Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bråk i Tromsø

Jeg vil forsvare alles rett til å være uskyldig til det motsatte er bevist!

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:24 skrev Baronen:

> Jeg vil forsvare alles rett til å være uskyldig til det motsatte er bevist!

Good on ya Matlock
      "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:16 skrev donny:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:59 skrev ice69:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:53 skrev donny:

> >

> > > Hvis VG skulle slått opp stort hver gang det var slossing på en bar tror jeg ikke de ville hatt så mye plass til andre ting.. Ikke at det er mye seriøst der i gården.

> > > Men klart, når det dreier som VIF, da har det pri-1.

> > >

> >

> > Yepp, helt riktig, beklageligvis. Men dessverre er det ikke en dritt vi får gjort med det. Og det betyr at det stiller spesielt høye krav til oss andre om å ta avstand fra alle tilløp til vold i tilknyttet enga.

>

>

> Sant nok, men har det egentlig no betydning?

> Vi kan ta avstand så mye vi vil her inne, men det kommer aldri til å komme fram i media.. De vil jo bare se blod! Og det er der problemet ligger, tror jeg, at de roper ulv ulv bare en liten pusekatt langt hjemmefra kvesser med klørne..

He he ja, forsåvidt enig. Men om det fester seg her inne en noe uklar holdning til slike episoder, så tror jeg det vil bli brukt mot oss, før eller siden. Og om holdningen her inne er klar kan man i det minste vise til det når man blir konfrontert med at vi er en gjeng voldelige psykopater.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 14:29 skrev Cecilie Pikelill:

> Men personlig synes jeg at fjortissjenter så absolutt må få gå på kamp like mye som alle andre. De sloss i alle fall ikke.

Uten at jeg har noe statistisk bevis for det vil jeg påstå at så nært 100% som mulig vil foretrekke fjortisser fremfor folk som prater med nevene.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:21 skrev Pondus:

> Baronen skrev:

> >

> > Ja, jeg slipper det. Du klarer det fint sjøl.

> >

> > Du kan ikke seriøst mene at det er nok bevis til å utestenge noen med disse oppslagene! Det er EN fyr som har fått uttale seg, hvor er alle de TIL-supporterene som visstnok fikk juling? Hvorfor er det ingen som etterlyser de, er det en grunn til at de ikke ringte politiet?

>

>

> Hva er det du babler om??? Har jeg nevnt utestengelse i det hele tatt? Er det vanlig at folk som er innvolvert i slagsmål uttaler seg. Stort sett bare hvis noen mener de er uskyldige, men alle stakk jo når politiet ble tilkalt. Hva er det du vil forsvare her egentlig? Skaden har jo skjedd for 15 timer siden.

Det er vel vanlig at folk som blir angrepet som det står om i oppslaget uttaler seg.

Det jeg påtalte var dette : > > Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:14 skrev Pondus:

> >

> >

> > > Jeg skriver jo min subjektive mening om at "det er stor sannsyliget"... Selvsagt er det mange muligheter her, og vi får vel neppe noe mere "fakta" på bordet enn det som står i avisene.

> > > Du ønsker ikke å fordømme noens adferd før du har fakta. Problemet er at hvis alle har en slik holdning vil det være en stilltiende aksept fordi vi veldig sjelden får slike fakta. Hvor ofte får vi vite den hele og fulle sannhet om kriminelle handlinger? Som oftest leser vi om det i media, men det må rettssaker til for å få belyst alle sider. Det skjer neppe etter avtalte slåsskamper hvor de fleste rekker å stikke av før politiet ankommer. Denne gangen vil jeg tro at pubeieren vil anmelde saken, så spørs det om man kommer frem til hvem som var tilstede. Kanskje alle som reiste med fly fra Tromsø i formiddag må redegjøre for hvor de var i natt?

> > >

Problemet er hvis alle har en sånn holdning at vil det være en stilltiende aksept!!!!!! Nei, dette der det jeg reagerer på. Det er helt vanlig i et demokrati og legge fram ALLE FAKTA.

Men du skriver jo at det kan man ikke fordi da kan folk tro vi støtter det! Det er opplest og vedtatt for mange ÅR siden at Vålerengens Idrettsforening er imot vold. Det samme med Klanen!

Er det svar nok til deg.

Comment

Slett ikke, det er alltid en del debattanter som forsvarer bråkemakerne her inne. Men det er stort sett de samme, og de er neppe representative for hva slags holdning det store flertallet i Klanen har til casualsmiljøet.

