Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

TV2 og favorisering

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TV2 og favorisering

Hva er det som er galt med TV2 og (blank-)Watne - kan de ikke i det minste *prøve* å skjule at de favoriserer Brann i ett og alt de viser og sier?

I går led jeg meg gjennom Brann-RBK i håp om å få se glimt av storhet i form av scoringsvarsler fra Viborg-kampen, selvfølgelig er jeg ute av rommet de millisekundene Sørensen x2 tryller, men tenker greit - får se de på Sporten i kveld (hadde ikke mulighet til å se dem på TvN etter kampen)..

Men hva skjer?

Davy (hodet i) Fatle bruker 3 timer på å male ut om hvor sjuk den svenske dommeren i Brann-kampen måtte være, om en eller annen kamp på et sted som visstnok heter Åråsen, pluss en overgang fra Kolbotn til Klæpp(?) i damefotball. Og så over til svømming..

Jeg var så forbanna at jeg kunne letta fra sofaen - kan de ikke bare si det rett ut?:

"Vi synes ikke de x antall tusen som holder med Vålerenga er verdige et scoringssammendrag av klubbens kamp mot Viborg".

Det hadde i alle fall vært ærlig - det kunne jeg respektert!

Re: TV2 og favorisering

1. Rundens hovedkamp var naturligvis Brann-RBK. I den kampen var dommeren horribel og tok fra Brann et mål på en offside som ikke var, og ga Brann et mål på offside som var. Resultatet i kampen betyr at RBK så godt som er ute av Royal League, Brann er så godt som videre.

2. Lillestrøm - Brøndby. Ikke viktig kamp i det hele tatt, men i det minste ble den spilt i Norge mot et lag vi kjenner.

3. Viborg - Vålerenga. Ikke viktig kamp i det hele tatt, men her mot et lag folk flest ikke kjenner til.

Er enig de kunne brukt 30 sekunder på å vist bildene fra vår kamp, men spesielt nyhetsverdig var den ikke. Eneste vinklingen (og den er jo ganske god) er at Derek må nærme seg landslaget som han spiller for tida.

Nå fikk du se bildene fra kampen flere ganger på TV Norge utover kvelden også. Gå rett til kilden og du vil finne.

Comment

Nå er det ikke bare TV2 som favoriserer andre lag enn VIF. Såvidt jeg kan huske er det blitt sendt 1 VIF kamp på TVNorge hittil, mens Brann og RBK har blitt vist flere ganger.

I tillegg griner bergenserne først om at de er for mye på tv også griner de etterpå om at de ikke var på tv.....

Jeg kan ikke forstå hva som er problemet - hverken hvorfor ikke det er bedre spredning på hvilke lag som vises på tv eller denne ubesluttsomheten til bergenserne når det gjelder tv.

Totalt sett i år er vel Brann en (hvis ikke den) største mottakeren av tv-penger.
      St. Halvards menn - Oslos stolthet

Comment

Selv om mange her mener Vålerenga er verdens beste og verdens mest populære lag så er virkeligheten en annen. Det er større interesse å se RBK-Brann enn å se Vålerenga mot utenlandske lag. Denne gruppa med to norske lag har alltid blitt favoritisert - selv om det var ingen her som har klagd på det tidligere...

Ang Brann og TV så var ikke engang TV Norge på plass i den kampen så ingen kunne vise bilder fra kampen. Vi klager jo for at en annen kanal enn den som har rettighetene ikke viser målene i en (relativt) ubetydelig kamp.

TV Norge har vist 5 kamper så langt. Begge oppgjørene med to norske lag, Lillestrøm borte mot FCK og Vålerenga borte mot AIK. I tillegg har de vist RBK mot Henke Larsson og Helsingborg. I siste runde viser de Brann mot Helsingborg. Kampen med minst seere? AIK - VIF...

Er dette virkelig en så horribel avgjørelse som folk vil ha det til? Hva har TV Norge gjort tidligere sesonger? Har ikke de alltid favoritisert gruppa vår i RL?

Comment

Når man først er inne på TV2- noen som så innslaget med Reka på tv2-sporten??

Reka sier han tviler på at klubben kan lykkes når man ikke er enige om hvilken vei man skal gå... han om det- men reporteren sier at "ja- nå er det konflikter igjen i klubben"??!! Noe jeg ikke har fått med meg?? Nå er det jo bedre enn på lenge?? Aalbu er ansatt, Enga har ikke tapt på aldri så lenge- ny direktør er på vei inn osv

Hva er i veien med tv2...?
          EN BY- ETT LAG

Comment

De tenker vel på "alt" styret som var med Bohinen og ansettelsen av Aalbue.

