Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Enga ikke gode nok ! (sier Aalbu)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enga ikke gode nok ! (sier Aalbu)

Aalbu er intervjuet i Nettavisen. Overraskende nok er det en ny rask spiss, som scorer mål som står øverst på hans ønskeliste. Og vi må forsterke forsvaret. Han kan også tenke seg Martin Andresen og Steffen Iversen ! Han mener det er mulig å skaffe penger til spillerkjøp, og han avvklarer rollefordeling mellom han og Petter.

http://www.nettavisen.no/ioslo/article840546.ece

edit: når jeg leser det en gang til, tolker jeg han dithen at han har en spesiell spiss i kikkerten, en som er hurtig og scorer usedvanlig mye mål ! Hvem er det i så fall, Mifsud ? men han scorer ikke usedvanlig mye mål, nei, tror heller Fredrik Berglund. Han scoret veldig mye i Esbjerg, men blir kanskje ofret i FCK til fordel for en ny superspiss.

Re: Enga ikke gode nok ! (sier Aalbu)

Fra Wikipedia:

Fredrik Berglund (født 21. marts 1979 i Borås) er en svensk fodboldspiller. Spiller per 1. juli 2006 i FCK. Han er 180 cm høj og vejer 84 kg.

Berglund har spillet 11 A-landskampe (2 mål) for Sverige og over 60 kampe på U/16, U/18- og U/21-landsholdene. Han debuterede i den bedste svenske række (Allsvenskan) som 18-årig. I 2001 var han topscorer i Allsvenskan.

Han skiftede siden fra svensk fodbold til Roda JC i Holland.

Fredrik Berglund skiftede i 2004 til Esbjerg fB og havde en historisk debut i dansk fodbold den 14. marts i en kamp på Brøndby Stadion, hvor han lagde op til tre mål og selv scorede to i 6-1-sejren over Brøndby IF.

Berglund har i sine kun 2,5 år i Esbjerg fB scoret hele 57 mål i 99 kampe.

Han skrev i juni 2006, et halvt år før kontraktudløb, under på en 4-årig kontrakt med FC København gældende fra den 1. juli.

Comment

Hvis Aalbu mener at en spiss er mest prekært å hente før 2007 sesongen så tror jeg ikke han har satt seg godt nok inn i stallen til Enga.

Aalbu:

"Så hvem jeg ønsker meg til jul får du ikke vite, men jeg kan si så mye som at det er en rask spiss som lager usedvanlig mange mål".

Jan Derek?

Ellers har vi Jan Derek,Daniel,Lange,Roberts og Flo i stallen som er spisser.

Vi trenger erstatter for Hovi/Johnsen og en sentral midtbanespiller.

Regner med trenerteamet har full kontroll på hvor vi trenger forsterkninger
      Blårøde brødre

Comment

Fredrik Berglund var jo høy-aktuell for enga før han gikk til Roda JC mener jeg å huske.

Comment

Likte dette intervjuet meget godt.

Syns jeg sporer litt mer offensiv tankegang enn Bohinens stadige advarsler mot å bruke for mange penger. Tror Albu er rett person til å lokke til seg penger fra sponsorer. Godt å se at vi har ønsket om å satse på overgangsmarkedet og ikke forventer mirakler av juniorene allerede nå, tror både de og klubben er tjent med en solid og sterk stamme av rutinerte spillere.

Når det gjelder ønsket om en rask spiss som scorer mange mål er jeg enig med flere på forumet om at dette ikke er første prioritet. Jeg syns vi har mest bruk for forsvarsspillere deretter midtbanespillere så spisser og minst bruk for nye keepere akkuratt nå. Når det er sagt er det vel ingen som ikke ønsker seg en klassespiss til jul om vi får et godt tilbud. Per nå er det vel kun derek som holder topp standard. Lange har et stykke igjen selv om jeg har stor tro på han. Flo har ikke prestert og mye tyder på at han ikke kommer til å fortsette. Daniel kan bedre og Roberts er enda for ustabil.

Comment

Veldig flotte signaler fra Aalbu!

Høres ikke ut som han nøyer seg med andreplass - her går vi for gull!!!
            Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Enig med Bohem1. Aalbu går ikke for noe annet enn 1. plass. Han har vært med på å bygge opp suksesser tidligere, og vet hva som kreves. Jeg har sagt det før, de 7 mill som er nevnt til spillerkjøp er ikke det reelle tallet når det kommer til stykket. Kan ikke tenke meg at Aalbu tok jobben med en klar grense på 7 mill til nye spillere. Denne summen er langt unna hva som kreves for å henge med i toppen.

