Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Molde - Vålerenga, onsdag 10. april kl. 18:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Robban65 View Post
    Jeg har aldri sagt at en topp keeper hadde løst alle problemer, og du må gjerne vise til hvor jeg har ment det. Poenget mitt er at en topp keeper skaper ro i forsvaret i motsetning til f.eks. Kwarasey som gjør spillerne foran seg usikre fordi de ikke stoler på at han kan rydde opp.
    Sorry ble litt revet med. Det er ikke du som kom med det så den tar jeg helt fullt på min kappe. Men allikevel svarer du fortsatt ikke på mine spørsmål om når jeg har sagt at jeg er ekspert og når har jeg ment at en ny keeper i De Gea klassen ikke vil hjelpe?

Comment

• Når det gjelder kepper og forsvar, så handler det mye om å gjøre hverandre gode.
      Forsvaret stoler på keeper, og keper stoler på forsvaret.
      Når ingen av partene leverer....Ja..Da blir det sånn..
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

• Spørsmålet er hva vi gjør? Deila har gitt Adam kapteinsbindet, så ser ikke for meg noe skifte i nærmeste fremtid.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
          Fikk opp humøret litt med å se på leke"supporteren" Roger på Viasat før United - Barca. Nordmann som har tatt Cantonanavnet i tillegg. Så ekte ass!

Takk Roger!
          Beklager, men slike innlegg gjør at jeg spyr! Det er en ekkel «ovenpå og ned»-holdning du har. Hvem faen er du som tillater deg å rakke ned på andre supportere av andre lag? Bare fordi du heier på ett lag, så er du liksom kongen på haugen? Tidene forandrer seg. «Alle» har mer enn ett lag de følger, meg selv inkludert! Slik har det vært i årtier allerede.

Jaja. Fortsett å være sneversynt! Dæven ass, enkelte Vålerengasupportere er så jævla sære og tror dem selv er fasiten!

PS: Absolutt ALLE jeg står med har flere lag. De er ikke noe mindre ekte supporter av den grunn!
          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Kan godt skylde på Larsen. Men han skal ikke få alt alene. Balltapet til Ejuke i forkant av 4-1 er horribelt. Og det blir nevnt over at vi ikke skal stå høyt. Men skal vi score mål så må vi angripe..da kan ikke stopperne stå på egen 16 meter. Vi lå vel lavt der i fjor. Da skapte vi nada. Kampen er jevn den hele veien. Men vi må få bort de hjernedøde periodene. De var korte i dag..men så smalt det hver gang også.
            Lsk tap og vif seier på søndag så ser det lysere ut igjen 😁

Comment

• Larsen var god mot Mjøndalen, redda oss faktisk på slutten der. KBK aner jeg ikke hvordan han stod ( var bedre å ikke ha på tv enn å se på den kampen) Idag var han ræva. Problemet er ikke bare keepern, det er mer kompleks enn så. VI mister ballen unødvendig fremover, og får kontringer imot som motstandere skårer på 8/10 ganger mot oss, virker det som. Vi blir hardt straffet for personlige feil, og vi evner ikke å omsette sjanser i mål. I tillegg, er vi faen meg aldri på stasjonen når toget går..... Hvor ofte er vi rett i strupen på motstanderen? Vi trenger litt vinnerkultur i tillegg, de siste årene har målet vært å havne midt på tabellen, hva faen er det for no? Må da gå høyt ut, tørre å ha litt guts og forventninger. Målet nå er å havne på sjette plass og styre kampene vi spiller..... jeg vil heller bli ledd av på slutten av sesongen fordi målsetningen var gull og det ble syvende, enn å bli fornøyd med å havne på syvende fordi måle var minst åttende plass. Vi er Vålenga for faen

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                Beklager, men slike innlegg gjør at jeg spyr! Det er en ekkel «ovenpå og ned»-holdning du har. Hvem faen er du som tillater deg å rakke ned på andre supportere av andre lag? Bare fordi du heier på ett lag, så er du liksom kongen på haugen? Tidene forandrer seg. «Alle» har mer enn ett lag de følger, meg selv inkludert! Slik har det vært i årtier allerede.

Jaja. Fortsett å være sneversynt! Dæven ass, enkelte Vålerengasupportere er så jævla sære og tror dem selv er fasiten!

PS: Absolutt ALLE jeg står med har flere lag. De er ikke noe mindre ekte supporter av den grunn!
                Vel, jeg bryr meg ikke. Og jeg ler godt av nordmenn som Roger, som tror de er ekte supportere av engelske lag. I England ler de med meg, av sånne turister.

Så. Takk igjen Roger (og Barca)!

Comment

• Må bare korrigere Gluecoma over her: Vi har da veldig ofte vært på stasjonen når toget har gått!