MEn unødvendig av reka å si!
            Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Sitat: Den fre, 08 desember 2006 21:59 skrev eiks:

> De tenker vel på "alt" styret som var med Bohinen og ansettelsen av Aalbue.

>

> MEn unødvendig av reka å si!

----

Har egentlig bare sitti og venta på at Rekdal skulle grine et eller annet over Vålenga.

Er trist at han må slenge sånn dritt.

Hvis man tar fram negativ kritikk i media, så står sikkert Rekdal for 75% av det som angår Vålenga siste året.

Det er ingen tvil om hvem som var "problemet" det siste halvåret, for å si det sånn.

Edit: Rekdal har sikkert ventet for å se hvordan det gikk med A-laget. Hadde vi vært i sumpa resten av sesongen, hadde han sikkert gnåla noe som "hva var det jeg sa, spillera fester for mye". Nå ble jo "formkurven" snudd på hodet når han dro, så da måtte han finne på noe annet å kritisere.

Han redder ikke noe skinn i min bok iallefall. Patetisk.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Hvis Rekdals kommentarer er faktiske og ikke forvridd, synes også jeg det er på grensen til patetisk. Hvordan er det mulig å snakke om uenighet vedrørende "veien å gå" før i det hele tatt viktige roller er på plass. Direktør mangler fortsatt, trener har ennå ikke signert og sportsdirektør er ikke aktiv før utpå nyåret. Det er jo *de* som (sammen med andre) skal definere den videre vei.

Comment

Konfliktene som plutselig blussa opp i TV 2 starta da Bohinen ikke fikk jobben han har vikariert i. Etter den nyheten plutselig kom ut i media (og naturligvis ble Bohinen den man synes synd på) har TV 2 visst om både det ene og det andre om hva Bohinen skal gjøre. Han har vært på utkikk etter andre jobber og han har vurdert å konakte advokat etc. Helt tilfeldig at TV 2 vet dette naturligvis.

Er det en mulighet at Rekdal har rett i det han sier? At konfliktene ikke er over i klubben? Når TV 2 hevder de vet det er konflikter, hvem tror dere har gitt dem det inntrykket? Rekdal? Eller kanskje han som har sutra mest de siste par ukene?

Jeg setter ti kroner på at konfliktene innad i klubben er over den dagen Bohinen forlater klubben. Jeg vedder nye ti kroner på at TV 2 plutselig vet mindre om hva som skjer i kulissene på Valle.

Noen som vedder i mot?

Comment

Sitat: Den fre, 08 desember 2006 22:34 skrev FrankO:

> Konfliktene som plutselig blussa opp i TV 2 starta da Bohinen ikke fikk jobben han har vikariert i. Etter den nyheten plutselig kom ut i media (og naturligvis ble Bohinen den man synes synd på) har TV 2 visst om både det ene og det andre om hva Bohinen skal gjøre. Han har vært på utkikk etter andre jobber og han har vurdert å konakte advokat etc. Helt tilfeldig at TV 2 vet dette naturligvis.

>

> Er det en mulighet at Rekdal har rett i det han sier? At konfliktene ikke er over i klubben? Når TV 2 hevder de vet det er konflikter, hvem tror dere har gitt dem det inntrykket? Rekdal? Eller kanskje han som har sutra mest de siste par ukene?

>

> Jeg setter ti kroner på at konfliktene innad i klubben er over den dagen Bohinen forlater klubben. Jeg vedder nye ti kroner på at TV 2 plutselig vet mindre om hva som skjer i kulissene på Valle.

>

> Noen som vedder i mot?

>

Det er mulig du har dekning for dine påstander om at Bohinen er tv2s kilder, det vet jeg ingenting om. Men det var da faktisk i Rønsens intervju at Bohinens frustrasjon kom frem for første gang.
                    EN BY- ETT LAG

Comment

Sitat: Den fre, 08 desember 2006 21:43 skrev lars23:

> Når man først er inne på TV2- noen som så innslaget med Reka på tv2-sporten??

> Reka sier han tviler på at klubben kan lykkes når man ikke er enige om hvilken vei man skal gå... han om det- men reporteren sier at "ja- nå er det konflikter igjen i klubben"??!! Noe jeg ikke har fått med meg?? Nå er det jo bedre enn på lenge?? Aalbu er ansatt, Enga har ikke tapt på aldri så lenge- ny direktør er på vei inn osv

> Hva er i veien med tv2...?