Jeg er heller ikke overrasket over at Aalbu ønsker en spiss som scorer mål. Vi har scoret 43 mål i år, 19 av de ble scoret av spissene (Derek 9, Flo 4, DFH 4, Roberts 1 og Lange 0). Nå hadde ikke Roberts og Lange mye spilletid, men allikvel. DFH er et eksempel på at en spiller som har vært ung og lovende i 3 år ikke tar steget fullt ut. Det blir for mye forlangt å legge for mye ansvar på Roberts og Fellah, to 18-åringer. Skulle vi ha råd til Berglund, ser jeg ingen vits i å beholde Flo. Og da har vi jo like mange spisser som før, og er betydelig forsterket.

Han sier klart at forsvaret må styrkes, men nevner ikke midtbane. Forhåpentligvis "finner" han penger til en klassesspiller på midten også (han nevnte jo Martin Andresen, som snart må gå lei av å bo i Bergen...).

Comment

Sitat: Den tir, 19 desember 2006 18:57 skrev ThomasEnga:

> Aalbu:

> "Så hvem jeg ønsker meg til jul får du ikke vite, men jeg kan si så mye som at det er en rask spiss som lager usedvanlig mange mål".

Enten feilsiterer du, eller så har artikkelen blitt endret, nå står det: "Så hvem jeg ønsker meg til jul får du ikke vite, men jeg kan si så mye som at det er en midtbanespiller som lager mange mål."

Comment

EDIT: var en før meg der ja.....

altså en midtbanespiller som scorer mange mål. ingen spiss

og da har Aalbu selvfølgelig sett det alle andre har sett, vi har ikke så veldig mange sentrale midtbanespillere
                  Lars

- Il Bimbo d`oro

Comment

jaja. med disse uttalelsene skulle vel vi på forumet ha nok å spekulere i til LANGT utpå nyåret. bare dét er en finfin julegave i seg selv. =)

må si at jeg ikke kommer på noen navn i farten som passer denne beskrivelsen...

noen som gjør seg noen tanker om dette?

Comment

Enten feilsiterer du, eller så har artikkelen blitt endret, nå står det: "Så hvem jeg ønsker meg til jul får du ikke vite, men jeg kan si så mye som at det er en midtbanespiller som lager mange mål."

--------------

Det var det som stod i artikkelen før den ble endret av journalisten så artikkelen ble endret.

En midtbanespiller som lager mange mål er det vi trenger.

Blårøde brødre

Comment

Vi får håpe Aalbu klarer å melke litt penger ut av investorene våre (hei Fredriksen), det virker ihvertfall som om det er det han fisker etter i dette intervjuet.

Har trua på Aalbu, vi trenger en gærning med visjoner i Enga.

Comment

Jeg mener også bestemt at det stod spiss tidligere i kveld.
                          +++

Comment

Sitat: Den tir, 19 desember 2006 21:21 skrev hmchrist:

> Sitat: Den tir, 19 desember 2006 18:57 skrev ThomasEnga:

>

> > Aalbu:

> > "Så hvem jeg ønsker meg til jul får du ikke vite, men jeg kan si så mye som at det er en rask spiss som lager usedvanlig mange mål".

>

> Enten feilsiterer du, eller så har artikkelen blitt endret, nå står det: "Så hvem jeg ønsker meg til jul får du ikke vite, men jeg kan si så mye som at det er en midtbanespiller som lager mange mål."

"en midtbanespiller som lager mange mål."

Det er ikke så veldig mange av de...OK Luis Enrique er (var) en, men neppe aktuell? Vi er kanskje avgrenset til Norden? Kom igjen folkens, dette må vi vel kunne gjette oss til?

Comment

Det sto spiss som scoret usedvanlig mange mål. Artikkelen var publisert kl 1741. Derfor jeg gjettet på Berglund. Men ser det ble endret kl 2022, til midtbanespiller som scorer mange mål. Mitt råtips er Robert Koren, han scoret 10 i år og det er vel mye for å være midtbanespiller ? Var ikke han å spiste middag med noen fra Enga ?

Comment

Working...
                              X