Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bråk i Tromsø

"Siviliserte mennesker"?! Gled deg til tilreisende fra Bergen, Trondheim, Lillestrøm, Kristiansand og alle de andre gudsforlatte stedene spyr ned indre Tromsø.

Jeg snakker av lang erfaring. De eneste supporterne som kan måle seg med Klanen i stupid oppførsel er HamKam-supporterne, men dem slipper vi heldigvis i år. Jeg har selvsagt snakket med normale Vålerengasupportere på tromsøtur, men det er så mange som ikke kan oppføre seg at byen sitter igjen med et JÆVLIG dårlig inntrykk av dere.

DIXI

Comment

Med den tonen du har her inne her det vel snart betimelig å spørre hvor DU var rundt midnatt i går

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:54 skrev michael collins:

> "Siviliserte mennesker"?! Gled deg til tilreisende fra Bergen, Trondheim, Lillestrøm, Kristiansand og alle de andre gudsforlatte stedene spyr ned indre Tromsø.

>

> Jeg snakker av lang erfaring. De eneste supporterne som kan måle seg med Klanen i stupid oppførsel er HamKam-supporterne, men dem slipper vi heldigvis i år. Jeg har selvsagt snakket med normale Vålerengasupportere på tromsøtur, men det er så mange som ikke kan oppføre seg at byen sitter igjen med et JÆVLIG dårlig inntrykk av dere.

>

Nå glir du over fra å diskutere nattens hendelse til generell syting. Du har selvsagt snakket med normale Vålerengasupportere, men "Klanen" viser stupid oppførsel?! Hva slags logikk er det?

Jeg skal ikke nekte for at det finnes idioter som legger igjen folkeskikket i innsjekkingen på Gardermoen, men din ubalanserte grining kan du ta et annet sted.

P.S.: Vennligst bruk "sitér"-knappen når du svarer på et innlegg.

mvh

Ogni M

Comment

Sjøl har jeg vel ikke alltid vært den som har vært flinkest til å ikke spore av en debatt. Denne gang diskuteres det rundt det faktum at det har vært slåsskamp inne på en pub i Tromsø 4 timer etter kampen. Ca 10 sivilkledde VIF-supportere slåss med TIL-supportere (vi må vel anta at det er en presis oppsummering). Å snakke om provosering og Klanens rykte i Tromsø hører ikke til saken. Det som er poenget er at det med stor sannsynlighet er ca 10 pers som har vært ute etter bråk, og som igjen fører til overskrifter i nær sagt alle media. Med negativt fortegn for VIF. Ser at VIF skal ha et møte med Casualsmiljøet på torsdag. Hva kan komme ut av sånt møte?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:54 skrev michael collins:

> "Siviliserte mennesker"?! Gled deg til tilreisende fra Bergen, Trondheim, Lillestrøm, Kristiansand og alle de andre gudsforlatte stedene spyr ned indre Tromsø.

>

> Jeg snakker av lang erfaring. De eneste supporterne som kan måle seg med Klanen i stupid oppførsel er HamKam-supporterne, men dem slipper vi heldigvis i år. Jeg har selvsagt snakket med normale Vålerengasupportere på tromsøtur, men det er så mange som ikke kan oppføre seg at byen sitter igjen med et JÆVLIG dårlig inntrykk av dere.

>

hva er det du loker med? lest det du skriver innpå isberget forumet. du må jo ha 0 sosial iq. du påstår vi mener det er akseptabelt? nei det vi mener er at dere er provoserende. man går ikke inn i en begravelse og provoserer den som har mistet dama si gjør man?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 11:05 skrev Pondus:

> Det som er poenget er at det med stor sannsynlighet er ca 10 pers som har vært ute etter bråk....

_____

At folk som sitter inne på en pub kl.00 om kvelden skulle være ute etter bråk skjønner jeg ikke at du uten videre kan konkludere med. Resultatet var at det ble bråk, men om det var et ønska utfall er det vel vanskelig for oss som ikke var der å si noe om.

Jeg tar ofte av meg drakta og annen "juletrepynt" før jeg går på byen etter en kamp, uten at det verken gjør meg til bråkmaker eller "casual".

Jeg applauderer naturligvis aldri at det blir slossing i forbindelse med en Vålerenga kamp, samtidig som jeg ikke har noe behov for å fordømme noens adferd før jeg har et minimum av fakta om det som har skjedd.

Ivar

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 11:21 skrev enga-romerike:

det vi mener er at dere er provoserende. man går ikke inn i en begravelse og provoserer den som har mistet dama si gjør man?

Det du sier er at en Vålerenga-supporter ikke kan gå inn på en pub i Oslo etter en hjemmeseier og rope "Heia Enga" (eller hva dere nå roper)hvis det skulle befinne seg noen bortesupportere der?

Det jeg etterlyser er følgende holdning, som ble postet av en som faktisk var på Alfheim i "etter kampen"-tråden:

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:24 skrev // haz:

> JEG STOD RETT SIDENAV DE CASUALS GUTTA PÅ MATCHEN I GÅR - REGNER MED AT DE VAR DE SAMME STYGGE GUTTA SOM LAGDE HÆLVETE PÅ "SOLID" I GÅR - TIL DERE HAR JEG BARE ÊN TING Å SI: JÆVLA R***HØL !!!! SPRE DRITTEN DERES ET ANNET STED - DERE ØDELEGGER FOR DE SOM OPPFØRER SEG OG SOM FAKTISK ER GENUINE ENGA SUPPORTERE!!!!!

