Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

De andre - 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Pete View Post
    (...)
    Her satses det på eldre spillere uten noen lokal tilknytning og med null utviklingspotensial - utover å håpe de kan komme tilbake til et nivå de hadde tidligere og som forhåpentligvis er godt nok i dag også. Skal man kjøre prosjekt over år så burde rammene vært å bygge lag basert på de samme kriteriene. Det føler jeg ikke har vært grunnlaget hos oss.
    Av 24 spillere i A-lagstroppen teller jeg ni norskfødte som er 23 år eller yngre. Jeg tror det er bra at de støttes av mer erfarne spillere. Tviler på at et juniorlag hadde klart seg mot endel gampelag i Eliteserien.

Comment

• Originally posted by Farmor View Post

Av 24 spillere i A-lagstroppen teller jeg ni norskfødte som er 23 år eller yngre. Jeg tror det er bra at de støttes av mer erfarne spillere. Tviler på at et juniorlag hadde klart seg mot endel gampelag i Eliteserien.
      Enig det men ser du på realitetene bak tropp og sammensetning så er det prioritert eldre spillere over hele linja. Først ved skader har de yngre fått slippe til. Og skal du lage et prosjekt over år så må du ha en stamme - som spiller - av både yngre og eldre. Det har ikke skjedd her. Kanskje er ikke de yngre gode nok men utfordringen her ligger nok like mye i behovet for å vise til kjappe resultater som vi nå i ettertid kan konstanterer at ikke er allverden. Kan ennå snu i år men ujevnheten i prestasjoner er like stor i dag. Og jeg orker ikke høre lenger på eldre ledere i garderoben og på banen. Så langt har de ikke innfridd i mine øyne eller hevet laget nevneverdig. Skal du bygge lag over år så skal du - i mine øyne - selvfølgelig bygge dette opp rundt yngre, lokale spillere og supplere dem med eldre erfarne der hvor dette er behov. Kanskje hadde alle rundt klubben steilet første året men skal du bygge prosjekt så finn da spillere med utviklingspotensiale, ikke eldre spillere som du håper å få igang igjen. Vi har nemlig ikke hatt - eller vil få - anledning til å kjøpe eldre gode spillere. De pengene har vi ikke.

Comment

• Jaha. Mos går til Sarp og han "Rosa sko og langt hår-faen" til Godset. Godt å høre at vi slipper å høre mer sutring fra den sistnevnte i år

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Xg...ergen-salvesen

Comment

• Meanwhile in Germany!!!

https://twitter.com/fkpohler/status/...536290304?s=21

Comment

• Originally posted by Farmor View Post

Dette premisset er jeg lei. Deila prater jo om å ha 8 unge, 8 i midten av 20 årene, og 8 veteraner. Men i praksis så blir jo det kun plass til 2 unge ytterst på benken, mens de 6 siste ikke engang er i troppen. Derfor hjelper det ikke at ni er 23 år eller yngre om de ikke brukes.
            - LGRW

Comment

• Originally posted by Stix10 View Post

Dette premisset er jeg lei. Deila prater jo om å ha 8 unge, 8 i midten av 20 årene, og 8 veteraner. Men i praksis så blir jo det kun plass til 2 unge ytterst på benken, mens de 6 siste ikke engang er i troppen. Derfor hjelper det ikke at ni er 23 år eller yngre om de ikke brukes.
              Men det stemmer jo ikke.
              Ta for eksempel siste kamp:
              Klaesson, Borchgrevink, Näsberg og Dønnum fra start. Innhopp på Horn Myhre.
              In the beginning the Universe was created.
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

Men det stemmer jo ikke.
                Det er jo delvis pga skader da; Adam, Juarez og Tollås er nok fortsatt førstevalg og blir sikkert satset på ved første anledning.
                Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

Men det stemmer jo ikke.
                  Originally posted by donny View Post

Det er jo delvis pga skader da; Adam, Juarez og Tollås er nok fortsatt førstevalg og blir sikkert satset på ved første anledning.
                  Nettopp. Det er tvunget frem. Til dels kun Dønnum som hadde spilt fra start, og de 3 andre hadde fort ikke engang kommet inn!
                  - LGRW

Comment

• Originally posted by Stix10 View Post

Nettopp. Det er tvunget frem. Til dels kun Dønnum som hadde spilt fra start, og de 3 andre hadde fort ikke engang kommet inn!
                    Og Dønnum fikk sjansen fordi Vega ble skadet. Men der ser du hvor mye potensiale som kan ligge i yngre spillere som får tillit. Dønnum hadde «flaks» med sitt første innhopp og en skade. Ellers hadde han også vært på benken mest sannsynlig.

Comment

• Originally posted by donny View Post

Fortsatt en usann påstand. Det har vært minimum 4 unge spillere i samtlige kamptropper i år (stort sett flere enn det og), og det har startet minimum en i samtlige kamper (stort sett flere enn en og).
                      Stix10 tar med andre ord feil. Enkelt og greit.

Folk må gjerne mene at Deila er helt håpløs, og feil mann til jobben, men det blir feil å underbygge argumentene for det ved å finne på tulletall.
                      In the beginning the Universe was created.
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

• En stor dag for FC Lyn Oslo.
                        De har blitt farmerklubb til Molde!
                        Det er bare å gratulere dem så mye med dagen.

Comment

• https://twitter.com/LynPodkast/statu...63355267555333

Comment

• Nydelig!!!

Comment

• Ser flere inkluderer Näsberg og Nakkim når man prater om unge spillere? Hvor går egentlig grensa for ung/talent? Gutta er 23 år gamle, kun ett år yngre enn Finne og Adekugbe, og like gamle som som f.eks. Iver Fossum.

Comment

• Haha, Lyn samarbeider med Norges største møkkaklubb. Når man ikke trodde Lyn kunne synke enda lengre ned i gjørma så gjør de akkurat det. La de bli langt der nede for evig tid, er andre Oslo-skole klubber vi kan ønske opp.

Comment

Working...
                                X