Det -var- bråk, men det ble effektivt stoppa allerede i startfasen. Dermed slapp man det helt store gnålet om hva som skjer. Bohinen forstod vel omsider at vikar/konstituert ikke er det samme som fast ansatt og ble stille.

Det Rekdal sier er jo absolutt sant. Man må gå samme vei hvis hele følget skal komme fram. Hvis to stykker skal til Bergen, blir man temmelig alene hvis den ene snur på Voss.

Jeg er enig med FrankO på det at Bohinen har mye av skylda for bråket. Han var jo i sin tid ansett som verdens grådigste fotballspiller (i England riktignok). Lagde noe leven omkring en landskamp mot Frankrike og nå i VIF.

Selvsagt er det frustrerende å bli veiet og funnet for lett, spesielt hvis man har jævla lyst på den jobben. En person som hadde satt klubben foran seg selv (Rekdal feks) ville nok aldri ha gjort noe på samme måten.

Samtidig er jo planlagte lekkasjer et veldig bra triks for å få seg oppmerksomhet. Se på hvordan Microsoft helt bevist lekket en uspiselig lisens for Windows Vista (nytt operativsystem). Dette ble dratt opp i alle IT-relaterte nyhetssider, blader osv - før de merkelignok snudde og endret lisensen.

Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Sitat: Den fre, 08 desember 2006 23:53 skrev qxvrea:

> Sitat: Den fre, 08 desember 2006 21:43 skrev lars23:

>

> > Når man først er inne på TV2- noen som så innslaget med Reka på tv2-sporten??

> > Reka sier han tviler på at klubben kan lykkes når man ikke er enige om hvilken vei man skal gå... han om det- men reporteren sier at "ja- nå er det konflikter igjen i klubben"??!! Noe jeg ikke har fått med meg?? Nå er det jo bedre enn på lenge?? Aalbu er ansatt, Enga har ikke tapt på aldri så lenge- ny direktør er på vei inn osv

> > Hva er i veien med tv2...?

>

> Det -var- bråk, men det ble effektivt stoppa allerede i startfasen. Dermed slapp man det helt store gnålet om hva som skjer. Bohinen forstod vel omsider at vikar/konstituert ikke er det samme som fast ansatt og ble stille.

>

> Det Rekdal sier er jo absolutt sant. Man må gå samme vei hvis hele følget skal komme fram. Hvis to stykker skal til Bergen, blir man temmelig alene hvis den ene snur på Voss.

----

Det er klart han har rett i det han sier når det gjelder målsetting og ambisjoner. Det folk reagerer på er måten det sies på og tidspunktet.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Hvis Rekdals kommentarer er faktiske og ikke forvridd, synes også jeg det er på grensen til patetisk. Hvordan er det mulig å snakke om uenighet vedrørende "veien å gå" før i det hele tatt viktige roller er på plass. Direktør mangler fortsatt, trener har ennå ikke signert og sportsdirektør er ikke aktiv før utpå nyåret. Det er jo *de* som (sammen med andre) skal definere den videre vei.

Jeg tror ikke han sikter til den såkalte konflikten med Bohinen etc. når han sier ?veien videre?. Det virket på meg som dette ligger hakket over de ting både trener og sportsdirektør har fullmakt til. Mulig jeg tar helt feil, men de blir interessant å se hele intervjuet i morgen.

Comment

nå er vel egentlig ikke rekdals meninger om klubben så forbanna interessante lenger?! samtidig er forhåpentligvis dette sagt i frustrasjon over egne resultater i lierse.. han har ikke akkurat hatt noen "nordlie-effekt" der nede i belgium.. c",)

terje

Comment

Sitat: Den fre, 08 desember 2006 10:51 skrev FrankO:

> Selv om mange her mener Vålerenga er verdens beste og verdens mest populære lag så er virkeligheten en annen. >

>

Hva mener du med dette? - Hvem sin side er du på? - Så klart de skal vise bilder av enga, når vi spiller i Royal League.

OG JA - ENGA ER VERDENS BESTE OG MEST POPULÆRE LAG (på disse sidene... - du kan jo eventuelt ta en meningsmåling...)

PS - så dokumentaren med Reka og den var helt grei synes jeg - forhåndsomtalen var mye værre (trodde han hadde stukket enga i ryggen).
                              Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Working...
                              X