Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Enga ikke gode nok ! (sier Aalbu)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Enga ikke gode nok ! (sier Aalbu)

Nå er det vel ikke Aalbu som sier at Koren er en "Forumdrøm", det er det vel VPN som sier. Han bekrefter imdlertid at vi ikke er i kontakt med hverken klubber eller spillere om noe som helst (altså skikkelig på etterskudd etter min mening). Men han bekrefter i det minste at klubben har vært i kontakt med Koren, men ikke på flere måneder...

Nå går det jo varmt på VGD om at Koren skal spille for Start neste sesong, og at de fikk penger til det etter at Hæstad og M. Johnesn ble utlånt.

Comment

Jeg mener nå at VIF har god nok stall for 2007 sesongen nå jeg...

(Hvisomatte det ikke blir alt for mange skader da)

1. Arni Gautur Arason

3. Allan K. Jepsen

4. Thomas Holm

5. André Muri

6. Freddy dos Santos

7. Daniel F. Holm

10. Jan Derek Sørensen

11. Morten Berre

13. Jarl André Storbæk

15. Alexander Mathisen

17. Mohammed Fellah

18. Rune Lange

19. Christian Grindheim

20. Jørgen Horn

22. Ronny Johnsen

23. Arnar Førsund

24. Kjetil Wæhler

25. Steinar Strømnes

26. Jalal El-Gharbi

27. Glenn Roberts

30. Øyvind Bolthof

Kanskje VIF burde drite i å kjøpe inn noe som helst, og satset på ungdommen?? Vel, Sef. få Ronny til å ta et år til, og muligens få inn/låne en ny keeper om Arason fortsatt ikke er helt frisk til sesongstart??

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tir, 09 januar 2007 17:17 skrev vif_supporter:

> Jeg mener nå at VIF har god nok stall for 2007 sesongen nå jeg...

God nok stall for hva da? Mener du seriøst at stallen vi har er god nok for seriegull? Hva med medalje? Royal League? Øvre halvdel? Hvor er ambisjonene?

Så vidt jeg kan regne er det 14 spillere som har erfaring fra Tippeligaen i mer enn en halv sesong og som er med oss videre. Det inkluderer reservekeeper Bolthof og Alex Mathisen. Med andre ord 12 utespillere.

Flere av spillerne i troppen har aldri spilt i TL. Flere har bare noen få minutter. Tror du virkelig at nesten alle disse står opp samtidig og presterer på et nivå som det kreves av dem i TL?

Så vidt jeg kan regne til måtte en A-lagsspiller stå over 10 ganger i årets sesong. Vi har vært heldige med mangel på skader. Hva legger du i "alt for mange skader"? 1? 2? 3? Under 5? Har vi to skada samtidig er vi nede i 10 utespillere med erfaring fra TL. Vips, Myhre slipper å tenke så mye på laguttakene fremover...

Greit å være optimist, men greit å ta en reality check innimellom også.

Comment

Sitat: Den tir, 09 januar 2007 19:27 skrev FrankO:

> Sitat: Den tir, 09 januar 2007 17:17 skrev vif_supporter:

> > Jeg mener nå at VIF har god nok stall for 2007 sesongen nå jeg...

>

>

> God nok stall for hva da? Mener du seriøst at stallen vi har er god nok for seriegull? Hva med medalje? Royal League? Øvre halvdel? Hvor er ambisjonene?

>

> Så vidt jeg kan regne er det 14 spillere som har erfaring fra Tippeligaen i mer enn en halv sesong og som er med oss videre. Det inkluderer reservekeeper Bolthof og Alex Mathisen. Med andre ord 12 utespillere.

>

> Flere av spillerne i troppen har aldri spilt i TL. Flere har bare noen få minutter. Tror du virkelig at nesten alle disse står opp samtidig og presterer på et nivå som det kreves av dem i TL?

>

> Så vidt jeg kan regne til måtte en A-lagsspiller stå over 10 ganger i årets sesong. Vi har vært heldige med mangel på skader. Hva legger du i "alt for mange skader"? 1? 2? 3? Under 5? Har vi to skada samtidig er vi nede i 10 utespillere med erfaring fra TL. Vips, Myhre slipper å tenke så mye på laguttakene fremover...

>

> Greit å være optimist, men greit å ta en reality check innimellom også.

>

Stallen er vel god nok for en OK plassering i TL - det er jo bare å se på hvordan vi har spilt i høst hvor vi har vært skandinavias beste lag. Vi mister kanskje bare en spiller fra RL stallen...men om den stallen vil kunne spille slik en hel sesong er jo et åpent spørsmål.

Det er ikke etterveksten som er problemet, store deler av stallen har framtiden foran seg. Det vi trenger for å hevde oss helt i toppen er 1-2 etablerte klassespillere, og det er vel akkurat det man nå sier man ser etter.

