Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Bråk i Tromsø

Og en annen ting, skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg har foreløpig ikke sett no sted om hvem disse gutta er.

For alt jeg vet, kan det ha vært en vanlig gjeng med supportere, og så lenge man ikke vet hendelsesforløpet skal man være ytterst forsiktig med å halshugge gutta.

Det er i hvert fall mitt synspunkt.. Dreier det seg derimot om disse andre, har pipa en annen lyd.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 22:35 skrev donny:

> Og en annen ting, skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg har foreløpig ikke sett no sted om hvem disse gutta er.

> For alt jeg vet, kan det ha vært en vanlig gjeng med supportere, og så lenge man ikke vet hendelsesforløpet skal man være ytterst forsiktig med å halshugge gutta.

>

> Det er i hvert fall mitt synspunkt.. Dreier det seg derimot om disse andre, har pipa en annen lyd.

Selvsagt skal man være forsiktige, men jeg tør likevel påstå at jeg kan peke ut hvem som var innblanda bare ved å se et oversiktsbilde av tribunen vi stod på. Kall det gjerne overnaturlige evner
      Seriemester 2005

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 22:35 skrev donny:

> Og en annen ting, skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg har foreløpig ikke sett no sted om hvem disse gutta er.

> For alt jeg vet, kan det ha vært en vanlig gjeng med supportere, og så lenge man ikke vet hendelsesforløpet skal man være ytterst forsiktig med å halshugge gutta.

>

> Det er i hvert fall mitt synspunkt.. Dreier det seg derimot om disse andre, har pipa en annen lyd.

Man trenger ikke akkurat å være August Poirot for å anslå hvem det var når det går tydelig frem at ingen av dem hadde noen klubbeffekter på seg.

Comment

Skjønner ikke at vi skal bry oss så mye om det. Er da bedre og ikke si noe om det, og tie det ihjel.

Dette er uansett snakk om 15-20 idioter, hvorfor bruke tid på å irritere seg over dem?

>

Oslobajas

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 22:44 skrev cossie3:

> Skjønner ikke at vi skal bry oss så mye om det. Er da bedre og ikke si noe om det, og tie det ihjel.

>

> Dette er uansett snakk om 15-20 idioter, hvorfor bruke tid på å irritere seg over dem?

> >

>

>

Skule gjerne gjort det, men så lenge NRK, TV2 Dagbladet m.fler ikke gjør det hjelper det lite. Da må vi ta tydelig avstand.

Man skal vel heller ikke beskylde "tie ihjel" taktikken for å ha vært en ubetingen suksess.

Comment

> Skule gjerne gjort det, men så lenge NRK, TV2 Dagbladet m.fler ikke gjør det hjelper det lite. Da må vi ta tydelig avstand.

> Man skal vel heller ikke beskylde "tie ihjel" taktikken for å ha vært en ubetingen suksess.

Ja, det må vi gjøre. men det gjør da klanen og. VI blusser bare opp det miljøet når vi disser dem etter hver gang dette skjer

Oslobajas

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 22:43 skrev HrMetikk:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 22:35 skrev donny:

>

> > Og en annen ting, skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg har foreløpig ikke sett no sted om hvem disse gutta er.

> > For alt jeg vet, kan det ha vært en vanlig gjeng med supportere, og så lenge man ikke vet hendelsesforløpet skal man være ytterst forsiktig med å halshugge gutta.

> >

> > Det er i hvert fall mitt synspunkt.. Dreier det seg derimot om disse andre, har pipa en annen lyd.

>

> Man trenger ikke akkurat å være August Poirot for å anslå hvem det var når det går tydelig frem at ingen av dem hadde noen klubbeffekter på seg.

Vel, er ikke alle som har på seg effekter etter match. Jeg pleier i hvert fall som regel å ta det av, særlig når jeg bodde i bergen

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:50 skrev sidekick:

> "Men for deg og en del andre er det kanskje viktigere å vinne slagsmålet"

>

> Virker som du hinter til noe der ihvertfall.

Vel, Iskoboy eller ei - har jeg rett? Hva er viktigst for deg? Banke bønda eller bekjempe fotballvold blant engasupportere?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 22:55 skrev cossie3:

>

> > Skule gjerne gjort det, men så lenge NRK, TV2 Dagbladet m.fler ikke gjør det hjelper det lite. Da må vi ta tydelig avstand.

> > Man skal vel heller ikke beskylde "tie ihjel" taktikken for å ha vært en ubetingen suksess.

>

>

> Ja, det må vi gjøre. men det gjør da klanen og. VI blusser bare opp det miljøet når vi disser dem etter hver gang dette skjer

>

Jeg ser problemstillingen, men våre talsmenn har fint lite valg.

De må stå frem i media og fordømme dette miljøet. Det er rett og slett ikke vi som bestemmer hva media fokuserer på, og for dem er fotballbråk - uansett hvor lite det isolert sett er - meget interesant stoff. Spesielt med tanke på at det har vært mye fotballvold i Europa i det siste.

