Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post
    Litt mer synsing, dersom Ejuke hadde brukket beinet på høsten, så er det lite sannsynlig at han hadde blitt solgt i vinter. Hvor mye penger hadde vi da tapt?
    Vi hadde ikke tapt noen verdens ting. Hvor ofte er det spillere blir ødelagt for livet internasjonalt tror du? Langt mindre i norsk fotball iallefall.
    Ja han kunne fått et beinbrudd eller andre "alvorlige" skader, men da ville han nok sikret seg selv og tegnet en lenger kontrakt med Vålenga for å trene seg opp igjen.
    Det er ikke slik at spillere som skader seg er daukjøtt og ubrukelige for resten av livet.

Uansett blir dette å ta det langt, la oss ikke dvele alt for mye over det.
    Jeg personlig mener vi burde venta, fått mer penger, og dratt Vålenga nærmere toppen - og det er det ikke bare jeg som ser
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Ja! Hvis 4 plass betyr e-cup. Og tenk på interessen rundt klubben og tilskuertall (når man kjemper om medalje) Nå har nådd "rock bottom" tror/håper jeg. Det positive er at d er t bare kan gå oppover nå.
      Vi har vært i medaljekamp før uten at det påvirker tilskuertallene.
      Vi må være i toppen over tid, før tilskuertallene påvirkes tror jeg.
      Men tenke på plasseringspenger fra NFF, ikke e-cup penger fra UEFA.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Vi hadde ikke tapt noen verdens ting. Hvor ofte er det spillere blir ødelagt for livet internasjonalt tror du? Langt mindre i norsk fotball iallefall.
        Ja han kunne fått et beinbrudd eller andre "alvorlige" skader, men da ville han nok sikret seg selv og tegnet en lenger kontrakt med Vålenga for å trene seg opp igjen.
        Det er ikke slik at spillere som skader seg er daukjøtt og ubrukelige for resten av livet.

Uansett blir dette å ta det langt, la oss ikke dvele alt for mye over det.
        Jeg personlig mener vi burde venta, fått mer penger, og dratt Vålenga nærmere toppen - og det er det ikke bare jeg som ser
        Salget av Ejuke ble hylla av nesten alle "eksperter".
        Men ja, enig, la oss legge dette bak oss og se fremover. Jeg har trua på Camara!

Comment

Salget av Ejuke ble hylla av nesten alle "eksperter".
          Men ja, enig, la oss legge dette bak oss og se fremover. Jeg har trua på Camara!
          Da må vi forhåpentligvis begynne å bruke han.
          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Hele diskusjonen om Ejuke er et blindspor.
            Rekka uten seire kommer av så mange flere ting som er gjort feil, og det handler mest om formasjon, taktikk og bruk av spillere.

La oss plukke opp tråden helt tilbake i April:
            Borte mot Molde: Vi spiller vår nå vanlige 4-2-3-1 med Abu + Lekven på midten og taper så det synger.
            Hjemme mot TIL: Vi spiller da 4-3-3 med Abu, Lekven og Shala på midten og vinner skikkelig.
            Borte mot Brann: 4-3-3 fungerte tydeligvis for bra, så vi spiller 4-2-3-1 og RANER til oss 1 poeng, veldig ufortjent.
            Hjemme mot ODD: Vi spiller da 4-3-3 med Abu, Lekven og Shala på midten og vinner.
            Borte mot Viking: Vi spiller da 4-3-3 med Abu, Lekven og Shala på midten, men Abu blir utvist, og vi stjeler med oss 1 poeng.
            Borte mot Ranheim: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og vinner 5-1!
            Hjemme mot Godset: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og dominerer hele kampen, og vinner 2-0!
            Hjemme mot LSK: Vi spiller da 4-4-2 ??? Azemi blir utvist, og vi taper så det griner!
            Borte mot RBK: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Abu på midten og taper fortjent 3-0!
            Hjemme mot S08: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og spiller en helt grei 1-1 kamp!
            Borte mot FKH: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og herjer, vinner 4-1.
            Hjemme mot B/G: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og herjer, vinner 6-0!
            Hjemme mot KBK: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og burde ha vunnet men gir bort et mål og det blir 1-1.
            Borte mot Godset: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og taper 3-2 etter..vel, keepertabber.
            Så er det 9 ! kamper på rad (5 tap) i 4-2-3-1 med Lekven og Abu på midten....uten en seier...
            Så er det heldigvis Shala og Lekven på midten igjen nå mot LSK, som var en kamp litt for seg selv, men vi spiller en bra uavgjort på bortebane med litt kaos.

