Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga damer - sesongen 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De sa så i forrige kampreferat, finner ikke forbundsrankingen til UEFA, men vil tippe at LSKs spill i fjor har løftet Norge høyt nok igjen

Comment

Neida. Faktisk ikke enkelt i det hele tatt å finne ut av det, men her er fasit for hva som er grunnlaget for CL-sesongen 2020/21 (endelig ranking etter den internasjonale 2018/19-sesongen):
      https://www.uefa.com/memberassociati...ntry/#/yr/2019
      Norge gjorde et pent byks fra 15. til 11. plass fra 2018 til 2019. Det er altså slik at nr. 1-12 i rankingen får måligheten til å sende to lag til turneringen, mens nr. 13-50 får 1 klubb med. Rankingen baserer seg på prestasjoner i e-cupen de siste fem sesongene.

Hvis reglene neste sesong er som i år gjelder følgende:
      • Land ranket som nr. 1-10 får sende to lag direkte til 1/16-finalen
      • Land ranket som nr. 11-12 får sende serievinneren direkte til 1/16-finalen mens laget som ble nr. 2 må spille en kvalifiseringsturnering.
      • Land ranket som nr. 13-50 får sende serievinneren til en kvalifiseringsturnering. Her havner lagene (etter klubbseeding) i ulike grupper (i år var det 10 grupper á 4 lag) hvor gruppevinnerne gikk til 1/16-finalen
      • Deretter er det altså cupspill hvor man spiller hjemme/borte, og går fra 32 lag til en vinner.
      • For hver runde en deltar mottar laget €20000. Summen øker jo lenger en kommer, og vinneren av finalen mottar €250000.
      I år var Norge nr. 15 på rankingen og LSK måtte spille kvalifiseringsturnering i Belgia hvor de røk ut.
      Neste år, når vi er ranket som nr. 11, vil altså vinneren av toppserien gå direkte til 1/16-finalen mens nr. 2 må spille kvalifiseringsturnering for å få plass i cupspillet.

I framtida blir det nok gjort endringer på turneringsformatet, og det er ventet at det snart blir adskillig mer penger i spill også i damenes CL.

For de som synes tabeller er et gøyere format går det også an å sjeke wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_coefficient (men tabellen er ikke alltid helt oppdatert)

(LSKs tidlige exit i år er ikke bra for antall norske plasser i framtida. Nesten uunngålig at vi faller på rankingen. Så vi må kanskje håpe på snarlig stopp for lagene bak oss på rankingen, slik at det blir to plasser også i 2021/22. Eller forresten... vi skal vel vinne toppserien neste år)
      Last edited by jerusalem; 11.09.2019, 22:32.

Comment

Drømmer du om å se et Vålerenga som kjemper om medaljer og Champions League-plass? Velkommen til damekamp lørdag kl. 15 mot Trondheims/Ørn.

Ellers meldes det fra Kotæng arena at Rosenborg nå har planer om å stjele T/Øs toppserieplass i 2020, visstnok av hensyn til køen av damer som har så fryktelig lyst til å spæll på RBK. Men Ørn flyr i øyeblikket lavt (1p) over kvalikplass, så for oss som ikke drømmer om et rosenborgsk hegemoni i damefotball kan vi også bidra til å sørge for at det ikke blir noen toppserieplass å stjele.

Ørn er et lag vi har slitt med å slå hjemme, og trønderne er revansjesugne etter et ufortjent stort tap mot LSK.

Comment

Originally posted by jerusalem View Post
          Drømmer du om å se et Vålerenga som kjemper om medaljer og Champions League-plass? Velkommen til damekamp lørdag kl. 15 mot Trondheims/Ørn.

Ellers meldes det fra Kotæng arena at Rosenborg nå har planer om å stjele T/Øs toppserieplass i 2020, visstnok av hensyn til køen av damer som har så fryktelig lyst til å spæll på RBK. Men Ørn flyr i øyeblikket lavt (1p) over kvalikplass, så for oss som ikke drømmer om et rosenborgsk hegemoni i damefotball kan vi også bidra til å sørge for at det ikke blir noen toppserieplass å stjele.

Ørn er et lag vi har slitt med å slå hjemme, og trønderne er revansjesugne etter et ufortjent stort tap mot LSK.
          Tltredes. Oppfordrer alle med hjertet i klubben til å ta turen til stadion i morgen. "Liker ikke damefotball" sier du? Spiller ingen rolle, du liker Vålerenga og det er grunn nok til å møte opp. Og jeg tør påstå at du ikke vil bli skuffet. Laget kjemper om medalje og Europacupspill, så kjenn din plikt!
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post

