Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Ja, for en klubb som er avhengig av millionbeløp i nødhjelp hvert år så er dette mye. Det er vel mer eller mindre hele budsjettet for billettinntekter.

Legg på arbeidsgiveravgiften og vi snakker vel om at disse tre koster opp mot 20% av alle inntekter klubben har.

Som du også vet er ikke skattelistene inntektstall kun fra primærjobb. Dette er nok gutter med betydelige inntekter fra andre steder enn Vålerenga.

Heldigvis er det også han som gir økonomisk nødhjelp som har ansatt både Deila og Espeseth så ting er nok sånn noenlunde under kontroll så lenge Trøim er her.

Comment

• Men skattelistene er heller ikke presist i forhold til reell lønn. Det er etter fratrekk.

Men Erik Espeseth tjente i alle fall 2 934 000 i følge Proff.no. Tipper Deila tjener enda mer.

Comment

• Når man skal først skal henge ut folk for hva de tjener ifølge skattelistene så er det greit å få med seg at all inntekt er med i det tallet, være seg fra arbeid, eventuell utleie, avkastning fra aksjer/fond etc.

interessant å se at du har så god innsikt i vif sin og de tre nevnte personers økonomi at du vet at ingen av dem har andre inntekter enn lønn fra vif?

Comment

• Originally posted by gleee View Post
          Når man skal først skal henge ut folk for hva de tjener ifølge skattelistene så er det greit å få med seg at all inntekt er med i det tallet, være seg fra arbeid, eventuell utleie, avkastning fra aksjer/fond etc.

interessant å se at du har så god innsikt i vif sin og de tre nevnte personers økonomi at du vet at ingen av dem har andre inntekter enn lønn fra vif?
          Det har jeg da aldri sagt. Men hva Erik Espeseth tjener i Vålerenga er offentlig informasjon og info kommer fra regnskapet, ikke skattelistene.
          https://www.proff.no/regnskap/v%C3%A...r/IGBCSHM10O5/

Lederlønn i 2018 var 2 934 000 i lønn og 235 000 i annen godtgjørelse. I 2017 var det 2 737 000 i lønn og 202 000 i annen godtgjørelse. I 2016 var lederlønningen 967 000.

Comment

Det har jeg da aldri sagt. Men hva Erik Espeseth tjener i Vålerenga er offentlig informasjon og info kommer fra regnskapet, ikke skattelistene.

Lederlønn i 2018 var 2 934 000 i lønn og 235 000 i annen godtgjørelse. I 2017 var det 2 737 000 i lønn og 202 000 i annen godtgjørelse. I 2016 var lederlønningen 967 000.
            Interessant men jeg må undre meg over en ting. Gjelder summen 2 934 000 på Espeseth alene eller er den fordelt på flere ledere nå i forhold til 2016 tallet som er i denne sammenheng beskjedne 967 000? Hvis det er kun en person sin lønn er det totalt galskap at den lønna har steget med nesten 2 mill på 2 år? Jeg vil også ha en slik økning i min lønn

Comment

• Originally posted by Vader View Post

Interessant men jeg må undre meg over en ting. Gjelder summen 2 934 000 på Espeseth alene eller er den fordelt på flere ledere nå i forhold til 2016 tallet som er i denne sammenheng beskjedne 967 000? Hvis det er kun en person sin lønn er det totalt galskap at den lønna har steget med nesten 2 mill på 2 år? Jeg vil også ha en slik økning i min lønn
              Det skal bare være lønnen til daglig leder som står i regnskapet. Proff-tallene er hentet fra vif-regnskapet alle kan hente fra brønnøysund.

Comment

Ja, for en klubb som er avhengig av millionbeløp i nødhjelp hvert år så er dette mye. Det er vel mer eller mindre hele budsjettet for billettinntekter.

Legg på arbeidsgiveravgiften og vi snakker vel om at disse tre koster opp mot 20% av alle inntekter klubben har.
                inntektene i 2018 fordeler seg slik:
                Sponsor: 41 MNOK
                Bill: 15 MNOK
                Media: 15 MNOK
                Gaver (Trøim): 24 MNOK
                Andre inntekter: 6,5 MNOK
                TotLT: 101,5 MNOK

Altså koster trekanten ca 12% av totale inntekter.

Når det gjelder trenerlønn er det vanskelig å se for seg noen som vil trene klubben for mindre enn 5 MNOK og skal vi løfte oss, må nok lønna til ny trener opp. Samtidig er nok sponsor og bill. inntektene ned i 2019. (samtidig burde jo klubben/Ikaros bedt om millioner for bruken av film og bilder fra åråsen og intility )

Comment

• Ikke glem at vi var i nedrykksstriden i 2003. Hva skjedde i 2004, 2005 og 2006?
                  Ting snur fort i norsk kokosliga...

Comment

• Hvis Deila hadde sluttet med denne evige vinglingen sin med formasjon og lagoppstilling så tror jeg det kunne blitt bra. Det er gøy de gangene og periodene han treffer, men så er han raskt tilbake med å sette spillere i feil posisjon å bomme på lagoppstillingen så han må justere etter 30/40 min og da har vi allerede tapt kampen. Eller så kjører han bare på med ting som ikke fungerer(Matti i 10"ern) i kamp etter kamp selv om alle ser at det ikke fungerer. Likevel holder han på med det i flere måneder før han skjønner at det ikke funker sjæl. Vet ikke om han bare er sta eller hva det er.

Lite som tyder på at han plutselig skal slutte med dette når han har holdt på med det i 3 år spør du meg..

