Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by christer1913 View Post
    Ser ut som om Vålerenga har brutt regelen igjen i 2. Divisjon.

https://www.sportsbibelen.com/no/fot...ort-det-igjen/
    Tror uansett ikke det spiller noen rolle for selve resultatet, så lenge det ikke har blitt levert noen formell klage. Den klagefristen har nok passert for lengst.

Men det er jo selvfølgelig ikke bra at de ikke kan reglene i klubben.

Comment

Fy faen.... er det mulig??? Kanskje noen bør vurdere stillingen sin det administrative på VIF 2
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Da bør - skal! - minst ett hode ut av Valle i morgen.

Jeg tar høyde for at NFF kan ha surret, men hvis ikke: Frakk, stokk levert i hånden (eventuelt veske og kåpe) og takk til deg.

Kålerenga-Duck.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Eneste positive i den artikkelen er at NFF tar selvkritikk. Det har vi ikke sett for mye av opp gjennom årene. Ellers er det jo bare vilt hva vi surrer med. Pølsepapiret lenge leve!

Comment

• Oppfordrer alle som er glade i Enga til å se den første videoen på denne siden, både sportslig ledelse, administrasjon og supportere.
            https://www.eurosport.no/fotball/eli...41/story.shtml

Hadde vært artig med ett tilsvar på dette fra klubben, og svært gjerne fra administrasjonen!

Kort kommentar til den andre videoen med Tollås: Personlig tror jeg at det å kunne gjemme seg i hovedstaden, kombinert med greie lønnsbetingelser, uavhengig av innsats/resultat er en greie i denne sammenheng. Enga går ikke i 17 mai toget slik dem gjør i Bergen, I Oslo kan du gjemme deg uten å prestere overhodet. I likhet med sportslig avdeling og administrasjon i Enga. Du føler ikke omgivelsene dine like mye på huden som i en mindre by/sted. Sikkert bedagelig da, heve høy lønn for liten innsats. Så lenge du sier at du jobber Schteinhardt.......
            Last edited by ForesttGump; 25.10.2019, 02:45.

Comment

• https://www.dagbladet.no/sport/rekda...ofalt/71734181

Lenker til denne, dagens Dagbladet, Rekdals tanker om situasjonen.

Fryktet det verste når jeg så den overskriften, da jeg mildt talt begynner bli lei av sure oppstøt fra den kanten, men ikke et ord å angripe her i mine øyne. En balansert analyse, hvor han ikke først og fremst angriper dagens regime eller spillere, men beskriver hvor vanskelig det er og lykkes i Enga, klubb- og supperrerkultur mv., men og beskriver alvoret i situasjonen nå med likegyldighet som trussel nr 1.

Dette reflekterer vel først og fremst hvor i gørra vi er nå, når våre kritikere ikke lenger kvesser knivene, men ber om samling i bånn. Jeg elsket deg Reka, men har likt deg dårligere som "syvende far i huset" etter din siste periode her, men her er du spot on. Mistenker at han har hatt rollen som extrener og Vålerengamann Reka denne x, og ikke punditen som må snakke tabloid..

Comment

• Originally posted by jocke View Post
                https://www.dagbladet.no/sport/rekda...ofalt/71734181

Lenker til denne, dagens Dagbladet, Rekdals tanker om situasjonen.

Fryktet det verste når jeg så den overskriften, da jeg mildt talt begynner bli lei av sure oppstøt fra den kanten, men ikke et ord å angripe her i mine øyne. En balansert analyse, hvor han ikke først og fremst angriper dagens regime eller spillere, men beskriver hvor vanskelig det er og lykkes i Enga, klubb- og supperrerkultur mv., men og beskriver alvoret i situasjonen nå med likegyldighet som trussel nr 1.

Dette reflekterer vel først og fremst hvor i gørra vi er nå, når våre kritikere ikke lenger kvesser knivene, men ber om samling i bånn. Jeg elsket deg Reka, men har likt deg dårligere som "syvende far i huset" etter din siste periode her, men her er du spot on. Mistenker at han har hatt rollen som extrener og Vålerengamann Reka denne x, og ikke punditen som må snakke tabloid..
                Enig, veldig bra artikkel hvor Rekdal treffer 100%
                Jeg vet ikke hva ledelsen tenker, men det er ingen tvil om at taper vi idag, tror jeg vi går rett ned. Jeg husker vår feiende flotte fotball i enkeltkamper på vårparten, og de siste 2 inn mot pausa.
                Vi var vel rundt 10000 i snitt på tribunen og ting så bra ut - selvom mange, meg inkludert, ikke var fornøyd med stabiliteten og planen i laget. Alt handlet jo om Ejuke og hvordan han spilte.
                Hadde han en dårlig kamp, tapte vi. Var han påskrudd, herja vi.
                Jeg vet enkelte er lei av å høre det, men salget av Ejuke kan være spiker'n i kista for oss. Kanskje klarer vi oss med et nødskrik, men hvor mange millioner har vi ikke tapt på det salget da? Var jo flere som mente det var riktig, til og med summen. Tenker dere spiser hatter idag.

