Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bolthof forbannet etter vraking

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bolthof forbannet etter vraking

Bolthof mener han er «bedre enn flere eliteseriekeepere»

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172617

_________

Bolten er ikke enig i at Arni er 1. keeper, noe som jeg syns er helt greit..

Selvfølgelig ikke kult at han hinter om andre klubber, men etter alle disse åra, får jeg meg ikke til å klage.

Tror(og håper) allikevel Bolten blir, men vi får se..

Re: Bolthof forbannet etter vraking

Hadde stusset om vi hadde en andrekeeper som var enig med trenerens uttak.

Desverre lider Bolten litt av at han er en "perfekt andrekeeper". Tar seg sammen og forbedrer seg gang på gang. Jeg tviler imidlertid på at han noen gang henviser Arni til benken i Vålerenga.

Comment

Tror ikke det jeg heller, men man veit jo aldri.. Jeg trodde jo heller ikke han skulle ta plassen til Bakke, når han var førstekeeper.

Det eneste jeg er litt bekymra for er at Arni kan bli dårlig i ryggen igjen..

Comment

Sitat: Den tir, 03 april 2007 22:23 skrev j_robber:

> Tror ikke det jeg heller, men man veit jo aldri.. Jeg trodde jo heller ikke han skulle ta plassen til Bakke, når han var førstekeeper.

> Det eneste jeg er litt bekymra for er at Arni kan bli dårlig i ryggen igjen..

Vi har vel den eneste reserve keeperen som gang på gang går ut i mideia og klager, det kan ikke tjene klubben særlig.

Jeg mener Arni er soleklart førstevalg, og har i mine øyne aldri spilt seg ut av troppen heller.
        Oslobajas

Comment

Sitat: Den tir, 03 april 2007 23:37 skrev cossie3:

>

>

> Vi har vel den eneste reserve keeperen som gang på gang går ut i mideia og klager, det kan ikke tjene klubben særlig."

Ja dette er et kjempeproblem."Bolthofs spalte" i VG er jo nesten blitt et eget begrep.

Comment

Definitivt. Makan til illojal spiller skal man lete lenge etter. Har vel stort sett klagd hver gang han ikke har fått spille.

Sa han i det hele tatt noe før reka mer eller mindre ba han klage for å vise at han var sulten?

Comment

hehe.. Å i det hele tatt antyde at Bolten er illojal, er noe av det dummeste jeg har hørt.. Hvor mange år har han vært nr 2 i Enga igjen...?

Comment

Jeg kan forsåvidt være enig med Bolthof i at han er bedre enn flere av keeperne i Tippeligaen, men han er nå engang reserve for en fyr som er bedre enn ALLE keeperne i Tippeligaen når han er i form. Arni bør stå såfremt han er frisk. Skjønner at det kan være kjipt å forholde seg til, men det er dessverre bare plass til én keeper på banen. Føler meg ikke helt komfortabel med at Bolthof flyr til avisene en gang i året for å prate ut.

Comment

Se dette for deg:

-Du møter opp til kamp uke etter uke, sesong etter sesong, og veit at det ikke blir spill i dag heller, hvis ingen skulle finne på å tuppe Arni i tinningen da..

-Du forbereder deg til hver eneste kamp i tippeligaen i flere år, varmer opp, lager god stemning, men får aldri spille.

-Du trener HVER ENESTE DAG, år etter år, for å spille deg inn på laget, men får aldri tillit.

-Du drar land og strand rundt med Enga, kun for å varme benkene og prate med gutta i garderoben.

-Du er en god keeper, som helt sikkert hadde gått rett inn på en del andre lag. (Til tross for en del klansmenn som fortsatt tror han er superræva, men det viste han jo i Royal League at ikke stemmer.)

-Du får først spille treningskamper og RL når førstekeepern er ødelagt.

-Du gjør en veldig god figur i en haug av kamper off-season, og tror at NÅ har jeg gode muligheter til å få spille i TL! Men dengang ei.

-Førstekeepern kommer tilbake fra skade, går rett inn på din plass, og blir der.

-Du føler kanskje at førstekeepern får stå uansett form, og at du aldri får den lille sjansen som hadde gjort ting så mye bedre.

-Du er 30 år, på toppen rent keepermessig, men spiller på 2laget med unggutta.

Og så kan du stille deg dette spørsmålet:

-Er Øivind Bolthof illojal mot klubben fordi han lufter litt frustrasjon ovenfor en journalist?

Hvis JA: Du er en tulling.

Hvis NEI: Du skjønner at det ikke alltid er like fett å være lenka til benken, til tross for at du er en god keeper med så og si grenseløs lojalitet ovenfor klubben. (Nei,lojalitet er ikke nok, men dere skjønner greia.)

----------------
                  Pilsner og slagsmål.
                  Ille tilredte agronomer.

Comment

Sitat: Den ons, 04 april 2007 08:36 skrev Lord Of The Dusk:

> Se dette for deg:

>

> -Du møter opp til kamp uke etter uke, sesong etter sesong, og veit at det ikke blir spill i dag heller, hvis ingen skulle finne på å tuppe Arni i tinningen da..

> -Du forbereder deg til hver eneste kamp i tippeligaen i flere år, varmer opp, lager god stemning, men får aldri spille.

> -Du trener HVER ENESTE DAG, år etter år, for å spille deg inn på laget, men får aldri tillit.

> -Du drar land og strand rundt med Enga, kun for å varme benkene og prate med gutta i garderoben.

> -Du er en god keeper, som helt sikkert hadde gått rett inn på en del andre lag. (Til tross for en del klansmenn som fortsatt tror han er superræva, men det viste han jo i Royal League at ikke stemmer.)

> -Du får først spille treningskamper og RL når førstekeepern er ødelagt.

