Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Sosua View Post
    Vi har jo sett resultatet av opplegget til Enga i disse pausene. Det har vært totalt katastrofe, og det er helt utrolig at det ikke har vært gjort grep. Såvidt jeg vet har ingen av de 15 andre lagene i eliteserien det samme problemet.
    Det blir sånn når man ikke har et sterkt krigerlag. Man blir helt avhengig av å være varm i trøya og få spillet til å gli. Når det butter litt blir man kriget i senk med en gang.

Jeg har lagt merke til at lette spillere fort blir kjempepopulære i VIF, f eks Stengel, Finne, Lekven. Innser man ikke at det samme gjør laget sårbart med tendenser til veikhet?

Comment

• Hadde egentlig bestemt meg for å ikke fornye sesongkortet, etter 12 år.. Men så senker klubben prisene. Og så tenker man ja, ja, kan vel nesten ikke bli verre. Og jula blir liksom ikke det samme om det ikke kjøpes et kort med nummerert plass på Norges beste stadion fra meg til meg. Så da blir det sesongkort på 13nde året allikevel!
      Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Heller tekniske spillere en store spillere i utgangspunktet.. En blanding er vanskelig å finne. Men da må nok våre tekniske spillere oftere ha dagen. De beste spillerne i verden er små og tekniske. Også i eliteserien. Men ett mer robust anker hadde nok passet inn. Som samtidig har en god pasningsfot. Men de kryr det ikke av som vi har råd til. Kunne tenkt meg både Sakhor tilbake. Zachariassen fra 08 også. Da har vi en sterk og rask midtbane. Men det skjer nok ikke.

Comment

• Originally posted by rad11vb View Post
          Heller tekniske spillere en store spillere i utgangspunktet.. En blanding er vanskelig å finne. Men da må nok våre tekniske spillere oftere ha dagen. De beste spillerne i verden er små og tekniske. Også i eliteserien. Men ett mer robust anker hadde nok passet inn. Som samtidig har en god pasningsfot. Men de kryr det ikke av som vi har råd til. Kunne tenkt meg både Sakhor tilbake. Zachariassen fra 08 også. Da har vi en sterk og rask midtbane. Men det skjer nok ikke.
          Riktig! Tekniske spillere, men det kreves styrke! Shala er den desidert viktigste på midten. Etter skåringen borte mot Brann sa han at han ikke kunne gjort den uten de svært mange timene på styrkerommet. Shala har mye av kvalitetene som trengs, han kan holde på ball, passere motstandere, og man kan ikke si at han ikke er fotballklok! Han er ikke så rask, men det er greit så lenge man sørger for at noen andre har fart

Men de andre på midten? Abu er treg på sprint og lett i kroppen. Han har en smule tempo i ballbehandlingen og vendingene som kompenserer noe. Lekven har mange tilhengere i klubben og her på forumet, men jeg kan ikke se at han har noen av de kvalitetene en VIF-spiller MÅ ha. Ingen fleksibilitet med ball, tåler ikke press, avhengig av å spille ballen raskt fra seg. Ingen ballføring. Ingen sprinter, ikke sterk i kroppen, virker å mangle mye fysisk på dette nivået. Dette er fullstendig krise for laget, noe jeg bare må påpeke av og til siden det er så viktig.

Noen av verdens beste er relativt lette. Men da må de være skikkelig gode! Det nytter ikke med lette spillere som ikke er gode! Da taper man bare dueller og det er helt krise. VIF kan ikke gå for å ha Nord-Europas letteste midtbane bare for at de skal ligne gode spillere

Sakhor og Zach er interessant, også spillere som Diop, Thrandarson, Ulrik Saltnes. Det er slett ikke vanskelig å få tak i de riktige typene, men man må se etter dem! Man må se etter ballføring og nærkampstyrke

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Riktig! Tekniske spillere, men det kreves styrke! Shala er den desidert viktigste på midten. Etter skåringen borte mot Brann sa han at han ikke kunne gjort den uten de svært mange timene på styrkerommet. Shala har mye av kvalitetene som trengs, han kan holde på ball, passere motstandere, og man kan ikke si at han ikke er fotballklok! Han er ikke så rask, men det er greit så lenge man sørger for at noen andre har fart

Men de andre på midten? Abu er treg på sprint og lett i kroppen. Han har en smule tempo i ballbehandlingen og vendingene som kompenserer noe. Lekven har mange tilhengere i klubben og her på forumet, men jeg kan ikke se at han har noen av de kvalitetene en VIF-spiller MÅ ha. Ingen fleksibilitet med ball, tåler ikke press, avhengig av å spille ballen raskt fra seg. Ingen ballføring. Ingen sprinter, ikke sterk i kroppen, virker å mangle mye fysisk på dette nivået. Dette er fullstendig krise for laget, noe jeg bare må påpeke av og til siden det er så viktig.