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Spørsmålet er hva vi gjør? Deila har gitt Adam kapteinsbindet, så ser ikke for meg noe skifte i nærmeste fremtid.
                    Nettopp, og dette er vårt problem i et nøtteskall. Vi er låst med disse to i år til, som betyr i beste fall middelhavsfarere i samme antall år.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                      Hva er det du eter til frokost? Den dagen du blir gammel nok til å forstå hva følelser betyr, hvordan man oppnår dem og håndterer dem, skal jeg kjøpe en øl til deg!
                      Hva er det du eter til frokost? Den dagen du blir gammel nok til å forstå hva "å holde hodet kaldt" betyr, hvordan man oppnår det og håndterer det, skal jeg kjøpe en øl til deg!

Comment

• Et Katolsk PS til elendigheta i går :

Veit dere hvorfor Ohi korsa seg flere ganger etter å ha scora mot oss i går ?
                        Svar : Det ryktes at Biskopen i Oslo har pålagt BOTSØVELSER til alle Oslo-gutter som spiller mot Vålerenga. Og ekstra strenge slike for dem som i tillegg SCORER mot oss. Botsøvelsene skal redusere årene de får i Skjærsilden. Ohi satte derfor i gang med en gang da ballen hadde gått i mål.
                        Mye interessant teologi her, som katolikker forstår bedre enn meg.

vh san Paolo
                        som stadig vurdere å bli munk - på deltid...

Comment

• Nå må vi slå Tromsø. Gjør vi det, har vi fått en grei start poengmessig. Men ikke noe mer. Altså. Brann har ett poeng mere enn oss, men med to hjemmekamper, så det er ikke krise. Enda.

Comment

• Sett alle kampene på TV hittil i år, inviterte storfamilien til hyggestund for å se den med god mat og litt drikke. Siste 2 kampene har vært så elendig at jeg har blitt flau og slått av kampen i starten av andre omgang.

Skal jeg rettferdiggjøre tidsbruken til gjester som er middels interesserte fotballfolk føler jeg det må være LITT bra fotball. Håper ting tar seg opp, fordi i perioder fremstår store deler av laget som hodeløse høns.

Er ikke vanligvis typen som kaster meg i hylekor, men akkurat nå fremstår laget som vanvittig ubalansert. Noen ekstremt dyktige spillere som Ejuke og Vilhjálmsson, mens andre som bare surrer og spiller støttepasninger.
                            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Poengfangsten hittil har vært helt som ventet, er spillet som har vært overraskende elendig.

Comment

• Jeg velger å se på gårsdagens kamp med positive øyne.
                                Der vi i fjor ble skikkelig pissa på og det var ræva innsats i Molde, og det var nærmere 8 - 1 enn 5 - 2, var vi i går gode og jevnspilte med Molde det aller meste av kampen. Statistikken støtter også dette. 5-4 i sjanser, 55 - 45 i ballbesittelse, 0 - 3 i cornere er noen eksempler. Vi blir grusomt straffet for personlige feil på alle målene, og det spesielt 1 - 0 og 4 - 1 bør være mulig å unngå. Hadde Shala hatt marginene på sin side, og Chidera gått frisparkskole hos Bård Finne kunne vi faktisk klart å hente opp 3 - 0 på bortebane i Molde. Ikke at vi nødvendigvis hadde vunnet eller tatt poeng likevel, men fotball handler om disse tingene også. Marginer, personlige feil, flaks/uflaks (hvorfor får egentlig Molde straffa si f.eks., jeg sleit med å skjønne den i går, det gikk flere spillere i bakken fra begge lag, men det er vel kanskje Adekugbe som gjør noe "ulovlig).

Viktig nå å puste med magen og tenke at det er mye god fotball i dette laget, som må ta seg selv i skinnet med tanke på personlige feil, klare å spille litt mer kynisk på bortebane og ta vare på de mulighetene de får.

Nå er vi ferdig med Nordvestlandet for i år, vi har fått unnagjort årets antakelig verste bortekamp og vi skal spille HJEMME på søndag. Der har vi vært gode de siste årene. Jeg har tro på seier mot søndag, og med samme innsats og spill mot Brann kan det godt hende vi tar med oss poeng hjem derfra også. Brann har ikke imponert meg nevneverdig i sesongstarten. Står vi med 7 - 9 poeng etter 5 kamper er det en godkjent sesongstart. Det er kanskje ikke nok til medalje, men det bør være nok til å få litt tro i laget og i supporterne. Jeg ser fortsatt en 4. plass skinne der fremme når vi skriver 1. søndag i advent, og går det som jeg tror og Molde tar The Double i år betyr det morsomme langturer neste år, for første gang på nesten 10 år.

Det viktigste vi kan gjøre som supportere er å møte opp på kamp og støtte laget. Håper alle tar turen på søndag.
                                Dersom hylekoret får rett og alt er ræva i klubben er de i det minste til stede så de kan kjefte på laget der og da, og ikke sitte og skrike mot TVen mens man slakter alle involvert i klubben bak et tastatur.

Sees på kamp!

Comment

Working...
                                X