Om dette er vanlig fyllebråk synes jeg ikke det er spesielt alvorlig, men det pleier og vise seg at visse elementer står bak 90% av slike hendelser. Går ut i fra at de har skylden til det motsatte er bevist.

Comment

Får tro at klanen har vett nok til å si unskyld til Tromsø og baren! Slik som TIL og VIF har gjort, i å si at saken vil bli forfulgt! OG det selvom disse var fra klanen eller ei! At det var causuls høres merkelig ut, det er litt langt å reise for å ødelegge noen glass... Og til dere som unskylder dere med at det ikke var så alvorlig osv... HALLO??? Det er VIF og TIl som får negativ omtale, Og skal vi bli en topp klubb, så er vi avhengig av at folk i hele oslo og resten av landet også kan bli enga patriot. De forsvinner og barne familiene, hvis det blir bråk rundt hver kamp. Ellers ender enga opp som en liten klubb på oslo øst, som kjører heis opp fra 1. div og i beste fall en 6 plas i serien... Høres kjent ut...

P.S Til tromsø supportere her.. ta å fei for egen dør først, er så utrolig LOOOSSER å legge skylden på andre, når til folk også var involvert...

En som bor i Ham-Kam land, Men som alltid har elsket Enga. Har for tiden ikke råd/tid til å dra på hver kamp, men ser alle kampene på web-tv, har enga trøya over senga, og har sony tlf, og enga klær.. Vi bidrar faktisk med mange penger til enga vi også;-)
                <-Tormod->

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:35 skrev Baronen:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:21 skrev Pondus:

>

> > Baronen skrev:

> > >

> > > Ja, jeg slipper det. Du klarer det fint sjøl.

> > >

> > > Du kan ikke seriøst mene at det er nok bevis til å utestenge noen med disse oppslagene! Det er EN fyr som har fått uttale seg, hvor er alle de TIL-supporterene som visstnok fikk juling? Hvorfor er det ingen som etterlyser de, er det en grunn til at de ikke ringte politiet?

> >

> >

> > Hva er det du babler om??? Har jeg nevnt utestengelse i det hele tatt? Er det vanlig at folk som er innvolvert i slagsmål uttaler seg. Stort sett bare hvis noen mener de er uskyldige, men alle stakk jo når politiet ble tilkalt. Hva er det du vil forsvare her egentlig? Skaden har jo skjedd for 15 timer siden.

>

>

>

> Det er vel vanlig at folk som blir angrepet som det står om i oppslaget uttaler seg.

>

> Det jeg påtalte var dette : > > Sitat: Den tir, 10 april 2007 12:14 skrev Pondus:

> > >

> > >

> > > > Jeg skriver jo min subjektive mening om at "det er stor sannsyliget"... Selvsagt er det mange muligheter her, og vi får vel neppe noe mere "fakta" på bordet enn det som står i avisene.

> > > > Du ønsker ikke å fordømme noens adferd før du har fakta. Problemet er at hvis alle har en slik holdning vil det være en stilltiende aksept fordi vi veldig sjelden får slike fakta. Hvor ofte får vi vite den hele og fulle sannhet om kriminelle handlinger? Som oftest leser vi om det i media, men det må rettssaker til for å få belyst alle sider. Det skjer neppe etter avtalte slåsskamper hvor de fleste rekker å stikke av før politiet ankommer. Denne gangen vil jeg tro at pubeieren vil anmelde saken, så spørs det om man kommer frem til hvem som var tilstede. Kanskje alle som reiste med fly fra Tromsø i formiddag må redegjøre for hvor de var i natt?

> > > >

>

> Problemet er hvis alle har en sånn holdning at vil det være en stilltiende aksept!!!!!! Nei, dette der det jeg reagerer på. Det er helt vanlig i et demokrati og legge fram ALLE FAKTA.

>

> Men du skriver jo at det kan man ikke fordi da kan folk tro vi støtter det! Det er opplest og vedtatt for mange ÅR siden at Vålerengens Idrettsforening er imot vold. Det samme med Klanen!

>

> Er det svar nok til deg.

>

>

Skjønner ikke at dette er så forbanna vanskelig: Dersom VIF supportere har vært delaktige i slagsmål, så bør alle fornuftige engasupportere ta klar avstand fra disse folka, UTEN forbehold som f. eks. at det kan hende det var litt kult likevel, spesielt dersom en TIL supporter "provoserte" med å si heia TIL.

