Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dagsavisen har et avsnitt om VIF og spisser (som ikke scorer) i dag. Vi har mange spisser i stallen inn mot neste sesong men egentlig ingen som scorer noe særlig med mål. Og det er tydelig at ingen nye kommer inn hvis ikke noen forsvinner ut. I tillegg bekreftes det langt på vei at det sportslige apparatet fortsetter til neste år. Evalueringen av årets sesong er allerede i gang all den tid det er to ukers pause. Ingebretsen bekrefter også at «alle utlånte spillere» returnerer til Valle - med unntak av Petter Karlsen. Stemmer det blir det gjensyn med både Boof og Fridtjonsson hvilket jeg i utgangspunktet tviler sterkt på med Deila ved roret. Så det blir nok endel utskiftninger i troppen dersom det sportslige forblir uendret.

Comment

• Spisser mases det om hvert bidige år. Men VIF kan ikke være avhengig av å ha landslagsklasse på den plassen. Spissene må få støtte, særlig savner jeg at noen med vekt og muskler kan komme inn i boksen på innlegg, i tillegg til spissen.

Så trengs det målpoeng fra midtbanen. Abu har 0 mål, 1 målgivende, Lekven har 0 mål, 1 målgivende. Hvorfor har Deila to spillere på midten samtidig som ikke gjør målpoeng? Laget er jo altfor avhengig av Shala

Comment

• Originally posted by zeta View Post
        Spisser mases det om hvert bidige år. Men VIF kan ikke være avhengig av å ha landslagsklasse på den plassen. Spissene må få støtte, særlig savner jeg at noen med vekt og muskler kan komme inn i boksen på innlegg, i tillegg til spissen.

Så trengs det målpoeng fra midtbanen. Abu har 0 mål, 1 målgivende, Lekven har 0 mål, 1 målgivende. Hvorfor har Deila to spillere på midten samtidig som ikke gjør målpoeng? Laget er jo altfor avhengig av Shala
        Felix hadde vel flest målpoeng av samtlige fra midten i fjor med 3 mål og 2 assist. I år har han 2 målgivende på sine få minutter. Burde vel heller dyrke han selv om han heller ikke er noen stor målpoeng konge. Men det virker som de siste kampene har blitt bedre med sjanser når Deila har snudd midten med et anker og 2 indreløperne (såvidt jeg har sett). Mulig det kan bidra mer forover. Lekven kom tross alt til et par store sjanser sist og det er vel uvant kost. Med litt bedre trening der og litt mer fokus på at indreløperne skal bidra fremover så burde det være muligheter.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
          <snip>
          Oppfordring
          Det er noen ting vi her inne kan bli bedre på, og det er å dele artikler fra forsiden på f.eks Facebook, det er noe alle kan klare og det handler om et museklikk eller to, så vanskelig er det.
          En sak som kan være bra å dele på Facebook sidene sine er denne:
          http://www.vif-fotball.no/nyheter/di...Gt914I4lFs-KIU

Comment

• Originally posted by FuriousMachine View Post

En sak som kan være bra å dele på Facebook sidene sine er denne:
            http://www.vif-fotball.no/nyheter/di...Gt914I4lFs-KIU
            På seks timer er den kommentert av to og likt av 45 på klubbens Facebook-side. Har ikke tallene nå, men sannsynligvis nådd i overkant av tusen av de 75k som har likt sida...

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

På seks timer er den kommentert av to og likt av 45 på klubbens Facebook-side. Har ikke tallene nå, men sannsynligvis nådd i overkant av tusen av de 75k som har likt sida...
              Vet egentlig ikke om det er bra eller dårlig, men jeg har nå i hvert fall delt den på min profil :-)

Comment

• Originally posted by FuriousMachine View Post

Vet egentlig ikke om det er bra eller dårlig, men jeg har nå i hvert fall delt den på min profil :-)
                En typisk sak ligger på 10-15k. Etter en kamp er det 20-30k, mens en sak som knapt "engasjerer" (Facebook-uttrykk) er på 6-8k.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Men det er vel mange av oss ser og liker slike saker når de har blitt delt, ikke ved å gå direkte til klubbens side?

Comment

• Originally posted by Farmor View Post

Men det er vel mange av oss ser og liker slike saker når de har blitt delt, ikke ved å gå direkte til klubbens side?
                    Ja, hvordan er det egentlig? Om jeg deler saken og noen liker delinga mi, havner den "liken" i statistikken til hovedsaken eller bare delinga mi?
                    Noen som veit?

