Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Myhre signert ny 3års kontrakt

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Myhre signert ny 3års kontrakt

http://www.vif-fotball.no/article853077.ece

Nå ble jeg driiiiiiit glad

Re: Myhre signert ny 3års kontrakt

Jeg å. Leste det på skolen. En fantastisk nyhet!

Er spent på fortsettelsen...

Comment

Endelig! Etter langt om lenge! Jeg begynte nesten å bli redd at de skulle signere Eggen Jr.

Comment

Så mange som gir fa1?

Comment

Sitat: Den lør, 06 januar 2007 23:34 skrev Den12Mann:

> Så mange som gir fa1?

----

Hva mer er det å si egentlig? Det har vel vært diskutert opp og i mente når han ble tilbudt jobb, og i perioden (den ikke så korte) fram til han signerte...

Comment

Veldig glad han har signert en 3års kontrakt med enga. har vist gode takter i royal league og i tippeligaen.

Comment

Tviler veldig på at Myhre er mannen for Enga. Frykter at dette går dårlig. Jeg ser han har humør og engasjement som smitter over i noe positivt hos gutta, men jeg tror ikke han har den kompetansen som trengs. Når jeg er på Vallhall, så trener laget ganske nøyaktig slik som et 6. divisjonslag gjør eller som Piker 14 år gjør. Det duger ikke på dette nivået!

Det ser også ut til å være for dårlig nivå på utholdenhetsbiten, her virker det som om man brukte prinsippene fra 80-tallet, som vi i dag vet ikke er optimale.

Og han har ikke fått gutta til å drikke noe mindre dessverre. Joda vet det er juletider og lenge til sessongstart, men litt måtehold skader ikke når man representerer Oslos stolthet, selv om vi skal være en bohemklubb.

Sigbjørn
              Leve enga!

Comment

Sitat: Den man, 08 januar 2007 12:55 skrev hagaseth:

> > Det ser også ut til å være for dårlig nivå på utholdenhetsbiten, her virker det som om man brukte prinsippene fra 80-tallet, som vi i dag vet ikke er optimale.

>

-------

Du har da sett Enga trene under Myhre i høst/vinter, før siste RL-kamp (da ferien startet).

Det er ikke da utholdenhetsgrunnlaget legges, det gjør man fra nå og fram mot seriestart, sammen med å trene på å bli bedre fotballspillere.

I sesongen er det mye restutisjon etter kamper, og flere "rolige" økter for å opprettholde formen, uten å gå i kjelleren. I tillegg øver man, samhandling, teknikk etc. Men, også i sesongen legges det inn utholdenhetsøkter, men ikke av samme nivå som nå på våren. Mot slutten av sesongen er det normal at intensiteten dropper en hel del, for å unngå mer slitasje enn man allerede har.

Jeg for min del har sett Vålerenga spille kamper, og det ser da ut som gutta holder ganske greit. Ganske mange kamper under Myhre har blitt avgjort i andre omgang, av og til sent, og det tyder på at man er bedre trent enn motstanderne. Senest i siste kamp, borte mot Elfsborg, avgjorde vi mot slutten av kampen.

Comment

Sitat: Den man, 08 januar 2007 12:55 skrev hagaseth:

> Tviler veldig på at Myhre er mannen for Enga. Frykter at dette går dårlig. Jeg ser han har humør og engasjement som smitter over i noe positivt hos gutta, men jeg tror ikke han har den kompetansen som trengs. Når jeg er på Vallhall, så trener laget ganske nøyaktig slik som et 6. divisjonslag gjør eller som Piker 14 år gjør. Det duger ikke på dette nivået!

>

> Det ser også ut til å være for dårlig nivå på utholdenhetsbiten, her virker det som om man brukte prinsippene fra 80-tallet, som vi i dag vet ikke er optimale.

>

> Og han har ikke fått gutta til å drikke noe mindre dessverre. Joda vet det er juletider og lenge til sessongstart, men litt måtehold skader ikke når man representerer Oslos stolthet, selv om vi skal være en bohemklubb.

>

> Sigbjørn

----

Regner selvfølgelig med at du har sammenligningsgrunnlag fra andre tippeliga lag på samme tid?

Ikke kompetansen sier du? I alle år han har vært i Vålenga, har han iallefall skapt vinnerkultur og et enormt bra juniorlag. Flaks kanskje?

