Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Årets drakter

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Årets drakter

Det lå en gang en tråd på dette forumet der flere, deriblant meg selv, med håpefull tone ønsket seg rene og pene drakter for neste sesong.

I FK Fotball på P3 på søndag var Freddy gjest. Han uttrykte skepsis til ICA-reklame på rumpa, og det hørtes på han ut som om neste sesongs drakt var så godt som tapetsert med reklame...

Høres jævlig stygt ut...

Noen som har sett den?

Re: Årets drakter

Nei, nei og atter nei. Ica reklame på rompa?! Tapetsert med reklame? Drakta skal være pen og faen ikke se ut som no reklameplakat!

Mitt legeme er hellig - min lever lagd av stål!

Mine legger lagd av foppal og min hjerne lagd av kål!

Comment

Jeg hørte også dette med at vi skal ha ICA i rumpa.

Men jeg forsto det ikke nødvendigvis sånn at drakta ble så tapetsert med reklame. Akkurat det sa ikke Freddy noe om. Han bare ristet på hodet av buksa.

Jeg håper at ICA står på rumpa nettopp for å gjøre overdelen så ren som mulig. I fjor var det jo mye styr rundt ICA-logo tilknyttet Vålenga mot rasisme under nummeret. Dette ser jeg på som en måte å flytte den ICA-logoen noen centimetre ned.

Jeg bare håper at det ikke betyr at spillerne ikke får lov til å ha drakta utenfor shortsen. De som føler for det, bør få lov til det.

arne s-k

Comment

er det ikke sånn at det foreløpig ikke er lov med reklame på rumpa, men vålerenga og et par andre lag har fremmet forslag om at det skal bli lov? jeg tror uansett at det er snakk om at det blir ica på baksida av lårene neste sesong, ikke midt på rumpa.

Comment

Vi skal ha VAKRE drakter!

Tja, da har vi bare én måte å vise vår mening på: Fortsette å bruke den gamle drakta framfor å kjøpe en ny. Vålerenga skal se bra ut, basta. Nei, jeg vil ikke høre et kvekk om "jammen, det nye merket på rompa kan finansiere ditt og datt og pjatt". Drakta skal være rein og ekslusiv og hellig, reklame skal helst bare trykkes på kassa og da selvfølgelig i hvitt. All annen fargerik reklame kan man ha på stadionskilt, treningsdresser, innbytterbenk, sponsorflaggborg etc., men når det gjelder drakta bør man fortsette den meget gode trenden som ble satt i gang for noen år siden med flotte drakter. Det har allerede blitt tatt steg tilbake mot styggere drakter de siste to åra, med grønn SonyEricsson-logo på armen og Entra+Ica på ryggen (her bør vi kun ha nummer og navn).

Jeg kjøper heller ingen ny Vålerengadrakt så lenge supporterutgaven trykkes med mer enn bare Hafslund og Nike (i fjor "snek" man Entra inn på ryggen). Jeg skal både ha en drakt som ser lik ut som spillernes, og den skal se jævlig bra ut i tillegg! Med den bærer jeg nemlig det viktigste symbolet på klubben min, og den er den desiderte dyreste t-skjorta jeg eier med sin utsalgspris på 650 kr.

La Nike og Hafslund fleske til skikkelig for æren av å presentere verdens flotteste drakt, ALENE!

Comment

Det er blitt lovlig med rumpe-reklame, se bare drakta til Viking her: http://www.viking-fk.no/visnyhet.asp?id=1925
            DANSK VÅLERENGA SUPPORT. NÅ PÅ NETT: [url]www.valerenga.frac.dk[/url]

Vort forum er ÅPENT FOR ALLE!

Jeg vil ha Rajko Lekic til Enga!

Comment

Re: Vi skal ha VAKRE drakter!

Med så eksplosiv publikumsøkning vi har hatt burde det bli MINDRE og DYRERE reklame på draktene, Barcelona bør alltid være et forbilde å strekke seg etter (selvom de kanskje bukker under de og).

Men ingen grunn til å klage før vi har sett den. Men rumpereklame håper jeg virklelig ikke skjer, det var noe av det jeg lo mest av i 1.div hos diverse bondelag.

"Å da kjem'n Kjell innpå, og hæin æ sponsa av Toten Kjøtt, slekk som dekk kan sjå på rævva hass"

Comment

Re: Vi skal ha VAKRE drakter!

Sitat: Den ons, 15 mars 2006 19:12 skrev Alex Malager:

----------------------------------------------------

> Med så eksplosiv publikumsøkning vi har hatt burde det bli MINDRE og DYRERE reklame på draktene, Barcelona bør alltid være et forbilde å strekke seg etter (selvom de kanskje bukker under de og).

>

> Men ingen grunn til å klage før vi har sett den. Men rumpereklame håper jeg virklelig ikke skjer, det var noe av det jeg lo mest av i 1.div hos diverse bondelag.

>

> "Å da kjem'n Kjell innpå, og hæin æ sponsa av Toten Kjøtt, slekk som dekk kan sjå på rævva hass"

>

>

Det var ikke bare 1. div lag det. Bønda fra Hamar hadde en sponsor til hver spiller. F.eks. Geir Frigård (Silo og ljå A/S) kommer inn for Jan Michaelsen (Felleskjøpet).

