Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bråk i Tromsø

Sitat: Den tir, 10 april 2007 11:22 skrev ivarF:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 11:05 skrev Pondus:

>

> > Det som er poenget er at det med stor sannsynlighet er ca 10 pers som har vært ute etter bråk....

> _____

>

> At folk som sitter inne på en pub kl.00 om kvelden skulle være ute etter bråk skjønner jeg ikke at du uten videre kan konkludere med. Resultatet var at det ble bråk, men om det var et ønska utfall er det vel vanskelig for oss som ikke var der å si noe om.

>

> Jeg tar ofte av meg drakta og annen "juletrepynt" før jeg går på byen etter en kamp, uten at det verken gjør meg til bråkmaker eller "casual".

>

> Jeg applauderer naturligvis aldri at det blir slossing i forbindelse med en Vålerenga kamp, samtidig som jeg ikke har noe behov for å fordømme noens adferd før jeg har et minimum av fakta om det som har skjedd.

>

>

Jeg skriver jo min subjektive mening om at "det er stor sannsyliget"... Selvsagt er det mange muligheter her, og vi får vel neppe noe mere "fakta" på bordet enn det som står i avisene. Men VG har i alle fall et intervju med bartenderen som forteller hvordan han opplevde det. Så da har vi vel et minimum av fakta for å danne oss et inntrykk. Han sier at det allerede var litt dårlig stemning før det kom 4-5 nye folk, og at det smalt etter etter at en ropte "Heia TIL". Han mener også at det virket som folket var ute etter bråk.

Muligens kommer det et reisebrev fra turen på iskoboys sine hjemmesider (hvis det var de som var innvolvert da). Det pleier å komme slike historier der. De har nå før sesongstart proklamert at vi kan forvente oss tøffere tilstander her til lands, slikt man bare har sett i utlandet tidligere. Dette fordi de føler seg urettferdig behandlet av politiet. Skal ikke se bort i fra at det smeller igjen allerede i ettermiddag.

Du ønsker ikke å fordømme noens adferd før du har fakta. Problemet er at hvis alle har en slik holdning vil det være en stilltiende aksept fordi vi veldig sjelden får slike fakta. Hvor ofte får vi vite den hele og fulle sannhet om kriminelle handlinger? Som oftest leser vi om det i media, men det må rettssaker til for å få belyst alle sider. Det skjer neppe etter avtalte slåsskamper hvor de fleste rekker å stikke av før politiet ankommer. Denne gangen vil jeg tro at pubeieren vil anmelde saken, så spørs det om man kommer frem til hvem som var tilstede. Kanskje alle som reiste med fly fra Tromsø i formiddag må redegjøre for hvor de var i natt?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:12 skrev Madball:

> På iskoboysforumet er det nå avkreftet at det var casuals fra Vålerenga involvert.

Litt utypisk at det skulle være iskoboys involvert, mener å ramponere en pub. Kan jo likegodt være "vanlige" vif-supportere som har fått av seg drakter og skjerf. Men likefullt er det for jævlig at folk kan finne på noe slikt.

Comment

Hele denne saken burde vært forbigått i stillhet og glemt. Bare en masse rykter og synsing som vanlig (med en viss Pondus i spissen). La det bli med det og ikke la hverken media eller "eventuelle" bråkemakere få noen glede.

When the facts change, so does my opinon

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:14 skrev Pondus:

> Jeg skriver jo min subjektive mening om at "det er stor sannsyliget"... Selvsagt er det mange muligheter her, og vi får vel neppe noe mere "fakta" på bordet enn det som står i avisene.

> Du ønsker ikke å fordømme noens adferd før du har fakta. Problemet er at hvis alle har en slik holdning vil det være en stilltiende aksept fordi vi veldig sjelden får slike fakta. Hvor ofte får vi vite den hele og fulle sannhet om kriminelle handlinger? Som oftest leser vi om det i media, men det må rettssaker til for å få belyst alle sider. Det skjer neppe etter avtalte slåsskamper hvor de fleste rekker å stikke av før politiet ankommer. Denne gangen vil jeg tro at pubeieren vil anmelde saken, så spørs det om man kommer frem til hvem som var tilstede. Kanskje alle som reiste med fly fra Tromsø i formiddag må redegjøre for hvor de var i natt?