Tltredes. Oppfordrer alle med hjertet i klubben til å ta turen til stadion i morgen. "Liker ikke damefotball" sier du? Spiller ingen rolle, du liker Vålerenga og det er grunn nok til å møte opp. Og jeg tør påstå at du ikke vil bli skuffet. Laget kjemper om medalje og Europacupspill, så kjenn din plikt!
            Jenna Dear har forlatt Vålerenga og snart forsvinner også Natasha Dowie. Heldigvis har Vålerenga noen juniorer som kan gå rett inn å gjøre det bra. Celin Bizet og Emilie Østerås har allerede gjort sine saker bra. Torsdag viste også Marit Flaa at hu er tilbake etter korsbåndsskaden og spiss Nadia Pinto viste fram de avslutningsegenskapene som gjorde at Vålerenga 2 og juniora herja med motstanderne i fjor sommer. Tine Celine Karstensen ventes klar etter leddbåndsskaden hu pådro seg i semifinalen i Gothia Cup. I tillegg begynner Marie Dølvik å ligne på en spiller som kan stå nitti minutter igjen. Det er all grunn til å ha trua på seriesølv og cupgull i år.
            in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post

Jenna Dear har forlatt Vålerenga og snart forsvinner også Natasha Dowie. Heldigvis har Vålerenga noen juniorer som kan gå rett inn å gjøre det bra. Celin Bizet og Emilie Østerås har allerede gjort sine saker bra. Torsdag viste også Marit Flaa at hu er tilbake etter korsbåndsskaden og spiss Nadia Pinto viste fram de avslutningsegenskapene som gjorde at Vålerenga 2 og juniora herja med motstanderne i fjor sommer. Tine Celine Karstensen ventes klar etter leddbåndsskaden hu pådro seg i semifinalen i Gothia Cup. I tillegg begynner Marie Dølvik å ligne på en spiller som kan stå nitti minutter igjen. Det er all grunn til å ha trua på seriesølv og cupgull i år.
              Hvorfor forsvant Jenna Dear da? Var jo "popstjerna" på laget. Jeg synes hu har vært god i de kampene jeg har sett.
              Ikke at det betyr noe, men ikke et eneste bilde av tiden i Vålenga på hennes Insta profil, så det var kanskje noe slark her vi ikke har fått vite om? Mener jeg har sett bilder av henne i den vakre blå tidligere der.

My bad, hu har to profiler hvor den ene har bilder i den vakre blå
              Last edited by Flem; 21.09.2019, 12:40.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Hvor skal Dowie?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                  Hvor skal Dowie?
                  Tilbake til Australia. Først skal hun visstnok ha ferie.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Hvorfor forsvant Jenna Dear da? Var jo "popstjerna" på laget. Jeg synes hu har vært god i de kampene jeg har sett.
                    Ikke at det betyr noe, men ikke et eneste bilde av tiden i Vålenga på hennes Insta profil, så det var kanskje noe slark her vi ikke har fått vite om? Mener jeg har sett bilder av henne i den vakre blå tidligere der.

My bad, hu har to profiler hvor den ene har bilder i den vakre blå
                    Jenna Dear blei solgt. Vålerenga var usikre på om hu ville klare å bidra noe særlig resten av denne sesongen og de fikk greit med penger for henne, samt at det var en dyr kontrakt. Dowie forsøkte de å kjøpe, men den australske klubben responderte ikke før etter at overgangsvinduet i Norge var stengt og da er det visst ikke mulig å endre kontrakta hennes videre. W-league starter vanligvis i slutten av oktober, så Dowie skal vel ha de siste fire ukene med laget inn mot seriestart. Ingen ferie på henne.

in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post

Dowie forsøkte de å kjøpe, men den australske klubben responderte ikke før etter at overgangsvinduet i Norge var stengt og da er det visst ikke mulig å endre kontrakta hennes videre. W-league starter vanligvis i slutten av oktober, så Dowie skal vel ha de siste fire ukene med laget inn mot seriestart. Ingen ferie på henne.
                      Kontrakten til Dowie utløper vel i Mars 2020 - er det da nærliggende at vi signerer henne?

Comment

Originally posted by hp29 View Post

Kontrakten til Dowie utløper vel i Mars 2020 - er det da nærliggende at vi signerer henne?
                        Signalene fra både klubben og investoren: Ja! Det viktigste er at vi får Dowie tilbake etter W-league.
                        Dowie ville sjøl bli ut sesongen her, så jeg er ganske sikker på at hu signerer kontrakt med Vålerenga før neste sesong og da mest sannsynlig to eller tre år.
                        in Absinthia

Comment

Hva er forresten kontraktssituasjonen for Isabell Herlovsen? Er hun fortsatt Engaspiller, men på utlån?

Comment

Ja, med mindre Kolbotn har kjøpt henne ut av avtalen uten at jeg har fått det med meg, så skal hun i teorien være tilbake på Valle etter juleferien

Comment

Har hatt så travel helg så at cupsemien kom helt bardus på meg.. NRK1 nå, Arna Bjørnar - Vålerenga. 1-1 etter 25 min spilte, Stine B ordnet nettopp utlikning. Vinneren møter - sef - LSK! Cupfinale og derby, da skal jeg på match igjen

Comment

Enga best i andre halvdel, men blir nye nesten pga manglende presisjon.. Har også endt opp med rare valg siste tredjedel med avslutninger fra 25 til 30(!) meter to, tre ganger , selv om vi har hatt spillere med.

Comment

Working...
                                X