Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Molde - Vålerenga, onsdag 10. april kl. 18:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VVV
    replied
    Originally posted by Vader View Post
    Skal lufte litt av mine tanker rundt dette.

Leave a comment:

• Lego
    replied
    Originally posted by ForesttGump View Post
    Blir litt lettere "krenka" enn vi andre, du eller? Tygg en Toy eller lignende som det sa i gamle dager...
    Har ingenting med krenking å gjøre. Nivået på den bloggen er så lavt at ingen vil noen gang kunne føle seg støtt. Burde vært stengt for mange år siden.

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied

For min del vil jeg ha ett lag som fungerer bedre sammen som lag hvor grove, personlige feil ikke skal være ett stort samtaleemne hver gang vi taper. Ett tap i ny og ne er greit, men det er måten vi taper på som ikke er greit. En del her har mye positivt å si om Molde kampen. For all del, fint å se noe positivt i dette, men vi taper 4-1 og flere av baklengsmålene er grove feil, og dette er gjengangeren stadig vekk. For å si det rett ut, svake prestasjoner både foran og bak på banen feller oss gang på gang og det er derfor en del revner på tastaturet selv om mennesker av ren natur har lettere for å diskutere tabber som fører til baklengsmål enn de forspilte sjansene. Det blir ikke så mye diskusjon hvis vi vinner sjansestatistikken 10-0 og har 4-5 i stanga for å si det slik. Folk er skuffa, folk vil se noe bedre enn det vi har fått servert de siste 8 sesongene. Folk er drit lei av at det virker som at laget står bom stille. Vi er Vålerenga. Vi samler da ikke på 6-7-8-9 plasser, gjør vi vel???

Så en annen ting som skuffer meg og som jeg muligens er alene om å mene, men jeg har mine tanker rundt spilleroverganger også. Jeg ønsker at klubben klarer å hente ferdige yngre varer som blir i klubben i flere sesonger. Her spiller økonomi inn selvsagt, men likevel vil jeg dra fram noen eksempler:

Under Deila så har vi blant annet hentet inn Adam Larsen Kwarasey, Johan Lædre Bjørdal og Mathis Vilhjamsson. Dette er med all respekt gode spillere og disse kunne gått rett inn på ett annet eliteserielag (kanskje med unntak av Larsen Kwarasey slik han fremstår akkurat nå), men poenget mitt er at slike type spillere ville jeg hatt til klubben for 5-6 år siden. Ikke når de har passert 30 års alderen og de har det meste av karrieren bak seg. Jeg husker når Vilhjalmsson gikk til Rosenborg så tenkte jeg at faen han skulle vi hatt hos oss. Selvfølgelig så havna han i Rosenborg. Samme med Lædre Bjørdal. Og man kan sikkert finne flere eksempler på dette. Jeg har liksom ikke den store troa på at dette er spillere vi vil ha glede av i mange år, for enten så legger dem opp snart eller så blir de gradvis dårligere pga alder, så de kommer til oss for sent i karrieren rett og slett. Men for all del, jeg håper jeg tar feil og at de leverer topp klasse i mange år fremover.

Så har vi eksempler i den andre enden. Vi kan treffe på spillere som f. Eks Kjartansson, Sam Johnson og Carvalho for å nevne noen. Perfekt alder på spillerne og disse leverte bra. Hva skjer? Alle sammen borte etter en sesong. Vi klarer rett og slett ikke å holde på våre beste spillere i mer enn maks en sesong. Og dette er også noe av grunnen tror jeg til at vi ikke kommer oss videre og dette smitter da også over på engasjementet til tilskuerne. Vi står stille og begeistrer ikke nok. For min del så kan det godt hende at det handler like mye om at når man får unger og etter det bikker 40 så blir det en naturlig endring i livsstilen, ikke vet jeg, men jeg kjenner selv at jeg går ikke glipp av så mye ved å følge laget fra sofaen og heller velge seg ut 5-6 kamper jeg ser fra tribunen. På den andre siden så kjenner jeg på det at jeg synes det er noe som er helt feil når man tenker sånn. Jeg har gått fra å være helt pønsj og hatt det vondt langt inni hjerterota i flere dager etter ett tap til å nå omtrent ikke bry seg, kanskje være skuffa i en time eller to etter kamp og så er det over.

Og til slutt så får vi også se an sesongen litt før vi rasler litt vel mye med sablene ettersom det kun er blitt spilt 3 kamper for vår del selv om det ikke alltid er lett, det gjelder nok meg selv også. Det er heldigvis mange kamper å rette opp på, men vi tåler ikke så mange flere tap nå i starten før vi havner for langt bakpå heller så seier i morgen må vi ha mener jeg for å kunne opprettholde ett visst engasjement rundt en sultefora klubb.
    WORD !

