Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Myhre argumenterer med talljug?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Myhre argumenterer med talljug?

Myhre ber om tålmodighet, og hinter om at topp4-målsettingen er tøff nok i seg selv.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172654

En ting er å være defensiv, en annen ting er å finne på unnskyldninger. Myhre argumenterer nemlig med at vi mistet 7 mann i fjor, og bare har fått inn 2. Kan noen hjelpe meg å forstå dette som noe annet enn jug eller helt urimelig måte å regne på?

Vi har udiskutabelt mistet Hovi og Flo etter sesongslutt i fjor. Like udiskutabelt har vi fått Jalland og Mila.

Men hvis han regner med at vi i fjor også mistet Hoseth, Skiri og Gashi midtveis i sesongen - hvorfor regner han ikke da med at vi samtidig fikk Rune Lange?

Og for å komme opp på 7 mann mistet, må han også ha regnet med at vi har leid ut Fellus og El-Gharbi. Da er det isåfall helt urimelig at han "glemmer" å regne med at vi har fått tilbake Jørgen Horn og Arnar Førsund fra nettopp utleie etter sesongslutt i fjor.

Sånn jeg forstår det bruker han en helt annen måte å telle opp de vi har mistet, enn han gjør når han teller opp de vi har fått. Det blir bare falskt å holde på sånn, bare for å senke forventninger. Oppfør deg som en troverdig leder, Petter!

arne s-k

Re: Myhre argumenterer med talljug?

Nå gjorde vi det også svært mye bedre etter at Hoseth, Gashi og Skiri dro.

Jeg mener definitivt at vi har styrket stallen fra i fjor og hvorfor skal da målsettingen være lavere enn medalje...?

Hater defensiv tankegang. Elsker positive uttalelser. Det er en fare med uttalelsene og det er at spillerne tenker at de ikke er bedre. Jeg håper Petter Myhre har forstått at det faktisk går ann å prate spillerne bedre. Selvtillitt er og blir en nøkkel til topplassering.
    Man må delta for å vinne

Comment

Flo, Hovi, Mabizela, Melkadze, Skiri, Gashi og Hoseth. Det er 7...

Selvom Gashi var den eneste hvertfall jeg ikke ville skulle gå når jeg fikk høre det. Hovi legger opp, grei nok grunn det. De andre ser jeg ikke på som noe stort tap.

Men det Myhre sier om at vi må sette inn unggutter istedet for etablerte spillere kan jo ha en lite betydning i noen kamper da, selvom disse tidvis presterer bedre enn mange etablerte spillere.
      IKAROS

Comment

Slapp av. Myhre vet hva han gjør. Han er tross alt en rutinert trener. En treners oppgave er bl.a. å være psykolog, å si forskjellige ting i forskjellige sammenhenger. Å vite hva du skal si, til hvem og når. Når han er såpass forsiktig i offentligheten er det antakelig for å beskytte spillerne mot at det stilles altfor store og urealistiske forventninger til dem fra omverdenen. Jeg tipper at han trykker på andre knapper hos spillerne for å få dem til å prestere maksimalt.

chrise

Comment

Sitat: Den ons, 04 april 2007 14:33 skrev chrise:

> Slapp av. Myhre vet hva han gjør. Han er tross alt en rutinert trener. En treners oppgave er bl.a. å være psykolog, å si forskjellige ting i forskjellige sammenhenger. Å vite hva du skal si, til hvem og når. Når han er såpass forsiktig i offentligheten er det antakelig for å beskytte spillerne mot at det stilles altfor store og urealistiske forventninger til dem fra omverdenen. Jeg tipper at han trykker på andre knapper hos spillerne for å få dem til å prestere maksimalt.

> chrise

Jeg skjønner den logikken. Men jeg gidder ikke gå rundt å tro at alt han gjør er riktig. Jeg tror man har mye å vinne på å være offensiv å si at man går for gull, og har tro på gull. Da er det da også psykologer som mener.

Uansett synes jeg det blir dumt å rett og slett vise til tall på en helt feilaktig måte. Uansett om det lønner seg å dempe forventninger eller være offensiv.

arne s-k

Comment

Ronny Johnsen takler forventninger skikkelig dårlig etter hva jeg har hørt, så det er nok klokt av Myhre.

Comment

Etter at Myhre tok over har ambisjonene sunket til bunns.

Vi får mye skryt for at vi satser på ungdommen, men jeg utfordrer alle til å se forskjellen på lagoppstillingene i Tippeligaen i fjor, og se når Rekdal ga seg og Myhre tok over. Du vil ikke se noen som helst vesentlig forskjell. Myhre har alltid valgt seniorspillere foran unggutter hvis han kan velge.

De unggutta vi har fått så mye skryt for er årsaken til at vi ikke har henta flere førstelagsspillere. De samme unggutta er nå årsaken til at ambisjonene senkes.

Noen som savner breiale Vål'enga?

Comment

Sitat: Den ons, 04 april 2007 15:03 skrev FrankO:

> Noen som savner breiale Vål'enga?"

Historisk sett vill jeg sagt KjellG men han har vel på mange måter bedt om denne situsjonen.

Comment

Myhre som en defensiv og forsiktig kar, Grindheim som en som svært sjelden tenker før han prater/handler, Aalbu som en sprettballong rundt i media. All dritten blir lagt på Aabrekk.

Har vi et dårlig team? NEI! De utfyller hverandre, hørt om det? Dette de driver med er en helt klar strategi, det er lettere å slå oppover fra bånn.
                  Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                  [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Sitat: Den ons, 04 april 2007 14:59 skrev arne s-k:

> Jeg skjønner den logikken. Men jeg gidder ikke gå rundt å tro at alt han gjør er riktig. Jeg tror man har mye å vinne på å være offensiv å si at man går for gull, og har tro på gull. Da er det da også psykologer som mener.

Nei takk. Ikke for å være negativt og pessimist og alt det der, men jeg vil ikke se oss gå i den klassiske Brann-fella vært år.

Hvert år - rundt april/mars - sier Brann at de har lært av fjoråret, er bedre rustet og går for gull, men se nå (HVER gang) hva som skjer...

Comment

Sitat: Den ons, 04 april 2007 14:59 skrev arne s-k:

> Sitat: Den ons, 04 april 2007 14:33 skrev chrise:

>

> > Slapp av. Myhre vet hva han gjør. Han er tross alt en rutinert trener. En treners oppgave er bl.a. å være psykolog, å si forskjellige ting i forskjellige sammenhenger. Å vite hva du skal si, til hvem og når. Når han er såpass forsiktig i offentligheten er det antakelig for å beskytte spillerne mot at det stilles altfor store og urealistiske forventninger til dem fra omverdenen. Jeg tipper at han trykker på andre knapper hos spillerne for å få dem til å prestere maksimalt.

> > chrise

>

> Jeg skjønner den logikken. Men jeg gidder ikke gå rundt å tro at alt han gjør er riktig. Jeg tror man har mye å vinne på å være offensiv å si at man går for gull, og har tro på gull. Da er det da også psykologer som mener.

>

> Uansett synes jeg det blir dumt å rett og slett vise til tall på en helt feilaktig måte. Uansett om det lønner seg å dempe forventninger eller være offensiv.

>

> arne s-k

----------

Ja, mye bedre å gjøre som Henning Berg før fjorårssesongen. Love at nå blir det gull og så havne på 7. plass.

Eneste Petter Myhre gjør med sånne uttalelser er å ikke fore din optimisme. Da kan du gå å være drittsur. Ingen som bryr seg. Så kan du heller få tilbake smilet når Myhres mannskap sanker hauger av poeng...

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Working...
                      X