Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Bråk i Tromsø

> Jeg ser problemstillingen, men våre talsmenn har fint lite valg.

> De må stå frem i media og fordømme dette miljøet. Det er rett og slett ikke vi som bestemmer hva media fokuserer på, og for dem er fotballbråk - uansett hvor lite det isolert sett er - meget interesant stoff. Spesielt med tanke på at det har vært mye fotballvold i Europa i det siste.

>

> Edit: Om de ikke vil kommentere det kan det fort fremstå som stilletiende aksept.

Ikke missforstå meg, jeg er helt enig med deg. min oppfattelse er at talsmennene er kun ute når det gjelder og lage pr om vålerenga, ikke motstatt.

Men hvis du sjekker forumet til iskoboys ser du de legger skylda over på Klanen og hvor naive vi er. vi må knuse dette miljøet, da må alle makter på banen. Kunne ønske jeg så politiet mer aktiv å
    Oslobajas

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 23:23 skrev michael collins:

> En TIL-supporter som tidligere har drevet Isbergets pub (og kjenner supportermiljøet i Tromsø bedre enn de fleste) har nettopp postet følgende melding på Isbergets forum:

>

> "Det som skjedde på solid var følgende:

> Noen TIL suppotere satt stille og rolig og hygget seg etter seieren. Så kom VIF casualen inn i lokalet, 12-15 stk. Disse forsøkte å igle til bråk med de 4 som satt der stilt og rolig, men det lyktes ikke.

>

> Deretter kom det en liten gruppe TIL supportere inn i lokalet, og de kom med et par utrop som VIF casualen fant provoserende og de gikk fullstendig beserk. Stoler og bord fløy gjennom lufta og det ble voldsom slossing. Men det er ingen som helst tvil om hvem som starta trøbbelet, det var VIF casualen. Null tvil i det hele tatt.

>

> Tromsøgutta som havna i trøbbel, ble helt sikkert overrasket og paff over reaksjonene til VIF casualen inne på puben, og stakk sikkert for å unngå ytterligere trøbbel. Om noe, eller noen blir anmeldt vil bare tiden vise.

>

> Det som skjedde ifjor var at noen fra det samme VIF gjengen iglet såpass mye på byen i Tromsø at til slutt var det mange som fikk nok. Ikke bare fotballsupportere.

>

> Avisene kommer sikkert til å ta av i morra angående omtale og de kommer til å konstruere et fake casualmiljø i Tromsø, men det er ikke korrekt."

selvfølgelig skriver til dette, da slipper de jo all slags stress i avsisene. er jo helt naturlig at dette kommer fra tromsø sin side. de vil jo legge skylden på enga, og klarer det, for enkelte enga supportere som sitter her, sluker dette rått og lager skandale oppslaget ved å poste usaklige greier her inne.

og avisene trykker dette, lager ny skandale, folk sitter på forumet i 2 dager til, og skriver så det ryker av tastaturet (pass på så dere kommer dere på jobb) og så blir det stille og alt er kult.

Vil også poengtere at Iskoboys ikke hadde noe med dette å gjøre.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 23:20 skrev Madball:

> Så vil jeg bare nok en gang påpeke at ifølge iskoboysforumet var IKKE ib involvert.

>

Hvor ble det av det åpne forumet for oss som ikke er "tilgang til lukket forum (ITK)"?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 23:44 skrev FrankO:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 23:20 skrev Madball:

> > Så vil jeg bare nok en gang påpeke at ifølge iskoboysforumet var IKKE ib involvert.

> >

>

>

> Hvor ble det av det åpne forumet for oss som ikke er "tilgang til lukket forum (ITK)"?

>

>

det er bare å registrere seg med navn og ett persnlig passord så har du tilgang til forumet.

Comment

Hvor troverdig er det når Iskoboys benekter at de var innblandet i slåssingen? Det er levert anmeldelse for legemsbeskadigelse av bartenderen, og for skadeverk til tusenvis av kroner fra baren. Iskoboys hører vel neppe til de glupeste av Vår Herres skapninger, men til og med de skjønner vel at det ikke er så lurt å innrømme skylden på forhånd.
            DIXI

Comment

Merkelig det der så eieren fra stedet på nyhetene og utalte at det eneste av skader var ett par ølglass. Glassene i deres by er vel ikke så eksklusive?
              "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:13 skrev doriani:

> Merkelig det der så eieren fra stedet på nyhetene og utalte at det eneste av skader var ett par ølglass. Glassene i deres by er vel ikke så eksklusive?

