Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Færrest utlendinger i stallen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Færrest utlendinger i stallen

Selv om det ikke akkurat er en bombe for alle som kan telle til mer enn fire, så er kan Dagbladet i dag fortelle at Enga har færreste utlendinger i stallen. L(ø)yn tullball og skittklubb har flest, sammen med en del andre lag... http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/02/496809.html
    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Re: Færrest utlendinger i stallen

Sitat: Den man, 02 april 2007 16:03 skrev Skrible:

> Selv om det ikke akkurat er en bombe for alle som kan telle til mer enn fire, så er kan Dagbladet i dag fortelle at Enga har færreste utlendinger i stallen. L(ø)yn tullball og skittklubb har flest, sammen med en del andre lag... http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/02/496809.html

Synes ikke det er ett mål i seg selv, men det er bra at Enga går mot strømmen, særlig når ett lag som RBK starter med åtte utlendinger i treningskamper. Så mye for ett lag av og for trøndere.

Forøvrig synes jeg det er meget treffende og omtale Lyn som L(ø)yn. "Norges yngste TL lag" tullet deres burde de droppe nå som de henter fortserkningene sine fra old boyslagene til Boca Juniors og RBK.

Comment

Sitat: Den man, 02 april 2007 20:54 skrev HrMetikk:

> Sitat: Den man, 02 april 2007 16:03 skrev Skrible:

>

> > Selv om det ikke akkurat er en bombe for alle som kan telle til mer enn fire, så er kan Dagbladet i dag fortelle at Enga har færreste utlendinger i stallen. L(ø)yn tullball og skittklubb har flest, sammen med en del andre lag... http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/02/496809.html

>

> Synes ikke det er ett mål i seg selv, men det er bra at Enga går mot strømmen, særlig når ett lag som RBK starter med åtte utlendinger i treningskamper. Så mye for ett lag av og for trøndere.

> Forøvrig synes jeg det er meget treffende og omtale Lyn som L(ø)yn. "Norges yngste TL lag" tullet deres burde de droppe nå som de henter fortserkningene sine fra old boyslagene til Boca Juniors og RBK.

Nå har de strengt talt ikke reklamert for det etter at de henta 3 35 åringer.. Men at de har satsa på unge skal du ikke ta fra dem. Hvor mye de har slått til er en annen sak.

-‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Sitat: Den tir, 03 april 2007 00:26 skrev donny:

> Sitat: Den man, 02 april 2007 20:54 skrev HrMetikk:

>

> > Sitat: Den man, 02 april 2007 16:03 skrev Skrible:

> >

> > > Selv om det ikke akkurat er en bombe for alle som kan telle til mer enn fire, så er kan Dagbladet i dag fortelle at Enga har færreste utlendinger i stallen. L(ø)yn tullball og skittklubb har flest, sammen med en del andre lag... http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/02/496809.html

> >

> > Synes ikke det er ett mål i seg selv, men det er bra at Enga går mot strømmen, særlig når ett lag som RBK starter med åtte utlendinger i treningskamper. Så mye for ett lag av og for trøndere.

> > Forøvrig synes jeg det er meget treffende og omtale Lyn som L(ø)yn. "Norges yngste TL lag" tullet deres burde de droppe nå som de henter fortserkningene sine fra old boyslagene til Boca Juniors og RBK.

>

> Nå har de strengt talt ikke reklamert for det etter at de henta 3 35 åringer.. Men at de har satsa på unge skal du ikke ta fra dem. Hvor mye de har slått til er en annen sak.

>

>

>

>__________________________________________________ ______________

>

>

>

>"Norges yngste TL-lag".

Det var jo ikke noe markedsavdelingen i Lyn plutselig regnet seg frem til, og brukte som et originalt slogan. Det var et ønske om en profilering av en mangeårig satsning på unge talenter, et bevis på at de gjorde det "riktige".

Almeyda kan vise seg å bli en latterlig parentes, men også tidenes beste spiller i TL, isåfall er han et scoop.

Verre er det å forstå kjøpet av Stensaas, DET må vel være det største selvpåførte ballesparket på lang tid!?

Å i panikk - på markedets siste dag - kjøpe en 35 år gammel spiller som ikke kan heve laget er jo direkte mistillit mot yngre spillere.

Hva om vi plutselig skulle hente inn Roar Strand, eller Vidar Riseth? Hvilket signal skulle det gi til våre fremadstormende

unge krigere?

Comment

Må si meg enig med usbenga her, og kanskje gå enda litt lenger.

Av og til må du se ann potensialet på kjøpet helst i sammenheng med den økonomiske risikoen, og begge argentinerne til Lyn har ett potensiale langt over det vi er vandt til i tippeligaen. Almeyda kan komme til å dominere årets sesong. Slettes ikke sikkert at han gjør det, men potensialet er der. Ståle Stensaas? Da vet du hva du får, en middelmådig venstrebekk med stor tabbekvote. Håreisende kjøp. Jeg hadde tatt imot Almeyda med åpne armer til VIF, mens jeg ville krevd Albuus hode på et fat om han kjøpte Stensaas.

Personlig mener jeg at Melkadze var ett riktig kjøp. Ja, han floppet totalt, men i den situasjonen vi var, sportslig og økonomisk, og med den CV'en han hadde, så mener jeg det var riktig å ta sjansen. Det funka ikke, men vi viste det var gambling, og det kosta ikke skjorta.

Når det gjelder tippeligaens yngste lag, så gjennstår det jo å se om de har tenkt til å fortsette den kampanjen eller ikke, men de har jo hatt tradisjon for å bruke unggutter, og i en klubb uten identitet kan man jo ikke klandre dem for å i det minste prøve. Og så kan vi jo sitte på sidelinjen og le.

Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

Lyns a-lag har nå en snittalder på 25,5. Vårt a-lag har en snittalder på 26,5, så selv om vi har mange unge på laget, så kan vi godt la Lyn få æren av å ha ligaens minst rutinerte lag også denne sesongen.

Comment

Working...
            X