Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ingebrigt Steen Jensen: Prisnivå på fotballspillere

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ingebrigt Steen Jensen: Prisnivå på fotballspillere

Poster denne her, selv om den er en smule off-topic. Veldig fin betrakting på hva som er i ferd med å skje med prisnivået på norske spillere.

http://www.stabak.no/content/view/2041/159/

--

Er ganske enig, dette går ikke spesifikt på klubber men på det røskende gale prisnivået. Hvor skal det ende? Ser også at Steffen Iversen kan oppnå mulig inntekt på 10 millioner i året - hva slags virkelighet er det?

Kanskje på tide at NøFF strammer inn litt - med tanke på landslaget, og landets fotballfremtid.
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Re: Ingebrigt Steen Jensen: Prisnivå på fotballspillere

Det siste vi trenger er vel at NFF skal innføre en slags fotballmessig planøkonomi. Hvordan skulle det fungere i praksis? En spiller skulle kanskje prises etter alder, oksygenopptak og VG-børsen? Og hva med utenlandske spillere?

Det er selvsagt trist for Stabæk og alle andre enn Rosenborg at man blir avhengig av eksterne investorer for å få tak i norske spillere, men over tid vil jeg tro at det jevner seg ut.

Nå har jo disse prisene også en fin fordelingseffekt - Sogndal får jo en del kroner på kontoen som de ellers kunne vinket langt etter. Og Viking kan jo ha kjøpt gråstein - ref. RBKs kjøp av Ødegaard for 10(?) millionerr (, og overgangen til Viking for 7.
    Unanimiter et constanter Oslo

Comment

Jeg tror ikke Steen Jensen ber om planøkonomi i fotballen (det er jo for øvrig bare i slik lagidrett at Europa grisebanker USA hva gjelder markedsøkonomi). Det jeg tror han ber om er litt edruelighet - ikke fordi kjøpene i millionklassen kommer til å føre til konkurs de neste to sesongene, men fordi man gradvis ikke vil ta seg råd til norske lovende spillere som ikke kommer fra egen stall. Og samtidig vil man fortsette med å importere spillere fra alle Europas hjørner, til fortrengsel for norske spillere i laveredivisjonsklubber. (Og jeg vil bare legge til at jeg er sjeleglad Enga satser mye på egne unge krefter, og utvikler mye kvalitetet fra egen stall).

Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Nå er vel dette litt sånn sludder ultras tråd, men synes Bjørn Dahl svarer Ingebrigt Steen Jensen ganske bra her....

Det har ikke klikket for oss

Brann-direktør Bjørn Dahl avviser Ingebrigt Steen Jensen påstander om at det har gått av skaftet med prisene i norsk fotball.

"Stabæk fikk tolv millioner kroner for Martin Andresen. Vi hørte ikke noe om at prisene var for høye da, konstaterer Bjørn Dahl i Brann"

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2514677.ece

Waalern, som synes Brann har brukt penger som fulle sjømenn, men ser jo at Brann kanskje står best rustet til å utfordre RBK i år.....

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tor, 11 januar 2007 16:23 skrev Skrible:

| Det jeg tror han ber om er litt edruelighet - ikke fordi kjøpene i millionklassen kommer til å føre til konkurs de neste to sesongene,

| men fordi man gradvis ikke vil ta seg råd til norske lovende spillere som ikke kommer fra egen stall.

Misforstå meg riktig - jeg er i grunnen enig, og jeg skulle ønske det var mer edruelighet. Men all den tid fotball handler om én ting - å vinne - så vil man nok bruke det man kan på å nå målet - og middelet er penger.

Norsk fotball har fått tilført en del penger de siste åra, og nå bytter de dem mellom seg og et knippe investorer som har kommet inn fra sidelinja for å skumme fløten.

Det blir litt påtatt når man syter over prisnivå den ene dagen, for så å være med på leken og selge gråstein til andre klubber for fantasisummer den neste. Jeg synes liksom ikke det var rette ræva som feis

Mulig Ingebrigt er litt deppa over at de ikke har noen å selge som de får godt betalt for.
          Unanimiter et constanter Oslo

Comment

Working...
          X