Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tordvif View Post
    Ja nå har jo Deila funnet en formasjon som fungerer igjen, men hvor lang tid tar det før han finner ut at han skal bytte? Så blir det samme runddans nok en gang. Blir vel en knalltøff evaluering etter sesongen tenker jeg. Et par "syndebukker" blir sendt på dør før vi durer på med det samme nok en sesong.
    For å være helt ærlig så er jeg litt forvirret.
    Ronny sier selv at vi var tilbake med en 4-3-3 mot Brann. Noe som er litt vanskelig å se, for å være ærlig. Det er faktisk så vanskelig å se at hverken vglive, sofastats, eurosport eller jeg klarte å se det. Det vi kunne se (av og til) var en 4-1-4-1 ettersom V'en på midten ble snudd, hvor Abu lå mellom forsvar og midtbane (vel, ihvertfall noen ganger) og Lekven gikk opp som indreløper.
    Helt ærlig dog, vi lå stort sett i den vanlige 4-2-3-1. Og jeg kan ikke få meg til å kalle det en 4-3-3 uansett hvor mange ganger jeg ser kampen. Men, ok, la oss si at det er en "slags" 4-3-3. Da er vi altså tilbake til utgangspunktet for denne sesongen. Etter bortekampen mot Ranheim sa var noe slikt som "Nå har vi funnet ut av hva slags formasjon og system vi skal spille", så det skulle bli slutt på rokkeringer, formasjonsendringer osv. Stammen var satt, taktikken var klar, tut og kjør.

Den planen var veldig fin med det mannskapet vi da hadde brukt i to meget gode kamper med Lekven og Shala på midten.
    Og så begynner han med Abu-tullet sitt med en gang..Han skal liksom brukes, uansett hvor dårlig han er, uansett tabber.
    For ikke snakke om alle sjansene Azemi fikk.
    Og vi ble alle vitne til et forsøk med 4-4-2 mot LSK som går helt på trynet hvor Azemi fikk rødt og Abu var forferdelig.

Hovedtrener
    Og her mener jeg hele evalueringen av Ronny ligger:
    Gjennom dette rotet han satte igang med 25. Mai ødela han mye av sesongen. Nei, jeg sier ikke at vi hadde vunnet X flere kamper om han ikke hadde begynnt å rote, men gruppa hadde en fungerende plan som gikk tapt grunnet 3 veldig tydelige feilvurderinger / stahet:
    1: Bruken av Abu
    2: Bruken av Azemi
    3: Bruken av Matti i 10ern

Noen vil ha med bruken av Nouri her også, og det er forståelig. Dog, det er litt mindre tydelig enn de 3 nevnte.

Noen vil kanskje legge til de kampene han satte Felix ut på siden, men der skal jeg ikke være for bastant.

4: Passitivitet
    Jeg vil heller trekke frem et moment til, som også er nevnt tidligere, og det handler om evnen til å ta grep. I denne "rekordlange" rekka uten seier, hvor vi ser gang på gang at vi slipper inn på innlegg på kant, hvor begge sidebackene er "borte", og han VET på forhånd at vi har litt "rullering" i stopperparet...Så gjør han ingenting for å prøve å bedre det! Ingenting synlig ihvertfall! Har man en plan som funker, fint, kjør på videre. Men når ting IKKE funker, på et spesifikt område, i kamp etter kamp....SÅ GJØR NOE MED DET.

5: Bruken av yngre "egne" spillere
    Jeg tror dette punktet er rimelig selvforklarende. At ikke Felix har fått mer spilletid, at ikke Borch har vært et soleklart førstevalg, at ikke vi hadde NOEN som var bedre enn Azemi....Det henger ikke på greip.

Disse 5 tingene setter en svak karakter i en evaluering. Det ER andre ting som trekker opp, han HAR stått rakrygga, han har sannsynligvis ikke hatt så mye valg i selve logistikken, og det er et formildende aspekt i skadene vi har slitt med.

Logistikk
    Når det gjelder en evaluering av spilerlogistikken har jeg vanskelig for å se et eneste lyspunkt.
    Vi selger kronjuvelene (Sam + Ejuke) og kjøper spillere som ikke holder 90 minutter. Jeg skjønner at vi kanskje måtte selge, så kritikken går ikke på det...Men det går på hvordan i huleste man kan finne på å kjøpe inn "erstattere" som er så milevis langt unna at de ikke engang kan brukes! Nei, alt tyder på at vi sannsynligvis er tippeligaens dårligste på logistikk denne sesongen!

Ledelse / Organisasjon
    Hva gjelder daglig leder / organisasjon, så er det på grensen til "kriminelt dårlig" det vi har sett når det gjelder promo / sosiale medier / branding og markedsføring. Freddy forsvant (litt uklart med detaljer her, men..Freddy lissom!!), Tina blir langtidssykemeldt...Og ingenting skjer...Ingen erstatter, ingen vikar, ingen stunts...Jeg har ikke fått med meg NOE reklame for kampene våre, ikke på radio, ikke på nett, INGENTING! Og hjemmesida vår...Jeg vet at dette er en slags felles platform for alle klubber..Men det er helt begredelig.

