Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Aalbu ny sportsdirektør

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aalbu ny sportsdirektør

Jan Erik Aalbu skal visstnok være innstilt som ny sportsdirektør i VIF ifølge denne artikkelen:

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article807768.ece

Og Bohinen skal være på vei ut av klubbledelsen. Hva synes vi om dette?

Re: Aalbu ny sportsdirektør

Albu har i hverfall en drøss med gode resultater i alle jobbene (- Stabekk) han har hatt. I tillegg er en god med media. men at han tar over for Bohinen betyr vel at vi fremdeles har adm. jobben ledig. Eriksen?

Comment

kanskje enga kjøper noen spillere nå

nå som grå-lars er borte.

Comment

Nettavisen er seg selv lik. I ingressen skriver de at Bohinen er ferdig i klubben, mens de lenger nede skriver at Bohinen nå vil være ute av ledelsen. TV-2 sporten meldte det samme. Bohinen fortsetter nok som sportslig administrativ leder (ikke lett å se forskjell fra sportsdirektør !).

Jeg er meget positiv til Aalbu.

I en annen tråd satte jeg opp hans CV.

"Aalbu har følgende CV: Fra 1987 var han kombinerttrener på NTG. Han var trener på kombinertlandslaget under OL-94. Deretter sportsdirektør og toppidrettssjef NTG til 1998. Sportssjef kombinertlandslaget til 2000, deretter sportssjef for USA sitt kombinertlandslag til 2002. Sportssjef hopp (i Norge) til 2004. Sportssjef i Stabæk fra 04 til 05. Sportssjef Golf. I tillegg engasjemeter som eksperkommentator i NRK

Den korte tiden i Stabæk forklarte han med at klubben trengte pengene bedre til andre ting å lønne han for å få råd til å satse på direkte opprykk.

Mange jobber, ja, men innenfor sporter han har vært aktive i, unntatt golf som var mere en hobby tidligere. I tillegg kan man vel si at han har jobbet seg oppover i systemene, etter god innsats. Han har ikke hoppet fra klubb til klubb. Meget flink til å bygge opp unge talenter som Espen Bredesen, Lasse Ottesen, Fred Børre Lundberg, Bjarte Engen Vik, Sigurd Pettersen og Bjørn Einar Romøren."

Comment

Dessuten har en tydeligvis peiling på fysisk trening. Noe som ALLTID kommer godt med.
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Jeg mener at dette gir klubben mer profesjonelle medarbeidere. Aalbu er en person med stor kunnskap om toppidrett, og har vist at han vet hva som kreves av unge utøvere for å nå verdenstoppen flere ganger (om enn ikke fotball).

Håper bare at han slår seg til ro i noen år nå. Sammen med Aabrekk har vi to personer med masse kunnskap om talentutvikling, og ikke minst det å gjøre overgangen fra junior til senior så smertefri som mulig.

+++

Comment

Jeg ble så glad at jeg hoppa. Etter Bohinens fullstendige udugelighet i sommer, har jeg ønska han langt pokkerivold.

Aalbu har gode resultater, at han gikk fra Stabæk var jo godt begrunnet. Han er trivelig, koslig og innbydende og vil kanskje være en faktor for Myhre - som tidlige ikke har vært udelt i forhold til økt fokus. Jeg tror Aalbu kan lette på trykket mot trenerteamet.
              Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
              [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Hmmmm, for meg virker han som en klovn. Men det er kanskje bare meg. Så opp til han og motbevise det.

Men velkommen skal du være

Comment

Sitat: Den fre, 17 november 2006 19:18 skrev Oslo 3:

> Hmmmm, for meg virker han som en klovn. Men det er kanskje bare meg. Så opp til han og motbevise det.

>

> Men velkommen skal du være

>

På hvilket grunnlag?
                  When the facts change, so does my opinon

Comment

Generell opptreden i media, spesielt fra Stabæk tiden, men kan være jeg tar feil.

Comment

dette blir bra, men håper at det ikke betyr at bohinen forsvinner, det har jo gått meget bra siden han fikk mer ansvar og rekdal forsvant, at det ikke er blitt hentet inn noen nye spillere ennå kan jo ikke bohinen få skylden for, men tror det er viktig å ikke ha for mange spillere,det er ikke tilfeldig at både rbk og vif ble mye bedre med færre spillere og mindre rotasjon

Comment

Sitat: Den fre, 17 november 2006 18:59 skrev Pondus:

Bohinen fortsetter nok som sportslig administrativ leder (ikke lett å se forskjell fra sportsdirektør !)."

Kan du forklare meg forskjellen?

Comment

Jeg synes at hvis han starter første arbeidsdag med å legge ut hvor glad han er i Enga så må han klatre langt på troverdighetsstigen før jeg tror et ord av hva han sier videre.

Comment

Sitat: Den fre, 17 november 2006 20:31 skrev Alex Malager:

> Jeg synes at hvis han starter første arbeidsdag med å legge ut hvor glad han er i Enga så må han klatre langt på troverdighetsstigen før jeg tror et ord av hva han sier videre.

>

>

----

Det har han vel allerede sagt for lenge siden.

(...mener jeg å huske )

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Jada, men han sa noe annet midt i mellom, f.eks for 2 år siden. Søk på vpn hvis du ikke husker.

Er ellers litt skeptisk til motivasjonen hans for denne jobben, og hvis Eriksen kommer også så kan det fort bli litt mye med 2 mediekåte direktører.

Comment

Working...
                              X