Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Royal League

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Royal League

I kjølvannet av Basma og Henkes utblåsninger mot den teite Royal League som forkorter en velforjent ferie med en 8-9 uker, må jeg bare få si at jeg er stolt av den holdningen spillere, trenere og støtteapparat i Vålenenga har vist!

Trenerne har tatt ut det beste laget, og disse spillerne har vist gode holdninger både på og utenfor banen i forbindelse med turneringen i år. Dette vitner om en profesjonell og fornøyd spillergruppe, og er holdninger støtteapparatet må bygge videre på frem mot neste sesong. 3-5 mot OB gjør ikke godt for noe lag med ambisjoner om spill på øverste hylle.

Skal ikke akkurat skryte min egen innsats, men guttas holdning har fått meg til å tenke at dette må vi støtte opp om. Med 6000 mot AIK snitter vi på 4000. Ikke så verst, men ikke noe å hoppe i taket over heller, så det bør vi klare.

Alle mann til Bislett!
    Slaktern

GA member no 12

Re: Royal League

helt enig. var ikke fan av rl før selv. men iår har jeg faktisk veldig lyst til å vinne den.. 3 desember møter jeg opp. me venner så jeg gjør da vertfall min del.. vi sees(forhåpentligvis)

Comment

Bartene syter bare fordi dem gjør det så ræva.

Men jeg ser poenget i å flytte RL til februar/mars som oppkjøring til ny sesong fremfor som en avslutning av sesongen. Da kan man også få prøve ut nyervervede spillere (hvis vi får noen da...)
      E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

Sitat: Den tir, 28 november 2006 00:46 skrev enga-romerike:

> helt enig. var ikke fan av rl før selv. men iår har jeg faktisk veldig lyst til å vinne den.. 3 desember møter jeg opp. me venner så jeg gjør da vertfall min del.. vi sees(forhåpentligvis)

Det er bare det at det er flere involverte. Danskene spiller vinterserie, Høst/vår. Så å flytte turneringen til våren tror jeg blir vanskelig. Er egentlig enig med Mons Ivar Mjelde her...

"Glimrende matching

Brann-trener Mons Ivar Mjelde tror den utvidete sesongen er veien å gå dersom lagene skal opp på europeisk nivå. Han er ikke enig i at Royal League er meningsløs.

- Skal vi henge med i europacupen senere, er dette glimrende matching for oss. Men det tar litt tid å opparbeide seg en stall som kan opprettholde dette trykket over så lang tid. Det har vi ikke hatt de siste årene, men vi nærmer oss, sier Mjelde"

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Skal VIF og andre i RL ha et lite håp om noengang gjøre det bra i Europa, må man tåle kamper etter serieslutt...

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tir, 28 november 2006 10:40 skrev Grøstad:

> Men jeg ser poenget i å flytte RL til februar/mars som oppkjøring til ny sesong fremfor som en avslutning av sesongen.

Det skaper jo uansett problemer ettersom den danske serien går for fullt her. En måned seinere starter man i Norge og Sverige. Mens disse spilles kan man kun ha en midtukerunde i RL. Slik det er nå spiller man seks kamper i gruppespillet, så spilles det kvartfinale, semifinale og finale i doble kamper. Med andre ord 11 runder som skal plasseres inn.

Så det går, men det vil bli et knalltøft kampprogram for lagene som er midt i sin nasjonale serie. Da vil nok RL fort bli en ulempe framfor en fordel tror jeg...

Comment

Bartene syter og klager rett og slett fordi de økonomisk så overlegne. De har ikke behov for de 3-4 miliionene det er mulig å hanke inn på dette. For oss og de fleste andre lag er det muligheter for hente inn nok penget til en 1/2 spiller av aksebtabel kvalitet. Når det gjelder matching osv, har Mjelde en del gode poenger.

Mer og mer fan av iskremligaen......

Drit i barter og FCK'ere, alle de andre lagene har både sportslig og økonmisk mye å hente på dette.

Comment

FrankO:

Systemet har jo blitt litt forandret i år, da. Fra nå av er det ikke doble kvart- og semifinaler, men enkle.

Comment

Legg ned Royal League

Både VG og Aftonbladet mener Royal League bør legges ned. Hva mener du?

Comment

Jeg mener at hvis Royal League skal bli bedre må man få lov til å spille innendørs. Det var jo veldig bra i Vallhall!