Det fine er at med den etterveksten vi har er det nesten så jeg gleder meg til 2008 sesongen allerede Hvis alle de unge blir og fortsetter å utvikle seg og blir omgitt av noen gode erfarne forbilder i 2007, så blir det er utrolig spennende lag på banen i 2008.

Hvis målsettingen er topp 5 så tror jeg dagens stall er god nok. Hvis målsettingen er topp 3 så skal det holde hardt. Ambisjonen bør være gull, m.a.o. trenger vi noe forsterkninger.

Comment

Det er vel rimelig opplagt at alle ungutta ikke kommer til å slå til. Er vi heldige får vi kanskje en toppspiller og noe stallfyll. De aller fleste av dem har heller ikke spilt i motgang enda og de tidene kommer om man liker det eller ikke. Jeg håper virkelig at noen tar steget helt ut i år og viser seg å være en gigant for fremtiden, men realistisk sett er det vel heller tvilsomt om vi hører så mye om disse gutta hvis vi går et år frem i tid.
            When the facts change, so does my opinon

Comment

Så deilig å høre Aalbu: endelig en med ambisjoner om at enga skal bli noe stort! - er så dritt lei av å høre på alle de som sier at vi ikke trenger å forsterke oss - vi er gode nok, har gode nok spillere etc... - vi må være sultne - offensive - faen vi går for gull og for å klare oss bedre enn det RBK har gjort i CL - vi kan jo ikke ha ambisjoner som er lavere enn det en gjeng trøndere har klart før oss

- VI HAR KLANEN - de har kjernen

- Vi har 1 mill. som bor i nærområdene - de har 200 000.'

I fjor vinter vant de som mente at vi ikke skulle ha for høye ambisjoner debattene her på forumet - sesongen ble deretter (mette spillere og mette supportere) - I år skal vi ikke gjøre samme feilen
              Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Sitat: Den ons, 10 januar 2007 15:27 skrev Bohem1:

>

> - VI HAR KLANEN - de har kjernen

> - Vi har 1 mill. som bor i nærområdene - de har 200 000.'

Dem har fortsatt høyere snitt på oss på kamper da. Og bergen har også mye tilskuere. Kanskje en ide å prøve å lage litt "fotballfeber" i oslo også. Få litt engasjement rundt det som skjer, så klarer vi å fylle opp ullevaal også!

At det da skjer ting i enga som å få nye spillere, europacup spill osv, er jo så klart med på å hjelpe til her. Men fortsatt burde det skje mer syns jeg. Alt for mange tomme seter iforhold til innbyggertallet i oslo.
                IKAROS

Comment

Sitat: Den ons, 10 januar 2007 15:27 skrev Bohem1:

> Så deilig å høre Aalbu: endelig en med ambisjoner om at enga skal bli noe stort! - er så dritt lei av å høre på alle de som sier at vi ikke trenger å forsterke oss - vi er gode nok, har gode nok spillere etc... - vi må være sultne - offensive - faen vi går for gull og for å klare oss bedre enn det RBK har gjort i CL - vi kan jo ikke ha ambisjoner som er lavere enn det en gjeng trøndere har klart før oss

>

> - VI HAR KLANEN - de har kjernen

> - Vi har 1 mill. som bor i nærområdene - de har 200 000.'

>

> I fjor vinter vant de som mente at vi ikke skulle ha for høye ambisjoner debattene her på forumet - sesongen ble deretter (mette spillere og mette supportere) - I år skal vi ikke gjøre samme feilen

Ambisjoner er bra, men de må være realistiske. Vi har 1 mill som stort sett gir faen i enga (90% av de i hvert fall), de har 200.000 hvor 90% blør for RBK, grunnen til det er debattert opp og ned i mente på andre tråder her på forumet. Klanen er en ressurs men virker også ekskluderende på mange "vanlige" sånn halvveis interesserte supportere (men de vil vi vel ikke ha på stadion likevel... ?) Igjen et gammelt tema...

Den første realistiske ambisjonen må være å holde et stabilt toppnivå i TL, og dermed får anledning til regelmessig e-cup spill. Det bør være eneste ambisjon for de neste 2-4 årene. Når man har det i boks har man den erfaringen - og forhåpentligvis økonomien - som trengs for å kunne komme seg til gruppespillet i CL. Får man til det, så løsner det økonomisk og vi kan begynne å tenke på å hevde oss i CL.

Det ser kanskje kjedelig ut, men det er en sinnsykt krevende ambisjon, bare det.

Å snakke om å gjøre det bedre enn RBK har gjort det i CL (jeg orker ikke ramse opp RBKs CL meritter for det er så jævli deprimerende) er på kort sikt bare kraftpatriotisk hjernedødt svada som vil bli klippekort på skuffelser i år etter år. De to siste års erfaring i e-cup viser at vi har langt, langt igjen. Men på sikt - kanskje.

Comment

Working...
                  X