Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Direktør ansatt i VIF

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Direktør ansatt i VIF

Pål Breen ansatt som administrerende direktør i VIF:

http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/21/486771.html

"Han kommer fra direktørjobb i Hafslund Sikkerhet.

Breens ansvar vil bli den forretningsmessige driften i VIF med ny stadion som en av hovedoppgavene."

Jepp, sånn var det!
    Demokrati i praksis er som tre ulver og en sau som stemmer over hva de skal ha til middag.

Re: Direktør ansatt i VIF

Blårussen inntar fotballen over hele fjøla, og det har vel nå også skjedd i Enga. Jeg håper han er en dyktig direktør som forstår seg på mer enn budsjett og regnskaper, men er skeptisk til det motsatte er bevist.

Comment

Ja, for det har jo aldri vært blårusstendenser i Enga tidligere.

Comment

Det har det i aller høyeste grad vært,av typen børsjapper.

Det nye er at ett selskap (Hafslund) muligens har fått en litt for stor innflytelse i klubben. Vi får vente og se, Breen virker som en bra fyr på intervjuet. Er allikevel redd for at han jobber like mye for Hafslund som for Enga i denne stillingen.

Comment

Lyke til

Dette blir bra.. er forøvrig ikke bekymret for at samarbeidet med Hafslund skulle bli enda sterkere.. det vil være en vinn vinn situasjon..
          ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Er det ikke litt mange sjefer i Enga nå, Formann, direktør, adm dirketør og sportslig direktør

Comment

Sitat: Den tor, 21 desember 2006 18:06 skrev doffen1973:

> Er det ikke litt mange sjefer i Enga nå, Formann, direktør, adm dirketør og sportslig direktør

Er vel ikke direktør... men rollene er jo forskjellige..

Adm dir med ansvar for selskapsmessige forhold og drift

Sports dir med ansvar for produktet

Helt vanlig innen næringslivet å dele opp ansvaret så dette tror jeg blir bra
              ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Jeg må beklage at dette innlegget blir litt negativt.

Å ansette en mann med så sterk tilknytning til Hafslund som er vår hovedsponsor stinker faktisk litt utnyttelse av klubbens navn og ære. Her er det litt som må bevises av den nye adm.dir`en. Dette bør være en ansettelse som gagner Vålerenga først og fremst og deretter sponsorene.

Av det positive må det jo sies at fyren garantert er dyktig. Håper han klarer å bygge Vålerenga opp til en klubb med økonomiske muskler som kan benyttes av Petter Myhre og JE Aalbu. Dette er esensen i hans stilling og jeg håper han har baller nok til jobben han har fått.

Når dette nå er sagt må jeg jo si jeg forundres over blårussuttalelser og at det nå liksom er for mange kokker.

Er det ikke nettopp de siste ansettelsene vi har higet etter å få på plass...

Man må delta for å vinne

Comment

Intervjuet var jo greit nok, men det er vel bare tia som kan vise om han gjør en dyktig jobb. Et stort pluss er det i hvertfall et det virker som det er som har fulgt Enga lenger en siden han ble spurt om jobb. At han setter en maksgrense på 4 år til stadion er klar viser vel også at de planene har kommet et godt stykke på veien

Comment

Sitat: Den tor, 21 desember 2006 18:40 skrev thorstein:

> Jeg må beklage at dette innlegget blir litt negativt.

>

Synes ikke du var negativ nok jeg for min del, dette lukter lang vei av at Hafslund ønsker mer direkte innflytelse i hvordan Enga drives, det er neppe tilfeldig at han kommer nettopp fra en direktørstilling i Hafslund

Nå er jeg generelt negativ til gjennomkommersialiseringen av sporten så dette er vel ikke så overraskende, men når vi en gang er der vi er hadde jeg satt pris på et glassklart skille mellom sponsorer og investorer på den ene siden og den daglige driften av klubben på den andre, dette føler jeg er ytterligere utvannet med denne ansettelsen og jeg er mildt sagt spent på hvor kursen går.......
                    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Viktigste for meg er at han har hjertet i Enga og ikke i alle andre klubber (les: Viking)

Lykke til!
                      EN BY- ETT LAG

Comment

Sitat: Den tor, 21 desember 2006 19:16 skrev Sofasupporter:

> Sitat: Den tor, 21 desember 2006 18:40 skrev thorstein:

>

> > Jeg må beklage at dette innlegget blir litt negativt.