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Originally posted by EngaForAlltid View Post
    Flere enn meg som har lest det oppgulpet som ble skrevet i "dagboka" i går?

Jeg har ofte vært undrende til hvem som skriver disse dagbøkene og hvorfor de ikke tør å stå frem med navn. Men nå skjønner jeg svært godt hvorfor.
    Den som ble skrevet i går ser ut som noe som åpenbart er skrevet i rent raseri etter et par halvlitere for mange, og mer enn det.
    Skjønner dere virkelig ikke at dere i VPN har et redaksjonelt ansvar, selv om det er drevet frivillig? Skjønner dere ikke at dere PISSER på ryktet til alle andre som vil det beste for klubben?

Skribenten kaster Deila under bussen for et par uttalelser han har gjort, og prøver å lage et narrativ ut av svarene Deila ga til pressen. Tenk å kreve trenerens hode på et fat, kun tre kamper ut i sesongen!? Er det Karlsen fra Start som sitter bak tastaturet?

Det er så pinlig og hjernedødt det som står at det faen ikke skal være mulig å legge det ut på nettsiden.
    Her snakker vi om en gammal og sint medgangssupporter som tror han kan belære andre i fotball, når han selv sprer dritt og tråkker på sin egen klubb med en gang det butter i mot.

Det verste er ikke at den dagboka ble skrevet dagen etter tapet mot Molde, da han hadde fått tid på å summe seg. Men at det faen meg står der ENDA???

Blir oppgitt av å se Vålerenga spille dårlig fotball. Men jeg mister livsgleden av supporterne våres (mange av dere som skriver her også) som gjør sport i å trøkke klubben enda lenger ned i søla.

La oss bare bytte navn til apeberget igjen, for så mye hjernedødt som står på nettet fra våre såkalte "supportere" så er det et mirakel at de kan kalle seg selv homo sapiens!
    Blir litt lettere "krenka" enn vi andre, du eller? Tygg en Toy eller lignende som det sa i gamle dager...

Leave a comment:

• g-maZta
    replied

For min del vil jeg ha ett lag som fungerer bedre sammen som lag hvor grove, personlige feil ikke skal være ett stort samtaleemne hver gang vi taper. Ett tap i ny og ne er greit, men det er måten vi taper på som ikke er greit. En del her har mye positivt å si om Molde kampen. For all del, fint å se noe positivt i dette, men vi taper 4-1 og flere av baklengsmålene er grove feil, og dette er gjengangeren stadig vekk. For å si det rett ut, svake prestasjoner både foran og bak på banen feller oss gang på gang og det er derfor en del revner på tastaturet selv om mennesker av ren natur har lettere for å diskutere tabber som fører til baklengsmål enn de forspilte sjansene. Det blir ikke så mye diskusjon hvis vi vinner sjansestatistikken 10-0 og har 4-5 i stanga for å si det slik. Folk er skuffa, folk vil se noe bedre enn det vi har fått servert de siste 8 sesongene. Folk er drit lei av at det virker som at laget står bom stille. Vi er Vålerenga. Vi samler da ikke på 6-7-8-9 plasser, gjør vi vel???

Så en annen ting som skuffer meg og som jeg muligens er alene om å mene, men jeg har mine tanker rundt spilleroverganger også. Jeg ønsker at klubben klarer å hente ferdige yngre varer som blir i klubben i flere sesonger. Her spiller økonomi inn selvsagt, men likevel vil jeg dra fram noen eksempler:

Under Deila så har vi blant annet hentet inn Adam Larsen Kwarasey, Johan Lædre Bjørdal og Mathis Vilhjamsson. Dette er med all respekt gode spillere og disse kunne gått rett inn på ett annet eliteserielag (kanskje med unntak av Larsen Kwarasey slik han fremstår akkurat nå), men poenget mitt er at slike type spillere ville jeg hatt til klubben for 5-6 år siden. Ikke når de har passert 30 års alderen og de har det meste av karrieren bak seg. Jeg husker når Vilhjalmsson gikk til Rosenborg så tenkte jeg at faen han skulle vi hatt hos oss. Selvfølgelig så havna han i Rosenborg. Samme med Lædre Bjørdal. Og man kan sikkert finne flere eksempler på dette. Jeg har liksom ikke den store troa på at dette er spillere vi vil ha glede av i mange år, for enten så legger dem opp snart eller så blir de gradvis dårligere pga alder, så de kommer til oss for sent i karrieren rett og slett. Men for all del, jeg håper jeg tar feil og at de leverer topp klasse i mange år fremover.

