Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner etter Vålerenga-AIK

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner etter Vålerenga-AIK

Fyr laus...

Re: Reaksjoner etter Vålerenga-AIK

synes vi spilte bra i begynnelsen av 2. Derek var jo strålende til tider! Virkelig kampens beholdning. Synes AIK skuffet, var ikke mye spill å se der i gården. Leser følgende på "gnagarforum": "klart laget påverkas enormt när hela centrallinjen med våra 4 viktigaste spelare Örlund, Sandberg, Dulee och Wilton vilar."

Første gang på Bislet etter nybygget for min del. Synes det var ganske bra der! På langsiden var man ikke spesielt langt fra matta, på tross av løpebanene. Bak mål er det nok verre...

Comment

Ja, måtte Derek bare fortsette sånn lenge! Mens Freddy forhåpentligvis får en "ekstrem forvandling" over vinteren. Syntes nesten synd på ham i dag, han lykkes ikke med mye om dagen. Ellers spilte vel alle bra? Godt innhopp av Fellah. Hans passning foran 3-1 var jo glitrende. Og så _det_ skuddet fra JDS. Alex også bra, synes jeg. Bolthoff feilfri bortsett fra et par utspill.

Et av høydepunktene var i første omgang når Bolten slang seg etter ballen for å forhindre corner og da klarerte ballen "liggende i lufta" fram til midtlinjen og dermed til og med satte i gang en overgang
      Beaker

Comment

Jeg var der ikke pga sykdom, men fy flate for en fulltreffer av Derek. Imponerende.

4-2 mot AIK er ikke annet enn imponerende, nå går vi for finalen!

Comment

Når en spiller uten erfaring og rutine legger sånne pasninger og slikt spill som Fellah hadde tidvis i dag. Blir jeg litt guffen i magan på hvordan dette skal bli. Han lille karen der kommer til å bli noe helt vanvittig bra.

Ellers var det jo greit, selv om jeg ikke klarer å gire meg opp til RL på samme måte som Cup, Tippeligaen og diverse Europaeventyr.

Thomas Holm og Ronny Johnsen som offensive er vel noe jeg skjelden har sett, det var faktisk litt gøy. Holm på raid er ikke noe man ser hver dag...
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

er det mulig å se scoringene eller et sammendrag noe sted? hvor mange var det på bislet idag??

Comment

Sitat: Den søn, 03 desember 2006 23:19 skrev bohem85:

> er det mulig å se scoringene eller et sammendrag noe sted? hvor mange var det på bislet idag??

http://www.viftv.no/script/video.php...tegory=nyheter

3269 tilskuere, men brukbar stemning.

Dorian Stefan
              *****KREPP ARMY*****
              DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
              Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Kampen igår

Kampen igår overgikk alt jeg har sett på lenge.

Folk klager over at Royal League ikke er bra å det er kjedelig.

Men hadde sånne som Riseth, giddi å prøve å spille fotball i steden for å mase om hvor lite han får av hvile så hadde turneringen vært konge bra.

Han har ikke noe mindre fri enn noen andre.

Men kampen i går var av en annen verden. Det var utrolig bra.

Og stemningen på store stå var så sinnsykt bra til bare å være ca 2000 der. Men er ikke sikkert at det hadde blitt noe bra med 3000 til der. RL kampene viser bare hvor god supporter du er.

Og de som kommer er de som bidrar som oftest mest på tribunen(vaffal over gjennomsnittet).

Og i går var alle gutta gode.

igen overraskelse at derek var gode. Men Morten Berre var bedre enn på lenge.så ingen store feil.

Dette var rett å slett skuffende av AIK, trodde da de var bedre enn som så.

Comment

Re: Kampen igår

Min oppsummering:

Keeper:

Bolthof viste hvilken klasse han har med føttene. At folk i det hele tatt får økt hjerterytme av tilbakespill til Bolten er uforståelig. Han har vel aldri gjort en feil. Måten han redda en corner på må jo nesten bli legendarisk. Måla kunne han per definisjon ikke gjøre stort med. Ellers synes jeg han var god og han har egentlig vært langt stødigere i feltet i Royal League-kampene enn noen gang tidligere.

