Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan går det i 2007?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan går det i 2007?

På tide med noen mer eller mindre velbegrunnede spådommer for TL 2007. Ikke snakk om hva vi ønsker - det er vel rimelig åpenbart, men mer hva vi realistisk tror vi får til i år.

Det er vel egentlig to spørsmål som er sentrale her:

1: Hvor havner vi på tabellen?

2: Hvor mange poeng tar vi mot bøffla og skiklubben?

Jeg tillater meg å starte:

1: Bronsje.

Bartene tar det hjem, og bøfla snyter oss for sølvet med et feilaktig idømt straffespark 3 min på overtid i siste serieomgang (deres patetiske revansj for 2006)

2: Vi får 6/6 poeng mot skiklubben, og 4/6 mot LSK.

Så alt i alt blir årets TL ikke fantastisk, men en sesong vi kan leve med mens vi venter på at vinen modnes. Jeg gleder meg, sånn...ganske moderat.

Re: Hvordan går det i 2007?

1.Sølv

2.Vinner hjemme og U borte mot LSK, og endelig opplever skigutta at det kladder skikkelig - to solide seire.

Og jeg tror Odd og FFK ryker på hue og ræva ut.

Comment

1. Sølv. Hadde skikkelig trua tidligere i vinter, men har blitt litt mer skeptisk den siste tiden. Rosenborg vinner.

2. 3p mot Skiklubben (vi vinner endelig, men taper den andre.

2p mot Kanharry (to kjedelige kamper - 1-1 og 0-0)

Rune Lange blir vår toppscorer med 9 mål

Odd og Sandefjord går ned.

Comment

1. Gull. (to poeng foran RBK, og tre poeng foran Fugla)

2. Fire poeng mot Fugla og fire poeng mot Liiin.

Ålesund og Odd rykker ned.

......og du hører det når vi alle synger med, vi BLIR seriemestere.
        -flygind

Comment

Sitat: Den man, 02 april 2007 15:38 skrev ice69:

> Så alt i alt blir årets TL ikke fantastisk, men en sesong vi kan leve med mens vi venter på at vinen modnes. Jeg gleder meg, sånn...ganske moderat. "

Nå ble vel vinflaska åpnet i 2002 og har levert godsaker i 4 sesonger så hvorfor vil du korke den igjen nå?

Comment

Sitat: Den man, 02 april 2007 22:35 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den man, 02 april 2007 15:38 skrev ice69:

>

> > Så alt i alt blir årets TL ikke fantastisk, men en sesong vi kan leve med mens vi venter på at vinen modnes. Jeg gleder meg, sånn...ganske moderat. "

>

> Nå ble vel vinflaska åpnet i 2002 og har levert godsaker i 4 sesonger så hvorfor vil du korke den igjen nå?

>

>

>

>----------------------------------------------------------------

>

>

>

>Ja, for 2002 blir jo husket som en veldig god årgang.....

Men hva er dine tips da?

Comment

Sitat: Den man, 02 april 2007 22:35 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den man, 02 april 2007 15:38 skrev ice69:

>

> > Så alt i alt blir årets TL ikke fantastisk, men en sesong vi kan leve med mens vi venter på at vinen modnes. Jeg gleder meg, sånn...ganske moderat. "

>

> Nå ble vel vinflaska åpnet i 2002 og har levert godsaker i 4 sesonger så hvorfor vil du korke den igjen nå?

>

Jeg tenker vel mer på at vi har masse unge spillere som trenger et par sesonger før de er klare.

Comment

Sitat: Den man, 02 april 2007 22:45 skrev usbenga:

> >Ja, for 2002 blir jo husket som en veldig god årgang.....

>

> Men hva er dine tips da?"

Synes NM gull smaker ganske godt jeg da men så er jeg ingen vinkjenner...

Har ikke sett en eneste kamp i vinter bortsett fra den siste RL kampen, så jeg tør ikke tippe noe som helst enda.

Comment

Sitat: Den man, 02 april 2007 23:54 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den man, 02 april 2007 22:45 skrev usbenga:

>

> > >Ja, for 2002 blir jo husket som en veldig god årgang.....

> >

> > Men hva er dine tips da?"

>

> Synes NM gull smaker ganske godt jeg da men så er jeg ingen vinkjenner...

>

> Har ikke sett en eneste kamp i vinter bortsett fra den siste RL kampen, så jeg tør ikke tippe noe som helst enda.

>

>

>

>----------------------------------------------------------------

>

>

>

>Men du er da familiær med terminologien!

Ei foppallbøtte høres helt fint ut for meg, i en sesong jeg ikke tror vi vinner serien.

Sølv (evt bronse) og knuseseier i årets siste og største fotballfest, hvor Arne Scheie sier; "Jeg har ikke sett på maken" etter at Derek skrur`n som Beckham, inn i krøsset bak en paralysert Opdal. Og breiflabbene legger som vanlig igjen en stripe av hyggelige "visittkort" oppover byens paradegate.