Vi vinner ikke kamper med Abu og Lekven alene på midten. Ferdig snakka.
            Vi vinner kamper om de får hjelp av Shala på midten.
            Hele konseptet med 4-2-3-1 sammen med offensive backer og 2 lave midtbanespillere fungerer dårlig. Vi tømmer kantene helt og klarer ikke stå imot høye crossere og innlegg fra kant, det er motorvei på begge sider.
            Hva i alle dager var feil med 4-3-3-taktikken vi begynnte sesongen med?
            Og hva ******* var den 4-4-2 greia vi plutselig skulle prøve hjemme mot LSK?? Skikkelig vellykka eksperiment.

Hmpf.
            For de som kan styre sitt eget lag:
            vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Da må vi forhåpentligvis begynne å bruke han.
              Han virker veldig spennende, men utifra det lille jeg har sett av han på a-laget, så må han skoleres. De som får sett rekruttkampene vet mer, for han spiller vel en del der?
              Virker ikke som en direkte erstatter for Ejuke, men en som kan bli det om en sesong eller to.
              ​​​​​Får sikkert en del innhopp fremover, men å starte? Finne, Dønnum, Vega og Matti er nok rangert høyere, og for nå blir det bedre å gi Camara lengre og lengre innhopp mot slitne bein.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                Hele diskusjonen om Ejuke er et blindspor.
                Rekka uten seire kommer av så mange flere ting som er gjort feil, og det handler mest om formasjon, taktikk og bruk av spillere.

La oss plukke opp tråden helt tilbake i April:
                Borte mot Molde: Vi spiller vår nå vanlige 4-2-3-1 med Abu + Lekven på midten og taper så det synger.
                Hjemme mot TIL: Vi spiller da 4-3-3 med Abu, Lekven og Shala på midten og vinner skikkelig.
                Borte mot Brann: 4-3-3 fungerte tydeligvis for bra, så vi spiller 4-2-3-1 og RANER til oss 1 poeng, veldig ufortjent.
                Hjemme mot ODD: Vi spiller da 4-3-3 med Abu, Lekven og Shala på midten og vinner.
                Borte mot Viking: Vi spiller da 4-3-3 med Abu, Lekven og Shala på midten, men Abu blir utvist, og vi stjeler med oss 1 poeng.
                Borte mot Ranheim: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og vinner 5-1!
                Hjemme mot Godset: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og dominerer hele kampen, og vinner 2-0!
                Hjemme mot LSK: Vi spiller da 4-4-2 ??? Azemi blir utvist, og vi taper så det griner!
                Borte mot RBK: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Abu på midten og taper fortjent 3-0!
                Hjemme mot S08: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og spiller en helt grei 1-1 kamp!
                Borte mot FKH: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og herjer, vinner 4-1.
                Hjemme mot B/G: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og herjer, vinner 6-0!
                Hjemme mot KBK: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og burde ha vunnet men gir bort et mål og det blir 1-1.
                Borte mot Godset: Vi spiller da 4-2-3-1 med Lekven og Shala på midten og taper 3-2 etter..vel, keepertabber.
                Så er det 9 ! kamper på rad (5 tap) i 4-2-3-1 med Lekven og Abu på midten....uten en seier...
                Så er det heldigvis Shala og Lekven på midten igjen nå mot LSK, som var en kamp litt for seg selv, men vi spiller en bra uavgjort på bortebane med litt kaos.

Vi vinner ikke kamper med Abu og Lekven alene på midten. Ferdig snakka.
                Vi vinner kamper om de får hjelp av Shala på midten.
                Hele konseptet med 4-2-3-1 sammen med offensive backer og 2 lave midtbanespillere fungerer dårlig. Vi tømmer kantene helt og klarer ikke stå imot høye crossere og innlegg fra kant, det er motorvei på begge sider.
                Hva i alle dager var feil med 4-3-3-taktikken vi begynnte sesongen med?
                Og hva ******* var den 4-4-2 greia vi plutselig skulle prøve hjemme mot LSK?? Skikkelig vellykka eksperiment.

Hmpf.
                Diskusjonen med Ejuke er ikke et blindspor, men jeg trodde nå jeg var ferdig med dette.
                Som flere enn meg har påpekt, det har IKKE vært noe plan over Deila sine utvalgte, formasjon eller taktikk - rein bingo hele veien.
                Alle med et snev av fotballforståelse har sett problemet over flere år, og det kom ekstremt godt fram når Ejuke forsvant.
                Ikke fordi Ejuke var brikken i spillet til Deila, men grunnet hans individuelle ferdigheter på banen. Ejuke lagde rom for alt og alle, samtidig som han klarte å forsere motspillere.
                Ejuke var så overlegen i ES at han kunne nesten gjøre hva han ville, og i mange tilfeller så det nesten ut som om det var en plan bak dette.
                Når han da forsvant, ble det åpenbart av Deila ikke hadde kontroll over hva han driver med.

