Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kristiansund - Vålerenga, Søndag 7. april kl 18.00

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kristiansund - Vålerenga, Søndag 7. april kl 18.00

3 dager til match. På tide å få igang en tråd på denne.

Såkalt tøff bortematch, men helt ærlig; kamper som denne må vinnes om man skal vøre med der oppe.
    Håper vi bygger videre på den gode serieåpninga.
    Må luke ut litt smårusk i forsvaret, og være enda mer effektive fremover. Tror ikke vi får flust med sjanser i denne kampen, så her gjelder det å ta det man får.
    Neste runde igjen er det molde, og DET er en tøff match, så for ikke å stå med 3 etter 3 er det bare å kline til på søndag.

Dagsavisen har en greie med "VIF skal spare penger til uka" https://www.dagsavisen.no/sport/vale...1?paywall=true

Får ikke lest, men har vel noe med å droppe og dra hjem til Oslo pga dyre flybilletter tipper jeg? Gutta i campinghytter?

3 poeng her, hadde smakt så vidunderlig!
    Ett lag i Oslo.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
      Dagsavisen har en greie med "VIF skal spare penger til uka" https://www.dagsavisen.no/sport/vale...1?paywall=true

Får ikke lest, men har vel noe med å droppe og dra hjem til Oslo pga dyre flybilletter tipper jeg? Gutta i campinghytter?

3 poeng her, hadde smakt så vidunderlig!
      Akkurat motsatt. De skal fly frem og tilbake 2 x for å spare overnatting. Deila sier det ikke er helt optimalt men at det skal gå greit. Det var vel kortversjonen...

Comment

Originally posted by Pete View Post
        Akkurat motsatt. De skal fly frem og tilbake 2 x for å spare overnatting. Deila sier det ikke er helt optimalt men at det skal gå greit. Det var vel kortversjonen...
        Aha. Hadde man hatt gode nok treningsfasiliteter der oppe da? Mulig både Kristiansund og Molde hadde vært behjelpelige. Uansett bør vel ikke dette være noe problem.
        Ett lag i Oslo.

Comment

Originally posted by Pete View Post
          De klarer sikkert å sitte en time i et flysete før og etter kamp uten at det går alt for mye ut over formen.

Vinn denne kampen!

Comment

Det går nok bra, men jeg synes det er litt synd og det sier jo noe om den økonomiske situasjonen. Både at man er edruelige og at man har behov for å knipe igjen der man kan.

Saken er at vi må overnatte fra søndag til mandag (etter kristiansund kampen) fordi det ikke går sene nok fly. Vi fikk tilbud om å trene på røkkeløkka tirsdag, men drar av økonomiske grunner hjem til byen mandag og så til molde igjen før kampen onsdag.

Sånn jeg ser det er kampen mot Kristansund en kamp vi bør vinne mens den mot molde er ren bonus. Sånn sett hadde det vært verre om vi fikk dem i motsatt rekkefølge. Det hadde vært veldig bittert å gått glipp av to eller tre poeng mot kristiansund på grunn av reise og kamp belastningen. Når det er sagt vil jeg si at Molde har en klar fordel ved at de har to hjemmekamper på rad Søn og ons mens vi må to ganger til vestlandet samme dager. Hadde vi spilt hjemme søndag eller borte mot stabæk/fugla så ville det vært lettere.

Comment

Lurer på hvor mye penger man faktisk sparer på å droppe de to overnattingene vs. ekstra fly tur/retur Oslo - Møre & Romsdal med alt av utstyr, folk osv.

Kommer selvfølgelig litt an på standard på overnatting, og når fly bestilles + billettklasse, men da jeg var i Molde i fjor betalte jeg mindre for overnatting 1 natt enn det flybilletten min kostet 1 vei.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
                Lurer på hvor mye penger man faktisk sparer på å droppe de to overnattingene vs. ekstra fly tur/retur Oslo - Møre & Romsdal med alt av utstyr, folk osv.

Kommer selvfølgelig litt an på standard på overnatting, og når fly bestilles + billettklasse, men da jeg var i Molde i fjor betalte jeg mindre for overnatting 1 natt enn det flybilletten min kostet 1 vei.
                Det koster sånn ca 59.000 for 24 stk. hvis man bor i Molde fra Lørdag til onsdag:

https://www.booking.com/hotel/no/mol...esults;hptv=do

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                  Det koster sånn ca 59.000 for 24 stk. hvis man bor i Molde fra Lørdag til onsdag:
                  Flybilletter uten bagasje til ca. 36 000 for 24 pers: https://www.momondo.no/flight-search...s?sort=price_a

Synes det er trist hvis en økonomisk besparelse på under 1000 kroner per pers velges over det sportslige argumentet om å være der oppe hele perioden, få trent på matchbanen til onsdag osv. Men sånn er vel realiteten blitt.

Comment

Flybilletter uten bagasje til ca. 36 000 for 24 pers: https://www.momondo.no/flight-search...s?sort=price_a

Synes det er trist hvis en økonomisk besparelse på under 1000 kroner per pers velges over det sportslige argumentet om å være der oppe hele perioden, få trent på matchbanen til onsdag osv. Men sånn er vel realiteten blitt.
                    Husk at vi bomma bra på budsjettet ifjor.

Comment

Jeg tviler sterkt på at Molde ville latt oss trene på Røkkeløkka hele den perioden.

Det er greit å også ta med i regnestykket at det koster penger å leie bane, spise mat, ha ansatte på reise etc

Comment

Det stinker tap av denne kampen lang vei. Vi var knallgode mot Mjøndalen, blir skrytt opp i skyene fra flere hold, og det er latter og god stemning i troppen. Hva er vel mer klassisk Vålerenga enn å da reise hjem fra Kristiansund og Molde med null poeng i bagasjen?

Comment

Originally posted by Disig View Post
                          Det stinker tap av denne kampen lang vei. Vi var knallgode mot Mjøndalen, blir skrytt opp i skyene fra flere hold, og det er latter og god stemning i troppen. Hva er vel mer klassisk Vålerenga enn å da reise hjem fra Kristiansund og Molde med null poeng i bagasjen?
                          Jeg tror dette går veldig bra. Laget har vist stabilt bra nivå i mange kamper. Så kan vi selvfølgelig gå på en smell en gang men selv bunnivået til dette laget er bra. Alle skal være skadefrie (med mulig unntak av Israelsson) og det betyr fullt trøkk. Det er faktisk et stort poeng å ha «flyr» og selvtillit inn mot en kamp. Håper det vil vare lenge. Tar vi 4-6 poeng på de to neste kampene er det en veldig god start på sesongen.

Comment

Har drømt at det blir skikkelig partystemning for bortelaget i morra. Men at jeg går glipp av en del av kampen. Så får vi se hva som stemmer..
                            Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Helt riktig. Klassisk Enga.
                              Men i år vettu. I år... 😂

Comment

Working...
                              X