Bergensere og trøndere har jo en evne til å få Karl Johan til å se ut som en sigøynerleir i hele dens utstrekning, ikke bare den nederste tarmen som til daglig er dominert av lommetjuver, pushere og nigerianske gledespiker.

Comment

He he....

Supportermeninger før sesongstart

Lyn mener Enga er bedre

http://www.abcnyheter.no/node/44181

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Spesielt er det også at det i samme artikkel opplyses at Jonas Rygg i A-stallen til Stabæk er medlem av Bastionen.
                      Ivar

Comment

Bronse - stallen er for tynn til å kjempe om gull. De tre siste sesongene har vist at høstsesongen sliter enormt på stallen. Det har både Brann, LSK (2006), RBK (2004) og vi (2005) fått smake. Den som kan fylle på med både rutine og friske spillere da, har et stort fortrinn. Det har ikke vi.

Comment

Å tippe utfallet av TL har vist seg å være en av de største risikosportene man kan utsette seg for de siste sesongene. Men, jeg lar meg rive med:

Jeg kan leve med 2 eller 3 poeng mot hver av de to erkerivalene, da det betyr at vi tar like mange poeng som de tar. Jeg tror også det er et moderat realistisk tips. Men, skal jeg farge tipset med litt lykkeønsking, så sier jeg 4 poeng mot LSK (Seier på Åråsen, 0-0 hjemme) og 2 mot Lyn (2 x 1-1, etter å ha leda begge 1-0).

Plasseringsmessig synes jeg målsetting om topp 4 og RL er en helt OK målsetting. Jeg er happy med 4. plass. Ingenting vokser inn i himmelen på rekordtid og jeg setter derfor en knapp på 4. plass i år.

Jeg er redd 2007 bli et år som bekrefter at money talks også i norsk fotball og tror de selvutnevnte medaljekandidatene LSK, SKB og RBK får valuta for pengene og hekter av de 11 andre lagene så mye som 3-4 runder før slutt. Men, 4. plassen, den tar vi!

Om vi i tillegg til 6 av 12 poeng mot erkerivalene og 4. plass klarer å gjøre en grei figur i både NM og UEFA-cup, så skal jeg være fornøyd. Med OK figur mener jeg at vi ryker ut mot en antatt bedre motsander, og er ikke så opptatt av hvor langt vi når (Eks: Å ryke i 3. runde mot LSK er bedre figur enn å tape semi mot Raufoss). Jeg ønsker meg selvsagt pokalen, men tror ikke vi tar den i år.

Comment

Og legge lista lavere enn topp 3 synes jeg blir for passivt.

Stallen er betraktelig forsterka i fra fjor, samtidig som unggutta har fått ett år til på baken.

Rosenborg er vel den klareste gull favoritten med tanke på spillerstall og økonomi.

Mens Enga, Brann , Lsk og Viking tror jeg blir de nærmeste utfordrerne.

I Brann har det vel stort sett ikke skjedd noe siden i fjor, Lsk mener jeg at er svekket i forhold til i fjor.Det som blir spennende der er hvilken effekt de får ut i fra Nordlie.

En skal også huske på at de hadde en god vårsesong i fjor, som i stor grad skyldes noen horrible dommer avgjørelser i deres favør, mens høstsesongen var middelmådig heldigvis.

Jeg tror Viking kan bli ett lag i toppen med en bra stall og eventuelt ett snev av prøyser disiplin.

Men tipper jeg med hjerte er det ikke tvil Enga på topp.

Comment

1. Tror på gull! Men avhengig av at Ronny Johnsen og Kjetil Wæhler spiller opp mot 100%, både i antall kamper og kvalitet, og at Arason viser at han er Tippeligaens beste keeper. I tillegg må en eller flere av spissene få i gang målproduksjonen. Våre hardeste konkurenter har spisser som kan score 15+ (Iversen, Helstad, Sigurdsson, Nannskog og Occean). Vi bør ha to mann over 10 mål for å kompensere for dette. Derek og Rune Lange er kapable til dette, men også DFH må melde seg på.

Det vil alltid være et lag som skuffer ut fra forventningene, i år det litt vanskelig å tippe på hvem det skulle være. Synes lag som RBK, Brann, Viking og LSK ser sterke ut på papiret. Jeg tror Stabæk kan overraske. De har et bra lag og er svært giftige med offensive spillere som Nannskog, Pall Gunnarson, Furuseth Olsen og Alazinho. Hvis de samtidige kan være gjerrige bakover tror jeg på medalje for dem.

2. Mot LSK får vi en seier og ett tap. Mot Lyn får vi to seire.

Comment

Working...
                              X