Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bråk i Tromsø

Men igjen, dere diskuterer en sak der ingen av oss sitter med fakta. Eneste man vet er hva en i mine øyne rimelig inhabil tromsø bartender forteller lokalavisa, som så blir slått stort opp i VG, selvfølgelig.

Og jeg mener ikke at man skal akseptere slossing, men hva vet dere, eller jeg, om ikke TIL gutta startet bråket og slo først? Skal man da bare sitte og ta imot? Hvorfor rakke ned på egne når man ikke vet en dritt..

Ta et oppgjør med det ja, men ikke når alt er basert på diffuse utsagn.

Comment

ISKO sier selv at de ikke har noe med bråket og gjøre
      You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:05 skrev Pegasuz:

> Vår gjest fra nord har i alle fall på en glimrende måte klart å bevise hvor provoserende bønda fra Tromsø kan være. Påstand på påstand blir slengt ut som det var fakta, uten fnugg av hverken bevis eller objektivitet. Når hele debatten i tilegg basere seg på et inlegg i den akk så saklige og objektive riksavisen VG, ja da er jo alt på rett spor fra starten av. En bartender i fra Tromsø som, og dette har jeg sagt før, ikke kjenner NOEN av sine egne gjester, men kan peke ut en VIF supporter der han ligger sammekrøpet inne på eget kjøkken, er aktoratets hovedvitne: kjør film!...

>

> For å ta det første motargumentet med en gang: nei, jeg er ikke tilhenger av vold, i noen sammenheng, så dette er ikke en måte å si "godt jobba" på. Ei heller er jeg tilhenger av unødvendig drittslenging oss supportere i mellom. Hva Pondus mener, må Pondus stå for, og gjør han det, er han hjertlig velkommen til å mene det han mener. det samme gjelder alle andre, så lenge man ikke går til usaklige person-angrep. Selv mener jeg hele denne saken er både tragisk, fordi vårt ryktet unektelig får seg en smekk, og typisk, fordi man nok en gang måtte dra frem Enga som værstingen, noe vi ikke er!

>

Du kan lett (mis)forstås dit hen at du sidestiller vold med "slenge dritt". Det er vel her problemet for en del av oss ligger: Sier vi at vold er uakseptabelt uansett (vi snakket VIF sammenheng her nå), eller sier vi det med en mer eller mindre uttalt reservasjon om at i visse tilfeller så er det om ikke "bra jobba" så i hvert fall forståelig at en en bonde som er stor i kjeften får aldri så lite bank?

Vi trenger ikke banale årsak-virkning analyser her inne, alle vet at om man provoserer så kan det bli voldelige reaksjoner - uansett hvor man er i verden. Å påpeke slike selvfølgeligheter i denne saken vil derfor lett virke som en rettferdiggjøring av vold.

Verden er kjip, get used to it: pressen vil så gjerne at klanen skal være en haug med voldelige psykopater at de vil bruke hva som helst av små-episoder for å prøve å tegne et slikt bilde. Det får vi ikke gjort en dritt med. Vår respons bør være krystallklar fordømming av alle tilløp til vold i tilknytning til enga. Alt som ligner på rettferdiggjøring eller "forståelse" eller "ja jeg er imot vold men også imot provoserende bønder" - alt slikt vil bli tatt som bevis på at vi er akkurat det pressen så gjerne vil vi skal være (tenk så mye morsomt stoff de ville få da). Og det er negativt for klubben, for merkevaren, for sponsorene osv osv.

Comment

Først og fremst fordi det stort sett alltid viser seg at det var visse miljøer fra egne rekker som stod bak til slutt.

Derfor kan man nok gå ut i fra at det var tilfellet denne gangen også.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:27 skrev Ravnen:

> Hele denne saken burde vært forbigått i stillhet og glemt. Bare en masse rykter og synsing som vanlig (med en viss Pondus i spissen). La det bli med det og ikke la hverken media eller "eventuelle" bråkemakere få noen glede.

>

>

Det er ikke mulig å forbigå en sak som får førsteside i "alle" media og med negativ vinkling for Vålerenga. Du kan gjerne ønske det, men virkeligheten er en annen. Jeg har ikke basert noe av det jeg har skrevet i denne tråden på rykter og når det gjelder "synsing" har jeg vært forsiktig med å påstå at Iskoboys er involvert. Men du er på autopilot i dine sleivspark. Hvis du mener at media og "eventuelle" bråkmakere får noen glede av at det debatteres her tror jeg du overdriver forumets betydning. Den dagen media bruker debattanter på VPNforum som kilde i sine dekning av supporterbråk skal jeg kjøpe et sesongkort til deg

Comment

Hvis VG skulle slått opp stort hver gang det var slossing på en bar tror jeg ikke de ville hatt så mye plass til andre ting.. Ikke at det er mye seriøst der i gården.