Hvis du har hørt dette, må intervjuet ha vært kraftig kuttet. Avisa Tromsø forteller følgende i dag: "Det hele endte med at det meste av glass i baren ble knust, en nyinnkjøpt sofa ble ødelagt og en stor frontrute fikk seg en kraftig sprekk."

Som sagt: Skader for tusenvis av kroner.

DIXI

Comment

Nå har jeg sitti og lest igjennom nesten alle innleggene i denne tråden. Hva er det du egentlig ønsker fra oss, Collins?

Skal vi legge oss flate og beklage på vegne av en gjeng folk vi i skrivende stund ikke vet hvem er? og dersom vi finner det ut, hva skal vi gjøre da? Skal jeg beklage ovenfor deg fordi noen andre finner ut at de har lyst til å lage kvalm i Tromsø?

Lykke til med OL forøvrig..

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:21 skrev michael collins:

> Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:13 skrev doriani:

>

> > Merkelig det der så eieren fra stedet på nyhetene og utalte at det eneste av skader var ett par ølglass. Glassene i deres by er vel ikke så eksklusive?

>

> Hvis du har hørt dette, må intervjuet ha vært kraftig kuttet. Avisa Tromsø forteller følgende i dag: "Det hele endte med at det meste av glass i baren ble knust, en nyinnkjøpt sofa ble ødelagt og en stor frontrute fikk seg en kraftig sprekk."

>

> Som sagt: Skader for tusenvis av kroner.

>

>

>

Ja tipper tvnorge sporten som intervjuer denne eieren redigerer bort akkurat det med skader for tusenvis. Det hadde gitt mye mening.
                    "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:25 skrev skog:

> Nå har jeg sitti og lest igjennom nesten alle innleggene i denne tråden. Hva er det du egentlig ønsker fra oss, Collins?

> Skal vi legge oss flate og beklage på vegne av en gjeng folk vi i skrivende stund ikke vet hvem er? og dersom vi finner det ut, hva skal vi gjøre da? Skal jeg beklage ovenfor deg fordi noen andre finner ut at de har lyst til å lage kvalm i Tromsø?

>

>

> Lykke til med OL forøvrig..

Takk for lykkeønskningen! Alle vet at det er en gjeng vålerengasupportere som har laget kvalm i Tromsø. Om det er casuals eller "vanlige" supportere vet vi ikke, men det spiller egentlig ingen rolle. Jeg kikket innom sidene i morges fordi jeg regnet med en unison fordømmelse av handlingene, og hadde faktisk ikke tenkt å skrive noe selv. Så viser det seg at ganske mange mer eller mindre forsvarer eller uttrykker forståelse for de som har gjort dette, bl.a. med argumenter som at tromsøfolk er så "breiale" at vi nærmest fortjener å få en på kjeften. Mange ser tydeligvis også på casualsmiljøet som noe i nærheten av supporterhelter. Dette provoserte meg altså så kraftig at jeg engasjerte meg i debatten. Til dine spørsmål: Ja, dere bør beklage at vålerengasupportere har laget kvalm i Tromsø. Ledelsen i Klanen burde for eksempel sendt en beklagelse til Isberget, postet på Isbergets forum.

DIXI

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:30 skrev doriani:

> Ja tipper tvnorge sporten som intervjuer denne eieren redigerer bort akkurat det med skader for tusenvis. Det hadde gitt mye mening.

Jeg går ut fra at du skjønner det faktisk er begått skadeverk for tusenvis av kroner, og bare kverulerer.

DIXI

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:38 skrev michael collins:

> Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:30 skrev doriani:

>

> > Ja tipper tvnorge sporten som intervjuer denne eieren redigerer bort akkurat det med skader for tusenvis. Det hadde gitt mye mening.

>

> Jeg går ut fra at du skjønner det faktisk er begått skadeverk for tusenvis av kroner, og bare kverulerer.

>

>

Jeg går utifra det eieren av solid utalte seg på TvNorge sporten , og ikke fra en tromsøværing som virker å ha alle faktaene sine hentet fra andre.

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:36 skrev michael collins:

Ledelsen i Klanen burde for eksempel sendt en beklagelse til Isberget, postet på Isbergets forum.

>

Hvorfor i faen skal man beklage seg til Isberget? Hva har dem med denne saken å gjøre?

