18vB/fot..._content=row-1

Åpenbart i tiden å gå etter klubben og Deila nå, men helt poengløse er jo kritikerne heller ikke. Håper det blir en faktisk rettesnor at man først prioriterer lokale talenter, og ikke bare en papirvisjon.

Når det er sagt, så håper jeg Enga snart får vind i seila igjen, så ikke alle føler seg like fri til å kritisere alt som skjer på og omkring Valle. En god start vil være å valse over Stabæk på lørdag, så kan jo Ingebrigt & co få svare litt i stedet..

​​​​​​
    ​​
    Nei,
    Og dette har gått i hele perioden fra MA til Deila.

Veldig synd, og det viser at man ikke hadde trengt å kaste penger som fulle sjømenn for å få kvalitet.

Comment

• Nå synes jeg at dette begynner å bli en trist historie! Spillere fra andre lag som Enga har prøvd seg på , men ikke lykkes bl.a. p.g.a. pris (!) blir nå brukt som sannhetsvitner på at det meste er galt
      i klubben! Det faktum at vi har blitt kåret som den beste klubben på talentutvikling (!) vies minimal oppmerksomhet - naturlig nok.
      Det burde være åpenbart at dette også koster penger- og steinhard jobbing -hver dag!
      At det sportslige ikke er på stell for tida behøver man ikke være rakettforsker for å skjønne, men det finnes jo en sammenheng mellom utvikling og resultater-etthvert!
      Vidar Davidsens smørbrødliste til klubben har mye for seg - og kan vel ikke anses som noe annet enn en jobbsøknad til å bli sportsdirektør (!)
      Trur detta snur seg- sakte- men sikkert. Og neste år er vi der , kanskje med noen andre og "riktigere" spillere -gjerne fra Oslo.
      Stiller på Lørdag - bl.a.for å støtte klubben jeg er glad i , og for å være blant dem som har trua!!!

Comment

• Originally posted by engaforever View Post
        Nå synes jeg at dette begynner å bli en trist historie! Spillere fra andre lag som Enga har prøvd seg på , men ikke lykkes bl.a. p.g.a. pris (!) blir nå brukt som sannhetsvitner på at det meste er galt
        i klubben! Det faktum at vi har blitt kåret som den beste klubben på talentutvikling (!) vies minimal oppmerksomhet - naturlig nok.
        Det burde være åpenbart at dette også koster penger- og steinhard jobbing -hver dag!
        At det sportslige ikke er på stell for tida behøver man ikke være rakettforsker for å skjønne, men det finnes jo en sammenheng mellom utvikling og resultater-etthvert!
        Vidar Davidsens smørbrødliste til klubben har mye for seg - og kan vel ikke anses som noe annet enn en jobbsøknad til å bli sportsdirektør (!)
        Trur detta snur seg- sakte- men sikkert. Og neste år er vi der , kanskje med noen andre og "riktigere" spillere -gjerne fra Oslo.
        Stiller på Lørdag - bl.a.for å støtte klubben jeg er glad i , og for å være blant dem som har trua!!!
        Meget godt skrevet. Ohi kan ihvertfall holde kjeft. Husker han satt etter en Cup match å prata om at han aldri skulle spille for enga pga. lokale talenter etz. Han har NULL å komme med.
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Kanskje like godt vi ikke gikk "all inn" for han her:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Op..._content=row-3
          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Avviser tilskuernedgang på stadion:
            https://video.eurosport.no/fotball/e...64/video.shtml

Comment

• Med 3 poeng i morgen blir resten av sesongen en transportetappe (kanskje med unntak av Fulga borte). Veldig spent på hva som skjer med lag og oppsett da og hvordan neste år skal forberedes etter beste evne. Mange spillere på korttidskontrakter som løper ut etter sesongen og endel som er skadeplagede/usikre. Uansett hvordan vi snur på det vil det skje mange endringer før neste sesong og jeg spent på om vi får se noen tanker omkring dette allerede nå i høst. Alle «leiesoldater» bør vel settes på benken til fordel for de som er tiltenkt en plass videre? Man burde vel allerede nå begynne å tenke på å samkjøre et mulig lag for neste år?