Det er ikke mangel på områder hvor klubben kan gjøre en langt bedre jobb.
    Det er ikke mangel på kritikkverdige avgjørelser.
    Men det ER vanskelig å se gode resultatmessige grunner for at dette skal fortsette.

Jeg var selv FOR å beholde kontinuiteten lenge...Men det går en grense for hvor dårlige resultater man skal akseptere i "kontinuitetens navn".
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Comment

• Bra oppsummering, men jeg ville tatt med dette om hvor elendige vi har vært etter pauser i serien. Når det samme skjer hver eneste gang så er det noe fundamentalt som er galt.
      Hadde vi vært like gode i de to første kampene etter hver pause, som vi var i de to siste før hver pause, så hadde vi vært i medaljekampen.

Comment

• Til Spinner!

Jeg vil bare si at du skriver informert og bra, det er en berikelse å ha deg her som setter sammen fakta med fine nyanserte tekster.

Thumbs up!

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
          Til Spinner!
          Jeg vil bare si at du skriver informert og bra, det er en berikelse å ha deg her som setter sammen fakta med fine nyanserte tekster.
          Thumbs up!
          Wow, tusen takk!
          vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Sosua View Post
            Bra oppsummering, men jeg ville tatt med dette om hvor elendige vi har vært etter pauser i serien. Når det samme skjer hver eneste gang så er det noe fundamentalt som er galt.
            Hadde vi vært like gode i de to første kampene etter hver pause, som vi var i de to siste før hver pause, så hadde vi vært i medaljekampen.
            Grunnen til at jeg ikke tar med dette i en "evaluering" er at jeg ikke kan se noen spesiell årsak eller feilvurdering bak disse, derfor blir dette punktet mest en "observasjon". Dessuten var vi det klart beste laget i begge de to første kampene etter sommerferien, men keepertabber og uflaks gjør at vi bare får med oss 1 poeng på disse to. Det var ikke noe "feil" med laget i så måte.
            vif.managerleague.com

Comment

• Virkelig? Jeg vil vel heller karakterisere Glimt kampen, og den påfølgende Kbk kampen som natt og dag.

Comment

• Nå er det matematisk umulig å rykke ned. Hurra...
                Siden vi ikke har mye å juble for, velter jeg meg heller i skadefryd over at Godset ble passert av mjøndalen i dag.

Comment

• Jeg heier som faen på B/G og Odd herfra og ut, ALT for å holde RBK utenfor europaspill!
                  vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                    Nå er det matematisk umulig å rykke ned. Hurra...
                    Siden vi ikke har mye å juble for, velter jeg meg heller i skadefryd over at Godset ble passert av mjøndalen i dag.
                    Kanskje vi burde legge oss i siste kamp :-P
                    vif.managerleague.com

Comment

• Jeg har plukket et flott team til 2021-22 sesongen:
                      Hovedtrenere: Thomas og Daniel F Holm
                      Daglig leder og sportsdir: Bjørn Heidenstrøm
                      Kommers leder: Freddy DS.
                      Kommunikasjonssjef: Tina W.
                      ​​Medisinsk: Vi henter hjem Schwabe.

Totalt: Billigere enn i dag. Mye kongeblått blod. Her skal det bløs for drakta.

Comment

• Molde vinner og ingen bryr seg. Husker vagt tiden hvor det så ut som om byen som vant skulle feire det neste halvåret

Comment

• Det er mye apati ute og går om dagen.
                          Det er ikke bare hos oss det er magert på stadion.
                          Brann og RBK sliter med det samme problemet.
                          Ikke det at jeg forventer utsolgt når det er kuldegrader og snø, for all del.

1: Det er ikke til å stikke under en stol at underholdningsverdien av en fotballkamp her til lands har gått ned relativt sett i forhold til annen underholdning. Tippeligaen er i ferd med å etablere seg i et vakum, der lagene faller mellom to stoler: Ikke er det god nok fotball, og ikke er det lokale gutter.
                          Og med alt som er av kamper på TVen, PCen, mobilen, enten du er på jobb, på hytta eller hjemme, er det veldig lettvint å IKKE dra på kamp.
                          Og med Premier League, Champions League, Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen, Juventus og alle lag du kan tenke deg, tilgjengelig overalt hele tiden, er det ikke enkelt å nå opp for en kvalitativt dårlig liga med tilhørende klubber.

2: En klubb som VIF må jobbe både med kvaliteten (hvilket helt ærlig synes håpløst om dagen) og det vi kan kalle for "marketing" (i bred forstand).
                          Satt litt på spissen: En "markedsperson" betaler for egen lønn om han / hun får 200 ekstra til å komme på hjemmekampene. Det er bare tall. Og "en person" er ikke nok her selvsagt, man må ha et team på minst 4, pluss en kamera/lyd-person, som skal dra dette lasset sammen, og hanke inn 1000 flere på kamp.
                          Klubben har igrunn bare ett valg de må ta på dette området, enten så satser vi på dette, eller så gir vi f... og antar da at jobben med det sportslige vil gi resultater, og helst da like mye resultater per krone.