> -Du gjør en veldig god figur i en haug av kamper off-season, og tror at NÅ har jeg gode muligheter til å få spille i TL! Men dengang ei.

> -Førstekeepern kommer tilbake fra skade, går rett inn på din plass, og blir der.

> -Du føler kanskje at førstekeepern får stå uansett form, og at du aldri får den lille sjansen som hadde gjort ting så mye bedre.

> -Du er 30 år, på toppen rent keepermessig, men spiller på 2laget med unggutta.

>

> Og så kan du stille deg dette spørsmålet:

>

> -Er Øivind Bolthof illojal mot klubben fordi han lufter litt frustrasjon ovenfor en journalist?

>

> Hvis JA: Du er en tulling.

>

> Hvis NEI: Du skjønner at det ikke alltid er like fett å være lenka til benken, til tross for at du er en god keeper med så og si grenseløs lojalitet ovenfor klubben. (Nei,lojalitet er ikke nok, men dere skjønner greia.)

>

Er det deg, Øyvind...?

Tror ikke det er så mange som vil påstå at Bolthof er illojal, i og med at han har akseptert å være andrekeeper såpass lenge. Det må vel likevel være lov å si at man ikke er kjempebegeistra når han klager sin nød i media en gang i året. Og så funker liksom toppfotball sånn at trenerne tar ut de spillerne de til enhver tid vurderer som best. Er denne vurderingen alltid hundre prosent objektiv? Neppe - trenere lar sikkert magefølelsen styre uttak der kandidatene er jevne. Jeg mener uansett at Arni er en klart bedre keeper enn Bolthof, så det er greit for meg i dette tilfellet.

Tror du forresten det er tilfeldig at enkelte tror at Bolthof er ræva? Det er vel kanskje ikke helt uten grunn at han har spilt seg inn på laget og ut igjen et par ganger, eller? Nå har aldri jeg vært en av dem som mener at han er ræva - han er en helt ålreit keeper, men han gjør rare ting iblant. Jeg er full av forståelse for at han er frustrert over situasjonen, men jeg har bare ett råd til spillere som mener seg urettferdig benka over tid, og som ikke kan leve med det uten å klage til media: Bytt klubb. Jeg unner Øyvind å få være førstekeeper, men ikke for oss så lenge Arni står bra. Det blir noe annet den dagen Arni begynner å tabbe seg ut oftere (Gud forby).

Comment

Det lukter jo litt ironi av ett par av inleggene som sier at Bolthof er illojal da. Det er i hvertfall sånn jeg tolker noen av de. Øyvind er vel i hvertfall en av de spillerne i norge som er mest sympatisk og lojal, og hans profesjonalitet er veldig viktig for klubben. Jeg håper virkelig at han blir.

Når det er sagt, så synes jeg denne situasjonen har blitt konstruert av Myhre og Østby, som nok burde ha behandlet situasjonen bedre. Regner med at de ønsket å gi Øyvind følelsen av å være viktig og ha en fair sjans til å komme på laget, men ved å offisielt si at han holder på å danke ut Arason gir de han ett håp om at noe skjer, og da blir skuffelsen mye større ved vrakingen, og jeg tror faktisk ikke at det har vært noen reel mulighet for at Øyvind skulle ta plassens hans som første-keeper.
                      Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

Bolthof har vært kanskje engas mest lojale spiller de siste årene. At han klager nå skjønner jeg godt, uten at jeg dermed tror at han hadde vært et bedre valg en Arni. Vi har vært kjempepriviligerte som har hatt Bolthof som 2. keeper såpass lenge, de fleste i hans situasjon ville søkt en annen klubb for lenge siden. Som han selv sier, så holder han TL standard, det tror jeg det er liten tvil om. Så om han nå skulle gå til en annen klubb i løpet av året, så er det få ting jeg ville ha større forståelse for, samtidig som det ville være veldig synd for enga.

Comment

Greia med at en del mener Bolten er ræva er jo enkeltepisoder som ligger tilbake i tid.

Jeg synes det blir urettferdig at det skal bli hengende ved han til evig tid, spesielt fordi han aldri får sjansen til å rette opp inntrykket ved å levere bra matcher i tippeligaen.

Og dette er jo bakdelen med å være keeper, at de feilene du gjør er vanskeligere å glemme enn de feilene som gjøres andre steder på banen. Eller hva?

Da Bolten sto i kampene på bislett i vinter så sto det alltid en haug av folk på store stå før og under kampen og snakka sammen om hvor ubrukelig Bolten var, så da var det jo fett at han leverte varene i de matchene vaffal.

Og bare for å illustrere det jeg skreiv om keepere og tabber...

Er det noen som IKKE holder pusten når Arni får et tilbakespill lenger?
                          ----------------
                          Pilsner og slagsmål.
                          Ille tilredte agronomer.

Comment

Sitat: Den ons, 04 april 2007 10:14 skrev Galroth:

> Når det er sagt, så synes jeg denne situasjonen har blitt konstruert av Myhre og Østby, som nok burde ha behandlet situasjonen bedre.

At det er konstruert av trenerteamet er litt hardt å ta i, synes jeg, men følgende sitat fra Østby (fra VG-saken) gjør jo at man stusser litt:

- Øyvind er naturligvis skuffet. Men jeg lar ham få et par dager, så skal vi sette oss ned å [sic] ta en prat. Da skal han få en detaljert begrunnelse.

Med forbehold om at sitatet er riktig virker det ikke dette som en optimal håndtering av saken.

Beaker

Comment

ER kanskje ikke riktig tråd å ta den i men..

webTv innslag på aftenposten om keeperduellen i VIF:

http://fotball.aftenposten.no/tv/article78766.ece

-‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Working...
                              X