Så har vi eksempler i den andre enden. Vi kan treffe på spillere som f. Eks Kjartansson, Sam Johnson og Carvalho for å nevne noen. Perfekt alder på spillerne og disse leverte bra. Hva skjer? Alle sammen borte etter en sesong. Vi klarer rett og slett ikke å holde på våre beste spillere i mer enn maks en sesong. Og dette er også noe av grunnen tror jeg til at vi ikke kommer oss videre og dette smitter da også over på engasjementet til tilskuerne. Vi står stille og begeistrer ikke nok. For min del så kan det godt hende at det handler like mye om at når man får unger og etter det bikker 40 så blir det en naturlig endring i livsstilen, ikke vet jeg, men jeg kjenner selv at jeg går ikke glipp av så mye ved å følge laget fra sofaen og heller velge seg ut 5-6 kamper jeg ser fra tribunen. På den andre siden så kjenner jeg på det at jeg synes det er noe som er helt feil når man tenker sånn. Jeg har gått fra å være helt pønsj og hatt det vondt langt inni hjerterota i flere dager etter ett tap til å nå omtrent ikke bry seg, kanskje være skuffa i en time eller to etter kamp og så er det over.

Og til slutt så får vi også se an sesongen litt før vi rasler litt vel mye med sablene ettersom det kun er blitt spilt 3 kamper for vår del selv om det ikke alltid er lett, det gjelder nok meg selv også. Det er heldigvis mange kamper å rette opp på, men vi tåler ikke så mange flere tap nå i starten før vi havner for langt bakpå heller så seier i morgen må vi ha mener jeg for å kunne opprettholde ett visst engasjement rundt en sultefora klubb.
    Det han sa.

Leave a comment:

• Vader
    replied

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Vet ikke om vi trenger en faktisk sportslig opptur. Tror det hadde holdt å fortelle omverden at man i alle fall planlegger en.

Leave a comment:

• bLANCO
    replied
    Enig, flau lesning. Forstår argumentet med at vi trenger en opptur, men hvorfor har folk vrangforestillinger om at enga er en toppklubb, et seriegull for 14 år, et godt 2010, men utenom det har vi stort sett kjempet om midten av tabellen.
    Syns klubbens uttalte ambisjon ikke er så gæren, vi snakker ikke om medaljer, men drømmer heller om det. I bingoligaen Eliteserien kan jo alt skje, tenk om vi vinner 4 kamper på rad i høstsesongen!
    Fins så mye annet fint med denne klubben, så tar ikke så veldig på vei. I år så tar vi alt (ellers er jeg fornøyd med en femteplass også altså!).

Leave a comment:

• g-maZta
    replied
    Helt enig i at den dagboka ikke var innafor. Man kunne formidlet den samme frustrasjonen på en bedre måte.
    For jeg er enig i at det "faen ikke er greit" å ryke på nok et braktap i molde. Etter 3 på tad burde vi ha lært noe, men det har vi ikke og går rett på det fjerde.
    Men ordbruken og den anklagende tonen, pekefingerne osv blir platt, dumt og altfor mye. Ble flau da jeg leste den.
    Som flere har påpekt, spilte vi en del god fotball, men blir felt av udyktighet i de avgjørende situasjonene.
    Mot kbk derimot var det lite å hente. Der var det bare ræva.

Jeg raller som bare det under og rett etter en sånn kamp. Jeg tar det her inne hvor det stort sett bare er menigheta som leser. Facebook eller forsida på vpn blir for synlig og bidrar til et negativt inntrykk for folk utenfra. Særlig på face.

En stødigere hånd kunne ført en bedre penn og fått frem poenget på en litt snedigere måte.
    Ironi eller galgenhumor ville passet bedre.
    Jeg vil ikke være bekjent av den teksten. Føler jo dagboka på vpn er en del av supporternes stemme.
    Blindt raseri gjør seg sjelden godt skriftlig.

Men klart, den som skrev dagboka er neppe den eneste som føler det på den måten. Det er nok et symptom på oppgittheten, frustrasjonen og desperasjonen etter mange sesonger i brakk.
    Kjenner veldig på det selv også. Finner det vanskelig å glede meg over enga for tida.
    Det er heldigvis lenge igjen av sesongen, og vi kan finne formen, men trua og håpet blir tynnere for hvert år nå. Føler man har sett og hørt det før, og at alt er ved det samma gamle.
    Vi, og da mener jeg hele vålerengafamilien, trenger en opptur nå. Vi trenger flere gode kamoen og færre dårlige. Vi trenger resultater og prestasjoner som gir oss (de av oss som i en eller annen grad har gitt opp håpet) tro på at noe er på gang. Å kjempe om 6.plass er ikke spennende. Vi trenger , og dette har jeg sagt mange ganger før, et lag som på hjemmebane vinner kamper og begeistrer publikum. Serieåpninga var midt i blinken, kan vi følge opp mot tromsø kanskje folk vender tilbake og har med seg en venn eller to neste gang.
    Vi er sultefora på sportslige oppturer, og jeg tror vi må serveres mye snadder for å få fylt opp tribunene.