Comment

• Det er som pekt på små marginer, og siden vi i gode stunder har vært riktig bra, så tror jeg ikke vi er veldig langt unna å kunne true topp 4.

Og selv om jeg var, og er, tilhenger av at Deila skal fortsette, så er jeg ikke blind for svakheter og feil under perioden som ligger bak oss. Vi må evaluere godt å finne ut hvor det glapp i år, og det må også inkludere treneren selv. Prøve og feile må nå snart være historie, og vi må få satt et definert førstelag. Med fornuftig og nødvendig rotasjon, men ikke etter innfallsmetoden slik det har sett ut i perioder.

Spillerlogistikken er også nødt til å bli bedre, og selv om vi har noen åpenbare svakheter i laget tror jeg vi må begrense handlingen fremover, og få spilt opp (og inn) de vi har. Det er det mange grunner til, inkludert selvfølgelig de økonomiske sidene..

Comment

• Ja nå har jo Deila funnet en formasjon som fungerer igjen, men hvor lang tid tar det før han finner ut at han skal bytte? Så blir det samme runddans nok en gang. Blir vel en knalltøff evaluering etter sesongen tenker jeg. Et par "syndebukker" blir sendt på dør før vi durer på med det samme nok en sesong.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                          Ja nå har jo Deila funnet en formasjon som fungerer igjen, men hvor lang tid tar det før han finner ut at han skal bytte? Så blir det samme runddans nok en gang. Blir vel en knalltøff evaluering etter sesongen tenker jeg. Et par "syndebukker" blir sendt på dør før vi durer på med det samme nok en sesong.
                          Blir nok en spennende vinter. Her kan vel alt skje tror jeg. Får håpe på positiv utvikling, ikke enda mer flere skritt i feil retning.

Comment

• Originally posted by Doktor I View Post

inntektene i 2018 fordeler seg slik:
                            Sponsor: 41 MNOK
                            Bill: 15 MNOK
                            Media: 15 MNOK
                            Gaver (Trøim): 24 MNOK
                            Andre inntekter: 6,5 MNOK
                            TotLT: 101,5 MNOK

Altså koster trekanten ca 12% av totale inntekter.

Når det gjelder trenerlønn er det vanskelig å se for seg noen som vil trene klubben for mindre enn 5 MNOK og skal vi løfte oss, må nok lønna til ny trener opp. Samtidig er nok sponsor og bill. inntektene ned i 2019. (samtidig burde jo klubben/Ikaros bedt om millioner for bruken av film og bilder fra åråsen og intility )
                            Hvis denne trekløveret koster klubben 12% og er ansvarlig for administrativt og sportslig resultat. Så kan jeg ikke skjønne annet enn at det snart bør ligge en artikkel på vif.no, som forteller oss at samtlige i trekløveret på grunn av årets og foregående års prestasjoner velger å gå ned i lønn!
                            Last edited by ForesttGump; 08.11.2019, 01:11.

Comment

Om jeg linket til feil person så beklager jeg det Nils, var ikke Espeset sine tall alene jeg reagerte på men bruken av leder trioen sine samlede tall. Det er flere andre som drar alle tre over en kam og snakker om x prosent av totalomsetningen etc.

det kan godt være det stemmer ifølge skattelistene, men det tviler jeg på at folk vet, det er det jeg reagerte på.

Comment

• Originally posted by gleee View Post

Om jeg linket til feil person så beklager jeg det Nils, var ikke Espeset sine tall alene jeg reagerte på men bruken av leder trioen sine samlede tall. Det er flere andre som drar alle tre over en kam og snakker om x prosent av totalomsetningen etc.

det kan godt være det stemmer ifølge skattelistene, men det tviler jeg på at folk vet, det er det jeg reagerte på.
                                Poenget er at det er ikke helt uinteressant å diskutere på den måten. Men da må folk også være klar over at ikke alle fakta er tilgjengelig.

Heldigvis er noe tilgjengelig, som klubbens regnskap. Der publiseres alt av inntekter og også hva øverste leder tjener. I vårt tilfelle snaut tre millioner.

Jeg forstår at vi må betale en konkurransedyktig lønn, men jeg mener at her betaler vi enda mer enn dette utfra erfaring. For det er jo ikke bare Vålerenga som leverer regnskap, det gjør Strømsgodset også. I Strømsgodset Fotball AS tjente Erik Espeseth omtrent halvparten av hva han tjener her. Vi har altså reelt doblet lønna hans og han tjener vesentlig mer enn ledere i andre klubber også, som også leverer regnskap og som derfor også er synlig.

Nå er det jo bare hyggelig at folk tjener bra. Men når vi har lagt oss på et sånt lønnsnivå så virker det litt rart at folk må gå for å kutte kostnader. En mer normal lederlønn betyr at vi har råd til et par ekstra folk i markedsavdelingen for eksempel.

Og alt hadde vært greit hvis vi faktisk fikk bra tilbake for det høye lønnsnivået. Men etter tre år så kan han vise til Engaland og et økt antall spillere på aldersbestemte landslag.

Om det var en sammenheng mellom lønn og ferdighet så er han landets beste fotballeder. Og da er det naturlig å spørre om hvor den sportslige organisasjonen som skal skape suksess og kontinuitet er? Hvor er et regnskap som ikke viser store minustall? Hvor er publikum? Og ikke minst, hvor er Erik Espeseth? Han må jo være den minst synlige lederen klubben har hatt.

Comment

Working...
                                X