Så jo, Ejuke er ikke et blindspor, men en fasit på hvor elendig ståa faktisk er i "prosjekt" Deila.

Ellers enig i hva du skriver
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Han virker veldig spennende, men utifra det lille jeg har sett av han på a-laget, så må han skoleres. De som får sett rekruttkampene vet mer, for han spiller vel en del der?
                  Virker ikke som en direkte erstatter for Ejuke, men en som kan bli det om en sesong eller to.
                  ​​​​​Får sikkert en del innhopp fremover, men å starte? Finne, Dønnum, Vega og Matti er nok rangert høyere, og for nå blir det bedre å gi Camara lengre og lengre innhopp mot slitne bein.
                  Tror nok Camara kan være fin på bortebane mot antatt sterkere lag, iallefall til han har spilt seg inn i varmen. Med de trommestikkene av noen bein, kan han løpe skjorta av alle.
                  For at han skal få plass, må nok Deila gjøre om formasjonen på laget. Pr nå er nok Finne og Dønnum sikrere valg, og da blir det lite spilletid dessverre :/

Comment

Vi har vært i medaljekamp før uten at det påvirker tilskuertallene.
                    Vi må være i toppen over tid, før tilskuertallene påvirkes tror jeg.
                    Men tenke på plasseringspenger fra NFF, ikke e-cup penger fra UEFA.
                    Jeg tror det stikker mye dypere enn det, det er produktet norsk fotball som ikke er interresant nok. Høye priser, dårlig nivå, massevis av "små ukjente" lag, latterlig lite mediedekning ift sånn det var før, ugunstige og spredte spilletidspunkter og en liga som spilles delvis i vintertemperaturer. I tillegg så har "ungdommen nå til dags" helt andre interesser og mye mre å velge mellom slik at det er vanskelig å få folk på kamp, dersom det ikke er helt spesielle kamper.

ja, det er viktig å spille attraktiv fotball og ligge i toppen, men når det koster en tusenlapp for en familie å dra på kamp, så sier det seg selv at ikke mange familier tar seg råd til det mange ganger i året.

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post

Jeg tror det stikker mye dypere enn det, det er produktet norsk fotball som ikke er interresant nok. Høye priser, dårlig nivå, massevis av "små ukjente" lag, latterlig lite mediedekning ift sånn det var før, ugunstige og spredte spilletidspunkter og en liga som spilles delvis i vintertemperaturer. I tillegg så har "ungdommen nå til dags" helt andre interesser og mye mre å velge mellom slik at det er vanskelig å få folk på kamp, dersom det ikke er helt spesielle kamper.

ja, det er viktig å spille attraktiv fotball og ligge i toppen, men når det koster en tusenlapp for en familie å dra på kamp, så sier det seg selv at ikke mange familier tar seg råd til det mange ganger i året.
                      Jeg tror nok du er inne på mange ting som kanskje er et problem. Men samtidig så tror jeg det er mye å gå på hos oss når det gjelder tilskuere.

I forhold til å spille foran 30-40 tusen så er det nok mer å ta tak i for norsk fotball generelt. Men i forhold til lag vi faktisk kan sammenlikne oss med så gjør vi det fortsatt for dårlig ut fra de forutsetningene vi har. I år har vi i snitt solgt ca 8 tusen billetter til hjemmekampene våre. Det er mer enn de fleste, men ikke dramatisk mye mer enn f.eks. Sarpsborg 08 og Godset. De gjør det dårligere enn oss og har et mye lavere befolkning i sine områder.

Ja, det handler om mye forskjellig. Resultater er en del av det, men vi engasjerte mange flere før. De har jo aldri kommet for å se et sportslig mønsterbruk som sloss i toppen, for det har vi vel aldri vært.

Den man elsker tukter man er det jo noe som heter. Jeg opplever vel mer at folk ikke gidde å engasjere seg nå fordi de får så lite tilbake. Ikke at de er generelt uinteressert. Og jeg tror det er lettere å akseptere et lag som presterer jevnt, selv om det er jevnt middels, enn et som bygger opp forventning for så å gå på snørra.

Comment

• Jeg tror folk drar på kamp for å oppleve stemning, og fordi noen andre de kjenner drar på kamp. Disse to tingene er de største grunnene tror jeg, enkelt og greit. sportslige prestasjoner tror jeg spiller mindre rolle.