Forsvar:

Wæhler viste hvilken klassespiller han er, selv om han til tider missa noen forsøk på å bryte foran. Tror det skyldes manglende kamptrening. Blir nok bedre. Gjorde et par gode offensive raid gjennom midtbanen.

Muri synes jeg var noe passiv på AIKs første mål, ellers virka han brukbar stø bakover, men svært lite delaktig offensivt.

Storbæk spilte bra hele kampen. Virka stø bakover og er dyktig på å komme med framover. Kunne med hell ha slått litt bedre innlegg. Storbæk gjorde også et godt innhopp som midtstopper.

Jepsen spilte også stødig bak, var litt mindre involvert framover enn Storbæk og kan med hell slå bedre innlegg også han.

Freddy gjorde vel en generaltabbe på AIKs andre mål. Ellers var han vel forsåvidt grei, men tok ikke offensive raid.

Midtbanen:

Holm: Spilte sin beste omgang på lenge og var frisk på offensive raid. Flere ganger nær ved å bryte igjennom og skapte endelig det som forventes av ham. Bør bli bedre til å skyte. Skjønte ærlig talt ingen ting av hvorfor Myhre valgte å bytte ham ut i pausa.

Johnsen: Dominerte midtbanen i perioder sammen med Holm. Viser en utrolig ro og mister nær sagt aldri ballen. Skjønte heller ikke hvorfor Myhre valgte å bytte ut Johnsen i pausa.

Mathisen: Nydelig løp på scoringa og iskaldt avslutta. Viser til dels meget gode takter framover og viste store dribleferdigheter på kanten. Kunne med fordel blitt dyktigere i gjennvinningsfasen samt at han mangler litt fart som kantspiller.

Berre: En kamp på det jevne. Han gjør ikke mye av seg, men viser storhetsøyeblikk som pasninga til Mathisen. Synes ofte han vender opp for ofte i stedet for å gå rundt på kanten. Han var klart raskere enn venstrebacken til AIK.

Grindheim: Får godkjent. Bra innsats, men savner de helt utsøkte pasningene Grindheim kan. Var solid defensivt, men jeg savner også skudda hans offensivt.

Fellah: Herlig dribleteknikk, utrolig blikk for spillet, presis pasningsfot, virker alltid rolig og alltid 100% innsats. Den beste kampen til Fellah og assisten hans var det virkelig kvalitet over. Jeg mener han tok steget opp fra habil eliteseriespiller til klassespiller i denne kampen. Kan han holde seg stabilt på dette nivået tro?

Angrep:

Sørensen: Leverte varene. To mål, enorm innsats offensivt, bra i duellspillet. Det eneste jeg savner er et par ganger hvor han gir opp, spesielt defensivt hvor han er spilleren som bør ta jakta.

Lange: God i duellspillet og helt tydelig stor framgang i det siste. Viser tydelig at han ønsker å score mål. Virker allikevel å trenge en del mer tid på å nå det jeg forventer av ham, men det er positivt å se at det går framover. Tipper han blir en viktig spiller allerede tidlig i neste sesong.

Laget:

Dominerte stort og virka lekent. Ga en oppvisning i underholdende fotball og etter 4-1 begynte de også med mye fiksfakseri. Et par skjønnhetsflekker med to baklengs, men det var tross alt et topplag vi møtte. Definitivt vår beste kamp så langt i Royal League. Spesielt er jeg imponert over at vi vant midtbanen klart med to forskjellige sentrallinjer. Det tyder på at midtbaneproblemet vårt ikke lenger er så stort som frykta etter avgangene til Mabizela, Skiri, Hoset og Gashi.

