Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Bodø/Glimt fredag 1. mars

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Elendig andre omgang dette ja, og der skal vel azemi putte

Comment

Fantastisk dårlig annen omgang. B/G med ganske god kontroll. Vi gjorde ett bytte i pausen (Lekven/Israelsson) så den eneste forklaringen kan vi håpe er tunge bein. Ble faktisk litt bedre når byttene kom inn siste 20. Vi blir lette foran uten Vilhjalmsson. Mye tekniske ferdigheter men det er ikke alltid de skaper noe. Azemi virker vaksinert mot å score ennå selv om han er bedre enn i fjor. Shala jobber konstant og Vega gjorde et ok første innhopp. Får håpe vi får en kamp hvor det slippes opp litt med trening så vi får en sjanse til å vurdere ståa.

Comment

Hvorfor var ikke Juaréz eller Borchgrevink i troppen?

Comment

Originally posted by tordvif View Post
          Hvorfor var ikke Juaréz eller Borchgrevink i troppen?
          Juarez hadde jetlag ihvertfall.

Comment

Fikk ikke sett kampen i dag, men vi slipper altså inn 2 mål mot Glimt. Trenger ikke å ha så mye å si pr nå, men må si jeg er litt skeptisk til om forsvaret blir noe særlig bedre denne sesongen. Bjørdal og Nation blir kanskje litt for like? I tillegg er jeg redd vi mangler tempo bak der. Det kan bli litt for statisk, og hvis vi møter lag som har fysisk sterke og raske spillere kan vi fort bli løpt i fra. Det er ikke mye tempo på midtbanen heller og vi er i så fall avhengig av at Abu og Lekven bryter og vinner igjen ballen samt dekker nok rom så de ikke kommer så ofte igjennom.

Vi er avhengig av å spille ut motstanderen siden det er det vi satser på, men hvis vi ikke klarer det tror jeg vi vil slite litt og det vil uansett komme brudd og kontringer i mot. Vi får se..

Comment

Selvsagt må kantene også bidra defensivt men synes ikke de gjorde det i alt for stor graf forrige sesong. Kanskje Shala er bedre på dette men Finne bidrar først og fremst offensivt. Vega har jeg ikke sett så mye av.

Så håper jeg også at vi i enda større grad får se at vi spiller mye mer direkte i lengderetningen denne sesongen. Det skal jo være kjennetegnet til Deila sin fotball, men synes fortsatt ikke vi har sett alt for mye av det sånn bortsett fra i perioder..

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                Fikk ikke sett kampen i dag, men vi slipper altså inn 2 mål mot Glimt. Trenger ikke å ha så mye å si pr nå, men må si jeg er litt skeptisk til om forsvaret blir noe særlig bedre denne sesongen.
                Det første målet var en rein «soloprestasjon» av Abu, og nei, han har ikke blitt noe særlig bedre...

Comment

Det er hvordan vi står i banen med laget defensivt som bekymrer meg litt. Har vi ikke skikkelig press så er vi altfor lette å spille på. Bodø styrte i altfor store perioder. Og får altfor lette overganger og vi sliter i egen boks med 2-3 flere spillere enn dem. Masse feilpasninger også. Israelsson er for dårlig. Azemi ok i første omg. Det som er bra er at vi tross alt scorer 3 mål og skaper 7-8 gode sjanser. Får ta med det.

Comment

Originally posted by Basement View Post
                    Det er hvordan vi står i banen med laget defensivt som bekymrer meg litt. Har vi ikke skikkelig press så er vi altfor lette å spille på. Bodø styrte i altfor store perioder. Og får altfor lette overganger og vi sliter i egen boks med 2-3 flere spillere enn dem. Masse feilpasninger også. Israelsson er for dårlig. Azemi ok i første omg. Det som er bra er at vi tross alt scorer 3 mål og skaper 7-8 gode sjanser. Får ta med det.
                    Sånn som vi spiller er vi helt avhengig av å sette de sjansene i hvert fall. Vi var vel nr 2 på lista over lagene som skapte flest sjanser forrige sesong, men hvis man ikke scorer så hjelper ikke det. Om vi stanger og stanger uten uttelling er det fort at det kommer en kontring i mot og vipps så ligger vi under eller taper. Jaja, spennende blir det i hvert fall.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                      Det første målet var en rein «soloprestasjon» av Abu, og nei, han har ikke blitt noe særlig bedre...
                      Øøøøh, synes det innlegget var litt merkelig. Har jeg skrevet at Abu er ræva eller ikke har blitt noe bedre noe sted? Han blir en av våre viktigste spillere denne sesongen!!

Men for å være litt positiv da, så er det veldig positivt hvis vi skapte 7-8 sjanser! Lover godt !

Comment

Synes Adekugbe gjør en god kamp igjen. Veldig offensiv nå, og har kommet til flere gode innlegg de siste kampene. Vil gå så langt å si at han har vært vårt beste offensive våpen de siste treningskampene, så fortsett med det Sam!

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                          Beklager, så sammendraget nå og skjønte hva du mente med "soloprestasjon" av Abu ja.. Hehe.

Comment

Working...
                          X