Hvem forsvinner - utover de med korttidskontrakt - og hvor må det forsterkes? Egentlig burde høsten brukes til å teste ut dette slik at vi er best mulig forberedt til neste år. Er kanskje tidlig ute med disse tankene men denne sesongen er liksom ikke så spennende lenger.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                Med 3 poeng i morgen blir resten av sesongen en transportetappe (kanskje med unntak av Fulga borte). Veldig spent på hva som skjer med lag og oppsett da og hvordan neste år skal forberedes etter beste evne. Mange spillere på korttidskontrakter som løper ut etter sesongen og endel som er skadeplagede/usikre. Uansett hvordan vi snur på det vil det skje mange endringer før neste sesong og jeg spent på om vi får se noen tanker omkring dette allerede nå i høst. Alle «leiesoldater» bør vel settes på benken til fordel for de som er tiltenkt en plass videre? Man burde vel allerede nå begynne å tenke på å samkjøre et mulig lag for neste år?

Hvem forsvinner - utover de med korttidskontrakt - og hvor må det forsterkes? Egentlig burde høsten brukes til å teste ut dette slik at vi er best mulig forberedt til neste år. Er kanskje tidlig ute med disse tankene men denne sesongen er liksom ikke så spennende lenger.
                Bare å lage en overgangstråd for vintervinduet 2020 først som sist

Comment

• https://www.vg.no/sport/fotball/i/zG...content=row-14

Deila svarer kritikerne om Oslo-diskusjonen - "helt håpløst"

Liker at han fighter tilbake, og at vi ikke bare lar all eder og galle få stå uimotsagt. Viktig å forbli offensive i hodet, men også av den enkle grunn at vi får mer omtale og synbarhet..

Som nevnt over synes jeg ikke kritikken ser helt uberettiget ut, men det synes heldigvis til å være en klar bevissthet rundt dette hos klubben nå.

Comment

• Kampen i går kveld belyser en lite omtalt problemstilling. Mange sier, siden vi er et hovedstadlag, har vi alle muligheter til å skinne. Disse folka tar ikke høyde for de negative konsekvensene av hovedstadslivet. De første 15 min av kampen viser tydelig at det, i landslagspausen, har vært en del sprekker på heroin. Synes de står med knekk i knæra og tigger om ballen, jeg.

Comment

• Litt usikker på hvilken tråd denne passer i, men jeg likte og vil anbefale Ola Bernhus sine skriverier i dagens Aftenpost. Ikke fordi det er så mye klokere enn det mange her inne sier, men fordi han har et bredt nedslagsfelt og kraft til å påvirke fotballen nasjonalt. Lovende toner, starter slik:

«Hele Eliteserien – med unntak av Molde, Rosenborg og delvis Odd – skryter av at de er mest opptatt av å selge spillere. Altså:
                      Prøve å bli kvitt sine beste for å få inn noen grunker så de kan kjøpe noen andre. Som regel noen som er dårligere, men som kanskje kan bli salgbare etter hvert,
                      Hva skurrer her? At virksomheten ikke er bærekraftig, hvis dette ordet passer innen idretten. Det er en slags forutsetning for å holde på slik at norsk fotball er så attraktiv og norske klubber så dyktige på spillermarkedet at det bærer seg. Men er det nok å få det til å gå rundt, når vi ser på kvalitet, regnskap og tilskuertall.»

https://www.aftenposten.no/sport/men...alg--og-hva-sa

Comment

• Årets vålengaspiller denne sesongen er et lett valg for meg i år ihvertfall; Aron Dønnum er vår beste spiller. Hadde muligens blitt Ejuke hvis han hadde blitt, men Dønnum har fått et skikkelig gjennombrudd. 5 mål og 3 assists hittils er pent!
                        Og ekstra moro er det at han kommer fra egne rekker.

Comment

• JA - det er krise i ENGA
                          JA - Vi er elendige
                          JA - Vi har en trener som blir kallt Alkis og inkompetent idiot
                          JA - Vi har en sportslig leder som blir kallt idiot
                          JA - Vi har en sportlig leder som blir kallt idiot
                          JA - Vi har et trenerapparat som blir kallt idioter
                          JA - Vi har vunnet pris for beste klubb på spillerutvikling
                          JA - Vi leverer mange spillere til yngre landslag

NEI - jeg har ikke mista trua
                          NEI - jeg nekter å la usaklige og dustete nett-troll dominere debatten

Årsaken til krisa trur jeg er veldig sammensatt - og syns det nå er på tide å forene de kreftene som vil laget og klubben vel og f.eks. møte
                          opp på treninga og markere at VI ER MED DERE -OG HAR RYGGEN DERES!
                          Trur det suser så mange negative rundt i hodene til gutta , at en sånn støtte vil ha en forløsende virkning!