> >

>

> Synes ikke du var negativ nok jeg for min del, dette lukter lang vei av at Hafslund ønsker mer direkte innflytelse i hvordan Enga drives, det er neppe tilfeldig at han kommer nettopp fra en direktørstilling i Hafslund

Nå er det slik at den nye administrerende direktøren til Vålerenga har sluttet (merk: sluttet) i stillingen som direktør i Hafslund. Han jobber ikke der mer. Han blitt ansatt i Vålerenga av hovedstyret i klubben (vil jeg tro), og ihvertfall ikke av Hafslund. Hovedstyret i klubben er:

Odd Skarheim (Leder)

Leif Jarl (Nestleder)

Espen Musæus

Terje Risa

Jimmy Munkvold

Solveig Torsvik

Sven Mollekleiv

Henriette Hillestad Thune

Jeg tror på ingen måte at disse sitter stille og ser på at en sponsor (eller hva sponsorer kalles i disse dager) får plassert en av sine i en så mektig posisjon i klubben for at Haflsund skal styre klubben.

> Nå er jeg generelt negativ til gjennomkommersialiseringen av sporten så dette er vel ikke så overraskende, men når vi en gang er der vi er hadde jeg satt pris på et glassklart skille mellom sponsorer og investorer på den ene siden og den daglige driften av klubben på den andre, dette føler jeg er ytterligere utvannet med denne ansettelsen og jeg er mildt sagt spent på hvor kursen går.......

Svært mange institusjoner (Universiteter og høyskoler mellom annet) ansetter personer fra næringslivet i direktørstillinger, nettopp fordi disse personene har en type kunnskap de ikke har fra før. Det er de som er mest forskjellige fra oss vi har mest å lære fra. Dette gjelder også for fotballklubber; de som tidligere har drevet fotballen har stort sett kommet fra fotballen, uten at de har hatt så mye greie på "kommersialisering og sånt". Først de senere årene har klubber blitt drevet noenlunde anstendig, og det er takket være at klubbene har ansatt personer med rett kunnskap på rett plass.

+++

Comment

Er det flere enn meg som reagerer på at de skal ha ringt ham for to uker siden og ikke har hatt kontakt før dette?
                          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Sitat: Den tor, 21 desember 2006 19:52 skrev FrodeAS:

>

Så det at mannen kommer fra en direktørstilling i Hafslund er ren tilfeldighet ?

Det som er mitt største ankepunkt er; hvor er lojaliteten hans, ligger den hos Enga eller hos Hafslund ?

Jeg betviler ikke at han er dyktig, selv om jeg har rett er det i Hafslunds interesse å ha en dyktig person i den stilllingen, så det bekymrer meg ikke

Jeg har ikke noe i mot å dra inn folk fra næringslivet, mye dyktige folk der ute som idretten kan lære fra, det jeg har problemer med er at plutselig ikke er noe klart skille mellom sponsor of klubb, for etter en "årrekke" i Hafslund tviler jeg på, i en evt konflikt mellom Enga og Hafslund, at hans fortid i Hafslund ikke vil spille noen rolle overhodet

Man har altså "lett land og strand rundt i mange måneder" etter den mest kvalifiserte personen, og så viste det at han satt rett borte i gata hos den største sponsoren vår, jaja, sånn kan det gå innimellom

"A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Aner vi endelig en stadion i det fjerne?

Det gir vel ikke høye odds at den vil hete Hafslund Stadion?

Comment

Working...
                              X