Som vår "ekspert" i Eurosport (verdensmestern i selvfølgeligheter) nevner i artikkelen, det verste er likegyldigheten - og det er jeg 100% enig i.
                Folk kommer ikke på kamper, vi gir faan i hvordan det går, og Deila snakker om steinhard jobbing mens kompisa hans gliser i TV-ruta mens kampen pågår, dypt ned i mobiltelefonen.
                Til og med ledelsen gir faan, hvilket signal gir det?

Enda er det folk som mener vi bør gi Deila enda mer tid, han og venna hans. Til dere vil jeg spørre, hvor langt er dere villige til å gå for at middelmådige Deila skal få klubben på rett kjøl?
                Aner dere hvor mange millioner vi har tapt til nå denne sesongen? Å sparke Deila kan bli årets investering 2019 slik det ser ut nå.
                La oss ikke glemme kommentaren fra Ingebrigtsen om publikum da, at det er en oppgang i publikumstallet (!?) Hvilken planet lever han på egentlig?

Vi kan ta med denne artikkelen og

Rykke ned er katastrofe. Publikum vil gi enda mer faan (om det er mulig), og vi har ikke råd til å spille på Intility. Blir vel konsertarena tenker jeg.

Vinner vi idag, er vi sikra og kan tenke på neste sesong - men hoder må rulle uansett. Deila har blitt like kjønnsløs som Semb og Høgmo, og slike folk trenger vi ikke i klubben.
                Last edited by Flem; 26.10.2019, 11:11.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                  Vi var vel rundt 10000 i snitt på tribunen og ting så bra ut - selvom mange, meg inkludert, ikke var fornøyd med stabiliteten og planen i laget. Alt handlet jo om Ejuke og hvordan han spilte.
                  Hadde han en dårlig kamp, tapte vi. Var han påskrudd, herja vi.
                  Jeg vet enkelte er lei av å høre det, men salget av Ejuke kan være spiker'n i kista for oss. Kanskje klarer vi oss med et nødskrik, men hvor mange millioner har vi ikke tapt på det salget da? Var jo flere som mente det var riktig, til og med summen. Tenker dere spiser hatter idag.
                  Zeta, har du ikke klart å legge Ejuke bak deg enda?
                  ​​​​​​

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Zeta, har du ikke klart å legge Ejuke bak deg enda?
                    ​​​​​​
                    Zeta? Det er vel mannen med elsk for Lekven ut av laget
                    Jeg er faktisk ikke lei av å nevne det, fordi han er skillet på laget denne sesongen. 2019 er delt i 2, en med Ejuke og en uten.
                    En av flere generaltabber gjort den senere tid, og vil bli husket ekstra godt om vi rykker ned.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Zeta? Det er vel mannen med elsk for Lekven ut av laget
                      Jeg er faktisk ikke lei av å nevne det, fordi han er skillet på laget denne sesongen. 2019 er delt i 2, en med Ejuke og en uten.
                      En av flere generaltabber gjort den senere tid, og vil bli husket ekstra godt om vi rykker ned.
                      Men han er solgt, og gjort er gjort. Det var nødvendig for vår økonomi! Om de andre gutta på laget har falt helt sammen pga Ejuke-salget, da er de overfølsomme sjeler.
                      Argumentet ditt blir veldig hypotetisk. Ejuke ga oss en ekstra dimensjon og selvfølgelig var han viktig for oss, men så viktig var han ikke at vi skulle vinne en kamp på høsten.
                      Last edited by ziggy75; 26.10.2019, 13:27.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Men han er solgt, og gjort er gjort. Det var nødvendig for vår økonomi! Om de andre gutta på laget har falt helt sammen pga Ejuke-salget, da er de overfølsomme sjeler.
                        Argumentet ditt blir veldig hypotetisk. Ejuke ga oss en ekstra dimensjon og selvfølgelig var han viktig for oss, men så viktig var han ikke at vi skulle vinne en kamp på høsten.
                        Nei jeg trodde heller ikke at vi skulle gå uten seire og havne i sumpa, men vi begge vet at vi hadde vunnet mange av de 11 siste kampene med han på laget.
                        Og etterpåklokskapen forteller jo deg også, at dette IKKE var riktig økonomisk. Vi taper langt mer nå, enn vi hadde gjort om han kunne spilt ut sesongen.
                        Nå får vi se når det summeres opp for året, og jeg skal love deg at det blir stygge tall og at det er flere som innrømmer at det valget var feil.
                        Rykker vi ned, blir tapet så astronomisk mye mer enn de "skarve" 20 millionene vi fikk, de blir pølsepapir i forhold.