Dorian Stefan

*****KREPP ARMY*****
                DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Sitat: Den ons, 15 mars 2006 18:43 skrev Schistad:

> Det er blitt lovlig med rumpe-reklame, se bare drakta til Viking her: http://www.viking-fk.no/visnyhet.asp?id=1925

Den drakta (som forøvrig er nitrist!) beviser vel bare det jeg sier: Det er blitt lov med reklame på baksiden av lårene, ikke midt på rumpa.

-greger

Comment

Sitat: Den ons, 15 mars 2006 19:29 skrev Greger:

> Sitat: Den ons, 15 mars 2006 18:43 skrev Schistad:

> ----------------------------------------------------

> > Det er blitt lovlig med rumpe-reklame, se bare drakta til Viking her: http://www.viking-fk.no/visnyhet.asp?id=1925

>

>

> Den drakta (som forøvrig er nitrist!) beviser vel bare det jeg sier: Det er blitt lov med reklame på baksiden av lårene, ikke midt på rumpa.

>

> -greger

Den forskjellen er marginal; det ser ikke ut, rett og slett. Skammelig at Vålerenga skal gjøre seg til latter på den måten. Nå er tida inne for å framstå som en storklubb, ikke et bedriftshåndballag. Enga er på villspor her, og vi supportere er de eneste som kan si fra. Det bør vi gjøre!

Comment

Personlig foretrekker jeg å se den nye drakta vår først. Deretter skal jeg gjøre meg opp en mening om klubben er på villspor eller ikke.

Hvis jeg ikke liker jeg den nye trøya - enten pga for mye reklame eller designet - så kjøper jeg den heller ikke. Jeg har aldri kjøpt shortsen før. Et ICA-trykk på rompa øker ikke lysten på å kjøpe en nå.

Steinar

Comment

Jeg er veldig veldig enig med Jan Bs grunnleggende betraktninger vedr. drakta, men vil gjerne se årets drakt før jeg kritiserer den.

Helst vil jeg ha en reklamefri drakt, men jeg innser at reklamen er en nødvendighet. Jeg har altså innfunnet meg med en forholdsvis stor Hafslund-logo på brystet. Greit nok, i det minste er den ensfarget i hvitt.

Jeg klarer også å tolerere én reklame på ryggen, men deretter sier det stopp. Hvor mye dilldall skal spillerne egentlig ha der?

Entra, ICA, Vålerenga mot rasisme (den er uansett grei, men bidrar til den optiske "forsøplingen" av drakta), pluss SE på siden, i en farge som ikke har noe med Vålerenga å gjøre, reklame på buksa foran (og bak?!), samt på strømpene.... ærlig talt, get a grip.

Drakta ER det viktigste klubben viser frem. Kjære VIF, vær værsom med hva dere gjør med den!
                        mvh

Ogni M

Comment

I tillegg til ICA på rumpa, så skal vi visstnok ha reklame for "Gullbrød" foran på shortsen

Uansett, Hafslund burde være eneste reklame på drakta. Og ved å gjøre det såpass ekslusivt, så presser man også opp prisen for den ene vi har.

I tillegg så tror jeg faktisk ikke det er astronomiske summer det er snakk om. Vi har sikkert tjent like mye på Royal League i år som det vi får for en reklame på ermet.

Og da må vi stille oss spørsmålet om det er verd det...

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Sitat: Den tor, 16 mars 2006 12:35 skrev viffvoff:

>

> I tillegg til ICA på rumpa, så skal vi visstnok ha reklame for "Gullbrød" foran på shortsen

>

> Uansett, Hafslund burde være eneste reklame på drakta. Og ved å gjøre det såpass ekslusivt, så presser man også opp prisen for den ene vi har.

>

> I tillegg så tror jeg faktisk ikke det er astronomiske summer det er snakk om. Vi har sikkert tjent like mye på Royal League i år som det vi får for en reklame på ermet.

> Og da må vi stille oss spørsmålet om det er verd det...

>

>

erhm. For reklame på ermet har vi nettop kjøpt Allan Jepsen.

Comment

Sitat: Den tor, 16 mars 2006 20:09 skrev CrazyMagnus:

> Sitat: Den tor, 16 mars 2006 12:35 skrev viffvoff:

> >

> > I tillegg til ICA på rumpa, så skal vi visstnok ha reklame for "Gullbrød" foran på shortsen

> >

> > Uansett, Hafslund burde være eneste reklame på drakta. Og ved å gjøre det såpass ekslusivt, så presser man også opp prisen for den ene vi har.

> >

> > I tillegg så tror jeg faktisk ikke det er astronomiske summer det er snakk om. Vi har sikkert tjent like mye på Royal League i år som det vi får for en reklame på ermet.

> > Og da må vi stille oss spørsmålet om det er verd det...

> >

> >

>

> erhm. For reklame på ermet har vi nettop kjøpt Allan Jepsen.

...og du mener at vi ikke hadde hatt råd til han uten den inntekten?

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Working...
                              X