>

DIXI

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:42 skrev FrankO:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:33 skrev michael collins:

>

> > Den første kommentaren i denne tråden ga håp om at dette var casuals på tur, og at Klanen tar avstand fra slik oppførsel. Men resten av kommentarene forteller jo at det regnes som helt akseptabelt å smadre en bar når man har gått på et bortetap. Takk og pris for at det årlige besøket fra Klanen er avviklet, og at vi heretter kan se fram til å få besøk av siviliserte mennesker i forbindelse med hjemmekampene.

>

>

> Det er ingen andre byer hvor jeg har blitt møtt med like mange flåsete kommentarer etter kamper som i Tromsø. Selv inne på stadion har jeg sett folk løpe rundt halve banen for å gjøre runkebevegelser mot de tilreisende fra Oslo etter en TIL-scoring. Du må da skjønne at når du provoserer folk så kan det komme en reaksjon? Og at noen gjør deg oppmerksom på dette uten at man blir anklaget for å være voldsromantiker?

Å provosere noen verbalt kvalifiserer ikke til fysisk motangrep. En hver fornuftig, voksen person bør klare å bare smile av det - eventuelt svare tilbake med samme mynt, altså verbalt.

Nei til vold, med mindre det er snakk om selvforsvar!

Comment

Mr Know-it-all-Collins:

Anger Management, kompis..

Look it up, og skru av capslocken.
                    ----------------
                    Pilsner og slagsmål.
                    Ille tilredte agronomer.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 11:41 skrev Lord Of The Dusk:

> Mr Know-it-all-Collins:

>

> Anger Management, kompis..

> Look it up, og skru av capslocken.

Skru av capslocken? Det er et sitat fra et klansmedlem, men jeg skjønner jo at du ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen.

DIXI

Comment

Nå siterte vel Tromsø-Collins bare et innlegg fra en av våre i en annen tråd. Det er altså noen helt andre som skal skru av caps'en...
                        Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 11:35 skrev Peter:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:42 skrev FrankO:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:33 skrev michael collins:

> >

> > > Den første kommentaren i denne tråden ga håp om at dette var casuals på tur, og at Klanen tar avstand fra slik oppførsel. Men resten av kommentarene forteller jo at det regnes som helt akseptabelt å smadre en bar når man har gått på et bortetap. Takk og pris for at det årlige besøket fra Klanen er avviklet, og at vi heretter kan se fram til å få besøk av siviliserte mennesker i forbindelse med hjemmekampene.

> >

> >

> > Det er ingen andre byer hvor jeg har blitt møtt med like mange flåsete kommentarer etter kamper som i Tromsø. Selv inne på stadion har jeg sett folk løpe rundt halve banen for å gjøre runkebevegelser mot de tilreisende fra Oslo etter en TIL-scoring. Du må da skjønne at når du provoserer folk så kan det komme en reaksjon? Og at noen gjør deg oppmerksom på dette uten at man blir anklaget for å være voldsromantiker?

>

>

> Å provosere noen verbalt kvalifiserer ikke til fysisk motangrep. En hver fornuftig, voksen person bør klare å bare smile av det - eventuelt svare tilbake med samme mynt, altså verbalt.

>

> Nei til vold, med mindre det er snakk om selvforsvar!

Helt enig, uten at vi alle skal bli militærnektere så mener jeg ikke dette er så forbanna komplisert. Hvis man ikke tåler å se TIL farger og TIL jubel etter et tap i Tromsø, så bør man holde seg edru og plassere sitt legme godt syd for polarsirkelen ved slike anledninger.

Å si at man blir provosert er bare ikke bra nok, det kan muligens forklare at noen idioter begynner å sloss, men de er like herlig idioter.

Nå er vel saken kanskje - jeg sier kanskje - den at disse folka (muligens på begge sider) har såpass lite hår på tissen sin at de må "avtale" å treffes for å sloss littegran etter en kamp. I såfall blir alle diskusjoner om provokasjoner o.l. helt meningsløse.

Så lenge det er VIF supportere inne i bildet (jeg tar det for gitt at det faktisk var det) så er dette negativt for enga. Uansett. Og som supportere bør vi da si klart ifra hva vi mener om det, og ikke komme med lange utredninger om hvor provoserende TIL-supportere er, noe som unektelig framstår som en form for rettferdiggjøring av bråket. At hele Norge ønsker å få bekreftet sine fordommer mot klanen som hjernedøde voldsmaskiner bør mane oss til å være spesielt oppmerksomme på slike episoder som i går.

Comment

Takk for fornuftige kommentarer fra Peter og ice69. Og takk for meg.
                            DIXI

Comment

Vel, om noen poster et innlegg på dette forumet her, som uten å begrunne påstanden beskylder medsupportere for å ha delta i hærverk, og som dessuten skriver hele innlegget med store bokstaver, da blir det innlegget sletta.

Mulig det er standarden dere legger dere på, men her prøver vi å holde et snev av seriøsitet. Dermed setter vi heller ikke pris på personangrep. Hvis du ikke klarer å diskutere denne saken uten å kalle andre debattanter her for idioter, så kan karrieren din her bli ganske kort.

- mod

Comment

På iskoboysforumet er det nå avkreftet at det var casuals fra Vålerenga involvert.

Comment

Working...
                                X