Ære være

Comment

• Det er mørkt nå. 6 poeng ned til direkte nedrykk.
                            vi har 3 bortematcher og 2 hjemme igjen.
                            hjemme mot molde og brann. Maks 1 poeng.
                            borte mot lsk, tromsø og mjøndalen. Vanskelig å spå disse. Jeg tror vi i beste fall får 1 på åråsen. Kanskje 1 i tromsø, og håper vi kan ta mjøndalen i siste runde.
                            det er 6 poeng, og det holder. Tar vi mindre, noe som ikke er usannsynlig, kan det fort bli svett. De umder oss skal møte hverandre og får noen av dem flyt så rykker vi stadig nermere.
                            Katastrofesesong!
                            Jeg tror faktisk vi overlever. De 6 poengene vi har å gå på holder med nød og neppe.
                            men for de som styrer skuta må det være slutt.

Comment

• De 5 siste kampene av sesongen 2019:

LSK borte; dette blir som vanlig krig og lite finspill. Vi må være med på å ta krigen fra avspark og ikke stå å se på som vi gjorde på lørdag. Tar vi krigen fra 1 sekund er det mulig å få med poeng
                              Brann hjemme: Vi har hatt et ålreit tak på Brann de siste sesongene. Skarrepakket har 4 uavgjort på rad nå. Og de scorer lite mål. Gode muligheter for uavgjort.
                              Tromsø borte: Alfheim er ingen lykkebane. Kan fort bli en avgjørende kamp i bunnen hvis vi ikke får med oss noe fra de to over.
                              Molde hjemme: la oss håpe Molde er seriemester før denne kampen, og at de derfor tar det mer med ro. Det er landslagspause mellom Tromsø og denne kampen. Og vi veit jo hvordan vi pleier å være etter en sånn pause...
                              Mjøndalen borte: på en normal dag skal vi ta poeng her.

Vi har 5 poeng ned til Godset og Ranheim. men vi har vesentlig bedre målforskjell akkurat nå så i praksis er det 6 poeng. Sarp er også 5 bak men der er målforskjellen jevnere, så der snakker vi 5 poeng. Godset har et tøft program foran seg men det skjer jo alltid mye rart på slutten av sesongen, ref Ranheim mot Odd i går.
                              Får vi 4 poeng til er eliteserien 2020 i boks. 3 til kan også holde men da kan det blir marginer på hvem som slår hvem av de som er bak oss nå, når disse møtes.
                              Håper på at vi stiller opp i krigen på de to neste kampene. En naiv stemme i hodet mitt mener at vi da kan ha god sjans på 4 poeng. Realismen i det er heller ikke så verst. Men vi må møte opp i krigen og unngå idiotiske tellefeil

Comment

• Det fine er at vi normalt er bedre mot lag som ønsker å spille fotball enn mot lag som ønsker å ligge bakpå.

Jeg har sånn sett egentlig en bedre følelse mot LSK og Brann enn jeg hadde mot Stabæk. Håper vi slipper å reise til Mjøndalen og trenge poeng i siste kamp. Det betyr at vi helst må vinne en av de tre neste. Samtidig er nok Molde seriemester når de kommer på besøk, så det kan være en fordel for oss.

Det er jo noen lag som er trygge og sånn sett så er det litt vanskelig å spå. Spørs veldig hvordan de reagerer på å spille uten press.

Men jeg tror at 32 poeng skal holde, så vi har egentlig fortsatt fem matchballer igjen. Så lenge Glimt slår Mjøndalen hjemme i dag, og det gjør de nok.

Ender vi med 32 så må Mjøndalen slå oss og tre andre lag. Da ender de på 34.
                                Ender vi med 32 så må Godset, Ranheim og Sarpsborg vinne tre av fem kamper for å passere oss. (De ender på 33)
                                Ender vi med 32 så må Tromsø også sannsynligvis vinne tre kamper for å passere oss.

Kanskje et par av dem til og med klarer å gjøre det, men for at vi skal ende på kvalik må tre av dem klare det. For at vi skal rykke rett ned må fire av dem klare det.

Så vi har matchball i hver runde ut sesongen. En seier og vi er sannsynligvis klare for Eliteserien i 2020 også.

Comment

Working...
                                X