Edit: Om de ikke vil kommentere det kan det fort fremstå som stilletiende aksept.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 23:00 skrev ice69:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:50 skrev sidekick:

>

> > "Men for deg og en del andre er det kanskje viktigere å vinne slagsmålet"

> >

> > Virker som du hinter til noe der ihvertfall.

>

> Vel, Iskoboy eller ei - har jeg rett? Hva er viktigst for deg? Banke bønda eller bekjempe fotballvold blant engasupportere?

Å støtte enga.

Comment

Indisiene blir litt for mange, denne visa har vi hørt så alt for mange ganger før.

Hver for seg er det ikke så store episoder, men mange bekker små osv. Forrige sesong ble disse bekkene til ett middels stort vassdrag, og det ser ikke ut til og bli noe bedre i år.

Comment

Som TIL-fan er jeg overhode ikke overrasket over bråket i Tromsø. Når to grupperingen av tjyvbona møtes og det er alkohol involvert blir det fighting.

Isberget består, i likhet med klanen, av mest tilflyttede tjyvbona. Klanen må gjerne se på seg selv som urbane, men fakta er at de fleste medlemmene er forvirra bønner som tror det er urbant å være med i klanen. Jeg sier ikke at alle i Klanen er bønner, det vet jeg at dere ikke er. Men denne gjengen som lager bråk har ikke mye urbant over seg. Her snakke vi Toten og det som værre er...

Det samme problemet har vi i Tromsø. Isberget har i en årrekke laget kvalme på tribunen. Isbergets medlemmer består av 90% bona fra midt-troms-distriktet. De fleste er kun med for å forlenge helgfylla, og mange har forkastelige holdninger. Bl.a. har det vært kastet bananer etter sorte spillere og Isbergemedlemmer har kommet med trusler mot andre supportergrupperinger i tromsø (bla.a Medvinden som jeg representerer - www.myspace.com/medvinden)

Jeg synes ikke klanen skal ta noe som helst ansvar for denne slossingen. Dette er et oppgjør mellom to franksjoner bønner på bygdefest. I fremtiden... gjør som oss, ikke identifiser dere og spill på lag med bøndene. Alle tar avstand fra Isberget i tromsø, og de har ingen funksjon hverken for klubben eller byen. Det er slik vi liker det her oppe!

Comment

HrMetikk: Hvis du lurer på hva folk i tilknyttning til Engas casualmiljø har gjort for klubben/supporterne så beviser du jo at du ikke vet noe særlig om det som foregår rundt deg på tribunen. For å informere deg litt så kan jeg jo fortelle deg at blant engas kledde finnes folk som har drevet busser, gitt ut fanziner, jobbet i tifo-gruppa, mange av de første som flyttet til Cola, tilhørte det miljøet, itillegg kan det jo nevnes at en god del av sangene som synges har sine forfattere blant casual gutter. Husk på at flere fra dette miljøet har fulgt Vålerenga i over 15 år.

Du kan gjerne mislike enga casual/iskoboys, men fakta er og blir at det finnes stor kjærlighet og lojalitet til vif her.

Så vil jeg bare nok en gang påpeke at ifølge iskoboysforumet var IKKE ib involvert.

Comment

En TIL-supporter som tidligere har drevet Isbergets pub (og kjenner supportermiljøet i Tromsø bedre enn de fleste) har nettopp postet følgende melding på Isbergets forum:

"Det som skjedde på solid var følgende:

Noen TIL suppotere satt stille og rolig og hygget seg etter seieren. Så kom VIF casualen inn i lokalet, 12-15 stk. Disse forsøkte å igle til bråk med de 4 som satt der stilt og rolig, men det lyktes ikke.

Deretter kom det en liten gruppe TIL supportere inn i lokalet, og de kom med et par utrop som VIF casualen fant provoserende og de gikk fullstendig beserk. Stoler og bord fløy gjennom lufta og det ble voldsom slossing. Men det er ingen som helst tvil om hvem som starta trøbbelet, det var VIF casualen. Null tvil i det hele tatt.

Tromsøgutta som havna i trøbbel, ble helt sikkert overrasket og paff over reaksjonene til VIF casualen inne på puben, og stakk sikkert for å unngå ytterligere trøbbel. Om noe, eller noen blir anmeldt vil bare tiden vise.

Det som skjedde ifjor var at noen fra det samme VIF gjengen iglet såpass mye på byen i Tromsø at til slutt var det mange som fikk nok. Ikke bare fotballsupportere.

Avisene kommer sikkert til å ta av i morra angående omtale og de kommer til å konstruere et fake casualmiljø i Tromsø, men det er ikke korrekt."
                              DIXI

Comment

Det er jeg klar over. Men det er mange nok som har bidratt like mye som disse som ikke ser seg nødt til å drite ut VIF med jevne mellomrom. VIF og Klanen hadde klart seg bedre uten disse folka på slep.

Comment

Working...
                                X