Comment

• Mulig det er upopulært å poste, men den mentaliteten Haugesund har vist både i cupen og Europa denne sesongen til tross for en haug av skader/utestengelse på viktige spillere er noe vi sikkert kunne lært litt av..

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                            Mulig det er upopulært å poste, men den mentaliteten Haugesund har vist både i cupen og Europa denne sesongen til tross for en haug av skader/utestengelse på viktige spillere er noe vi sikkert kunne lært litt av..
                            Joa, men hvis du skal trekke frem et lag ville jeg heller tatt Viking. De klarte kunstykket å trekke fullt hus i cupen mot Ranheim i går. De har også klart å trekke til seg folk tidligere i år, samt at stadion var full 3 ganger i fjor mens de var i Obos.

Viking har lokale profiler, som gir f.. og alt i hver eneste duell.

Et annet problem er at alle lag unntatt Vålerenga har en identitet i bygda hvor de er, de har lokal aviser hengende over seg etc. De markedsfører produktet sitt for alt det det er verdt i sin bygd. Den eneste kommunikasjonen vi har (bortsett fra ulovlig pyro og supportere med finlandshette) er internt via plattformen til klubben. Problemet der er at 50% av de som styrte sjappa fikk sparken. De siste av 50% er sykemeldt.

For å være helt ærlig, ABSOLUTT INGEN er interesserte i at enkelt individer skal kaste pyro inn på banen, det hører ikke hjemme. Men samtidig så tror jeg at det er det beste som har skjedd oss på lang tid. Vi har fått en fantastisk PR.

Vi hadde aldri fått en slik pr. uten det som hadde skjedd, jeg foreslår at vi tar en kronerulling for å dekke eventuelle kostnader, mot et bytte at vi aldri igjen skal se folk med findlandshetter samt bluss inn på banen i fremtiden.

Jeg håper også at klubben kan dekke litt PR. selv, at de kan invitere f.eks Aftenposten til å lage intervjuene de gjorde før. Det er mulighet for Oslo fotballen, men vi må komme på lag med riktige, og mektige folk rundt Oslo i alt fra PR. supportere i alle veier, og ikke minst lokale spillere som skal ha et brennende ønske om å spille i Vålerenga (ref, Ohi, Hansen, Omar, Haitam, Kastrati..)

Comment

• Viking også er et bra eksempel, men de har vært i Europa denne sesongen. Haugesund hadde 8 skader nå hvor 6 stk hadde gått rett inn i 11’ern og sånn har det vært store deler av sesongen hvor viktige spillere har vært ute med langtidsskade som for eksempel Stølås. Deres beste spiss ble også utestengt. Jeg er imponert over hva de har fått til denne sesongen. For vår del var det snakk om å selge Ejuke så ramler korthuset sammen. Haugesund vinner 0-3 over ODD med B-laget og gikk til finalen, i tillegg til prestasjonene i Europa med reserverer på laget som jobber deltid på Shell ved siden av.

Hvor er den mentaliteten hos oss?

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                                Viking også er et bra eksempel, men de har vært i Europa denne sesongen. Haugesund hadde 8 skader nå hvor 6 stk hadde gått rett inn i 11’ern og sånn har det vært store deler av sesongen hvor viktige spillere har vært ute med langtidsskade som for eksempel Stølås. Deres beste spiss ble også utestengt. Jeg er imponert over hva de har fått til denne sesongen. For vår del var det snakk om å selge Ejuke så ramler korthuset sammen. Haugesund vinner 0-3 over ODD med B-laget og gikk til finalen, i tillegg til prestasjonene i Europa med reserverer på laget som jobber deltid på Shell ved siden av.

Hvor er den mentaliteten hos oss?
                                Men det holder dessverre ikke kun med sportslige resultater hvis vi ikke har profiler. Vi har Dønnum og Shala. Det er som du sier, vi trenger krigere. De er dem vi har. De kan dog bli skikkelige profiler, og vi har Abu, vi har Finne, vi har Näsberg, vi har SamA. Egentlig har vi et ganske brukbart lag, men vi har ikke en god nok trener til å dyrke laget i riktig retning.
                                vi har sett de alle kan. Finne er vår toppscorer 2 år på rad, Dønnum er bohem, men fikk ikke sjanse før vi fikk skadeproblemer. Abu har vi sett hva han kan, samme med SamA. Näsberg, Näsberg er oss.

At vi har klubbrekord med kamper uten seiere er en skandale. Deila har hatt muligheten, men har dessverre pisset bort muligheten.

Etter min mening så har vi krigere i laget, men dessverre ikke riktig leder til å føre dem riktig vei ut i krigen.

Det står ikke på viljen til gutta, men de blir ledet feil vei.

Comment

Working...
                                X