Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

De andre - 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Farmor View Post

Alle tråder er slappe hvis ingen drar dem opp
    Ja, men veit med med sjæl at jeg er dårlig på å gå inn der, så da antar jeg det gjelder flere enn meg

Comment

• Liker dårlig at RBK tilsynelatende har fått en ganske enkel CL-trekning. Håper de klarer å kåle det til uansett.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Liker dårlig at RBK tilsynelatende har fått en ganske enkel CL-trekning. Håper de klarer å kåle det til uansett.
        Ser ut til å være griseheldige ja.
        De har tydeligvis mer penger der oppe enn de later som for dette lukter betaling for varme og kalde kuler lang vei :P
        Når det er sagt: jeg aner ingenting om GNK Dinamo og Ferencvaros som er potensielle motstanderne i play-off. Men konstaterer at alle de andre i potten er kjente navn.

København skal jo f.eks. gjennom Røde Stjerne i 3.runde og deretter Young Boys i evt. play-off.
        Det er noe helt annet enn Maribor og deretter vinneren av serien i Kroatia/Ungarn.
        Uansett: jeg holder med Maribor om 2 dager..

Comment

• Slår dem ut Maribor, blir det garantert Dinamo Zagreb de møter. Et meget godt lag, som imponerte i Europa i fjor. De tar dem ikke. Men vi får håpe Maribor tar dem.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post

Ja, men veit med med sjæl at jeg er dårlig på å gå inn der, så da antar jeg det gjelder flere enn meg
            Jeg går inn der hvis nye innlegg dukker opp og antar selvfølgelig at det gjelder flere enn meg. Men for all del, jeg skal ikke være forumpoliti . Gjør som du vil .

Comment

• Ai ai, RBK vant 1-3 nede i Maribor. Det betyr nok avansement og enda mer penger inn i kassa på Brakka. Liker ikke.. De er sikret gruppespill i EL ved avansement..

Comment

• Får håpe de ryker i CL-playoffen. Da blir det mye penger i EL, men ikke i nærheten av det samme som CL. Maribor skuffer. Kul by, men skuffer.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                  Får håpe de ryker i CL-playoffen. Da blir det mye penger i EL, men ikke i nærheten av det samme som CL. Maribor skuffer. Kul by, men skuffer.
                  Aller helst får vi håpe at RBK taper 14-0 hjemme mot Maribor!
                  Men om så ikke skjer så er de nødt til å ryke før CL ass. Orker ikke en ny RBK-æra med «hele Norges RBK-lokomotiv» i CL år etter år..
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

Aller helst får vi håpe at RBK taper 14-0 hjemme mot Maribor!
                    Men om så ikke skjer så er de nødt til å ryke før CL ass. Orker ikke en ny RBK-æra med «hele Norges RBK-lokomotiv» i CL år etter år..
                    At de havner i CL år etter år tror jeg er usannsynlig. Avstanden til lagene som er med der jevnlig har vokst seg så stor i forhold til RBK. De klubbene som er med jevnlig og også gjør det bra kjøper spillere for langt mer enn hele budsjettet til RBK. Budsjettet til RBK blir en liten dråpe i havet til sammenligning. Jeg tror de blir en kasteball uten like om de (gud forby) skulle klare å kvalifisere seg.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

At de havner i CL år etter år tror jeg er usannsynlig. Avstanden til lagene som er med der jevnlig har vokst seg så stor i forhold til RBK. De klubbene som er med jevnlig og også gjør det bra kjøper spillere for langt mer enn hele budsjettet til RBK. Budsjettet til RBK blir en liten dråpe i havet til sammenligning. Jeg tror de blir en kasteball uten like om de (gud forby) skulle klare å kvalifisere seg.
                      Slår de Maribor, som det ser ut som de gjør, møter de vinneren av Dinamo Zagreb og Ferencvarosi, som spilte 1-1 i Zagreb. Jeg tørr påstå at det er mulig for dem å slå et av de lagene også. Og hvis de da kommer til CL gruppespill er de garantert rundt 15 millioner euro bare for å komme dit. Så kan man legge til penger fra markedspoolen, koeffisentpenger, billettinntekter, evt 900 000 euro per uavgjort de klarer å karre til seg osv. Da har de plutselig tjent rundt 200 millioner norske kroner på å være kasteball i CL, og da kan vi egentlig bare legge ned hele Eliteserien, for da kommer de til å være overlegne resten økonomisk så sinnsykt mye mer enn de allerede er, selvom det skulle gå 10 år til neste gang de klarer CL.

Til og med om de skulle ryke i siste playoff vil de få 5 millioner euro, pluss ca 3 millioner euro for å få gruppespill i EL. Så selvom de egentlig ikke bør komme med i hverken EL eller CL, så vil en enkelt gang i CL være fullstendig katastrofe for alle andre norske klubber i lang tid framover.

Comment

• Og så finnes det fortsatt supportere av andre lag i Norge, som håper de kommer til CL. "Bra for Norsk fotball". Da har man skjønt lite.

Comment

• Her er forøvrig link som viser litt av pengene man tjener på CL og EL. For de som har lyst til å pine seg selv med hva rbk kan få eller de som vil fantasere om VIF i Europa neste år.

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post
                            Her er forøvrig link som viser litt av pengene man tjener på CL og EL. For de som har lyst til å pine seg selv med hva rbk kan få eller de som vil fantasere om VIF i Europa neste år.
                            Viktig at de andre norske lagene gjør det bra , det påvirker seeding og gir oss lettere motstand de første rundene , om vi klarer å kvale for europacup spill.

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Viktig at de andre norske lagene gjør det bra , det påvirker seeding og gir oss lettere motstand de første rundene , om vi klarer å kvale for europacup spill.
                              Det er en sannhet med modifikasjoner.
                              Hvordan lagene gjør det påvirker mest av alt hvor landet havner på rankingen som avgjør antallet lag og når de kommer inn i de forskjellige rundene
                              Ranking-poengene for lag som ikke har vært i Europa på lenge blir mikroskopisk. Det er bare å tenke tilbake på Tottenham for noen sesonger siden når de var i Europa for første gang på lenge. England sine poeng til "øvrige lag" hjalp dem lite; de var useeda i siste kval.runde og havna i laveste pott når gruppespillet skulle trekkes...

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Joda, at Norges ranking øker gjør at man kan få litt bedre seeding, men det er ganske små forskjeller mellom de forskjellige. Jeg vil heller møte et litt vanskeligere lag i en eventuell Europaligakvalikk, enn at rbk skal tjene 200 millioner kroner og at vi kan glemme å være i nærheten av å konkurrere for å vinne hjemlig liga de neste 10 åra, som tross alt er den konkurransen vi regelmessig deltar i.

Comment

Working...
                                X