Comment

>Jeg mener at hvis Royal League skal bli bedre må man få lov til å spille innendørs. Det var jo veldig bra i Vallhall!

Problemet med Vallhall er at det ikke blir bra TV. Jeg så bla RBK - Brann i RL åpningen (Stor deler av den i hvert fall). Jeg hadde neppe sett den kampen om den hadde blitt spilt inne. Det må jeg bare si....

Royal League legges ikke ned - Legg ned Royal League, sier noen. Men det kommer ikke til å skje.

Comment

PS. synes denne var litt bra....

Publikum og Royal League

På søndag samlet Brann-Helsingborg drøyt 3500 sjeler på Stadion til Royal League-kamp. I flere medier slaktes turneringen og karakteriseres som en publikumsflopp. Problemet er at dersom publikumsoppmøtet er målestokken må vi kutte Uefa-cupen også...

Comment

Noe av poenget med RL var jo at de nordiske lagene skulle få kamptrening SAMTIDIG som de spilte CL/UEFA-cup da man så at lagene hadde en tendens til å falle i prestasjoner etter at den hjemlige serien var over.

Og så kommer dem som har vært den største eksponenten for nettop det å falle sammen og klager over at dem må spille turneringen. At de nå vil flytte den til oppkjøringen til den hjemlige serien reflekterer antakeligvis bare at de ikke har vært i Europa på en stund.
                        Slaktern

GA member no 12

Comment

Litt mer om Royal League, fra et lag som faktisk er med i Champions League...

Tar Royal League på alvor

Ståle Solbakken tar med seg FC København fra et fullsatt Parken med 40.000 tilskuere til Åråsen med 2.000 ? og synes det er helt greit.

Comment

Men denne kritikken er jo totalt meningsløs.

Jeg kan forstå at de nordiske lagene (trenerne) som ikke har ambisjoner om å delta i europeiske cuper sliter med å motivere seg til å delta i RL. Men de som ønsker å delta i CL, har ikke noe alternativ til å forberede seg til å spille hjemmekamper på senhøsten.

Om man ønsker å bli god på noe, må man trene på det. Dette gjelder alt fra matematikk, til fotball. Og skal man prestere i CL så må man trene på å spille gode kamper i den perioden som CL arrangeres. Det beste ville så klart vært å kunne trene på å bli god i November ved å trene i Juni/Juli, men det er nok ikke slik det fungerer.

FCK måtte i år forberede seg på kamper på følgende datoer:

12-13 September

26-27 September

17-18 Oktober

31 Oktober/1 November

21-22 November

5-6 Desember

RL er lagt til akkurat denne perioden fordi det er i denne perioden CL og UEFA cupen spilles. Det er bare en trener i norden som har kunnskap om det å prestere over en forlenget sesong, som CL innebærer; det er Nils Arne Eggen. Og det er ikke uten grunn at Rosenborg under Eggen også har vært høstlaget fremfor noe annet lag i Norge. RL gir andre trenere og spillere verdifulle muligheter til å lære noe av det som gjorde at RBK presterte fantastisk bra over flere år i Europa (en skal huske at CL på ingen måte var en suksess de første sesongene for RBK heller). Men det ser ikke ut til at det er så mange som er interessert i å betale den prisen. Med mindre de har ambisjoner om å flytte CL til februar/mars.

Om det skulle være noen forskjell i motivasjonen ved å spille CL-kamper og RL-kamper på senhøsten, så er det noe feil med profesjonaliteten til vedkommende spiller/trener/klubb. Hvis det er så forferdelig vanskelig for noen spillere å møte topp motstand fra andre Nordiske lag, så må det vel være tildels grusomt umotiverende å møte bunnlagene i den hjemlige serien.
                            +++

Comment

Sitat: Den tir, 28 november 2006 11:01 skrev Kjellsen:

> Bartene syter og klager rett og slett fordi de økonomisk så overlegne. De har ikke behov for de 3-4 miliionene det er mulig å hanke inn på dette.

Og allerede har vi sikret oss 1 737 500, i tillegg til inntekter fra publikum og kiosk salg.

Vinner vi gruppa blir det 300 000 ekstra og det er fortsatt to kamper igjen. Vinner vi begge blir det 250 000 kroner og dermed har klubben tjent nesten 2,3 millioner på denne turneringen som "alle" er misfornøyd med.

Ja til Royal League er min kommentar.
                              www.tsbudbil.no

Comment

Working...
                              X