Comment

Nei jeg trodde heller ikke at vi skulle gå uten seire og havne i sumpa, men vi begge vet at vi hadde vunnet mange av de 11 siste kampene med han på laget.
                          Og etterpåklokskapen forteller jo deg også, at dette IKKE var riktig økonomisk. Vi taper langt mer nå, enn vi hadde gjort om han kunne spilt ut sesongen.
                          Nå får vi se når det summeres opp for året, og jeg skal love deg at det blir stygge tall og at det er flere som innrømmer at det valget var feil.
                          Rykker vi ned, blir tapet så astronomisk mye mer enn de "skarve" 20 millionene vi fikk, de blir pølsepapir i forhold.
                          Er ikke til å stikke under en stol at vi er MYE dårligere uten Ejuke. Ingebrigtsen ymtet vel om at han ønsket å dra, men aldri at det var noe "jeg vil vekk nå!!!" Sitter med en følelse av at denne overgangen kunne ha vært gjennomført i januar, med en litt bedre sportsdirektør.
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Er ikke til å stikke under en stol at vi er MYE dårligere uten Ejuke. Ingebrigtsen ymtet vel om at han ønsket å dra, men aldri at det var noe "jeg vil vekk nå!!!" Sitter med en følelse av at denne overgangen kunne ha vært gjennomført i januar, med en litt bedre sportsdirektør.
                            Sikkert sant, men det er jo en del ting som ikke blir sagt da. Men som kan leses mellom linjene.

Underskuddet i fjor var langt større enn planlagt. Trøim hadde på forhånd gått med på å dekke et underskudd, men ikke et så stort underskudd som ble presentert.
                            For å dekke inn dette solgte vi Sam Johnson, lånte ut Carvalho og senere på sommeren solgte vi også Ejuke. Mener å ha hørt at vi fikk inn 7-8 millioner for Sam, som sikkert dekket mye av forskjellen mellom hva Trøim ville bidra med utfra en plan, og hva som viste seg å bli det virkelige resultatet.

Jeg tror, at i sin iver etter å vise en positiv økonomisk utvikling, så har vi solgt for mye og overvurdert hvor gode erstatterne er. Vi hadde definitivt ikke vært der vi er nå med en spiss som scorer mål. Matti har vel scoret et mål i høst, mot Kristiansund 4.august.

Og vi er der vi er mye pga elendig spillerlogistikk. Vi har Azemi og Fridjon ute på lån og vil sikkert ikke ha dem tilbake. Det samme vil vi nok heller ikke med Carvalho, men for alt vi vet dukker alle opp her igjen når utlånene er over. Godly gikk på utlån til Skeid. Han vil vi forhåpentligvis ha. Vi kan ikke bare late som at disse spillerne ikke eksisterer, for kommer de tilbake så belaster de lønnsbudsjettet. Derfor må situasjonen deres avklares før vi eventuelt henter inn permanente erstattere. Det var nok heller ikke meningen at Nouri skulle dukke opp igjen, for nå har vi tre høyrebacker.

Kort og godt er det for mange kjøp som virker alt for planløst. Vi brenner jo penger med å ha spillere som ikke holder mål i troppen. Synes vi hadde et godt overgangsvindu foran 2018-sesongen. Ut over det har det stort sett vært tynn suppe. Dessverre så er det jo flere av de toneangivende spillerne i 2018 som ikke ble med videre.

Regner med at Israelsson, Nouri, Juarez, Carvalho, Azemi, Fridjon, Fellah, Nakkim, George og Kanstrup er spillere vi ikke planlegger med/ønsker å beholde. Selv skulle jeg gjerne sett Carvalho tilbake. Dette er nok en stor belastning for et ikke alt for stort lønnsbudsjett og vi kan neppe hente inn gode erstattere før mange av disse er borte for godt, ikke bare på utlån.

Så er det også en god del spillere i troppen som kanskje er gode nok og bidrar greit, men som muligens ikke er gode nok for et topplag. Om det er dårlig form, alder, eller andre ting varierer.
                            Det er i alle fall ikke så mange jeg tenker at vi må strekke oss langt for å beholde. Shala, noen unggutter og kanskje et par spillere til.

Det må i alle fall en massiv opprydding i spillerstallen etter sesongen og jeg håper vi ikke betror den jobben til Deila.

Comment

• Enn å hente George isteden for å hente mawa, da er du faen ikke riktig på plass ass

Comment

• Kjenner jeg blir fysisk uvel av å bli minnet på salgene av Sam og Ejuke, og særlig sistnevnte..

Pengene hadde vi fått etter sesongen også, og trolig mere til, og så selger vi vår soleklare ener midt i sesongen. Og resultatet kjenner vi jo nå.

Tror neppe dette bidrar til netto i regnskapet engang, og åpenbart ikke i det sportslige "regnskapet".

Comment

Working...
                                X