Publikum:

Bedre oppmøte enn forventa, likevel kunne det godt ha kommet et par tusen til. Bra stemning, spesielt i første omgang. Litt tammere på synginga i andre omgang, men fortsatt bra. Det virker som om mange ikke er interressert i å synge i medgang. Humoren og dissinga av Black Army var artig og tifo-showet var også bra. Totalt sett en veldig artig forestilling.
                  in Absinthia

Comment

Holm: Spilte sin beste omgang på lenge og var frisk på offensive raid. Flere ganger nær ved å bryte igjennom og skapte endelig det som forventes av ham. Bør bli bedre til å skyte. Skjønte ærlig talt ingen ting av hvorfor Myhre valgte å bytte ham ut i pausa.

Johnsen: Dominerte midtbanen i perioder sammen med Holm. Viser en utrolig ro og mister nær sagt aldri ballen. Skjønte heller ikke hvorfor Myhre valgte å bytte ut Johnsen i pausa.

.............

Begge gikk ut med småskader iflg. flere rapporter.

Dorian Stefan, stort sett enig i din oppsummering.
                    *****KREPP ARMY*****
                    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

EDIT: Dorian forklarte det med Holm/Johnsen-bytter...

Comment

Sitat: Den man, 04 desember 2006 10:27 skrev Hjesus:

> Min oppsummering:

> Muri synes jeg var noe passiv på AIKs første mål, ellers virka han brukbar stø bakover, men svært lite delaktig offensivt.

Det var vel dommerne som var mest passive ved det første målet

"A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Litt div....

VIF lekte seg i lekegrinda

BISLETT: (Vålerenga ? AIK 4-2). Det var et nostalgisk sus over Vålerenga i går. Det minte om tiden da Bislett var Vålerengas beryktede lekegrind. Og den mest lekende i går var to-målsscorer Jan Derek Sørensen.

http://www.dagsavisen.no/sport/article2447675.ece

Grindheim går for gull

Christian Grindheim kom inn og var med på å snu kampen for Vålerenga i gårsdagens Royal League-kamp mot svenske AIK. Snart får han snart en etterlengtet juleferie.

http://www.h-avis.no/apps/pbcs.dll/a...PORT/112040001

Super-Derek hyller Royal League

Jan Derek Sørensen liker seg i Royal League.

Mens kritikken mot Royal League hagler, elsker Vålerenga-spissen Jan Derek Sørensen (35) turneringen.

http://www.nettavisen.no/fxt/royalle...icle823243.ece

Sørensen sendte VIF videre

BISLETT (VG Nett) (Vålerenga - AIK 4-2) I løpet av syv meget hektiske minutter scoret Vålerenga tre mål og sikret seieren mot AIK. I sentrum sto Jan Derek Sørensen (34)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143869

Vålerenga klar for kvartfinale

Vålerenga er klar for kvartfinale i Royal League etter sin fjerde kamp på rad uten tap i Royal League. Hjemme på Bislett ble AIK slått 4-2 etter to scoringer av veteranen Jan Derek Sørensen.

http://no.royalleague.com/news/newsShow.aspx?id=1110

PS. avslutter med denne fra fotbolldirekt:-)

AIK utan chans i Norge: ''Slutspelschansen finns kvar''

http://www.fotbolldirekt.se/IndexNews.cfm?ID=21193

Da er det bare å håpe og tro at VIF gir gjernet de siste kampene. 300.000 ekstra inn på VIFs konto ved gruppeseier. Etter kampen på søndag kan spillerne ta en velfortjent ferie...

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Det var helt klart synd på freddy i går. han kom ikke inn i kampen. og det gikk rett å slett litt for fort for han. han klarte ikke å komme opp i duellene, mot raske vinger. Og må vel ta deler av skylla for det andre trøste målet. De kom veldig lett til på kanten til freddy der.

Men men greit å la freddy ute av form få litt spille tid når vi leker oss. Var gøy å se alle hælsparka å det. Selv AIK begynte med det når de lå 3 mål bak

Comment

Det er faktisk 600000 DKK i bonus for å vinne gruppa !

Comment

Working...
                              X