Et styremedlem i Klanen ble intervjuet av TV 2 i Tromsø hvor han tok avstand fra hva som skjedde og beklagde det ovenfor den aktuelle puben. Holder det? Skal alle 14.000 medlemmer i Klanen sende en skriftlig beklagelse hver for at 5-10-15 av dem gikk over streken?

Hva er det du egentlig forventer at man skal gjøre?

Comment

> Sitat: Den ons, 11 april 2007 00:25 skrev skog:

>

> > Nå har jeg sitti og lest igjennom nesten alle innleggene i denne tråden. Hva er det du egentlig ønsker fra oss, Collins?

>

> > Skal vi legge oss flate og beklage på vegne av en gjeng folk vi i skrivende stund ikke vet hvem er? og dersom vi finner det ut, hva skal vi gjøre da? Skal jeg beklage ovenfor deg fordi noen andre finner ut at de har lyst til å lage kvalm i Tromsø?

> >

> >

> > Lykke til med OL forøvrig..

>

> Takk for lykkeønskningen! Alle vet at det er en gjeng vålerengasupportere som har laget kvalm i Tromsø. Om det er casuals eller "vanlige" supportere vet vi ikke, men det spiller egentlig ingen rolle. Jeg kikket innom sidene i morges fordi jeg regnet med en unison fordømmelse av handlingene, og hadde faktisk ikke tenkt å skrive noe selv. Så viser det seg at ganske mange mer eller mindre forsvarer eller uttrykker forståelse for de som har gjort dette, bl.a. med argumenter som at tromsøfolk er så "breiale" at vi nærmest fortjener å få en på kjeften. Mange ser tydeligvis også på casualsmiljøet som noe i nærheten av supporterhelter. Dette provoserte meg altså så kraftig at jeg engasjerte meg i debatten. Til dine spørsmål: Ja, dere bør beklage at vålerengasupportere har laget kvalm i Tromsø. Ledelsen i Klanen burde for eksempel sendt en beklagelse til Isberget, postet på Isbergets forum.

>

Haha, ojojoj, takk for en god latter! Har hørt det forlenger livet

Kan du si meg hvorfor klanen skal beklage ovenfor Isberget? Skal kanskje Isberget gjøre det samme til oss da eller? hehe.. du er så ute å kjøre.. Takk igjen Collins, du er en morsom kar!

Comment

>

> Takk for lykkeønskningen! Alle vet at det er en gjeng vålerengasupportere som har laget kvalm i Tromsø. Om det er casuals eller "vanlige" supportere vet vi ikke, men det spiller egentlig ingen rolle. Jeg kikket innom sidene i morges fordi jeg regnet med en unison fordømmelse av handlingene, og hadde faktisk ikke tenkt å skrive noe selv. Så viser det seg at ganske mange mer eller mindre forsvarer eller uttrykker forståelse for de som har gjort dette, bl.a. med argumenter som at tromsøfolk er så "breiale" at vi nærmest fortjener å få en på kjeften. Mange ser tydeligvis også på casualsmiljøet som noe i nærheten av supporterhelter. Dette provoserte meg altså så kraftig at jeg engasjerte meg i debatten. Til dine spørsmål: Ja, dere bør beklage at vålerengasupportere har laget kvalm i Tromsø. Ledelsen i Klanen burde for eksempel sendt en beklagelse til Isberget, postet på Isbergets forum.

>

>

Hva slags virkelighetsoppfatning har du egentlig?

- Det er ingen her som har forsvart noe bråk.

- Det å lete etter en mulig forklaringsmodell for bråket er noe ganske annet enn å forsvare bråk.

- Det finnes ingen klarhet i hvem disse menneskene var, og likevel skal vi på dette forumet beklage på deres vegne? Særlig.

- Klansstyret skal beklage noe når de ikke har klarhet i hvem de involverte partene var? Svaret på om de kommer til å gjøre det gir seg egentlig selv.

For ordens skyld:

- Jeg forsvarer ikke noe fotballbråk. Ikke denne gang og ikke generelt.

- Jeg hadde ingen innflytelse på det som skjedde i Tromsø, og derfor kan jeg verken ta ansvar eller be om unnskyldning. Det samme gjelder såvidt meg bekjent ALLE på dette forumet. Å kreve at noen unnskylder seg at et LATTERLIG krav.

mvh

Ogni M

Comment

Working...
                                X