>

Haha Pondus, du gir deg ikke du. Nå begynner du å klage igjen på folk som vil ha fakta på bordet! Hvordan kan du komme med disse påstandene? Hvis alle hadde hatt en slik holdning, så hadde vel de som hadde gjort noe gærnt fått svi, og de som var uskyldige sluppet noe bråk. Så enkelt er det!

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:27 skrev Ravnen:

> Bare en masse rykter og synsing som vanlig (med en viss Pondus i spissen). La det bli med det og ikke la hverken media eller "eventuelle" bråkemakere få noen glede.

>

-----

Kan ikke du ta eventuelle angrep og uenigheter med "Pondus" privat? Det er totalt uinteressant for meg (og sikkert mange andre) at du to steder må kommentere denne debattantens engasjement i disse sakene, bare fordi du er uenig i vedkommende. Er det nødvendig med "med en viss Pondus i spissen" og "Over 400 visninger klarte man før, ja hvem andre enn Pondus, måtte kommentere" ?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:08 skrev lille i:

> Vel, om noen poster et innlegg på dette forumet her, som uten å begrunne påstanden beskylder medsupportere for å ha delta i hærverk, og som dessuten skriver hele innlegget med store bokstaver, da blir det innlegget sletta.

>

> Mulig det er standarden dere legger dere på, men her prøver vi å holde et snev av seriøsitet. Dermed setter vi heller ikke pris på personangrep. Hvis du ikke klarer å diskutere denne saken uten å kalle andre debattanter her for idioter, så kan karrieren din her bli ganske kort.

>

> - mod

Dette må jeg bare kommentere. Første avsnitt handler ikke om meg, så det får du ta opp med vedkommende som skrev det innlegget.

"Her prøver vi å holde et snev av seriøsitet". Hallo, hva med litt selvkritikk i forhold til hva egne supportere lirer av seg av fornærmelser og usakligheter mot andre? Jeg har ikke beskyldt noen debattanter på dette forumet for å være idioter, men jeg har vist til idiotisk oppførsel av enkelte klansmedlemmer på tur i Tromsø: Som for eksempel å rave inn på puber, drikke opp ølet til tilfeldige gjester og forøvrig lage masse kvalm.

Vålerengasupportere er kjent for brautende og arrogant oppførsel i forbindelse med borteturer, og vi har sett det gang på gang i Tromsø. At jeg påpeker dette gjør meg ikke til en usaklig debattant, og moderator har særdeles liten grunn til å sette seg på sin høye hest og late som om debattstandarden her på forumet er høyere enn for eksempel på Isbergets forum.

DIXI

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:30 skrev foomatic:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:27 skrev Ravnen:

>

> > Bare en masse rykter og synsing som vanlig (med en viss Pondus i spissen). La det bli med det og ikke la hverken media eller "eventuelle" bråkemakere få noen glede.

> >

> -----

>

> Kan ikke du ta eventuelle angrep og uenigheter med "Pondus" privat? Det er totalt uinteressant for meg (og sikkert mange andre) at du to steder må kommentere denne debattantens engasjement i disse sakene, bare fordi du er uenig i vedkommende. Er det nødvendig med "med en viss Pondus i spissen" og "Over 400 visninger klarte man før, ja hvem andre enn Pondus, måtte kommentere" ?

>

Hva vet du hva andre bryr seg om??

Men bort fra det. Grunnen er vel at noen kjære deltagere her på forumet til enhver tid ser det som sin oppgave å finne mest mulig negativt om det som skjer av småhendelser. Alle som har vært med noen år, og for min del betyr det siden 1992-93 vet at klubben favner bredt om inkluderer mye rart av menneskeheten. Vi har blitt hersa og hundset med av politi og hjemmesupportere på bortekamper i årtier og vi har vært like breiale og useriøse selv. Det som derimot tenger de siste debattene angående bråk og tull er den fundamentale skråsikkerheten til endel. Synsingen er erstattet med "jeg vet" og skal man tolke en del her eksisterer ikke rettsikkerheten for fotballsupportere. Ingen ønsker vold og bråk på fotball (muligens et meget lite mindretall), men å lage store oppslag og hundrevis av innlegg hver gang en Enga supporter blir litt provosert og gjør noe dumt, blir etter min menig helt feil og faktisk øker problemet enn å redusere det. Og nevne navn denne sammenhengen synes jeg er helt berettiget.