3: Og så må det jobbes med pressen!
                          Skjem bort pressen på Intility, sørg for at det er DIT alt av journalister og fotografer vil dra. Spons brus og pølser, gi de varm kaffe og noen gratisbiletter de kan gi til unga så de også kan være med "på jobb", eller de kan bruke de hele familien en Søndag pappa ikke må jobbe. Gi de et hyggelig rom de kan varme seg i pausen, og sørg for at de blir fora med rykter og sladder om overgangsrykter, om Dønnums hårgele, om byturen der 3 av gutta dro den litt langt og at dama til Vega ble observert toppløs på en klubb i sentrum, i umiddelbar nærhet av Tafse-Trøim! OG BRUK PROFILENE VÅRE! Joda, vi har profiler og spillere som kan BLI profiler! Ivan, Borch og Aron er selvsagte her, masse følelser og "hjemmelagde". Vega KAN kanskje bli en profil han også, en som er litt annerledes, men følelser i massevis! Ta med Kanstrup også, han kan tøffes opp litt! (I slike stunder merker man savnet av Boof, av Bojan, av Freddy, for ikke snakke om Castro)

4: Mer presse!
                          Jeg har bitte litt erfaring når det gjelder å håndtere pressen, og det man alltid må prøve å få til er å få pressen til å jobbe for deg, ikke omvendt. Og er det negative nyheter, peis på med følelser og / eller vri det til noe positivt, uten å stå der å si det samme som du gjorde forrige uke, og uka før det. Har du ikke noe å komme med, mister pressen interessen, så enkelt er det. Og dersom "fasiten" faktisk bare er at man må "jobbe steinhardt", vel, FINN PÅ NOE! La "marketing" ta seg av prepping her om det er vanskelig, med stikkord klare for tap, seier og uavgjort, så har man noe å gå ut ifra. Men VIS ALLTID FØLELSER! Sinne, glede, sorg, hva som helst, men ikke bare "Nei, vi får det ikke til, vi må bare jobbe steinhardt". Og dette går ikke bare på Ronny, men resten av ledelsen også. Det er jo INGEN som engang VIL intervjue ledelsen i klubben, og da er det ikke enkelt! Jeg har sett MYE mer til daglig leder i Brann / RBK (Vibeke / Tove) på TV i år enn jeg har sett Espeseth, og de gangene han er "synlig" er det ikke spesielt imponerende.
                          Var det noen som fikk med seg "fotballrunden" i går? De viet TIL - VIF omtrent 1 minutt, snakket om hvor kaldt det var, viste en sjanse til hvert lag, snakket raskt om Tromsø og mulig nedrykk, ikke et ord om VIF, ikke et intervju, ingenting. Og dett var dett. Det er mulig at gutta gjorde jobben ute på banen, men klubben fulgte ikke opp.

5: Gratisbiletter!
                          Hver hjemmekamp (med LSK og Brann som naturlige unntak) trekkes det ut en skole fra Oslo øst som får gratisbiletter til kamp, gjerne 500 unger (5.-7. trinn) med opp til 1 voksen per stykk! Ja, det er "dyrt", men kioskinntektene er bedre enn tomme seter! Det å konsentrere bilettene rundt en lokal skole gjør det enklere for folk å dra på kamp, da kan de dra med noen de kjenner! Og gi skolen materiale så de kan printe ut sanger og rop til alle! Vi må bidra til fremtidig vekst i klanen!

Dette er bare toppen av isfjellet. Det er MASSE klubben kan gjøre.
                          Sukk.
                          vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
                            Molde vinner og ingen bryr seg. Husker vagt tiden hvor det så ut som om byen som vant skulle feire det neste halvåret
                            Molde er innbyggermessig på størrelse med en liten bydel i Oslo. Legg til at de har kjøpt seg gullet og alt annet usmakelig tull de har funnet på de siste årene så har du resultatet.

Bergen og Oslo må opp i ringa sammen med Trondheim og Stavanger skal engasjementet for norsk fotball gjenoppstå.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Molde er innbyggermessig på størrelse med en liten bydel i Oslo. Legg til at de har kjøpt seg gullet og alt annet usmakelig tull de har funnet på de siste årene så har du resultatet.

Bergen og Oslo må opp i ringa sammen med Trondheim og Stavanger skal engasjementet for norsk fotball gjenoppstå.
                              En ting skal Molde ha, og det er at de har forvaltet de pengene de har fått på en veldig bra måte. Der har både VIF og Brann en god del å lære. VIF og Brann har fått en del støtte de også, men de har kastet pengene ut vinduet, i stedet for å bygge et maskineri som er i stand til å vinne serien flere år på rad.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                                Sukk.
                                Det viktigste er å innse at fotball er en sommeridrett. Enten må de kappe ned til 14/12 lag, eller ha 2 kamper i uka.
                                Fotballen SKAL ikke starte før i april og den skal være ferdig i september (cupfinalen tidlig i oktober).

NFF, toppfotball og klubbene må mene mye, men det er her det største problemet ligger. Folk gidder ikke dra på kamp når det er under 10 grader, og jeg skjønner dem godt.
                                Ellers enig i det du skriver.

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X