Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veldig bra innlegg Flem. her ser man at det også blir et problem å dra på kamp og støtte laget, paradoksalt nok fordi man da også støtter ledelsen. Espeseth kan da peke på at folk kommer og er rimelig fornøyd tross alt.

Jeg ønsker også de tre lederne ut nå. Men jeg tar et lite forbehold om hva slags evaluering de gjør nå. Er det samme slag som det har vært hittil er det god natt, bare å flykte fra klubben.

En ting jeg savner svært er at ledelsen kommuniserer lite grann med fansen på nettet, helst på dette forumet. De trenger ikke være her mye bare bitte lite grann for å forklare seg litt

Å bygge entusiasme og tro inn mot neste sesong blir et megaprosjekt. Det folk ærlig forventer nå når de drar på Intility er et vanlig svakt produkt. Liksom for spesielt interesserte. Kobler man dette med den evnen nåværende ledelse har til å melde seg ut så ser det virkelig mørkt ut. Publisiteten er svak. Dagsavisen prøver beundringsverdig å dra i gang litt, men det monner lite.

Av treneralternativer er det bare en bra som jeg kjenner til: Jørgen Isnes. For spillestilen til KFUM passer nøyaktig til Vålerengasjelen. Det er så mange trenere som står for annen type fotball

Av spillere som kunne temkes å forsterke laget vesentlig, så har jeg tidligere kommentert noen. Også Mads Reg kunne kanskje vært noe? Fikk 9 på børsen i går. Ellers legger jeg merke til at Vetlesen er ute av Stabæklaget. Nå er han en lett spiller, men han kan forsere med ball som er svært viktig på midtbanen. Man bør følge med hvis noen gode spillere havner på kant med treneren, da blir de kanskje rimelige. God spiss er alle ute etter, det blir litt vanskelig. jeg er meget opptatt av ballføring, fart og kraft bak spissen. Så blir jeg sprett, sprut, sprø av spillere som mangler BÅDE ballføring OG kraft OG fart

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Og nei, spillerne fikk ikke helt fri i sommer slik du påstår.
      Mulige dem ikke fikk det, men noen tok seg helt fri ihvertfall. Uansett hatt altfor mye fri i år til å henge med i eliteserien. Der ser man helt enkelt.

Comment

• Man kan sikkert argumentere mye mot at trenere sparkes for lett (spesielt i andre ligaer), men jammen går det an å argumentere andre veien også.

tror aldri VIF har følt ut som en så apatisk klubb som den gjør nå. Det nå skje et eller annet frem mot neste sesong, ellers så blir det knapt 2000 fremmøtte i snitt. Vi kan starte med fansen, som har vært tålmodige og "flinke" i mange år. Sett krav til de som driver ting i klubben. Det er ikke lenger forskjell på en VIF-fan og en kristiansundfan og det synes jeg er j..vla synd

Comment

• Da var denne sesongen historie. 10. plass og 1 seier på de siste 16 kampene og 34 poeng totalt. Trenger ikke å si mer, da tallene taler for seg selv.

Comment

• Originally posted by Vader View Post
            Da var denne sesongen historie. 10. plass og 1 seier på de siste 16 kampene og 34 poeng totalt. Trenger ikke å si mer, da tallene taler for seg selv.
            Du glemte bortestatistikken med 2-6-7.
            De to seirene var jo fantastiske da.
            Godkjent uavgjort i Bergen, Stavanger, Skien og til dels på Åråsen (sistnevnte mest fordi tap hadde vært helt krise).
            Ellers mye trist og ingen forbedring fra 2018 der vi også var veldig varierende borte.

Hjemme: 6-4-5
            Enorme nedturer mot LSK, Viking og Stabæk.
            Haugesund var også langt under pari.
            Forventa tap mot Molde.

Godkjent uavgjort mot RBK.
            Skuffende uavgjort mot Ranheim.
            Orker-ikke-bry-meg uavgjort mot Sarp og KBK.

Høydepunkter hjemme: knusingen av Glimt, seier første runde mot Mjøndalen, overtidsseier mot Odd og eneste opptur på høsten mot Brann.
            Tromsø hjemme var også innafor.

Sum: 8-10-12.
            Orker ikke noe dypere analyse.
            Vi har desverre de samme utfordringene nå som etter 2018-sesongen. Om mulig har kanskje bunn-nivået vårt i år vært verre enn i fjor

Comment

• En berg- og dalbane av en sesong der det lenge så ut som om vi endelig skulle være et topplag før vi fikk marginer i mot hjemme mot LSK og fant ut at vi fra nå av skulle være en gjeng med aspeløv. Et par hederlige resultater etter dette men det var her det snudde. Passende at vi sluttet denne sirkelen med et sterkt bidrag til at LSK ikke får ta ferie enda.

Styret har en stor jobb å gjøre med å evaluere seg frem til om vi skal stake ut en ny kurs eller fortsette med den gamle. Det er uvisst om Trøim er med neste år i det hele tatt og i hvert fall om han tar en ny satsning med nye kluter og full utskiftning av troppen. I hvert fall med tanke på finansresultatene hans det siste året. Uavhengig av alt dette kan vi forvente et overgangsvindu med en del aktivitet både inn og ut.

Det eneste som er sikkert er at vi kommer til å variere i resultater også neste år, at NFF kommer til å gjøre sitt for at folk holder seg hjemme og at noen blir misfornøyde på grunn av forhold knyttet til pyro.

God jul!

Comment

• 10 år på rappen snart med elendighet og middelmådige resultater, og likevel går jeg rundt med tanker om å kjøpe sesongkort neste år. Merkelige greier, men det er helt umulig å slutte å bry seg om denne klubben. På nyåret har jeg trolig nok en gang lurt meg selv til å få litt forventninger også..

God jul folkens. Vi får ta en velfortent pause også kommer vi sterkere tilbake.

Comment

• Til de som finner slikt intressant:
                  Glemte å lime inn cheat-sheet for 2019-sesongen, med litt statistikk fra VG-børsen og litt annet...
                  https://docs.google.com/spreadsheets...yPXNzyV3aaqPc/
                  For de som kan styre sitt eget lag:
                  vif.managerleague.com

Comment

Working...
                  X