Leave a comment:

• EngaForAlltid
    replied
    Flere enn meg som har lest det oppgulpet som ble skrevet i "dagboka" i går?

Jeg har ofte vært undrende til hvem som skriver disse dagbøkene og hvorfor de ikke tør å stå frem med navn. Men nå skjønner jeg svært godt hvorfor.
    Den som ble skrevet i går ser ut som noe som åpenbart er skrevet i rent raseri etter et par halvlitere for mange, og mer enn det.
    Skjønner dere virkelig ikke at dere i VPN har et redaksjonelt ansvar, selv om det er drevet frivillig? Skjønner dere ikke at dere PISSER på ryktet til alle andre som vil det beste for klubben?

Skribenten kaster Deila under bussen for et par uttalelser han har gjort, og prøver å lage et narrativ ut av svarene Deila ga til pressen. Tenk å kreve trenerens hode på et fat, kun tre kamper ut i sesongen!? Er det Karlsen fra Start som sitter bak tastaturet?

Det er så pinlig og hjernedødt det som står at det faen ikke skal være mulig å legge det ut på nettsiden.
    Her snakker vi om en gammal og sint medgangssupporter som tror han kan belære andre i fotball, når han selv sprer dritt og tråkker på sin egen klubb med en gang det butter i mot.

Det verste er ikke at den dagboka ble skrevet dagen etter tapet mot Molde, da han hadde fått tid på å summe seg. Men at det faen meg står der ENDA???

Blir oppgitt av å se Vålerenga spille dårlig fotball. Men jeg mister livsgleden av supporterne våres (mange av dere som skriver her også) som gjør sport i å trøkke klubben enda lenger ned i søla.

La oss bare bytte navn til apeberget igjen, for så mye hjernedødt som står på nettet fra våre såkalte "supportere" så er det et mirakel at de kan kalle seg selv homo sapiens!

Leave a comment:

• Farmor
    replied
    Originally posted by Ed1913 View Post
    ...
    Hvis vi ikke leverer stabilt godt før sommeren, så kan vi godt se etter nye løsninger for min del.
    Helena Mikkelsen er ledig isåfall. Sa opp sist søndag

Leave a comment:

• Ed1913
    replied
    Flott at noen greier å se det positive kamper vi taper. Jeg er enig i at vi var bedre mot Molde enn mot KBK, men jeg synes det er ganske uinteressant å diskutere hva som hadde skjedd hvis vi scoret på den og den sjansen. Vi scora ikke, og det er ikke tilfeldig at vi får juling gang etter gang. Vi har mye ball, men det hjelper null så lenge vi er dårlige i så å si alle avgjørende situasjoner. Det er ikke sånn at vi hadde uflaks mot Molde, kampen passer inn i et større mønster. Vi var dårligere i alle viktige faser av spillet, og det er det samme mønsteret sesong etter sesong. Høyt ballinnehav, og spennende takter offensivt, manglende uttelling, slipper inn idiotiske mål. Sett det før, hørt det før, ser ikke noe annerledes i år.

Personlig er jeg drittlei av at klubben ikke gjør fremskritt. Fantastiske kamper her og der blir alltid og uten unntak etterfulgt av perioder hvor vi er så rævva at vi er blant de dårligste i serien. Vi har plenty av gode spillere, men funker ikke som lag. At "det er mye god fotball i dette laget, som må ta seg selv i skinnet med tanke på personlige feil, klare å spille litt mer kynisk på bortebane og ta vare på de mulighetene de får" er selvfølgelig helt sant. Det har vært sant i mange år. Det urovekkende er at vi ikke gjør fremskritt på noen av punktene. Hvis vi ikke leverer stabilt godt før sommeren, så kan vi godt se etter nye løsninger for min del.

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Godt innlegg

[QUOTE=nico70;410929]Nydelig skrevet Mikkell👍🏻👏🏻[. /QUOTE]

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Nydelig skrevet 👍🏻👏🏻

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Originally posted by g-maZta View Post
    Og jeg er møkklei av alle som er møkklei alle de andre.
    Det for faen ikke retorislk diktanalyse vi driver med her. Fotball er følelser. I vårt tilfelle primært smerte, skam og ydmykelse.
    Følelser er bra det, går ikke på det.
    Greia er at type negativitet mot trener/lag etter 3 kamper blir litt i tidligste laget når man nærmest skal sparke den ene og den andre, drite i å gå på kampene osv. Alle med hjerte i klubben er vel ikke fornøyd med spes kbk kampen og nå Molde hvor vi blir felt på personlige feil, ikke typ spillestil, men at noen nærmest krisemaksimerer, sesongen vil bli ræva osv, etter 3 kamper, det er det som blir for dumt. Tror du skjønner hva jeg mener

Leave a comment:

Working...
X