Han har ikke rutinen, der er vi enige, men det hadde ikke Nordli eller Sandstø når de starta i Odd, Røsler i LSK, Todesen i Sandefjord, Tørum i RBK osv (snakker da om å trene i tippeligaen). Et sted må en trener starte.

Vi er alle enige i at Rekdal sitt system fungerte ikke, noe måtte gjøres. Andre halvdel i siste sesong var knallbra. Spillerne sto opp for hverandre, spilte som et lag og hadde senka skuldre. Vi vant kamper, gutta gliste og alt var bare flott. I tillegg spilte vi ofte flott fotball.

Er det ikke sånn vi vil ha det? Myhre fikk noen måneder på seg for å overbevise ledelsen og klarte det.

Når da spillergruppa i tillegg er begeistra for dette, hva er problemet ditt?

Mulig detta ikke blir som vi alle håper, men la nå mannen få en sjanse.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Problemet er at vi må begynne på nytt når vi var på god vei til et nivå vi aldri har hatt. Med andre ord, typisk Vålerenga. Går alt 100% riktig kan vi kanskje utfordre RBK igjen om 3-4 år istedet for med en eneste gang.

Selvfølgelig er det umulig å si hvordan det går med Myhre, selv velger jeg å være skeptisk så skal jeg heller gladelig svelge det hvis det skulle vise seg at jeg tar feil.

Comment

Sitat: Den man, 08 januar 2007 14:27 skrev Flem:

> Regner selvfølgelig med at du har sammenligningsgrunnlag fra andre tippeliga lag på samme tid?

> Ikke kompetansen sier du? I alle år han har vært i Vålenga, har han iallefall skapt vinnerkultur og et enormt bra juniorlag. Flaks kanskje?

> Han har ikke rutinen, der er vi enige, men det hadde ikke Nordli eller Sandstø når de starta i Odd, Røsler i LSK, Todesen i Sandefjord, Tørum i RBK osv (snakker da om å trene i tippeligaen). Et sted må en trener starte.

---------

Som du sier Flem, Myhre har erfaring fra fire år som leder for rekruttsatsningen til Vålerenga.

For å spinne videre: Myhre har MYE mer trenererfaring enn hva f.eks Kjetil Rekdal hadde når han tok over. Han hadde vel sånn ca. nada med erfaring i starten, og det gikk jo bra til slutt det, før det gikk litt dårligere igjen.

Comment

Sitat: Den man, 08 januar 2007 15:28 skrev foomatic:

> For å spinne videre: Myhre har MYE mer trenererfaring enn hva f.eks Kjetil Rekdal hadde når han tok over. Han hadde vel sånn ca. nada med erfaring i starten, og det gikk jo bra til slutt det, før det gikk litt dårligere igjen.

Men Rekdal hadde 20 år med toppidrettserfaring. Han har spilt fotball på toppnivå i flere nasjoner, han har vært på landslaget og i VM. Erfaring man ikke får ved å trene Skjetten eller lese bøker. Resultatene hans i 2006 var ikke mye dårligere enn resultatene til Guden Myhre samme år.

Relevanse? Det er et enormt trøkk på treneren når det ikke går helt som forventet. Spesielt i en klubb som Vålerenga. Er Myhre sterk nok til å stå i mot presset når det blåser som verst? Det var ett av kravene Vålerenga stilte til hovedtreneren så vi får anta at svaret er ja.

Btw, foomatic, er du fortsatt ansatt i Vålerenga Fotball? Hva skjer hvis du uttaler deg veldig kritisk til nåværende personer innad i klubben?

Comment

Sitat: Den man, 08 januar 2007 15:42 skrev FrankO:

> Men Rekdal hadde 20 år med toppidrettserfaring. Han har spilt fotball på toppnivå i flere nasjoner, han har vært på landslaget og i VM. Erfaring man ikke får ved å trene Skjetten eller lese bøker. Resultatene hans i 2006 var ikke mye dårligere enn resultatene til Guden Myhre samme år.

> Relevanse? Det er et enormt trøkk på treneren når det ikke går helt som forventet. Spesielt i en klubb som Vålerenga. Er Myhre sterk nok til å stå i mot presset når det blåser som verst? Det var ett av kravene Vålerenga stilte til hovedtreneren så vi får anta at svaret er ja.