Ingen er dømt til lange fengselstraffer, ingen er utestengt fra klubb eller klan eller arenaer (eller puber, en gang, såvidt jeg vet). Finjussen tror jeg kan vente til det evt blir aktuelt.

Hvis det viser seg at ingen av de involverte hadde noe som helst med enga å gjøre, så er vel det greit, da, for klubben i det minste? Så lenge alt sålangt peker i motsatt retning bør vi være klare i vår tale, også her på forumet. Vi trenger ikke en 4-ukers sak i lagmannsretten for å mene noe om dette.

Comment

At det blir slått opp i media på denne måten tyder jo på at den har en høy nyhetsverdi for (tabloid)pressen og det må jo bety at det heldigvis er et sjeldent fenomen. En liknende episode i f.eks England eller Italia, ville neppe fått noen redaktør til å "stoppe pressen". Så får man diskutere videre hvordan man kan få bukt med problemet før pressen ikke lenger kan selge forsidene sine på slike episoder, for da har vi et virkelig DIGERT problem.
                    Når nøden er størst er hjelpen nærmest borte.

Comment

Problemet er ikke VG... problemet er de som lager bråk! Enga får massevis av god omtale i pressen! Da kan vi ikke bli sure fordi de skriver om det negative heller....
                      <-Tormod->

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:24 skrev Baronen:

> Jeg vil forsvare alles rett til å være uskyldig til det motsatte er bevist!

Edelt motiv, ingen tvil om det. Og slik fungerer det også i en rettsstat. Det kreves imidlertid at noen anholdes på stedet, eller at man etter en anmeldelse/etterforskning kommer frem til en mistenkt. Så avgjøres skyldspørsmål av jurister. I de mange tilfeller av vold knyttet til fotballkamper unnslipper de fleste lovens lange arm eller får en bot hvis de blir tatt.

Sakens kjerne er om vi, les Klanens medlemmer, kan kritisere/fordømme slike handlinger uten at gjerningsmenn er tatt. Jeg vil si at vi kan gjøre dette på generelt grunnlag da disse opptrer i skyggen av en stor supporterorganisason som sier de ikke aksepterer fotballrelatert vold. Det er ikke enkeltpersoner som kritiseres (da disse er anonyme) men grupperinger som selv sier "Det kommer til en grense hvor folk blir møkklei av å bli behandlet (av politiet, min merknad) som personer uten rettigheter. Etter hvert vil man bli så desperat at man kjemper tilbake, til tross for at man vet man ikke kan vinne. Den dagen får vi scener vi tidligere kun har sett fra utlandet. Den dagen kan kommer raskere enn noen vil tro." Sitatet er hentet fra iskoboys sin hjemmeside.

For øvrig har bareieren anmeldt ramponeringen av baren, og politiet etterforsker på eget initiativ legemsbeskadigelsen på bartenderen. Noen hevder at det ikke var Casuals som var innvolvert, mye tyder på det motsatte, og at ting var avtalt. Vil muligens komme mere om dette fra lokalavisene senere.

Comment

Jeg snakket med bartenderen idag. Det var tiløp til bråk før den gjengen som ropte "heia TIL" kom. Han sa det satt 2 grupper med supportere inne på Solid som slengte med lappa til hverandre. Og idet det kom flere folk inn døra og ropte "heia TIL" så braket det løs.

Jeg tror ikke det var avtalt spill.

Forøvrig var østlendingene uten Vif effekter og de hadde endel klær med ruter mv...

Hvis noen her på forumet vet noe mer så er det bare og melde det til onkel. Det er eneste mulighet man har til å rydde opp i dette.

Comment

> Hvis noen her på forumet vet noe mer så er det bare og melde det til onkel. Det er eneste mulighet man har til å rydde opp i dette.

Gud bedre for noe piss!
                            "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 17:53 skrev doriani:

>

> > Hvis noen her på forumet vet noe mer så er det bare og melde det til onkel. Det er eneste mulighet man har til å rydde opp i dette.

>

> Gud bedre for noe piss!

----

Hvorfor er det noe piss?

Hadde jeg vært på stedet og sett dette, skulle jeg straks gått til snuten og fortalt det jeg visste.

Sånn pakk vil ikke jeg identifiseres med.
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Haha tysterpakk.

Comment

Working...
                                X