Men klart, når det dreier som VIF, da har det pri-1.

En liten notis ville kanskje vært på sin plass.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:53 skrev donny:

> Hvis VG skulle slått opp stort hver gang det var slossing på en bar tror jeg ikke de ville hatt så mye plass til andre ting.. Ikke at det er mye seriøst der i gården.

> Men klart, når det dreier som VIF, da har det pri-1.

>

Yepp, helt riktig, beklageligvis. Men dessverre er det ikke en dritt vi får gjort med det. Og det betyr at det stiller spesielt høye krav til oss andre om å ta avstand fra alle tilløp til vold i tilknyttet enga.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:28 skrev Baronen:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:14 skrev Pondus:

>

>

> > Jeg skriver jo min subjektive mening om at "det er stor sannsyliget"... Selvsagt er det mange muligheter her, og vi får vel neppe noe mere "fakta" på bordet enn det som står i avisene.

> > Du ønsker ikke å fordømme noens adferd før du har fakta. Problemet er at hvis alle har en slik holdning vil det være en stilltiende aksept fordi vi veldig sjelden får slike fakta. Hvor ofte får vi vite den hele og fulle sannhet om kriminelle handlinger? Som oftest leser vi om det i media, men det må rettssaker til for å få belyst alle sider. Det skjer neppe etter avtalte slåsskamper hvor de fleste rekker å stikke av før politiet ankommer. Denne gangen vil jeg tro at pubeieren vil anmelde saken, så spørs det om man kommer frem til hvem som var tilstede. Kanskje alle som reiste med fly fra Tromsø i formiddag må redegjøre for hvor de var i natt?

> >

>

>

> Haha Pondus, du gir deg ikke du. Nå begynner du å klage igjen på folk som vil ha fakta på bordet! Hvordan kan du komme med disse påstandene? Hvis alle hadde hatt en slik holdning, så hadde vel de som hadde gjort noe gærnt fått svi, og de som var uskyldige sluppet noe bråk. Så enkelt er det!

>

>

Problemet, Baronen, er at vi ikke snakker om 10 privatpersoner, i den forstand, som skal straffes for et lovbrudd som det trengs bevis for i rettslig forstand. Vi snakker om en gruppe som blir knyttet til Vålerenga pga at de var i Tromsø for å se kampen. Som oftest etter tilsvarende bråk får man aldri entydende bevis (fordi folk rekker å stikke av), i beste fall blir noen bøtelagt. Selvsagt bør de 10 få svi i form av bøter og erstatningskrav. Men det er ikke så enkelt som du vil ha det til at det gjør at "uskyldige slipper noe bråk". Hva med Vålerengens Idrettsforening og de 12990 andre Klansmedlemmene? De slipper bråk i ordets forstand, men ikke alt annet negativt som slike hendelser, med etterfølgende presseoppslag, medfører.

og du, de forsøkene på utdriting kan du spare deg for.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:03 skrev Pondus:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:28 skrev Baronen:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:14 skrev Pondus:

> >

> >

> > > Jeg skriver jo min subjektive mening om at "det er stor sannsyliget"... Selvsagt er det mange muligheter her, og vi får vel neppe noe mere "fakta" på bordet enn det som står i avisene.

> > > Du ønsker ikke å fordømme noens adferd før du har fakta. Problemet er at hvis alle har en slik holdning vil det være en stilltiende aksept fordi vi veldig sjelden får slike fakta. Hvor ofte får vi vite den hele og fulle sannhet om kriminelle handlinger? Som oftest leser vi om det i media, men det må rettssaker til for å få belyst alle sider. Det skjer neppe etter avtalte slåsskamper hvor de fleste rekker å stikke av før politiet ankommer. Denne gangen vil jeg tro at pubeieren vil anmelde saken, så spørs det om man kommer frem til hvem som var tilstede. Kanskje alle som reiste med fly fra Tromsø i formiddag må redegjøre for hvor de var i natt?

