Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bråk i Tromsø

Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:22 skrev lille i:

> Du trakk fram et innlegg fra deres forum som et eksempel på hva du savna her. Jeg svarte på hvorfor du ikke får se dette her.

>

> Det var du som valgte å omtale andre her som "ikke smarteste kniven i skuffen".

Rett skal være rett: Nå skrev vel i det minste Collins "ikke skarpeste kniven i skuffen"....

Comment

Vår gjest fra nord har i alle fall på en glimrende måte klart å bevise hvor provoserende bønda fra Tromsø kan være. Påstand på påstand blir slengt ut som det var fakta, uten fnugg av hverken bevis eller objektivitet. Når hele debatten i tilegg basere seg på et inlegg i den akk så saklige og objektive riksavisen VG, ja da er jo alt på rett spor fra starten av. En bartender i fra Tromsø som, og dette har jeg sagt før, ikke kjenner NOEN av sine egne gjester, men kan peke ut en VIF supporter der han ligger sammekrøpet inne på eget kjøkken, er aktoratets hovedvitne: kjør film!...

For å ta det første motargumentet med en gang: nei, jeg er ikke tilhenger av vold, i noen sammenheng, så dette er ikke en måte å si "godt jobba" på. Ei heller er jeg tilhenger av unødvendig drittslenging oss supportere i mellom. Hva Pondus mener, må Pondus stå for, og gjør han det, er han hjertlig velkommen til å mene det han mener. det samme gjelder alle andre, så lenge man ikke går til usaklige person-angrep. Selv mener jeg hele denne saken er både tragisk, fordi vårt ryktet unektelig får seg en smekk, og typisk, fordi man nok en gang måtte dra frem Enga som værstingen, noe vi ikke er!

Comment

Enig med deg Cecilie - dette tar vi avstand fra, og jeg for min del nekter å kalle folk Engasupportere som smadrer en Pub for å flytte fokuset over på seg selv i steden for på fotballen, og at sesongen endelig er i gang. Med de gledene og sorgene, seiere og tap det alltid fører med seg. Noen blir aldri voksne...

Romlefar

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:05 skrev Pegasuz:

Selv mener jeg hele denne saken er både tragisk, fordi vårt ryktet unektelig får seg en smekk, og typisk, fordi man nok en gang måtte dra frem Enga som værstingen, noe vi ikke er!

Fakta er faktisk at det stadig blir bråk etter fotballkamper i byer som Vålerengasupportere besøker. Dette er ingen tilfeldighet. Det er det som er det tragiske.

Heidimor Pike

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:51 skrev Cecilie Pikelill:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:02 skrev papirduk:

>

> > Jeg tar avstand.

> >

> > Uansett om det er casualsidioter, eller andre idioter, så er det etter min mening på tide at vi andre viser litt mot og sier høyt at vi ikke vil ha slikt hoss oss.

> >

> > Å forsvare at man tyr til vold etter å ha blitt provosert, ble de fleste av oss ferdige med i barnehagen.

> >

> > Tine

> >

>

> Kunne ikke sagt det bedre selv. Én kamp har vi spilt av årets serie og allerede sitter man med flau smak i munnen over "egne" supportere. Forklaringer/bortforklaringer er uinteressant, jeg er helt sikker på at det går an å la være å smadre en pub eller begynne å sloss selv om noen er kjipe mot deg - jeg klarer det selv i alle fall.

>

>

Personlig er jeg mer flau over fjortissjenter med kamera ikledd vålerengaeffekter som er på kamp. Og for å ikke glemme enkelte personer på Peacock som danser på bordene.. herregud skaff dere et utseende.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:16 skrev sidekick:

> Personlig er jeg mer flau over fjortissjenter med kamera ikledd vålerengaeffekter og som er på kamp..

For all del, du må ikke finne på å begrunne holdningen din...

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:48 skrev HrMetikk:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:23 skrev Ravnen:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:16 skrev Pondus:

> >

> > > Det kommer nok til å bli et "livlig" år utenfor banen. Lokalavisa Tomsø har oppslag om at "Fotballsupportere smadret utested" med bilde av ødeleggelsene http://www.bladet-tromso.no/

> > > Casuals blir av avisa utpekt som skyldige.

> > >

> > > Jeg tror dessverre det blir verre i ettermiddag.

> >

> > Over 400 visninger klarte man før, ja hvem andre enn Pondus, måtte kommentere. Regner med at oppfølgning av bråk og linker i fiskeren blad og same joika kommer i løpet av dagen.

>

> Tok ikke lang tid før pøblenes tapre forsvarere var ute med flåkjeften heller ser jeg.

> Men klok av skade skal jeg holde meg unna resten av denne debatten. Jeg har lært at det som for meg fremstår som at patetiske tapere som snylter på samfunnet for og overleve og bruker fritiden sin på og "forsvare" Vålerengas ære (eller dra klubben ned i møkka) egentlig er fotballkulturens stauteste forsvarere, uten deres uegennyttige innsats for VIF og Klanen hadde vi sittet der med kubjelle og malte ansikter hele gjengen.

>

Så på bakgrunn av to små innlegg som sier intet om poenget du bringer frem tvertimot det motsatte så klarer du å komme med en slik påstand. Er det rart man lurer på hva slags supportere Enga har dratt med seg de siste årene både den ene og andre veien.

When the facts change, so does my opinon

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:16 skrev sidekick:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:51 skrev Cecilie Pikelill:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 13:02 skrev papirduk:

> >

> > > Jeg tar avstand.

> > >

> > > Uansett om det er casualsidioter, eller andre idioter, så er det etter min mening på tide at vi andre viser litt mot og sier høyt at vi ikke vil ha slikt hoss oss.

