Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Treningskamp VIF - Fugla, fredag 22 mars 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bohem33
    replied
    Tre av målene i går kommer av tabber man sjelden ser. Tollås header løst hjemover og en fugl snapper, adam surrer ballen inn i eget mål på et innlegg han normalt har full kontroll på og Näsberg demper en ball for en fugl. To av dem kommer helt i starten av omgangen der vi enda ikke er skrudd på. Klønete, men forhåpentligvis ikke noe vi gjør når det starter.
    Av første omgangen i går (jeg sovna i andre omgang) så jeg mye som stemmer med oppkjøringen. Vi ser mer samspilte ut og drar nytte av at vi fikk inn de nye tidlig og at vi har hatt en veldig tydelig første 11-er. Chiddy var veldig god i går først og fremst på det han var dårligst på i fjor, han spilte mange gode pasninger tidlig. Tror det har vært et sjakktrekke å bruke han sentralt selv om han skulle bli brukt mer på kant etterhvert så har han blitt tvunget til å lære seg å sentre. Jeg tror han vil få en stor sesong. Mathias sitt hatrick taler jo for seg selv og særlig den første headinga var svært imponerende. På det siste målet var han også god, men det er jo først og fremst chiddy sitt. Chiddy snurrer rundt med en stakkars fugl til han så ut som han hadde flydd rett inn i et vindu og ikke hadde noen begreper om hva som er opp og ned eller hvordan man kan skal stå på beina. Vega sitt mål var jo det største kunsstykke da, nydelig timet løp herlig pasning av lekven (!) og et mottak og lobb man sent glemmer. Vi må ta med oss det.
    Adam var ikke god i går og vi får håpe han får ristet av seg det ganske fort. Jeg er litt bekymret over at han har vært mye skada i oppkjøringen.
    Abu har også stått over noen kamper nå og han hadde usedvanlig mange feilpasninger til han og være i går. Samtidig gjorde han masse bra og vant ballen mye som vanlig.
    Begge lag var svært rause i pasningspillet det er sjelden (selv i treningskamper) at man mange enkle balltap.

Sesongen 2019
    Ser vi fram mot sesongen så har både Sam og Shala som ikke var med i går (på grunn av landslag) sett ut som en million dollar. Jeg er litt bekymret for at det er Lekven som har fått plassen ved siden av Abu, men han har hatt en god oppkjøring.
    Vi har utvilsomt mange flere strenger og spille på i angrep så der er jeg ikke bekymret. Jeg mener i motsetning til mange her at Adam egentlig er en god keeper, men vi er helt avhengig av at han får til mye mer enn i går. Det andre potensielle svake punktet er 6-ern ved siden av Abu, men med Lekven Israelsson og Myhre burde det være mulig å finne et radarpar som funker. Så er det tempo i forsvaret da, vi har mer duellkraft og vi er bedre offensivt enn i fjor nå som Sam har tatt nye steg, men jeg er litt redd for at vi er lette å løpe fra. På kantene er det kun Deila som har et problem. Det kan knapt forsvares å plassere Vega, Finne eller Shala på benken, men han har kun to plasser. Mathias skadesituasjon blir også viktig han var fryktelig mye bedre i går enn jeg noen gang så Sam J., men holder han seg skadefri gjennom hele sesongen?

Jeg tror på 4. plass, men blir ikke sjokka om vi slår brann eller rbk. Sistnevnte har vært ræva i sesongoppkjøringen og der blir det fort murring dersom ikke treneren som supporterne ikke ville ha ikke utretter mirakler særlig nå som Molde ser sykt sterke ut. Blir det nok støy der så skal det bli gøy å se Eurosports ekspertkommentator Kåre som selvfølgelig vil legge all bitterhet til side når han kommenterer dem. Det er lov å drømme om en liten reprise fra "perry 4 ever klemz klanen" banneret sist det rakna totalt oppe i trønderlag etter noen omstridte trenerbytter. Jeg vet det er å håpe på mye, men jeg tror ikke rbk er like gode til å sloss om bronse eller sølv som de er til å sloss om gull.
    Man sitter også med følelsen av at brann plutselig kan få en nedtur selv om de har vært solide lenge med sin defensive kontringsstil.
    Alle lag under der bør vi være bedre enn. Kjøp sesongkort jeg tror det vil bli en morsom sesong, med masse godbiter offensivt.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by Basement View Post
    Lsk var fryktelig effektive. Ser vi i kampene ellers i år så har vi sluppet motstanderne til veldig lite. Så vi skal ikke svartmale det defensive pga en sånn kamp. Normalt skjer ikke dette. Så ikke nervøs i det hele tatt.
    Sant, vi har stort sett vært solide i forsvar i hele oppkjøringen.

Leave a comment:

• Basement
    replied
    Lsk var fryktelig effektive. Ser vi i kampene ellers i år så har vi sluppet motstanderne til veldig lite. Så vi skal ikke svartmale det defensive pga en sånn kamp. Normalt skjer ikke dette. Så ikke nervøs i det hele tatt.

Leave a comment:

• anderan
    replied
    Jeg fikk dessverre bare med meg siste halve omgangen. Der virket det som om vi gikk litt tomme, og LSK løp i sirkler rundt oss. Stemmer det?

Leave a comment:

• Thomas S
    replied
    Originally posted by christer1913 View Post
    Så må jeg si at jeg er langt ifra positiv til at Adam skal være kaptein, etter min mening gir det ikke riktig signal at vår mest ustabile spiller skal være leder for laget i vonde og gode dager.