When the facts change, so does my opinon

Comment

Etter det jeg har lest så langt i media, har man bare en persons mening om saken, bartenderen. Og som en annen kommenterte, så skulle det ikke forundre meg om han kjente gutta der inne fra før av, og legger all skyld på de tilreisende. Tror nok også, om kjenner jeg tromsøværinger rett, at det ikke bare er Heia TIL som har blitt sagt før det ble slossing.. Men er jo typisk VG journalistikk da, så hva kan man forvente seg?

Comment

Jeg tar avstand.

Uansett om det er casualsidioter, eller andre idioter, så er det etter min mening på tide at vi andre viser litt mot og sier høyt at vi ikke vil ha slikt hoss oss.

Å forsvare at man tyr til vold etter å ha blitt provosert, ble de fleste av oss ferdige med i barnehagen.

Tine

Comment

Du trakk fram et innlegg fra deres forum som et eksempel på hva du savna her. Jeg svarte på hvorfor du ikke får se dette her.

Det var du som valgte å omtale andre her som "ikke smarteste kniven i skuffen".

Diskuter i vei, men hold dere til retningslinjene folkens. De som føler for å diskutere dem, kan flytte til VGD. Det gjelder forøvrig også et par "innfødte" debattanter her.

- mod.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:22 skrev lille i:

> Du trakk fram et innlegg fra deres forum som et eksempel på hva du savna her. Jeg svarte på hvorfor du ikke får se dette her.

>

> Det var du som valgte å omtale andre her som "ikke smarteste kniven i skuffen".

>

> Diskuter i vei, men hold dere til retningslinjene folkens. De som føler for å diskutere dem, kan flytte til VGD. Det gjelder forøvrig også et par "innfødte" debattanter her.

>

> - mod.

Som det har blitt fremhevet et par ganger allerede: "Michal Collins" refererer til et innlegg på vårt forum (dvs. dette forumet), fra tråden http://www.klanen.no/snakk/index.php...3057#msg_53057, som ble skrevet av en av oss med caps lock på...

Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Vel, det innlegget er borte nå...

Comment

Ja, men det gjenoppstod visst her http://www.klanen.no/snakk/index.php...=5957&start=0&
                            Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:23 skrev Ravnen:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:16 skrev Pondus:

>

> > Det kommer nok til å bli et "livlig" år utenfor banen. Lokalavisa Tomsø har oppslag om at "Fotballsupportere smadret utested" med bilde av ødeleggelsene http://www.bladet-tromso.no/

> > Casuals blir av avisa utpekt som skyldige.

> >

> > Jeg tror dessverre det blir verre i ettermiddag.

>

> Over 400 visninger klarte man før, ja hvem andre enn Pondus, måtte kommentere. Regner med at oppfølgning av bråk og linker i fiskeren blad og same joika kommer i løpet av dagen.

Tok ikke lang tid før pøblenes tapre forsvarere var ute med flåkjeften heller ser jeg.

Men klok av skade skal jeg holde meg unna resten av denne debatten. Jeg har lært at det som for meg fremstår som at patetiske tapere som snylter på samfunnet for og overleve og bruker fritiden sin på og "forsvare" Vålerengas ære (eller dra klubben ned i møkka) egentlig er fotballkulturens stauteste forsvarere, uten deres uegennyttige innsats for VIF og Klanen hadde vi sittet der med kubjelle og malte ansikter hele gjengen.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:02 skrev papirduk:

> Jeg tar avstand.

>

> Uansett om det er casualsidioter, eller andre idioter, så er det etter min mening på tide at vi andre viser litt mot og sier høyt at vi ikke vil ha slikt hoss oss.

>

> Å forsvare at man tyr til vold etter å ha blitt provosert, ble de fleste av oss ferdige med i barnehagen.

>

> Tine

>

Kunne ikke sagt det bedre selv. Én kamp har vi spilt av årets serie og allerede sitter man med flau smak i munnen over "egne" supportere. Forklaringer/bortforklaringer er uinteressant, jeg er helt sikker på at det går an å la være å smadre en pub eller begynne å sloss selv om noen er kjipe mot deg - jeg klarer det selv i alle fall.

Cecilie Pike

Comment

Working...
                                X