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Felix hadde vel flest målpoeng av samtlige fra midten i fjor med 3 mål og 2 assist. I år har han 2 målgivende på sine få minutter. Burde vel heller dyrke han selv om han heller ikke er noen stor målpoeng konge. Men det virker som de siste kampene har blitt bedre med sjanser når Deila har snudd midten med et anker og 2 indreløperne (såvidt jeg har sett). Mulig det kan bidra mer forover. Lekven kom tross alt til et par store sjanser sist og det er vel uvant kost. Med litt bedre trening der og litt mer fokus på at indreløperne skal bidra fremover så burde det være muligheter.
                      Jo, det kan være muligheter. Men det er en stor sjanse å ta, det å kjøre videre med samme spillere som har tryna i høst. En liten omlegging skal gjøre underverker? Føler meg ikke overbevist, nei. Jeg synes at i en rekke kamper i høst har Enga styrt og skapt sjanser, men mangler liksom kraft til å avgjøre. Enten så greier de ikke å score, eller hvis de scorer så kommer motstanderen tilbake og kriger inn poenget.

For meg handler dette veldig mye om styrke og kraft. På dette nivået trengs dette i tillegg til godt spill, ellers blir vi kriget i stykker i løpet av en sesong. Det er ingen mulighet til å unngå det. Selv om vi spiller god pasningsfotball så er vi helt avhengig av en form for kraft, enten eksplosivitet og hurtighet eller muskler og styrke. Men VIF har absolutt ingen tradisjon for å legge vekt på dette.

Det er ikke bare VIF som har dette problemet. F eks når jeg hører på Skullerud eller Tom Nordlie kommentere så er det bare snakk om valg, valg, taktikk, klokskap, feil er fryktelig farlig osv

jeg brenner sånn for en justering av tankegangen til at feil må tillates i større grad, spillere må absolutt forsere i lengderetning og de må vende fremover, ikke vende og drible bakover. Spillere må beholde roen i trengte situasjoner med hissige motstandere tett innpå seg. For å mestre dette trengs tøffhet både i hode og kropp.

Hurtighet på flere plasser i laget er en stor force. For eksempel årets Bodø/Glimt er eller var meget hurtighetsbasert. Boniface som vi sendte dit er blitt en viktig presspiller. Lode skadefri sørget for hurtige klyv bakfra, meget effektivt, Bjørkan og Layoni meget raske. En mann som Håkon Evjen er påfallende hurtig. Han kan sette fart i lengderetning og løpe fra en klynge med motspillere. De bruker hele tiden farta si i lengderetning. Nå har skader og spillersalg ødelagt en del i høst. Flere av de som kommer inn har ikke samme fysiske klasse.

Hvis det stemmer at Evjen ble tilbudt VIF så må det stilles stort spørsmål ved vurderingen. En så rask spiller med god ballkontroll bør jo være svært attraktiv, sånne sjanser må ikke glippe

Comment

• Originally posted by Farmor View Post

Dette er statistikken til FB, altså hvor mange som har sett innlegget der. Hvis man liker en side, en artikkel, sier man er intr i et arrangement etc, vil mange av dine venner bli eksponert for dette. Hvis du deler en sak vil alle se det.

Så et enkelt like på en sak gjør at det når ut til flere.

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Jo, det kan være muligheter. Men det er en stor sjanse å ta, det å kjøre videre med samme spillere som har tryna i høst. En liten omlegging skal gjøre underverker? Føler meg ikke overbevist, nei. Jeg synes at i en rekke kamper i høst har Enga styrt og skapt sjanser, men mangler liksom kraft til å avgjøre. Enten så greier de ikke å score, eller hvis de scorer så kommer motstanderen tilbake og kriger inn poenget.
                          Det er ikke en "liten omlegging" å gå fra 4-2-3-1 med høye sidebacker til 4-1-4-1 eller 4-3-3. Det setter opp helt andre kombinasjoner offensivt og gjør oss mer stabile defensivt. Det er fremdeles en kjemperisiko å ha Abu som anker, det viste han selvsagt som vanlig mot Tromsø med 2 håpløse balltap i farlig sone, men med litt lavere sidebacker enn normalt avverget vi begge gangene takket være rask reaksjon av Ivan på den ene og Sam på den andre.

Jeg bare HÅPER INDERLIG at Ronny nå holder seg til dette systemet og ikke begynner med eksperimentene sine igjen, slik at vi kanskje for første gang kan skape de relasjonenene vi trenger gjennom å bruke et system gjenom en HEL sesong neste år. Men det kommer vel an på logistikken også tenker jeg, om vi har dobbel dekning til alle plasser i det systemet.

Både Felix og Lekven vil få målpoeng fra sine mer fremskutte posisjoner, ja hvis noen klarer å sette den kula i nettet da
                          For de som kan styre sitt eget lag:
                          vif.managerleague.com

Comment

• Hent Sahkor tilbake. Han holder vel til på Kypros nå. Synes han hadde kledd ankerrollen hos oss.

Comment

• Shala tydeligvis ikke så hardt skadet allikevel. Er med på landslaget til Kosovo og skal etter sigende spille der i pausen. Burde være tilbake til Molde kampen om jeg tolker bildene rett.

Comment

• Originally posted by rad11vb View Post
                                Hent Sahkor tilbake. Han holder vel til på Kypros nå. Synes han hadde kledd ankerrollen hos oss.
                                Om Boof kommer tilbake, ville det vært morsomt og sett han i ankerrollen.

Comment

Working...
                                X