> > >

> >

> >

> > Haha Pondus, du gir deg ikke du. Nå begynner du å klage igjen på folk som vil ha fakta på bordet! Hvordan kan du komme med disse påstandene? Hvis alle hadde hatt en slik holdning, så hadde vel de som hadde gjort noe gærnt fått svi, og de som var uskyldige sluppet noe bråk. Så enkelt er det!

> >

> >

>

> Problemet, Baronen, er at vi ikke snakker om 10 privatpersoner, i den forstand, som skal straffes for et lovbrudd som det trengs bevis for i rettslig forstand. Vi snakker om en gruppe som blir knyttet til Vålerenga pga at de var i Tromsø for å se kampen. Som oftest etter tilsvarende bråk får man aldri entydende bevis (fordi folk rekker å stikke av), i beste fall blir noen bøtelagt. Selvsagt bør de 10 få svi i form av bøter og erstatningskrav. Men det er ikke så enkelt som du vil ha det til at det gjør at "uskyldige slipper noe bråk". Hva med Vålerengens Idrettsforening og de 12990 andre Klansmedlemmene? De slipper bråk i ordets forstand, men ikke alt annet negativt som slike hendelser, med etterfølgende presseoppslag, medfører.

>

> og du, de forsøkene på utdriting kan du spare deg for.

>

Ja, jeg slipper det. Du klarer det fint sjøl.

Du kan ikke seriøst mene at det er nok bevis til å utestenge noen med disse oppslagene! Det er EN fyr som har fått uttale seg, hvor er alle de TIL-supporterene som visstnok fikk juling? Hvorfor er det ingen som etterlyser de, er det en grunn til at de ikke ringte politiet?

Comment

Du mener kanskje at bartenderen selv raserte baren for og få oppmerksomhet?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:10 skrev HrMetikk:

> Du mener kanskje at bartenderen selv raserte baren for og få oppmerksomhet?

Nei! Men jeg syns det er underlig at de åtte?(litt uklart hvor mange det var) TILgutta ikke har gått til avisene eller politiet.

Hvis de fikk juling helt uprovosert er det litt rart.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:59 skrev ice69:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:53 skrev donny:

>

> > Hvis VG skulle slått opp stort hver gang det var slossing på en bar tror jeg ikke de ville hatt så mye plass til andre ting.. Ikke at det er mye seriøst der i gården.

> > Men klart, når det dreier som VIF, da har det pri-1.

> >

>

> Yepp, helt riktig, beklageligvis. Men dessverre er det ikke en dritt vi får gjort med det. Og det betyr at det stiller spesielt høye krav til oss andre om å ta avstand fra alle tilløp til vold i tilknyttet enga.

Sant nok, men har det egentlig no betydning?

Vi kan ta avstand så mye vi vil her inne, men det kommer aldri til å komme fram i media.. De vil jo bare se blod! Og det er der problemet ligger, tror jeg, at de roper ulv ulv bare en liten pusekatt langt hjemmefra kvesser med klørne..

Comment

Uprovosert var det neppe, men dessverre vil alltid fokuset være på oss VIF supportere. Derfor er jeg lei av de stadige episodene vi har opplevd en stund nå. Isolert sett er ikke dette noen stor sak, men den faller inn i ett mønster som er meget uheldig for oss supportere og laget vi støtter.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:17 skrev HrMetikk:

> Uprovosert var det neppe, men dessverre vil alltid fokuset være på oss VIF supportere. Derfor er jeg lei av de stadige episodene vi har opplevd en stund nå. Isolert sett er ikke dette noen stor sak, men den faller inn i ett mønster som er meget uheldig for oss supportere og laget vi støtter.

Desverre tror jeg det bare er noe vi må leve med..

Sånn er det å være elsket og hatet! (særlig hatet )

Comment

Baronen skrev:

>

> Ja, jeg slipper det. Du klarer det fint sjøl.

>

> Du kan ikke seriøst mene at det er nok bevis til å utestenge noen med disse oppslagene! Det er EN fyr som har fått uttale seg, hvor er alle de TIL-supporterene som visstnok fikk juling? Hvorfor er det ingen som etterlyser de, er det en grunn til at de ikke ringte politiet?

Hva er det du babler om??? Har jeg nevnt utestengelse i det hele tatt? Er det vanlig at folk som er innvolvert i slagsmål uttaler seg. Stort sett bare hvis noen mener de er uskyldige, men alle stakk jo når politiet ble tilkalt. Hva er det du vil forsvare her egentlig? Skaden har jo skjedd for 15 timer siden.

Comment

Working...
                                X