Noen av verdens beste er relativt lette. Men da må de være skikkelig gode! Det nytter ikke med lette spillere som ikke er gode! Da taper man bare dueller og det er helt krise. VIF kan ikke gå for å ha Nord-Europas letteste midtbane bare for at de skal ligne gode spillere

Sakhor og Zach er interessant, også spillere som Diop, Thrandarson, Ulrik Saltnes. Det er slett ikke vanskelig å få tak i de riktige typene, men man må se etter dem! Man må se etter ballføring og nærkampstyrke
            Du gir deg ikke du, men ta en titt på statistikkene Spinner gir etter hver kamp, og hva han har sett angående Abu. Han er LANGT dårligere enn Lekven denne sesongen, så slutt å gnål om at Lekven må ut og Abu spille mer (det er jo i praksis hva du sier).
            Lekven er ingen stjerne, men går utenpå Abu i 2019, så enkelt er det. Er ingen spillere i vår stall som mister ballen like ofte som Abu, og er så treg med ballen. Helt katastrofe.
            Abu anno 2018 derimot, ja takk!
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Jeg unner Stengel et nedrykk. Det er det eneste jeg ønsker meg for resten av denne sesongen.

Comment

• Synes Abu har vært bra i det siste. Det er gledelig.

Comment

• Originally posted by rad11vb View Post
                  Synes Abu har vært bra i det siste. Det er gledelig.
                  Positivt, men det var litt i seneste laget.
                  2018-modellen av Abu kunne muligens gitt oss medaljekamp.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Positivt, men det var litt i seneste laget.
                    2018-modellen av Abu kunne muligens gitt oss medaljekamp.
                    Mulig Abu ble litt hypet forrige sesong altså, laget vårt var ikke akkurat fult av stjerner på den tiden. Så når det kom inn en brukbar spiller på midten gikk vi jo helt bananas. I tillegg hadde vi savnet en sånn type lenge. Jeg vet ikke, men synes det er vanskelig å forstå at nivået på en spiller faller så kraftig med en gang etter at han signerer kontrakt. Mest sannsynlig ble de andre spillerne i ligaen veldig obs på han tidlig også da.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Mulig Abu ble litt hypet forrige sesong altså, laget vårt var ikke akkurat fult av stjerner på den tiden. Så når det kom inn en brukbar spiller på midten gikk vi jo helt bananas. I tillegg hadde vi savnet en sånn type lenge. Jeg vet ikke, men synes det er vanskelig å forstå at nivået på en spiller faller så kraftig med en gang etter at han signerer kontrakt. Mest sannsynlig ble de andre spillerne i ligaen veldig obs på han tidlig også da.
                      Hvis du ser litt på Abu sin spillerutvikling i Godset (og ett par andre klubber) så er det flere som sitter med samme spørsmål som oss...

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Hvis du ser litt på Abu sin spillerutvikling i Godset (og ett par andre klubber) så er det flere som sitter med samme spørsmål som oss...
                        Har hørt flere i Godset også si at Abu var best når han var på lån, men med en gang han signerte datt han ned på det nivået vi har sett han på denne sesongen. Merkelige greier.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Du gir deg ikke du, men ta en titt på statistikkene Spinner gir etter hver kamp, og hva han har sett angående Abu. Han er LANGT dårligere enn Lekven denne sesongen, så slutt å gnål om at Lekven må ut og Abu spille mer (det er jo i praksis hva du sier).
                          Lekven er ingen stjerne, men går utenpå Abu i 2019, så enkelt er det. Er ingen spillere i vår stall som mister ballen like ofte som Abu, og er så treg med ballen. Helt katastrofe.
                          Med all respekt, Flem. Zeta har 11500 innlegg på VGD om nøyaktig de samme tingene om og om igjen. Mange tusen av de er om Lekven, og sånn har det vært nå i 3 år mens Lekven har vært i klubben. Det er ikke vits å sitte med forhåpninger om at han skal gi seg. Når Lekven gir seg er det sikkert en annen spiller han finner som han kan rakke ned på om at spilleren er for treig og veik i duellene. En periode var det Bård Finne også, men det har gitt seg.

Jeg har vært enig med Zeta i mye jeg, og synes han har noen poenger. Det folk blir slitne av og reagerer på er jo at det blir veldig repetitivt...

Comment

Altså, jeg kan roe ned intensiteten, men jeg kan ikke slutte helt med å snakke om hovedpoenget som er at denne saken er helt avgjørende for VIFs fremgang. Lekven er ikke rotproblemet, men et symptom på det som er galt i Enga.

Det telles for mye feil i klubben og så klager Deila over at spillerne ikke tør å spille, de er redd for å gjøre feil! På dette nivået VIF holder på nå så er ikke enkeltfeil det som avgjør kampene, men tempo og kraft. Har ikke spillerne dette i tilstrekkelig grad så blir det meningsløst å snakke om feil som gjøres.

