Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Mourad på vei til VIF?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Mourad på vei til VIF?

Sitat: Den tir, 09 januar 2007 15:43 skrev Alex Malager:

> Hvorfor skal vi løse flankerollen med 2 spillere som ikke vil spille på flanken og er best som spisser?

>

En mulighet er Lange og Fredheim Holm på topp med Berre og Sørensen på hver sin kant. Men nå har jo Jan Derek vært Engas beste spiss siden høsten 2004, og spiller mer enn gjerne på den plassen. Dumt å tukle med noe som fungerer så bra.

Comment

Sitat: Den ons, 10 januar 2007 10:22 skrev KjetilH:

> Sitat: Den tir, 09 januar 2007 15:43 skrev Alex Malager:

>

> > Hvorfor skal vi løse flankerollen med 2 spillere som ikke vil spille på flanken og er best som spisser?

> >

>

> En mulighet er Lange og Fredheim Holm på topp med Berre og Sørensen på hver sin kant. Men nå har jo Jan Derek vært Engas beste spiss siden høsten 2004, og spiller mer enn gjerne på den plassen. Dumt å tukle med noe som fungerer så bra.

>

Nå kom han riktignok som bosman etter sesongen 05, så han har bare vært her ett år...

-‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Jeg mener som Aalbu at vi trenger en kantspiller - primært på høyresida. Får vi ordna det, kan DFH brukes på venstrevingen, og Derek får sin spissplass.

Comment

Kjempeide! Jeg har hørt rykter om at Daniel ikke liker å spille spiss men digger venstrekanten så den fiksa du bra!

Comment

Daniel skal spille spiss, punktum. Da kan vi heller bruke Sørensen på høyrekanten (hvor han er god), og som spiss de gangene f.eks Lange er ute. Berre kan ta venstre, eventuellt en ny venstrekant hvis vi henter det.

Comment

Sitat: Den ons, 10 januar 2007 11:44 skrev Alex Malager:

> Kjempeide! Jeg har hørt rykter om at Daniel ikke liker å spille spiss men digger venstrekanten så den fiksa du bra!

Ja, jeg fiksa den akkurat like bra som din forguding av store navn/profiler (i form av trenere og spillere) som faktisk ikke presterer, men som «fortsatt er store navn og som vi så absolutt burde satset videre på».

Comment

Sitat: Den ons, 10 januar 2007 11:27 skrev Marsh:

> Jeg mener som Aalbu at vi trenger en kantspiller - primært på høyresida. Får vi ordna det, kan DFH brukes på venstrevingen, og Derek får sin spissplass.

Dette forekommer meg å være et noe merkelig synspunkt. Jeg synes ihvertfall ikke det er på høyrekanten at skoen trykker. Savnet av en reindyrka venstrebeint kantspiller har jo vært merkbart i flere år, så det er vel her vi bør begynne. Både DFH og Berre kan brukes på venstre, men Daniel vil (ihvertfall ifølge diverse avisoppslag, seinest i dag) helst spille spiss, og Berre trives nok vel så bra på høyre. Når det gjelder JDS synes jeg han virker mer og mer som en spiss, og det er på den plassen han har vært best for oss.

Comment

Sitat: Den ons, 10 januar 2007 14:29 skrev Ferdinand:

> Dette forekommer meg å være et noe merkelig synspunkt. Jeg synes ihvertfall ikke det er på høyrekanten at skoen trykker. Savnet av en reindyrka venstrebeint kantspiller har jo vært merkbart i flere år, så det er vel her vi bør begynne. Både DFH og Berre kan brukes på venstre, men Daniel vil (ihvertfall ifølge diverse avisoppslag, seinest i dag) helst spille spiss, og Berre trives nok vel så bra på høyre. Når det gjelder JDS synes jeg han virker mer og mer som en spiss, og det er på den plassen han har vært best for oss.

Mulig det er noe merkelig, men for min del synes jeg venstrevingen blir den plassen vi først og fremst kan bruke Daniel på - spesielt om Derek fortsetter i samma spor (9 mål+) og Lange tar Tippeligaen med storm i år. Hvorfor skulle vi da plutselig gi Daniel førsteprioritet og fullmakt og hele sulamitten på spissplass, når teknikken, farta osv, osv også passer bra på vingen?

Men jeg godtar din mening om at det er et merkelig synspunkt osv. Du kom i alle fall med en skikkelig forklaring - som er totalt fremmed for *enkelte* andre her.

Comment

Sitat: Den ons, 10 januar 2007 16:35 skrev Marsh:

> Mulig det er noe merkelig, men for min del synes jeg venstrevingen blir den plassen vi først og fremst kan bruke Daniel på - spesielt om Derek fortsetter i samma spor (9 mål+) og Lange tar Tippeligaen med storm i år. Hvorfor skulle vi da plutselig gi Daniel førsteprioritet og fullmakt og hele sulamitten på spissplass, når teknikken, farta osv, osv også passer bra på vingen?

Det viktigste først, forsvarer - helst en som er litt anvendelig. Storbæk fungerer som midtstopper men gjør seg best som back, en god anvendelig midtstopper/back er nok forstepri. Da har man 3 stoppere som rullerer, samt tre til som kan steppe inn ved behov. Det er kanskje litt mange, men det bør holde lenge.

Så bør man ha en midtbanespiller - det er vel alle enige om. Skulle det være noe penger igjen, kan man prøve å få tak i denne kantspilleren - hva med en som kan bekle begge sider...

Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Anvendelighet er en flott egenskap, men problemet med kantspillere som kan spille på både høyre og venstre er at de gjerne er høyrebeinte. Venstrebeinte spillere er såpass sjeldne at de som regel reindyrkes på venstresida. Kan vel egentlig ikke si at jeg har noen konkrete forslag til hvem vi bør hente, det er mer snakk om en spillertype jeg har savnet i Enga en stund. Forsåvidt enig i at kantspillere ikke nødvendigvis er første prioritet nå. Også enig med Marsh i at DFH godt kan brukes på venstrekanten, men klarer ikke helt å se på ham som en naturlig kantspiller. Dette er jo til en viss grad også et spørsmål om hvor han selv ønsker å spille, uten at jeg mener å ha full oversikt over det. Synes han var god på topp i kampene etter at Myhre tok over.

Comment

Working...
                      X