---------

Selvfølgelig hadde Reka alt det der, men Myhre har gått gradene som trener, og det er ikke nødvendigvis mye dårligere utgangspunkt enn hva Reka hadde. Prøver bare å se flere sider av saken her. Og, forøvrig, så har jeg aldri kalt Myhre Gud, og vil aldri gjøre det. Men, faktum er at i 2006 hadde vel Myhre 11-4-1 eller noe, var det ikke? Og, det er vel hakket vassere resultater enn hva vi presterte under Reka samme år?

Uansett, selvfølgelig skal det blåse rundt Enga når resultatene uteblir. Om Myhre takler det, forblir uvisst til det skjer. Og, ja, vi kommer til å få nedturer/dårlige perioder også under Myhre. Spørsmålet er hvor lange de blir, og hvordan klubb (spillere, trenere, ledere) takler det da. Det ser vi når det skjer.

----------

> Btw, foomatic, er du fortsatt ansatt i Vålerenga Fotball? Hva skjer hvis du uttaler deg veldig kritisk til nåværende personer innad i klubben?

----------

Ja, jeg er fortsatt ansatt. Om jeg uttaler meg veldig kritisk til nåværende personer vet jeg ikke hva som skjer, men jeg har ingen tanker om å friste lykken heller Ser ingen grunn til å gjøre det, uansett hvilken stilling det måtte være. Er det noe jeg er veldig kritisk til f.eks, så unngår jeg heller å kommentere det her inne.

Du/andre må gjerne bruke det "mot" meg, det bryr meg midt i ryggen, men det at jeg spant videre i denne tråden hadde ingenting med kritkk av Reka å gjøre, eller hylling av Myhre å gjøre. Det hadde å gjøre med å se andre vinklinger på en sak. Det blir veldig mye svart/hvitt her inne, det må være lov å komme med andre innspill og vinklinger, uten å bli kritisert/rakka ned på for å hylle nåværende ansatte. (Ikke rettet mot det, men generelt, dette har skjedd).

Uansett ansatt eller ikke, har jeg alltid vært en sånn person at jeg tror det beste inntil det motsatte er bevist. Jeg gidder ikke å gå rundt å regne med at det går på ræva med den eller den som trener, eller å gå rundt å tru at Vålerenga vil kjempe i bunnen neste år.

Sånn var jeg før jeg ble ansatt, og sånn kommer jeg til å være etter jeg evt. slutter/blir sparka. Skulle jeg alltid tenkt det verste, noe som enkelte her inne virker å gjøre hele tiden, hadde jeg gått komplett loco, og da måtte jeg bare ha slutta å følge klubben. Jeg orker ikke være så negativ til klubben jeg elsker, og da hadde det vært like greit å finne en annen hobby.

Comment

Orker ikke være negativ? Er det ikke derfor vi er supportere da?

Pleier å være en gladlaks sjøl, men jeg irriterer meg grønn over hvordan klubben (og da snakker jeg om hele apperatet) har forvaltet seriegullet. Alle ambisjoner som ble skapt under 2xKjetil er borte, derfor er det "ufarlig" og ansatte en uerfaren mann som kan feile.

Comment

Sitat: Den man, 08 januar 2007 16:11 skrev Alex Malager:

> Orker ikke være negativ? Er det ikke derfor vi er supportere da?

>

> Pleier å være en gladlaks sjøl, men jeg irriterer meg grønn over hvordan klubben (og da snakker jeg om hele apperatet) har forvaltet seriegullet. Alle ambisjoner som ble skapt under 2xKjetil er borte, derfor er det "ufarlig" og ansatte en uerfaren mann som kan feile.

>

>

Det ville være et sjansespill å ikke ansette Petter etter den høstsesongen han bidro til (så klart med bakgrunn i arbeidet som var lagt av også Rekdal). En annen trener ville bli målt opp mot en "umulig" kamprekke.

Enhver klubb som ansetter en andretrener (og i dette tilfellet gjelder det personene 2xKjetil), må ta høyde for at denne personen kan bli satt til å lede laget som førstetrener. Om det skulle gå riktig ille med førstetreneren.
                              +++

Comment

Working...
                              X