Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Slakter talentsatsningen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Slakter talentsatsningen

Jeg tenker ikke på kun de siste åra, men 10-15 år tilbake i tid. De siste årene har RbK vært i et vakum. De har tydeligvis forstått, som Vålerenga, at man med økonomi og publikum i bakhodet må tenke mer lokalt enn de har gjort en stund. Vålerenga ligger fremdeles et stykke forran mener jeg allikevel.

Man må delta for å vinne

Comment

Sitat: Den fre, 01 desember 2006 11:44 skrev thorstein:

> Jeg tenker ikke på kun de siste åra, men 10-15 år tilbake i tid. De siste årene har RbK vært i et vakum. De har tydeligvis forstått, som Vålerenga, at man med økonomi og publikum i bakhodet må tenke mer lokalt enn de har gjort en stund. Vålerenga ligger fremdeles et stykke forran mener jeg allikevel.

>

>

Jeg er imponert over hvordan de driver yngresavd.

Men nå ser jeg at Musa trener med Lørenskog,hvorfor lar vi det skje - han ble jo kåret til beste junior spiller og Lørenskog spiller på samme nivå som 2 laget.
      fran

Comment

Sitat: Den lør, 02 desember 2006 11:37 skrev fran:

> Men nå ser jeg at Musa trener med Lørenskog,hvorfor lar vi det skje - han ble jo kåret til beste junior spiller og Lørenskog spiller på samme nivå som 2 laget.

----------

Det er fordi Musa er seniorspiller fra nyttår. Om han ikke får A-kontrakt i Vålerenga har han ikke lenger noe tilbud i klubben (bortsett fra VIF3). Spillere som havner i den situasjonen utvikler seg best om de går til klubber der de får spille, så får de heller komme tilbake til Vålerenga om de viser seg gode nok for A-laget om noen år.

Comment

Poenget med RBK er at de har "monopol" som elitelag mellom Romsdal (neste år Sunnmøre) og Nordland. Denne posisjonen har de "utnyttet" til å få konsensus rundt en idè om at alle andre klubber er naturlige leverandører av spillere, ikke konkurrenter. I Trondheim er dette formalisert gjennom diverse avtaler og også pengestøtte. I utgangspunktet var disse avtalene nok til at RBK fikk unntak fra lisenskravene (som kom fra UEFA), men nå er det til og med mulig at lisenskravene er endret slik at de også dekker klubber i RBKs situasjon. Deres argument om at det er bedre at spillerne spiller i sine egne klubber kan bare brukes i en situasjon der man er alene. I Oslo må VIF kjempe med LSK, Lyn, Stabæk, Godset, FFK og flere om spillere. Dessuten ser klubber som Skeid og Oslo Øst på seg selv som eliteklubber og ser det ikke som noe mål i seg selv at spillerne skal havne i andre klubber.

Summa summarum: Er du eneste klubb i et stort område så er det ikke noe vits i å hente spillere før de (nesten) helt sikkert kan tilføre klubben noe på elitenivå. I stedet kan du bidra til spillerutvikling i småklubbene på mange måter. Er du en av mange større klubber så er det nødvendig å drive egenutvikling, det er eneste mulighet for å sikre at talentene havner i din egen klubb.

Comment

Working...
          X