Jeg er meget skeptisk til å ha en keeper som kaptein.
    Må i såfall være helt sjef på og utenfor banen.

De fleste ser at han ikke er det på banen, utenfor vet jeg ikke men på meg virker han ganske slapp.

Leave a comment:

• Johannes
    replied
    når Abu spiller kan vi ligger top 4 såfremt matti scorer.Hvis Abu chiddi matti er ute, da har vi store problemer.Skremmende og se hvor viktig Abu er.

Leave a comment:

• christer1913
    replied
    Det har blitt oppsummert allerede.
    Offensivt har vi blant Norges beste kaliber å varte opp med, det ser kanon bra ut med flere forskjellige strenger vi kan spille på. Ejuke, Matti, Shala, Vega og Finne. Det lukter mål, og alle bortsett fra Vega har fått bevist så langt at angrepet vårt, det lukter krydder!

Men bortsett fra angrepet må jeg si at jeg er veldig usikker på hva vi kan forvente oss. Forsvar samt keeper spill ser ikke lyst ut. Jeg har mareritt allerede for borte kampen mot Molde.

Problemet vårt er at hvis Abu er skadet, så sliter vi. Det er drit kjipt å være så avhengig av 1 spiller for å være solide defensivt samt han en spiller som slår kula i gjennom ledd.

Så må jeg si at jeg er langt ifra positiv til at Adam skal være kaptein, etter min mening gir det ikke riktig signal at vår mest ustabile spiller skal være leder for laget i vonde og gode dager.

Nei, jeg skjønner ikke hvordan de 5 bak for oss var så dårlige. Vi snakker rutine over hele fjøla bortsett fra Sam, blir dypt skuffet hvis de er våre bakre ledd som gjør at vi ikke kommer til Europa.

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Med vår klassekeeper er det ingenting som tilsier at det blir sjelden at vi slipper inn det meste av sjanser imot.
    Merkelig at Ronny ikke ser det de aller fleste ser, at vi har ligaens dårligste førstekeeper.
    Er det gang nummer 389 du nevner det? Men ja, jeg begynner å bli skeptisk selv. Han må virkelig opp i ringa!

Positivt er det at vi er sinnssykt mye bedre enn bønda spillemessig, og er gode offensivt. Matti med 3 kontante mål. Vega god!

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Ser noen her mener vi burde spille Nakkim "varm" for at han skal erstatte Nation.
    Vet ikke det.
    Det var en utrolig svak klarering Nakkim hadde når lillestrøm utligna til 4-4.
    Satser på at Nation skjerper seg til Mjøndalen-kampen. Da er han bedre enn Nakkim.
    Få tilbake Adekugbe også, så blir det vel litt mer trygghet i forsvarsrekka.

Ellers var det gøy å se godt offensivt spill av Enga. Håper de får til det i enda lengre perioder i serieåpningen.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by Daniel View Post
    Enig. Synes vi dominerer i store deler av kampen og skaper enormt mye sjanser og mange er store.

Også har vi det åpenbart negative der vi slipper inn 4 mål, men vi kan også snu det på hodet og si at vi (kun) slipper til 4 eller 5 sjanser. Alle går riktignok inn, men det skjer heldigvis sjelden.
    Med vår klassekeeper er det ingenting som tilsier at det blir sjelden at vi slipper inn det meste av sjanser imot.
    Merkelig at Ronny ikke ser det de aller fleste ser, at vi har ligaens dårligste førstekeeper.

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by Pez View Post
    Syntes det var en til tider veldig fin kamp. Tenkte lite på at det var pasningsonani uten fremdrift, noe som gjør at jeg er positiv inn mot seriestart. Vi har ikke sluppet inn for mange mål i oppkjøringen, så vi kan jo håpe at forsvaret var litt arbeidsuhell samt rusten Adam etter ryggopplegget. Jeg velger i alle fall å glede meg og håpe på 4.plassen jeg har gjettet på i år.
    Enig. Synes vi dominerer i store deler av kampen og skaper enormt mye sjanser og mange er store.

Også har vi det åpenbart negative der vi slipper inn 4 mål, men vi kan også snu det på hodet og si at vi (kun) slipper til 4 eller 5 sjanser. Alle går riktignok inn, men det skjer heldigvis sjelden.

Leave a comment:

• Pez
    replied
    Syntes det var en til tider veldig fin kamp. Tenkte lite på at det var pasningsonani uten fremdrift, noe som gjør at jeg er positiv inn mot seriestart. Vi har ikke sluppet inn for mange mål i oppkjøringen, så vi kan jo håpe at forsvaret var litt arbeidsuhell samt rusten Adam etter ryggopplegget. Jeg velger i alle fall å glede meg og håpe på 4.plassen jeg har gjettet på i år.

Leave a comment:

• Basement
    replied
    2 hodeløse minutter i starten. Så omtrent enveiskjøring i første omg. Stor forskjell på lagene. I 2 omg så blir vi dårligere. Da uten Abu Shala og Adekube. Og uten Matti etter 70 min. Men juniorfeil på målene imot. Det var skuffende. Men velger å se 1 omg. Da var det gøy å se på Vålerenga.

Ellers så kan dere lese den siste setningen over en gang til 😊😊

Leave a comment:

• Robban65
    replied
    Digg at vi har en klassekeeper....

Leave a comment:

• dalagubbe
    replied
    Deila er forbannet, prøver å skjule det da

Leave a comment:

Working...
X