> > >

> > > Å forsvare at man tyr til vold etter å ha blitt provosert, ble de fleste av oss ferdige med i barnehagen.

> > >

> > > Tine

> > >

> >

> > Kunne ikke sagt det bedre selv. Én kamp har vi spilt av årets serie og allerede sitter man med flau smak i munnen over "egne" supportere. Forklaringer/bortforklaringer er uinteressant, jeg er helt sikker på at det går an å la være å smadre en pub eller begynne å sloss selv om noen er kjipe mot deg - jeg klarer det selv i alle fall.

> >

> >

>

> Personlig er jeg mer flau over fjortissjenter med kamera ikledd vålerengaeffekter som er på kamp. Og for å ikke glemme enkelte personer på Peacock som danser på bordene.. herregud skaff dere et utseende.

Undertegnede går ikke inn under noen av de nevnte kategorier kan jeg forsikre om. Men personlig synes jeg at fjortissjenter så absolutt må få gå på kamp like mye som alle andre. De sloss i alle fall ikke. Hvem de andre du nevner er aner jeg ikke så det kan jeg ikke kommentere.

Cecilie Pike

Comment

Basert på hva du har skrevet før er det ingen grunn til å legge fingrene i mellom. Du er jo på autopilot når det gjelder og bortforklare de stadige, pinlige episodene som oppstår når Enga spiller kamper.

Ellers vet du fint lite om hvor lenge jeg har holdt med Enga, anser dette som nok ett utslag av den patetiske "verdens beste supporter" holdningen som er litt for utbredt i Klanen.

Comment

Ja, jeg fikk han til å se litt mindre skarp ut enn han fortjente der.

Comment

Hva er vitsen med å herpe ting da?

Hva er poenget med å kline til folk?

Disse 2 spørsmålene kunne jeg tenke meg gode svar på. Det finnes grupper og personer man kan prate med hvis man liker å denge løs på rekvisita og homosapiens. Det finnes også idrettsforeninger som faktisk utøver kampsport. Det er bare å melde seg inn der har jeg hørt.

Å bruke fotball og Vålerenga som unnskyldning for å få ut sitt temperament er feigt og uhørt. Jeg kjenner ikke denne saken i Tromsø spesiellt, men generellt er det en uting at noen forvirrede menn (og kvinner) bruker denne arena for å få ut sin eder og galle. Jeg lar meg provosere av det men kan ikke la være å le litt av "bråkmakerne". Samtidig skal andre lags supportere være forsiktige med å legge all skyld på alle andre enn dem selv. Jeg har hørt at man må være 2 eller flere for å sloss hvis man ikke er så syk at man sloss med seg selv vel og merke...
                        Man må delta for å vinne

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:29 skrev HrMetikk:

> Basert på hva du har skrevet før er det ingen grunn til å legge fingrene i mellom. Du er jo på autopilot når det gjelder og bortforklare de stadige, pinlige episodene som oppstår når Enga spiller kamper.

> Ellers vet du fint lite om hvor lenge jeg har holdt med Enga, anser dette som nok ett utslag av den patetiske "verdens beste supporter" holdningen som er litt for utbredt i Klanen.

Bullshit. Har sagt og skrevet det atskillig ganger her at jeg har ingen sympati for den gjengen der. Derimot har jeg meninger om det hysteriet som du og en del andre driver hver gang det skjer noe. Det aller meste er kun synsing og uten noe virkelighet. At man i tillegg diskuterte (tidligere tråder) om utestengelse på all verdens grunnlag uten noe for for rettsikkerhet, vel det bryr jeg meg faktisk om.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:33 skrev Ravnen:

> Bullshit. Har sagt og skrevet det atskillig ganger her at jeg har ingen sympati for den gjengen der. Derimot har jeg meninger om det hysteriet som du og en del andre driver hver gang det skjer noe. Det aller meste er kun synsing og uten noe virkelighet. At man i tillegg diskuterte (tidligere tråder) om utestengelse på all verdens grunnlag uten noe for for rettsikkerhet, vel det bryr jeg meg faktisk om. "

Og når det blir slik blandt andre Enga supportere så kan du jo tenke deg hva "mannen i gata" sier, og da skjønner du kanskje også hvordan dette blir negativ reklame for klubben uansett hva som har skjedd og hvem sin skyld det er?

Comment

Vel, jeg støtter en nulltoleranse ovenfor fotballpøbler. Men det må selvsagt bevises at de har gjort seg fortjent til utestengelse. Når det gjelder miljøene i Enga er de såpass små og velkjente at det neppe er noe problem å finne de skyldige i 90% av alle disse sakene innenfor en meget liten krets.

Det er også overveiende sannsynlig at det er en av to miljøer som står bak enhver voldsepisode, så at de trekkes frem når det skjer burde verken overraske dem selv eller andre.

Som man reder ligger man.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:37 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:33 skrev Ravnen:

> > Bullshit. Har sagt og skrevet det atskillig ganger her at jeg har ingen sympati for den gjengen der. Derimot har jeg meninger om det hysteriet som du og en del andre driver hver gang det skjer noe. Det aller meste er kun synsing og uten noe virkelighet. At man i tillegg diskuterte (tidligere tråder) om utestengelse på all verdens grunnlag uten noe for for rettsikkerhet, vel det bryr jeg meg faktisk om. "

>

> Og når det blir slik blandt andre Enga supportere så kan du jo tenke deg hva "mannen i gata" sier, og da skjønner du kanskje også hvordan dette blir negativ reklame for klubben uansett hva som har skjedd og hvem sin skyld det er?

>

Er ikke uenig med deg Malager. Det er den kutt hue av deg mentalitetnen en del skribenter ønsker å gjøre som irriterer.

Comment

Working...
                                X