VIF MÅ IKKE reise til Sogndal og KBK og bli slaktet! Når vi likevel blir det må det tas et skikkelig oppgjør, renske ut problemene. Det er helt håpløst at VIF skal finne seg i å bli slaktet av mye mindre klubber. Det er ikke seriøst. De bare skylder på dagsformen og diffuse mentale problemer og turer i vei med det samme. Nei, de spillerne som taper for mange nærkamper må ut og det må komme inn noen som utmerker seg på dette området.

Så må klubben ikke ha spillere som er helt avhengig av å slå støtte. Spillere i VIF må være fleksible med ball og de må være i stand til å sette fart i lengderetning

Når det gjelder Abu så ønsker jeg at han får sjansen med noen som passer ham mye bedre. Jeg må minne om at da han var god spilte han med DFH som er sterkere, raskere og bedre teknisk enn Lekven. DFH kunne dekke der Abu er svak. Selvfølgelig, hvis det viser seg at Abu ikke er god nok må han også ut.

Comment

• Nå er jeg spent på hva klubben tenker framover.
                              Skal man ta sjansen på å beholde de gutta som er på god vei til å ødelegge klubben? Man kan si mye rart om Helland og hvor usympatisk fyren er, men jammen fikk han stjerner i boka da han rakka ned på RBK ledelsen til de grader. Og som han sa, det viktigste er sjela, og når folk da blir likegyldige har man tapt. Med den utblåsinga til Helland friskt i minne, vil jeg si akkurat det samme om våre ledere.
                              Klubben er akterutseilt, men det er fortsatt mulig å redde dette. Samtidig må jeg bare fortelle folk som tror vi har nådd bunnen og det kun er en vei, feil! Vi kan synke enda dypere.

Hva hvis vi beholder Deila og de rundt han, hva skjer da? Vi har sikkert norgesrekord i spillere på lånekontrakter (ute og inne). Hva skjer med de? Skal de alle hjem til eiende klubb?
                              Disse er jo lånt ut- og inn først og fremst for å bedre sin egen situasjon, eller vår. Det er jo ikke slik at stallen er komplett nå, den har vel aldri vært mindre komplett?
                              Hvis da Deila får bli, skal han få neste år på å begynne på nytt? For det er nettopp det som må skje, dagens lag viser jo at vi ikke er bedre enn bånn og hadde rykka ned om det ikke var for en god vårsesong. Han har tross alt fått drøyt 3 år på seg til å bygge lag og feilet totalt. Er vi virkelig fornøyd med det? Dere som mener det ikke finnes bedre folk der ute, selvfølgelig gjør det nettopp det. Min påstand er at det er få trenere/lagledere der ute som hadde klart kunststykket Deila har prestert over 3 år, å ikke skape mer ut av Oslos eneste lag i øverste serie.

Det er så forbaska trist å se laget man har fulgt i over 35 år rakne så til de grader, klubben man ble så glad i, folkene, livet, entusiasmen - ja alt. Klubben har gitt meg så forbanna mange gode opplevelser, selvom de i utgangspunktet var negative. En berg- og dalbane har denne reisen vært, men man har da for faan allikevel alltid endt opp med et smil om munnen.
                              Denne klubben har samlet oss som folk, vært inkluderende og et samlingspunkt over mange år. Man kunne ikke være uten Vålenga.
                              Hva har så skjedd? Ja vi har vært en pølsepapirdrevet klubb i mange år, men det har vi levd fint med - bohemene osv.
                              Et eller annet sted har noe feilet, kanskje det har vært sånn lenge? Men vi har iallefall alltid kommet tilbake og brydd oss.

For meg er store deler av gleden rundt Vålenga borte. Kall meg gjerne bitter, men jeg forventer mer av det som har skjedd de siste 3 åra. Det er ingen samhandling, ingen plan, overganger hit og dit, rokeringer og formasjoner ut av en annen liga. Min påstand er at vi har vært verre sportslig de åra jeg har vært med, men aldri vært så utydelige som vi er nå. Jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen. Gjør forøvrig noen det i det hele tatt? Er det bare meg som er vrien?

Fasiten i mitt hode er å få Deila og hans 2 disipler ut av klubben. Vi må dessverre starte på nytt, uansett hva som skjer, men entusiasmen må tilbake og identiteten dyrkes. Det vil aldri Deila klare, og den store faren nå er om det ikke tas grep.
                              Hent inn nye koster, blanda med Vålenga sjel og kompetanse. Sett ny og tydelig kurs, få med folket på den nye reisa. Gjøres ikke noe nå, er jeg redd klubben kan dø, gå konkurs og rykke tilbake til start. Givergleden av å støtte Vålenga om det verste skulle skje, er ikke tilstede på samme måte som sist folkens, folket har allerede forlatt perrongen og er på full fart vekk.

Kjære Vålenga, du skal vite jeg savner deg!
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Hva hvis vi beholder Deila og de rundt han, hva skjer da?
                                Det skjer vel ikke så mye. Det er også problemet.

Comment

Working...
                                X